Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:13
carpebios schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:26:
[...]

via developer account, vult die automatisch in als je op dowloaden drukt, zoals altijd.
Weet je toevallig of je die code op meer macbooks kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Is gekoppeld aan je account, dus ja.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
"All of the songs on Apple Music". Ik vraag me af of Apple Music gelijk staat aan de huidige iTunes store. Kan nergens antwoord op vinden nog. Als dat zo is dan is het echt wel een serieuze Spotify concurrent. Ik heb Spotify Premium in mijn KPN abo, maar dan stap ik alsnog over, al is het alleen al om de native integratie en UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:19
UltraSub schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:19:
"All of the songs on Apple Music". Ik vraag me af of Apple Music gelijk staat aan de huidige iTunes store. Kan nergens antwoord op vinden nog. Als dat zo is dan is het echt wel een serieuze Spotify concurrent. Ik heb Spotify Premium in mijn KPN abo, maar dan stap ik alsnog over, al is het alleen al om de native integratie en UI.
Tuurlijk is het een serieuze Spotify concurrent, binnen een jaar hebben ze meer betalende leden dan Spotify nu dat kan ik je al wel garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik bedoel meer dat Apple Music misschien een gefilterde iTunes Store variant kan zijn. Dus dat niet iedereen die cd's verkoopt in de store ook streambaar wordt. Dat is wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
"you get access to the full Apple Music library"
Zo zie ik het ook, ander hadden ze wel "iTunes library" gebruikt. Die term kent iedereen als een plek waar zeer veel muziek te vinden is.

En anders krijgt een artieste als Tailor Swift daar toch ook geen fatsoenlijke Verdiensten uit? Als je kan streamen, koop je niet. Als je niet koopt, zal het geld op een andere manier bij de artiesten moeten komen. Nou heeft Apple een heleboel centjes, maar ze staan nu niet echt bekend om hun goede contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
A4553 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:35:
[...]

Tja, mag je vinden. Ik vind het prut.
En terecht. Er is voor dat geld gewoon veel beter spul te vinden op het gebied van geluidskwaliteit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 23:24

swv

Ik ben anders dik tevreden met mijn Beats Studio Wireless. Is het topmodel en het geluid is aardig gebalanceerd. Afhankelijk van het genre hoor je meer of minder bassen maar het is zeker niet overdreven. Ben verder geen audiofiel dus er zullen ongetwijfeld andere zijn die beter werken. Kwestie van smaak. De keuze voor de Studio was het feit dat ie speciaal voor Apple devices is gemaakt en dat merk je aan de bediening. Daarnaast sluit noise cancelling, draadloos 12 uur, bedraad 20 uur, design, comfort, compactheid en opvouwbaar prima aan op mijn gebruik en wensen.

Ik zie Apple Music helemaal zitten. Voornamelijk omdat ik het op al mijn devices kan gebruiken, dus ook op mijn Apple Watch zonder tussenkomst van de iPhone! Uiteraard na gesynct te hebben zie Questions sectie http://www.apple.com/music/membership/. Kan ik lekker draadloos muziek luisteren met mijn Beats :) ik lees hier dan ook wat maakt Apple Music beter dan Spotify? Ik zou de vraag dan willen omdraaien: Wat maakt Spotify beter dan Apple Music? Die vraag kunnen we nu wellicht nog niet beantwoorden maar zodra je dat wel kan en je weet het dan nog steeds niet waarom dan niet overstappen ;)

Daarnaast ving ik op dat de Apple Watch straks over WiFi met bekende netwerken kan verbinden zonder dat de iPhone in de buurt is zodat je alsnog gebruik kunt maken van de native apps op je watch :) (en er dus sowieso geen actieve verbinding met de iPhone nodig is ook als je 'm wel bij je hebt).
Zie Keynote vanaf 1:35 uur.
http://www.apple.com/live/2015-june-event/

Hopelijk begrijp ik het goed en ervaringen zullen het uitwijzen hoe het allemaal werkt in de praktijk. Ik zie de beloofde verbeteringen op OS X, iOS en watchOS wel zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:19
Het zou mooi zijn als je, je Spotify playlist kunt integreren in Apple Music !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sww89 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 05:05:

