Toon posts:

Game Pc upgraden Alienware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Upgrade Game PC
Mijn PC is inmiddels 5 jaar oud en de nieuwste spellen draaien hier niet lekker meer op. Punt is, het is een alienware aurora R3. Ik heb gehoord dat het mogelijk een probleem wordt om in deze kast een ander moederbord te zetten. Ik weet niet of dit waar is, maar ik hou er rekening mee. De specs van mijn PC zijn:

http://speccy.piriform.com/results/fwgMVnN3hEmczr6d77M5y5x

Wat is je budget?
700 euro max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
echt geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil een game pc die de komende paar jaar beetje leuk spellen kan draaien zoals witcher 3 en de nieuwe batman zonder problemen. super hoge settings hoeft van mij niet maar ik wil niet alles in low hoeven draaien.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07-2025

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

<sarcasme>
Oeh leuk een niet werkende link :+
</sarcasme>

Tja zonder je build kan ik je geen goed advies geven :-(

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Verwijderd

Topicstarter
fixed. sorry. snap even niet hoe het kan dat dat verkeerd is gegaan

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De pc is op zich wel ok.
De grafische kaart(en) zijn echter nul komma nul. Snap niet dat er nog op te gamen valt.

Een grafische kaart van 5 tientjes, en je game performance gaat al enorm omhoog.

En dan die link naar speccy. Sorry hoor maar al die gegevens hebben we echt niet nodig. Wat wel nodig is: welke voeding heb je, en dat staat er niet bij. Dat maakt uit voor wat betreft de keuze van je nieuwe grafische kaart.

edit, beetje teveel sarcame.

Je moet de graka dus uppen, verder goeie pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Reepje op 09-06-2015 10:58 ]

• wouterdev
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-11-2025
Zoals hierboven al word gezegd, vooral de grafische kaarten zullen een enorme bottleneck zijn.

Ik bezit ook een alienware Aurora en had een tijdje geleden hetzelfde probleem. Mij werd aangeraden om een andere videokaart erin te doen en dit heeft enorm veel effect gehad. Ik speel vooral alpha games zoals rust en nu ark: survival evolved. En op rust ging ik van de laagste instelling naar de hoogste met een upgrade naar een r9 280.

De CPU is snel zat, je kan hem zelfs via het BIOS level/stage 1 overclocken, dan word hij naar 3,4 ghz geoverclockt.

Maar bij de upgrade voor je kaart zal je wel eerst even je PSU eruit moeten halen om te kijken of deze nog goed genoeg is. Ik had blijkbaar een Delta PSU die goed genoeg was om te blijven zitten, maar tijdens het researchen voor het upgraden kwam ik erachter dat er ook mindere PSU's in de Aurora's waren gezet, het is dus een beetje mazzel hebben.

Hier is mijn topic nog:
Mogelijk GPU upgrade voor PC

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is een 500W. Dat weet ik vrij zeker. Ben ook bang dat daar de crux zit. Punt is, heb er gisteren een R9 290 ingeprikt. na enkele minuten gamen (let wel niet gamen, was er niks aan de hand) kreeg ik zwart scherm met reboot. Dit gebeurde echt elke keer dat de kaart een beetje moest aanzetten. Is de kaart dan stuk of de voeding niet genoeg?

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07-2025

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

In de meeste gevallen is het een probleem van de voeding aangezien die zo uit flopt. Check even dat je spanningen van je onderdelen (zoals van de CPU, GPU en RAM). Dit kan je doen in je BIOS

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:05:
De voeding is een 500W. Dat weet ik vrij zeker. Ben ook bang dat daar de crux zit.
We hebben toch echt wat meer informatie nodig! Een C-merk 500w voeding kan misschien maar 300w leveren, terwijl een A-merk 500w voeding ook daadwerkelijk 500w constant kan leveren.

Ik raad je dan aan even je PC kast open te maken en te kijken op de sticker van de voeding.
Mocht je er niet uitkomen kan je altijd een foto maken en hier posten :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel op me werk en kan niet de voeding bekijken. Ik zal dat thuis doen en hier even posten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enige wat ik kon vinden was een stickertje op de zijkant met het volgende erop:

CN - 0GM34R - 64545
07S - 3C4J - A00

Made in China

DP/N 0GM34R

kon geen sticker vinden met het wattage er echt op.

snel googlen op dit serienummer toont aan dat ik een 875W voeding zou moeten hebben.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik kan over je voeding ook niet meer vinden dan dat het een 875W zou moeten zijn (lijkt me sterk dat hij dit echt kan leveren).

Volgens Tomshardware heeft de 5670 een power usage van rond de 76 watt (link: http://www.tomshardware.c...deon-hd-5670,2533-17.html). 2x dit is circa 150 watt, hier gaat een R9 290 ver overheen. Het kan dus heel goed zijn dat je voeding toch niet voldoende stroom op de 12v kan leveren... Helaas kan ik niets over ampere's e.d. vinden op Google, misschien kan je het vinden op de support site van Alienware ofzo?

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1