Chinese badkamerkranen, van goede kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwbouwhuis en we zijn aan de badkamer toe. We zijn al in ontelbare sanitairwinkels geweest en we zien daar steeds dezelfde soort producten. Eigenlijk heb ik nog geen enkele kraan gezien die ik echt mooi vind, de enige die ik mooi vind is de Grohe Ondus inbouwkraan.

Afbeeldingslocatie: http://img1.reuter-shop.com/products/fg/grohe-ondus-wall-mounted-three-hole-basin-mixer-chrome--fg-20152000_0.jpg

Maar nou zag ik bij lightinthebox.com een aantal leuke modellen. Maar dat zijn merken die ik niet ken, of zelfs dat er geen merk bij staat. Ik vraag me dan af wat de kwaliteit zal zijn en hoe je ooit aan onderdelen komt mocht dat nodig zijn. Bijv deze: http://www.lightinthebox....al-bad-kraan_p500291.html of deze http://www.lightinthebox....bevestiging_p2140765.html

Zo'n soort kraan vind ik bij geen enkel gerenommeerd bedrijf (Grohe, Hansgrohe, Sphinx, etc). Nog afgezien van de LED, zou dat een reden hebben? Het moet wel in de muur gemonteerd worden, dus als het ooit kapot gaat dan ben je eraan.

Heeft iemand ervaring met deze kranen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Je had beter je vraag hier kunnen stellen:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

Maar, in het kort. Nee, het is geen hoogstaande kwaliteit. Maar voor die prijs kan je dat ook niet verwachten.
Er is zat goede kwaliteit sanitair spul te krijgen in China, maar daar betaal je dan net zo goed voor als in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Heb je al eens bij Formani gekeken? Daar verkopen ze sanitair die wereldwijd in de smaak valt. Veelal Nederlandse ontwerpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:23
Er is ongeveer een jaar geleden een uitzending geweest over dit spul uit china. Conclusie was: weg blijven. Er zitten veel teveel zware, giftige metalen in het door hun gebruikte materiaal.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 13:54
Het is veelal goedkoop plastic met een 'mooie' afwerklaag, in plaats van een metalen kraan van de hier verkrijgbare kranen (gewichtsverschil is dus al enorm).

Daarnaast kan het wel eens voorkomen dat warm water niet goed mengt. Dus of koud of heet, maar niet lauw bijvoorbeeld. Nou is je voorbeeld niet met zo'n mengkraan... maar dan krijg je een idee.

Die watervalkranen ook niet nemen... je krijgt echt spijt als je ziet hoeveel kalk erachter blijft. Heel snel al lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ze adverteren wel met het feit dat ze zware materialen gebruiken en goede kwaliteit messing en keramiek. Ik weet ook niet of de kranen van LITB wel de standaard Chinese prul is Volgens de website is dat niet het geval.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Net zoals de anderen zou ik het afraden. Van buiten ziet het er vaak mooi uit, maar de kwaliteit is niet wat je wilt. Bij veel dingen kun je best overschakelen op een Chinees alternatief, maar bij iets wat je toch vele jaren wilt gebruiken zou ik voor kwaliteit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:12
Kranen wil je niet uit china halen. Je hebt kwaliteit nodig en vooral bij inbouwkranen zou ik die tientjes niet besparen.

Bij de aankoop van mijn huis zaten er ook overal vage merken kranen in huis. Heb ze allemaal mogen vervangen omdat er scheurtjes in kwamen of gewoon lekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Als het nou om tientjes werk ging, dan was de keuze snel gemaakt. Maar die Grohe Ondus kost 700 euro. Die Chinese kraan kost 150. Dat is toch meer dan 1000 euro verschil voor 2 kranen (ik heb er 2 nodig op de wastafel).

Ik heb zitten denken om een Grohe binnenwerk te kopen en de Chinese uitloop hieraan te maken. Het is immers allemaal 1/2"leidingen. Dat kost me 160 euro per kraan meer. Dus dan bespaar ik nog steeds meer dan 700 euro.

Met de kalk aanslag zal het toch wel meevallen als je de kraan gewoon regelmatig schoonmaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 09-06-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:23
zonoskar schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:47:
Ze adverteren wel met het feit dat ze zware materialen gebruiken en goede kwaliteit messing en keramiek. Ik weet ook niet of de kranen van LITB wel de standaard Chinese prul is Volgens de website is dat niet het geval.
Met zware metalen bedoel ik iets anders dan messing.

Kijk dit maar eens: http://www.radartv.nl/uit...03-2008/vervuilde-kranen/

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij had je dit topic helemaal niet hoeven te openen en heb je je keuze allang gemaakt gezien je comments

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 09-06-2015 11:25 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het shopping forum is er niet voor aankoopadvies. Je kunt het in Algemene Zaken proberen, maar als je toch niet naar de adviezen gaat luisteren (met een "ze zijn echt heel veel goedkoper"), dan heeft verplaatsen niet veel zin. Je wilt niet de problemen van lekkages hebben, dan is je schade veel groter.

Modbreak:Op verzoek van de topicstarter heropend en verplaatst naar AZ, met wel de afspraak dat de prijs alleen geen argument is :) . Topictitel ook wat serieuzer en informatiever gemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 09-06-2015 23:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb inmiddels deze klachten thread gevonden over lightinthebox en ben toch wel overtuigd dat ik daar niets wil bestellen.

