Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe GPU! Met games als GTA V, Battlefield 4 en andere toekomstige games wil ik graag met redelijk wat toeters en bellen kunnen gamen.

Wat is je budget?
In het verleden kocht ik altijd de instant-buy kaarten, over het algemeen van NVIDIA. 8800GT, GTX460, etc. Dan was ik rond de 150-200,- kwijt. Helaas is er juist in dat segment weinig spannends, de GTX960 is te langzaam voor het bedrag dat je er voor neerlegt. Daarom mag mijn budget rond de 300,- liggen. Geen tweede hands kaarten. Ik neig naar de prijzige GTX970. In dat geval graag ook het merk noemen. Stilte wordt gewaardeerd (geen stock cooler dus).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zeker. Gezien ik vorig jaar teveel heb moeten prutsen met twee AMD 280X kaarten (Eentje was DOA, de tweede had ij teveel games fluctuerende framerates, ook na (tijdelijk) vervangen van een aantal onderdelen. Ook Mantle (BF4) gaf constante crashes. Alleen Far Cry 3 kon ik vlekkeloos spelen...)...wil ik de gehele R9 serie vermijden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De omgeving; een oud stoffig studentenhok ;-). Het systeem; een intel i5 4570k, 8GB ram, moederbord (naam weet ik zo snel niet en ik typ dit op mijn afschuwelijke werktelefoon :D), 550W B-voeding van Huntkey (wordt Seasonic bij aanschaf gpu) en een GTX 460 (kaart is nog steeds een bazending). Ik game op 1080p en zit eraan te denken een nieuwe monitor te kopen, waarschijnlijk wederom 1080p tenzij hogere reso schermen erg betaalbaar zijn/worden (??). Graag ook advies omtrent een monitor indien mogelijk maar wil er ook best een topic voor openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-08 10:21

mirno

私の名前はMirnoです

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Het is nog altijd de bedoeling zelf met voorstellen te komen waarover gediscusseerd kan worden ipv topics zoals deze 'wensenlijstje > doe maar zoeken' ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:35

deepvreezo

Redacteur
De beste relatief betaalbare monitor voor algemeen gebruik (<200 euro, 24", 1080p) is waarschijnlijk deze Iiyama XB2483HSU; moet het nog betaalbaarder, dan is er ook nog een versie zonder verstelbare voet. Heb je daarentegen zo'n honderd euro meer te besteden, dan heb je aan de Dell U2515H een goede keuze, dat is een (in vergelijking met eerdere wqhd-monitoren) betaalbare monitor met 2560x1440 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
RGAT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 01:18:
Het is nog altijd de bedoeling zelf met voorstellen te komen waarover gediscusseerd kan worden ipv topics zoals deze 'wensenlijstje > doe maar zoeken' ;)
Beetje flauw; volgens mij is mijn FIPO vrij duidelijk wat betreft mijn wensen, zeker geen wensenlijstje. De kans dat het een GTX 970 zou worden was vrij groot; ik open zo'n topic om uit te zoeken of er toch nog alternaiteven zijn (oudere NVIDIA generaties?) en, indien dat niet het geval is, om te horen welke versie van de 970 wordt aanbevolen.

Dank voor het monitor advies trouwens! Daar ga ik me over inlezen. Vind de MSI 970 wel weer erg duur; is deze het echt waard t.o.v. een goedkoper model (ik zie ze vanaf 330,-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de beeldschermen ben ik het wel eens eens met deepvreezo.

Als je meer richting de echte gameschermen wilt gaan (ten koste van een stukje beeldkwaliteit) heb je misschien wel wat aan het topic 24 inch monitor, en dan met name deze post van mij.

De LG 24GM77 en iiyama ProLite GB2488HSU die ik daar in noem zijn erg goede game schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
RGAT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 01:18:
Ik vindt dat een beetje oneerlijk tegenover de mensen die geen verstand van videokaarten hebben.

Want wat is het nut van een aankoop advies, als de mensen die absoluut geen verstand van videokaarten hebben in feite niet kunnen reageren/hulp vragen omdat ze geen idee hebben wat ze nodig hebben? of omdat ze geen wenslijstje kunnen overleggen?.

En er zijn altijd mensen die hier misbruik van maken, maar ik vindt dat de onwetende daar niet onder moeten lijden.

Sorry voor de break-in op je topic TheProf82 maar ik moest dit even kwijt, want ik weet dat er mensen zijn die geen hulp vragen hier om die reden, en RGAT alsjeblieft dit is in geen enkel opzicht een persoonlijke aanval. [al vind ik wel dat het een beetje vriendelijker kan, sorry] ik weet dat dit in de regels?, advies? staat, maar ik vindt dat dit gedeelte juist de mensen uitsluit die het advies het meest nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
petjax schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:26:
[...]

Ik vindt dat een beetje oneerlijk tegenover de mensen die geen verstand van videokaarten hebben.
Laat dat nou net wél de insteek van de xAA fora zijn. Iemand die hier kan posten, kan ook andere topics, de BBG's etc. lezen om tot een soort van educated guess to komen. Dat is in principe al voldoende voor een topicstart. Het belangrijkste is dat er over nagedacht is, niet dat er een kant en klaar, zo te bestellen lijstje of component in de startpost komt.

Maar goed, die discussie hoeft hier verder niet gevoerd te worden :). In de huidige topicstart staat op zich voldoende om over te discussiëren, dus dat is hier sowieso geen punt.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 09-06-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
br00ky schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Laat dat nou net wél de insteek van de xAA fora zijn. Iemand die hier kan posten, kan ook andere topics, de BBG's etc. lezen om tot een soort van educated guess to komen. Dat is in principe al voldoende voor een topicstart. Het belangrijkste is dat er over nagedacht is, niet dat er een kant en klaar, zo te bestellen lijstje of component in de startpost komt.

Maar goed, die discussie hoeft hier verder niet gevoerd te worden :). In de huidige topicstart staat op zich voldoende om over te discussiëren, dus dat is hier sowieso geen punt.
Ok fair enough, i stand corrected, vond de reactie van rgat een beetje cru en enigszins een onvriendelijk toon hebben[beetje slechte bui denk ik lol] en ik kan slecht tegen dit soort dingen en reageer dan direct en impulsief, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
petjax schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Ok fair enough, i stand corrected, vond de reactie van rgat een beetje cru en enigszins een onvriendelijk toon hebben[beetje slechte bui denk ik lol] en ik kan slecht tegen dit soort dingen en reageer dan direct en impulsief, mijn excuses.
Point taken, maar de mijne was zeker niet onvriendelijk bedoelt ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Even ontopic dus; zijn er nog andere modellen GTX970 die de overweging waard zijn? Zal ik anders de msi bestellen? Wat vinden andere leden van die keuze?

W.b. monitoren weet ik even genoeg, bedankt daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat zoek je in je 970? Stock al snel, goed overklokbaar, stil, backplate, koel, bepaalde kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik heb wat recensies (oa hardware.info) gelezen en de msi gaming 4g klinkt inderdaad goed.
Pagina: 1