Toon posts:

Ervaringen gevraagd Fiber.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 1.861 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn momenteel veel radioreclames van Fiber.nl als kabelinternetaanbieder. het grote voordeel ten opzichte van Ziggo (huidige aanbieder) is de mogelijkheid een internet+telefoon abonnement af te kunnen sluiten en tientjes per maand goedkoper uit te zijn.

Aangezien ik amper reguliere TV kijk (DVD en Netflix volstaat) overweeg ik dit serieus. Wie heeft er ervaringen met Fiber (stabiliteit, snelheid, gebruiksvreindelijkheid)?

Thanks! Nicole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm... mijn GoogleFu laat me in de steek vandaag. Bedankt voor de deeplinks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korte samenvatting: geen al te beste ervaringen....
Jammer. Er is in mijn postcodegebied namelijk via de telefoonlijn niks meer dan 18mBit/s te halen dus dan zit ik aan Ziggo vast. En aan betalen voor een dienst die ik niet wil: TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Welke omgeving zit je? Aangezien ik helaas in zo'n beetje het zelfde schuitje zit als ik ga verhuizen (ooit)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindhoven, maar verkeerde wijk ;-). Alleen huis-tuin-keuken-kabel. Nog geen glasvezel. Ik had gehoopt onder de € 50 per maand te kunnen duiken. Dan toch maar het goedkope Ziggo pakket. Ach, ik ga er niet dood van, maar enige concurrentie op dat vlak was wel fijn geweest. ;)

En Fiber.nl / Fype komt niet vreselijk slecht uit de bus, maar ik heb geen zin om er heel veel moeite in te steken. En zo klonken de ervaringen helaas wel. Ach, wie weet wie de spelers volgend jaar zijn?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:55
Sinds november 2014 bij Fiber.
Kwam van andere glasvezelprovider (solcon.nl) en het overzetten van TV en Internet was binnen een dag geregeld. 's morgens nog bij Solcon, 's middags bij thuiskomst bij Fiber.
Alleen het porteren van het telefoonnummer heeft ca. 3 dagen geduurd.

Technisch gezien werkt het allemaal perfect, maar aantal zaken is wel iets om rekening mee te houden:
- er wordt geen (wifi)router meegeleverd
- administratie voeren is niet hun sterkste punt, gehele papierwerk is nog al rommelig. Ik heb bijvoorbeeld een actie tarief, 12 maanden €39,95 (3-in-1 100mbps), hierna 12 maanden normale tarief (totaal 2 jaar contract dus). Op de officiële papieren overeenkomst staat echter "24 maanden 3-in-1 €39,95", dus dat wordt aan het eind van het jaar waarschijnlijk weer veel mailen ;)
- sinds kort is Analoog/DVB-c geschrapt (voor nieuwe klanten)

Verder heb ik nog een geschil met Fiber over de "gratis" vliegtickets waar ze heel lang mee geadverteerd hebben. Trap hier niet in.
Ik heb deze tickets, heel naïef, aan m'n ouders gedaan (beide zo rond de 70 jaar).
resultaat nadat zij hadden geboekt: "gratis" tickets die uiteindelijk totaal €140,00 hebben gekost, terwijl dezelfde vlucht bij Ryanair te boeken bleek voor totaal €110,00.
Fiber wil hier inhoudelijk niet op reageren, en wijst vrolijk alle verantwoordelijkheid van de hand, en schuift je door naar hun Spaanstalige "gratis ticket leverancier" http://vuelo2.grupoincentivoregalo.com :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als particulier mag je bij Ziggo ook een zakelijk abonnement nemen. Dan kan je wel een internet only abonnement kiezen.

Bijvoorbeeld https://www.ziggo.nl/zake...ternet/connect-zzp/start/

60-10 Mbit voor 45,50 euro per maand.
130-30 Mbit voor 54.50 per maand.

Ik zie net dat ik mijn eigen particuliere abonnement wel kan verlengen met internet-only.
Misschien als je een telefonische bestelling doet dat je wel alleen internet kan afnemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ernemmer op 09-06-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kicken is niet toegestaan. Verder past je bericht beter in: [Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel] Ervaringen topic. Dus is het die kant op verplaatst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.