Als ik dat filmpje van Radar bekijk, dan heeft dat Kiwa keurmerk geen enkele garantie dat er geen zware metalen in je water komen, er zit immers ook een (weliswaar goedkope) Grohe kraan tussen. Ik snap dat je krijgt waarvoor je betaald, maar zijn die kranen dan echt zo slecht (ook die bouwmarkt kranen)? Of heeft iedereen zoiets van, ik waag me daar niet aan en koop wel een goedkope Grohe (Hansgrohe, Vileroy, Dornbracht) kraan en dat die dan niet zo mooi is neem ik op de koop toe? Prijs blijft toch een beetje een factor vind ik, niet iedereen heeft 5K over voor de kranen op een badkamer.

Toelichting:
Mijn grootste 'probleem' is dat ik de normale kranen gewoon niet mooi vind. Dingen zoals deze vind ik echt lelijk (en dit vind ik nog een passabele uitvoering van dit standaard ontwerp).

Afbeeldingslocatie: http://downloads.grohe.com/videos/technology/silkmove/GROHE_SilkMove.jpg

Laat dat nou het design zijn wat 80% van de kranen heeft. Bijkomend is dat ik een wastafelmeubel wil met losse kommetjes, dus ik moet een hoge kraan. Dan is het het makkelijkst om deze in de muur te maken, want dan heb ik zelf in de hand hoe hoog de kraan boven de kom uitkomt. Anders moet je met verlengstukken werken, met extra lekkage mogelijkheden. Maar vaak vind ik de uitloop mooi, maar de hendels niet (van die kruisjes). Of andersom.

Ik ben dus nu aan het kijken naar een betaalbare kraan, die toch wel aan de muur bevestigd kan worden. Zo heb de Puravida van Hansgrohe gevonden die ik wel leuk vind (vooral de knoppen). Maar als je dan ziet wat je betaald voor een stukje verchroomd messing wordt je daar niet blij van. Het inbouwdeel is notabene minder dan de helft van de prijs, en daar zit alle techniek en ontstaat toch wel de (mogelijke) lekkage. Misschien moet ik dan maar besparen op andere zaken in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Qua sanitair zou je ook eens de Duitse (web)winkels kunnen bekijken, de prijzen zijn vaak gunstiger en misschien hebben ze ook andere modellen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Toevallig afgelopen maandag een min puntje ondekt.. goedkope 'made in china' keuken kraan (van de aldi). Werkt echt prima maar ik stootte er met een pan tegen aan en er zit meteen een duidelijk zichtbare deuk in.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Duitse sites zijn inderdaad al een keertje aangeraden. Maar noem er eens eentje dan. Ik gebruik altijd http://www.guenstiger.de/ (soort van beslist.nl) om te zoeken, maar de zaken die ik tegenkom zijn max 10% goedkoper dan in NL.

@DukeBox: Dat is natuurlijk ook een probleem. Maar op de site van LITB zeggen ze expliciet dat het geen goedkope materialen zijn en dat hun kranen veel wegen (indirect duidend dat het geen chinese nock-offs zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:03

orf

Ik heb niet heel goede ervaringen met IKEA keukenkranen (2x vervangen door Grohe), maar IKEA heeft nu ook badkamerkranen: http://www.ikea.com/nl/nl...partments/bathroom/20724/

Weliswaar geen muurkranen, maar wel erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Is het ook niet de chroomlaag die er na twee keer poetsen af is bij de Chinese kranen? Het zijn vaak kleine dingen als bv. het schroefdraad van het filtertje wat niet lekker gaat, een kleine loze slag in de bediening, etc.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:10
Voor iets dat je in de muur moet monteren ... 1 lek en je "besparing" verdampt als sneeuw voor de zon.

Er zijn van die zaken waar je op kunt besparen - maar met water in een huis moet je altijd opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Dat is inderdaad een punt. Dus ik ben aan het zoeken naar mooie kranen. Ik zit er over te denken om de uitloop van de Grohe Ondus te combineren met de knoppen en binnenwerk van Hansgrohe Puravida. Als het goed is zou dat mogelijk moeten zijn. Ik vind de uitloop van de Puravida niet zo mooi en de knoppen van de Ondus :) Kom ik wel op 450 euro per kraan uit.

/edit: zoiets vind ik ook mooi, maar ik weet niet welk merk, weet iemand dat?

Afbeeldingslocatie: http://www.versteegh-design.com/site/wp-content/uploads/2014/11/steenstrips-badkamer-365x500.jpg

/edit2:
Hoe zit het met de kwaliteit van merken zoals Hansa en Venlo?

[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 10-06-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:10
Hansa is wel deftig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 16:21

psy

chime schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:18:
Voor iets dat je in de muur moet monteren ... 1 lek en je "besparing" verdampt als sneeuw voor de zon.

Er zijn van die zaken waar je op kunt besparen - maar met water in een huis moet je altijd opletten.
Inderdaad ik heb in de 12 jaar dat we wonen in ons toenmalige nieuwebouwhuis al de badkraan en de douchekraan moeten vervangen cq reviseren vanwege problemen met de thermostaat. Dan ben je maar wat blij dat je een normale kraan hebt op een 15 cm aansluiting en geen mooi weggewerkte kraan 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Wat zijn goede merken naast Grohe en Hansgrohe? Ik zie mooie kranen van Varono, maar dat klinkt ook zo onbekend. Ze zijn in ieder geval niet goedkoop genoeg om argwaan te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb je al eens op warmteservice.nl gekeken? Daar verkopen ze vanalles in alle prijsklassen.

En als je gek wilt worden kijk je op bengshop.nl >:)

[ Voor 23% gewijzigd door nokiaan958GB op 23-06-2015 20:59 ]

Pagina: 1