Hoi,
Ik heb vorige week een wasdroger online gekocht. Deze is geleverd en na gebruik merkte ik dat ie niet goed droogde. Condens kan niet weg. Webshop ingelicht en deze heeft me verbonden met Samsung.
Monteur is langs geweest en kon niks vinden, hij stelde voor om een odnerdeel te vervangen wat waarschijnlijk de oorzaak is.
Aangezien ik niet op een apparaat zit te wachten wat meteen al kuren heeft, wil ik de koop ontbinden opb. de 14 dagen bedenktijd. Dus na 6 dagen na levering heb ik ze gemaild hierover. Vandaag bericht terug gekregen dat ze het apparaat niet terug willen nemen. Ik heb recht op reparatie, retour is niet mogelijk aangezien het gebruikt is.
Wat zijn mijn rechten op een DOA apparaat?
Op Consuwijzer vind ik niks over DOA apparaten. Op thuiswinkel.org staat het volgende:
Iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen? Met behulp van de zoek functie heb ik een bericht gevonden uit 2008, maar volgens mij is de wet hierop gewijzigd.
Alvast bedankt.
Ik heb vorige week een wasdroger online gekocht. Deze is geleverd en na gebruik merkte ik dat ie niet goed droogde. Condens kan niet weg. Webshop ingelicht en deze heeft me verbonden met Samsung.
Monteur is langs geweest en kon niks vinden, hij stelde voor om een odnerdeel te vervangen wat waarschijnlijk de oorzaak is.
Aangezien ik niet op een apparaat zit te wachten wat meteen al kuren heeft, wil ik de koop ontbinden opb. de 14 dagen bedenktijd. Dus na 6 dagen na levering heb ik ze gemaild hierover. Vandaag bericht terug gekregen dat ze het apparaat niet terug willen nemen. Ik heb recht op reparatie, retour is niet mogelijk aangezien het gebruikt is.
Wat zijn mijn rechten op een DOA apparaat?
Op Consuwijzer vind ik niks over DOA apparaten. Op thuiswinkel.org staat het volgende:
Op juridisch loket staat wel dat ik recht heb op een gratis reparatie. Dit wil ik niet. Ik wil 'm gewoon terugsturen. Retourkosten neem ik voor lief.Zichttermijn is geen gebruiktermijn
De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken.
Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert.
Iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen? Met behulp van de zoek functie heb ik een bericht gevonden uit 2008, maar volgens mij is de wet hierop gewijzigd.
Alvast bedankt.