Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhensen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-02-2023
Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik een R9 270 in mijn machine zitten, maar voor project cars, IRacing en Oculus is dit best wel pittig voor de kaart.

Nu wil ik mijn 270 gaan vervangen voor een GTX 970, en evt later een 2de kaart erbij.. Maar als ik dat in de lijst kijk zie ik weer heel veel verschillende merken en ook daarbinnen weer versies.

Kan iemand mij adviseren wat een 'goede' GTX 970 is. dus die evt OC kan worden en die nagenoeg geen Coil wining heft?!

Of zou een GTX980 verstandiger zijn.
Dan een laatste vraag.. aangezien ik nu een 'redelijke' kaart heb draaien, is het misschien beter om nog een paar weken vol te houden? In afwachting van een prijsverlaging of zal dat wel meevallen!?

Met vriendelijke groet en erg benieuwd naar jullie mening,

Michael Hensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik vind het altijd vrij opmerkelijk dat mensen bij dit soort vragen vergeten de rest van hun systeem te vermelden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
br00ky schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:20:
Ik vind het altijd vrij opmerkelijk dat mensen bij dit soort vragen vergeten de rest van hun systeem te vermelden ;).
Nog opmerkelijker dat dit ook nog eens allemaal voorgekauwd wordt in deze post:
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

Hoe makkelijk kun je het krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Mensen zijn zoeken verleert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
offtopic:
En correcte spelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
br00ky schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:18:
[...]

offtopic:
En correcte spelling ;)
offtopic:
Het begint al met z'n nickname ... moet je dan ook aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swatsch
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 19:02
Om even inhoudelijk op je vraag in te gaan.

Een prijsdaling van 970 zal er waarschijnlijk niet inzitten denk ik....
Coil wining kan overal voorkomen...

De 'beste' (wat dat dan ook precies is...) zijn de kaarten die bovenaan in de pricewatch staan (want daar wordt het meest naar gekeken).

Meeste menen adviseren een MSI GTX 970 of een Asus Strix 970.

Het voordeel van de laatste is dat de fans pas aangaan bij temperaturen van 55 graden ofzo.
Dus bij 'minder' zware spellen heb je geen extra geluid van fans.

ik zou geen 980 kopen aangezien de 980 ti eraan komt, beter presteert en ongeveer zelfde prijs zal hebben (of 980 gaat omlaag).

Wat je precies nodig hebt hangt af van wat je wilt.
GTA in 4K ultra?
Leageu of Legends FHD medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:16

Esumontere

Floep, banaan.

swatsch schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:43:
Om even inhoudelijk op je vraag in te gaan.

Een prijsdaling van 970 zal er waarschijnlijk niet inzitten denk ik....
Coil wining kan overal voorkomen...

De 'beste' (wat dat dan ook precies is...) zijn de kaarten die bovenaan in de pricewatch staan (want daar wordt het meest naar gekeken).

Meeste menen adviseren een MSI GTX 970 of een Asus Strix 970.

Het voordeel van de laatste is dat de fans pas aangaan bij temperaturen van 55 graden ofzo.
Dus bij 'minder' zware spellen heb je geen extra geluid van fans.

ik zou geen 980 kopen aangezien de 980 ti eraan komt, beter presteert en ongeveer zelfde prijs zal hebben (of 980 gaat omlaag).

Wat je precies nodig hebt hangt af van wat je wilt.
GTA in 4K ultra?
Leageu of Legends FHD medium?
En natuurlijk van de specificaties van het systeem. Heeft hij een goede voeding? Past het ding in zijn kast? Heeft hij er een Pentium 4 of een Core i7 5820K in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhensen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-02-2023
Sorry voor alle onduidelijkheid:

Mijn huidige machine is een Hightower met een 750Watt voeding (seasonic 80 plus gold).
De processor is een i7 -4770 3.5ghz,op een Gigabyte board (type ff niet bekend) 32GB geheugen, SSD en nog wat normale schijven.

En ik gebruik hem alleen voor het Sim Racen.. (Asetto Corsa, Project Cars, IRacing)

Neem aan dat alles met een GTX 970 net beter gaat vlotten dan met de r9 270.
en aangezien ik een Oculus heb wil ik deze blijven gebruiken.. dit is ook het enige waar ik mee race dus framedrops zijn eigenlijk uit den boze.. Ik wil best een en ander in details naar beneden schroeven, maar moet nu bijna alles op low doen etc..
Dus een framerate van 75 moet wel te configureren zijn.. en zoals gezegd. dat doet het nu ook maar dan op low detail en dan nog mis ik frames als ik mijn hoofd teveel beweeg.. zeker in Project Cars.

Ziet er mooi uit met de Oculus maar je moet wel stil blijven zitten :-) En dat is vrij moeilijk als je ook nog een 2D motion in je raceframe hebt zitten..

Dus vandaar mijn vraag(en). Niet dat ik te lui ben maar meer dacht dat er vast wel iemand was die zeer goede ervaring heeft met een bepaald merk of type.. En ja ik lees allerlei reviews en tests, op zoek naar wie ik mijn zuurverdiende euro's ga geven in ruil voor een goede grafische kaart waar ik voorlopig nog mee door kan en evt ook nog een 2de kan plaatsen..

Ik geloof dat de GTX970 de laagste vereiste was voor de Oculus CV1 dus dat is mijn eerste keuze.. 600+ euro vind ik net even te gortig..

Ik hoop dat ik hierbij mijn intenties duidelijk heb en ik zit nu eenmaal niet meer alles op PC gebied uit te pluizen. En ben dus nu maar een gebruiker geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Een r9 290(x) is ook nog wel een interessante optie: Vooral op hogere resoluties (iets wat de oculus rift zeker heeft) presteren die zeer vergelijkbaar met de gtx 970. Maar als je zelf toegeeft specifiek veel racesimulatoren te spelen zou ik eigenlijk benchmarks van die games opzoeken of die vooral Nvidia of AMD focussed zijn.
Pagina: 1