Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:52
Ik zag geen actueel topic dat mijn vraag beantwoord dus maak ik een nieuwe aan. Het volgende;

Ik heb n laptop die ik gebruik voor (qua audio) muziek en series. Daarnaast een 27" Samsungmonitor waar ik OF m'n laptop op toon, OF mijn Xbox360 op speel.

Ik heb nu n cheap Gravity 2.1setje dat prima voldoet.

Die heb ik als volgt aangesloten:
  • In headset-uitgang laptop tijdens series ed,
Of
  • In headset-uitgang monitor tijdens xbox360.
Dat kan vast beter, not the point. 1 speaker is defect. Van alles geprobeerd, kabels opnieuw aansluiten etc, geen oplossing. Dus denk ik na over n nieuw setje.Daarbij heb ik de volgende wensen/eisen:

- Liefste niet (ver) boven 100,-
- Zelfde manier van aansluiten omdat zowel de laptop als de monitor gebruikt dienen te worden..

Maar.. Ga ik voor een Trust 2.1 set a 60€, Logitech 2.1 of n instapset dj monitoren (Hercules 80).
Met andere woorden, ik weet niet zo goed welke richting ik mijn oplossing moet zoeken. Ik heb online gezocht, reviews gelezen en wat in de mediamarkt en dergelijke rondgelopen om te testen. Dat laatste vertekend toch altijd ietwat, maar goed, op basis daarvan heb ik dus 3 richtingen:

De Trust: Merk ken ik niet al speakerbouwer, wel als matige randapparatuur (muis/tobo): link

Vertrouwde Logitech: Merk ken ik, heb al eerder een 5.1 op mn desktop gehad, was altijd prima, maar heb geen (externe) geluidskaart, dus moet het gewoon op de headphone aansluiting (of anders...?) Link Of misschien toch 5.1, maar ik kan me niet voorstellen dat dat op alleen headphone wil: Link

Iets nieuws proberen: DJ Monitoren.
Totaal onbekend terrein voor me, ik kan niet goed online vinden (Diverse leveranciers; Baxshop, Coolblue etc) hoe dit nu precies aangesloten dient te worden en hoe dit gaan bevallen is me dus ook een vraagteken.Link

Wie heeft tips?
  • Kunnen die monitoren überhaupt via Headphone aangesloten worden?
  • Is er een betere optie die ik vergeet?
Wat wil ik? Goede geluidsweergave, mooie basweergave (geluidseffecten/gamen en muziek/film) en redelijke volume. Bass moet niet snel doordreunen ivm locatie; naast babykamer. Ik hou van een vol/zwaar geluid, maar wil niet dat er bas overheerst. Alleen thuis mag het echter best ver open kunnen.

Ik weet m'n beperkingen;
  • Geen uitgebreide geluidskaart
  • De manier van aansluiten.
  • Budget
Ik weet echter ook dat de Gravity 2.1 niet spectaculair is, dat hoeft vervangend dus ook niet te zijn. Maar graag bang for buck. Momenteel twijfel ik echter voornamelijk wel soort setje het beste gaat zijn (2.1, DJmonitor of iets anders)

Ik zal dit topic vanavond even uitbreiden met meer info. /Uitgebreid

[ Voor 47% gewijzigd door Koepert op 29-05-2015 18:56 . Reden: Informatie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:42

FCC

Als ik jou was zou ik gaan kijken naar een leuke versterker/receiver met een set speakers. Voordeel daarvan is dat je later in stappen uit kunt breiden als je dat wil. Monitoren zou ik niet zo snel doen omdat die, voor zover ik weet, erg gericht zijn op één sweetspot qua geluid. Zowel je laptop als je xbox kan je met een jack - tulp kabel aansluiten wat ongeveer overeenkomt met de manier die je nu gebruikt. Kijk eens bij de kringloop of vraag aan familie of er nog iets op zolder staat ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
FCC-gast, dank voor je reactie, ik denk dat dat echter een beetje overkill is voor wat ik er mee wil, maar ik zal er zeker eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Iemand anders hier nog een mening of tip over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Merken als Trust en Hercules zou ik sowieso vermijden. Dat is het spul dat je bij Bart Smit krijgt voor weinig geld, maar veel kwaliteit moet je daarbij ook niet verwachten.

Een setje monitors of actieve boekenplankspeakers lijkt me wel een goed idee. Sowieso heb je daarbij niet zo'n boomy sub en brakke speakers.

PS, Heeft je scherm geen audio-out? Mijn samsung-scherm heeft achteraan een 3,5mm-aansluiting. Daarop heb ik mijn versterker + speakers aangesloten, zodat ik zowel xbox-geluid als PC-geluid (via HDMI) te horen krijg, zonder steeds kabeltjes te moeten wisselen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mavamaarten op 05-06-2015 14:52 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 17:08
2 x KRK 5, rechtstreeks op pc uitgang...bevalt mij prima!

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los versterker en speakers
Anders active speakers

Als je eenmaal een losse versterker gewend ben wil je geen pc speakers meer geloof me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Als jullie nu linkjes hebben voor een losse versterker plus speakers of 2x krk5s voor 100 euro totaal zouden de tips erg nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

FeaR

In GoT we trust

Tweedehands wordt met dit budget en eisen van toch redelijk een vereiste. Niet dat het slecht is, heb je veelal meer voor je geld. Op Tweakers straat bijvoorbeeld deze set. Adviezen a la KRK kan je naar mijn weten beter links laten liggen, dat is in dit budget niet haalbaar.

Persoonlijk zou ik liever voor een set actieve monitoren gaan dan een receiver met twee passieve speakers. Als je goedkoop wilt kom je snel uit op oudere receivers welke de grootte hebben van de meeste HiFi en dat kan wel eens te lomp zijn. Verder zijn niet alle passieve speakers helemaal lekker geschikt voor near-field gebruik. Al is de vraag of daar wel echt aandacht aan wordt besteed in de PC-markt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Inmiddels staan hier al weer een aantal dagen 2 Hercules XPS-80 monitoren te draaien. Best choice i ever made.. Het geluid is zoveel 'gevulder' dan mn vorige set (maar dat is ook t kwaliteitsverschil) en k heb maar 2 speakers. En inderdaad, wat FeaR ook al zegt. 1 van de redenen dat ik uit mijn beschreven opties wilde kiezen, naast die max van 100,00, is dat ik ze op mn bureau heb staan en daar verder geen shitload aan ruimte voor wil gebruiken, dus geen receiver plus speakers, etc.

K dacht, k informeer even, en velen dank voor de hulp.
Pagina: 1