Toon posts:

Aankoopadvies topics en een nieuwe hoofdgroep maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het handig/verstandig om al die Aankoop Advies topics in diverse fora te bundelen in een hoofdgroep?

Desktop Aankoopadvies
Laptop Aankoopadvies
Componenten Aankoopadvies
Consumentenelektronica Aankoopadvies
Mobile Aankoopadviesforum
?

Dat kan toch allemaal in één hoofdgroep Adviesgroep geplaats worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou je kunnen doen, maar dan heb je wel het probleem dat inhoudelijk modereren een stuk lastiger wordt. Als in: een mod van AUD heeft niet noodzakelijk verstand van mobiles en andersom.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle mods zijn mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Denk ook niet dat de gebruikers die normaal gesproken wel op een advies vraag reageren in een subforum waar ze vaak komen speciaal naar een ander daarvoor bedoelde subforum gaan om dat te doen.

Denk dat je veel topics krijgt met weinig reacties.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dat wil niet zeggen dat iedereen inhoudelijk op alles kan modden. Nu heb ik geen modrechten in de Devschuur bijvoorbeeld, maar stel ik zou dat wel hebben: flames en trolls zou ik best herkennen en kunnen bijsturen, maar ik zie het verschil (in de meeste talen) niet tussen code die zo slecht is dat het wel een grap moet zijn en een normaal stuk code waar maar iets kleins aan veranderd moet worden.
En zo kan ik me best voorstellen dat een Mobile-mod niet alle i5's, i7's, AMD's en whatever bij de goeie socket, kloksnelheid en dergelijke kan plaatsen, en een HW-mod het verschil tussen een snapdragon 400 of 800 niet kan onderbouwen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar een centrale plaats voor aankoopadviezen geeft wellicht rust aan diverse andere fora. Maak zo'n hoofdgroep dan ook beheersbaar voor alle moderators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:30
Waarschijnlijk wordt die hoofdgroep dan stukken minder interessant dan de aparte fora. Ik weet wel wat af van smartphones, maar als ik dan moet zoeken tussen aankoopadvies voor TV's of laptops dan schiet het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronald8 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:36:
Waarschijnlijk wordt die hoofdgroep dan stukken minder interessant dan de aparte fora. Ik weet wel wat af van smartphones, maar als ik dan moet zoeken tussen aankoopadvies voor TV's of laptops dan schiet het niet op.
Gezien de aantrekkingskracht van de huidige Aankoop Advies topics is het bundelen wellicht juist beter, het staat overal, Wellicht is het dan voor de doelgroep dan wel duidelijk waar ze willen of horen te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:33:
Maar een centrale plaats voor aankoopadviezen geeft wellicht rust aan diverse andere fora.
Geef eens een concreet voorbeeld. Ik ben zelf zeer honkvast en kom nauwelijks buiten HW. Speelt dit ergens specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:56:
[...]

Geef eens een concreet voorbeeld. Ik ben zelf zeer honkvast en kom nauwelijks buiten HW. Speelt dit ergens specifiek?
Al die mensen die $random een aankoopadvies vragen? Voor deze personen is het prettig om juist een centraal punt te hebben? Je ziet veel overlappende vragen;

Advies nieuwe audioset laptop

Dan komt er iemand met een KRK oplossing. Nee.

Windows Clients

En wellicht is dat een aanhaakpunt, de hoeveelheid Windows 7/8 vragen zijn nogal... veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar denk ik ook een pijnpunt zit voor het aankoopadvies is dat men er als nieuwe user voor op het forum terecht moet. En dat kan voor nieuwe users door zijn grootte en vele subfora best intimiderend zijn :P

Maar toch, T.net adverteert er zelfs mee dat mensen T.net moeten checken voor ze bijvoorbeeld een smartphone kopen. Dus men wil er gericht iets mee. Dan vraag ik me af: waarom komt dat op de FP niet naar voren :? Waarom wel een prominente link bovenaan naar PW en V&A, maar niet voor aankoopadvies :?

Ik denk dat daar een lacune zit en ook de oorzaak van de vele AA topics in de normale subfora. Het is simpelweg een kwestie van bewegwijzering imho :)

Voorzie hier ook een oplossing voor trouwens. Een soort van placeholder forumgroep die alle AA subfora links bundelt, maar feitelijk alleen maar doorlinkt naar het juiste subforum in de HG. En dan vanaf de FP naast de V&A button een knop voor aankoopadvies die naar dat AA forum wijst. Ik denk dat je dat heel veel mensen ineens goed naar de juiste plek kunt leiden, terwijl vanuit de back de juiste moderators op hun eigen specialiteit kunnen blijven modden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1