Mocht dit hier verkeerd staan, zeg dat dan even. Dit is de eerste keer dat ik iets in EL plaats. Alvast bedankt.
Hallo Tweakers, Ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Peter, ben 18 jaar en ben een electronica en computer fanaat
, ik ben al vanaf kleins af aan bezig met pc's en electronica. Mijn onderdelen verzameling is inmiddels zo groot dat mijn gehele kamer+ kasten er vol mee staan. Nu heb ik eindelijk eens tijd om er wat mee te gaan doen en zie hier mijn project
Ik slaap door al mijn wekkers heen. Of ik er nou 1 of 7 zet het maakt allemaal niet uit ik word gewoon niet goed wakker. Dit komt waarschijnlijk door het lage volume van mijn Note 3 Neo die ik als wekker gebruik.
Nu had ik wat tijd over en besloot om er maar eens wat aan te doen. Na wat onderdelen bij elkaar geraapt te hebben ben ik begonnen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, dus dit is voor mij een hele leerweg en ik hoop dat ik jullie ook nog wat leer
Hardware
Raspberry PI B+ (Andere Pi's mogen ook gebruikt worden maar deze heb ik zelf )
Wekkerradio (Ik heb een Audiosonic CL-1470 gebruikt)

Nu moeten we deze natuurlijk uit elkaar halen
Wat houden we over?
Een transformator
Een PCBtje
Een schermpje (Heb geen datasheet kunnen vinden dus deze kan ik helaas niet hergebruiken)
Een speakertje (0.5w, hier moet nog een versterkertje voor gevonden worden)
En het Knoppen PCBtje ( hier heb ik al wat draad aan gesoldeerd

Nu wil ik de wekkerradio aan de buitenkant zo origineel mogelijk houden, dus moet ik een aantal dingen hergebruiken. De knoppenPCB was als eerste aan de beurt want deze is het makkelijkst. Je kan de knoppen op de GPIO pinnen van de raspberry aansluiten en D.M.V. software deze uitlezen.
De PCB met enkele kabeltjes:

Klaar met solderen
(let niet op mijn gare soldeerwerk)

En ik heb het met oude front panel connectors op de Raspberry aangesloten, dit is alleen om te testen.

We hebben de knopjes aangesloten, wat nu? De speaker is aan de beurt:

En hier loop ik vast
De Raspberry heeft geen interne versterker dus ik heb een klein versterkertje nodig. Ik heb tot nu toe in mijn stapel oude troep maar een versterkertje gevonden en deze komt uit een dell en kon geen datasheet vinden
Voorkant PCB:

Achterkant PCB:

Weet iemand hoe ik deze kan aansluiten op de raspberry?
Dit was het voor deze keer ik zal deze week opzoek gaan naar een 1.8 inch schermpje en ik moet de stroomtoevoer nog uitzoeken. Verder moet ik ook nog de software schrijven, dit zal het grootste opstakel worden aangezien dit voor mij de eerste keer zal zijn. alle hulp is welkom
Hallo Tweakers, Ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Peter, ben 18 jaar en ben een electronica en computer fanaat
Ik slaap door al mijn wekkers heen. Of ik er nou 1 of 7 zet het maakt allemaal niet uit ik word gewoon niet goed wakker. Dit komt waarschijnlijk door het lage volume van mijn Note 3 Neo die ik als wekker gebruik.
Nu had ik wat tijd over en besloot om er maar eens wat aan te doen. Na wat onderdelen bij elkaar geraapt te hebben ben ik begonnen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, dus dit is voor mij een hele leerweg en ik hoop dat ik jullie ook nog wat leer
Hardware
Raspberry PI B+ (Andere Pi's mogen ook gebruikt worden maar deze heb ik zelf )
Wekkerradio (Ik heb een Audiosonic CL-1470 gebruikt)

Nu moeten we deze natuurlijk uit elkaar halen
Wat houden we over?
Een transformator
Een PCBtje
Een schermpje (Heb geen datasheet kunnen vinden dus deze kan ik helaas niet hergebruiken)
Een speakertje (0.5w, hier moet nog een versterkertje voor gevonden worden)
En het Knoppen PCBtje ( hier heb ik al wat draad aan gesoldeerd

Nu wil ik de wekkerradio aan de buitenkant zo origineel mogelijk houden, dus moet ik een aantal dingen hergebruiken. De knoppenPCB was als eerste aan de beurt want deze is het makkelijkst. Je kan de knoppen op de GPIO pinnen van de raspberry aansluiten en D.M.V. software deze uitlezen.
De PCB met enkele kabeltjes:

Klaar met solderen

En ik heb het met oude front panel connectors op de Raspberry aangesloten, dit is alleen om te testen.

We hebben de knopjes aangesloten, wat nu? De speaker is aan de beurt:

En hier loop ik vast
De Raspberry heeft geen interne versterker dus ik heb een klein versterkertje nodig. Ik heb tot nu toe in mijn stapel oude troep maar een versterkertje gevonden en deze komt uit een dell en kon geen datasheet vinden
Voorkant PCB:

Achterkant PCB:

Weet iemand hoe ik deze kan aansluiten op de raspberry?
Dit was het voor deze keer ik zal deze week opzoek gaan naar een 1.8 inch schermpje en ik moet de stroomtoevoer nog uitzoeken. Verder moet ik ook nog de software schrijven, dit zal het grootste opstakel worden aangezien dit voor mij de eerste keer zal zijn. alle hulp is welkom