Datacorruptie bij recovery programma's na snelformatteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem en het luidt als volgt: Ik heb helaas een 2TB externe HDD die HFS+ was geformatteerd naar HFS+, en nu moet ik de data terughebben. Er is letterlijk NIETS op de schijf gezet na de format, dus eigenlijk zou alles er nog op moeten staan.

AL mijn pogingen om de data terug te krijgen (ca. 2.500.000 bestanden, imagine hoe lang dit duurt) zijn op niets uitgelopen. Na ca. 20-30 uur scannen en eenzelfde tijd aan recovery, geven de volgende programma's de volgende resultaten:

OS X:
Data Rescue - Folderstructuur en bestandsnamen gerecovered, alles onleesbaar

Win:
Active Partition Recovery - Vindt de HFS+ partitie, maar na de recover-instructie crasht het programma (op twee verschillende PC's);
Active File Recovery (UNERASER): Vindt alleen signature files, op zich geen probleem, maar na de recovery allemaal onleesbaar (en geen folder structuur en originele namen);
- Stellar Phoenix Data Recovery: Kon helemaal niets zinnigs vinden
- EaseUS Data Recovery - vindt alleen FAT/NTFS partities, kennelijk, dus ziet alleen de door de fabrikant meegeleverde bestanden;

Idealiter zoek ik een programma wat de folderstructuur en namen weer terugzet, gezien het om zo'n grote hoeveelheid bestanden gaat. Primair is dat de bestanden weer terugkomen, naam & structuur of niet.

Heeft iemand een idee wat een goede optie is? Welk programma, welke methode? Ik sta overal voor open. Professionele oplossingen of gratis.

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Allubz op 08-06-2015 18:15 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Goeie vraag, ik zou je niet kunnen helpen, maar kan je je vraag niet beter in het data recovery topic stellen? Thematopic: Datarecovery

lees net ddrescue : mtr33 in "Thematopic: Datarecovery"

[ Voor 21% gewijzigd door Kortfragje op 09-06-2015 07:39 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Idealiter zoek ik een programma wat de folderstructuur en namen weer terugzet,
Helaas weet ik niet hoe HFS+ in elkaar zit, maar ik kan me levendig voorstellen dat dat niet kan, doordat de logische plekken voor filesystem structuren zijn overschreven met je nieuwe format.

Afhankelijk van de aard van je bestanden zou je eens naar PhotoRec kunnen kijken. Dat is een low-level programma die geen gebruik maakt van het filesysteem, maar de rauwe ruimte afzoekt naar herkenbare files. Die files moeten dus wel herkenbare headers hebben, en niet gefragmenteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digirec
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-07-2022
Het aanbieden van commerciële diensten is niet toegestaan via het forum. Bekijk de voorwaarden van de Vraag&Aanbod-functionaliteit of overweeg te adverteren.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Bedankt voor de reacties!

Ik begrijp inderdaad dat ik de Partitietabel moet herschrijven. Hiervoor heb ik een combinatie van TestDisk met pdisk (Mac) gebruikt, maar het mag tot nu toe niet baten, dus ik zoek het verder uit.

Bestanden zijn uiteindelijk het belangrijkst, dus photorec kan het misschien ook doen ja!

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:49
Ik hoop dat je wel een kopie van je schijf hebt gemaakt en nu niet al die acties op het origineel aan het uitvoeren bent? Dan ben je denk ik al te laat.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Helaas heb ik geen ruimte om een kopie te maken. Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is geprobeerd er VANAF te recoveren naar een andere schijf. De partitietabellen is een ander verhaal, ja, daarvoor moet ik wel direct op de schijf.

Opvallend genoeg lijkt PhotoRec nu ook alleen de initiële bestanden van de fabrikant eraf te plukken.. Ik snap niet waarom de eerste partitie kan worden gezien, maar de tweede waar alles van belang op stond (chronologisch gezien, niet naast elkaar), niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Allubz op 09-06-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Allubz schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:52:
Helaas heb ik geen ruimte om een kopie te maken. Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is geprobeerd er VANAF te recoveren naar een andere schijf. De partitietabellen is een ander verhaal, ja, daarvoor moet ik wel direct op de schijf.

Opvallend genoeg lijkt PhotoRec nu ook alleen de initiële bestanden van de fabrikant eraf te plukken.. Ik snap niet waarom de eerste partitie kan worden gezien, maar de tweede waar alles van belang op stond (chronologisch gezien, niet naast elkaar), niet.
Ik zou je toch aanraden om een 2TB schijf te kopen en de corrupte 1:1 te kopiëren op de nieuwe '(raw copy). Zo kan je steeds proberen zonder iets meer stuk te maken dan het al is. Als die bestanden werkelijk zo belangrijk zijn, dan mag geld geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Allubz schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:38:
Ik begrijp inderdaad dat ik de Partitietabel moet herschrijven.
Nee. De partitietabel is volstrekt oninteressant hier. Je hebt een bestandssysteem op een partitie overschreven. Dat heeft geen invloed op de partitietabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Oke, wat is mijn beste methode van recovery in dit geval? Bestanden proberen terug te halen? Deze lijken immer corrupt, terwijl het enige programma wat ze wel kan previewen crashed zodra de recovery begint..

EDIT: Zowaar! PhotoRec is nu bezig alle bestanden te recoveren, en van wat ik kan zien is alles leesbaar..! Nu nog even die 150-300 uur wachten, zoals aangegeven ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Allubz op 09-06-2015 16:18 ]

Pagina: 1