Ik zie Apple Music helemaal zitten. Voornamelijk omdat ik het op al mijn devices kan gebruiken, dus ook op mijn Apple Watch zonder tussenkomst van de iPhone! Uiteraard na gesynct te hebben zie Questions sectie http://www.apple.com/music/membership/. Kan ik lekker draadloos muziek luisteren met mijn Beats :) ik lees hier dan ook wat maakt Apple Music beter dan Spotify? Ik zou de vraag dan willen omdraaien: Wat maakt Spotify beter dan Apple Music? Die vraag kunnen we nu wellicht nog niet beantwoorden maar zodra je dat wel kan en je weet het dan nog steeds niet waarom dan niet overstappen ;)
Tja, dat is natuurlijk echt een kansloze manier van dingen goed praten. Spotify is er al jaren, heeft OVERAL integratie (Lees : Sonos, Receivers, Game Consoles, elk OS, Linux etc), iedereen heeft daar al z'n playlists en het is mega cross platform. Dat kan je van Apple Music allemaal nog niet zeggen, hoe erg fanboy je ook bent.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
Tja, die Sonos support komt wel goed, voor de rest de support boeit me niet zo, heb Apple devices, en gezien die Spotify app op iOS volledig bagger is, ga ik ze vaarwel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 17:14
readytoflow schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:24:
"you get access to the full Apple Music library"
Zo zie ik het ook, ander hadden ze wel "iTunes library" gebruikt. Die term kent iedereen als een plek waar zeer veel muziek te vinden is.
Het zijn inderdaad 2 verschillende libraries volgens The Verge.

http://www.theverge.com/2...3/the-beatles-apple-music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-08 00:43

Da Rock

DevOps

Albert020 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 06:54:
Het zou mooi zijn als je, je Spotify playlist kunt integreren in Apple Music !
Leuk grapje haha. Dat zal echt nooit gebeuren dan is de concurrentie ineens over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Da Rock schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:51:
[...]

Leuk grapje haha. Dat zal echt nooit gebeuren dan is de concurrentie ineens over. :+
Daar zijn al diensten voor om je playlist van de ene naar de andere muziekdienst over te zetten. http://soundiiz.com/ werkt verrassend goed toen ik mijn Spotify playlists naar Tidal heb overgezet om dat eens te proberen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Laatst online: 10-08 00:43

Da Rock

DevOps

f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:56:
[...]

Daar zijn al diensten voor om je playlist van de ene naar de andere muziekdienst over te zetten. http://soundiiz.com/ werkt verrassend goed toen ik mijn Spotify playlists naar Tidal heb overgezet om dat eens te proberen.
Dan moeten al die liedjes zeker wel al in die streaming dienst bekend zijn? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik vind nergens informatie terug over de geluidskwaliteit van Apple Music. Iemand die daar al iets over gevonden heeft?

twitter: @NiVanc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
iTunes maakt normaal gebruik van 256kbps AAC

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:19:
iTunes maakt normaal gebruik van 256kbps AAC
Dan is Spotify dus nog hogere kwaliteit... zonde als dat echt zo is!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:21:
[...]

Dan is Spotify dus nog hogere kwaliteit... zonde als dat echt zo is!
Niet per se direct waar. AAC encoded audio is generally van betere kwaliteit dan MP3 met dezelfde bit rate. MP3 320kbps is daarmee ongeveer gelijk aan AAC 256kbps. (deze paper legt daar wel een aardige basis voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
"Update to iOS 8.4 and launch Music."
Ik zit op 8.4 maar zie nog niks :P

Ja, ik weet het, 30-06 pas release, maar had gehoopt dat het al in de betas zou zitten :)

/edit
dcell schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:20:
[...]

Het zijn inderdaad 2 verschillende libraries volgens The Verge.

http://www.theverge.com/2...3/the-beatles-apple-music
Is misschien al gezegd, maar op de Beatsmusic.com faq staat toch echt:
"Plus, you can play all of the songs in the iTunes catalog"

Alhoewel ik het zelf ook erg verdacht vind dat ze de Beatles niet hebben genoemd in hun demo. Kan me niet voorstellen dat ze dat niet zouden doen als het er wel in zat. Naar mijn mening gaat het een niet complete catalog zijn, jammer genoeg.

[ Voor 63% gewijzigd door UltraSub op 09-06-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wat ik me wel afvraag, je kunt gewoon inloggen op een ander apparaat met jouw eigen Apple ID tijdelijk. Dus dan kan je diegene een maand lang Apple Music geven. Handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En dan meteen weg muziek als je weer uitlogt. Of blijf jij lekker ingelogd met jouw creditcard gegevens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
UltraSub schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:05:
En dan meteen weg muziek als je weer uitlogt. Of blijf jij lekker ingelogd met jouw creditcard gegevens? ;)
Bij mijn ouders en vriendin al 3 mensen met wie ik dit al vaker heb gedaan. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Apart. Als ik uitlog in iTunes en Appstore op mijn iDevices is het meteen einde oefening voor iTunes Match. Althans, voor wat betreft het zien van nummers die in de cloud staan. Of doel jij op alvast gedownloade nummers, dus offline saved in het geval van Apple Music? Want dat heb ik inderdaad niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 23:24

swv

DennusB schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:51:
[...]

Tja, dat is natuurlijk echt een kansloze manier van dingen goed praten. Spotify is er al jaren, heeft OVERAL integratie (Lees : Sonos, Receivers, Game Consoles, elk OS, Linux etc), iedereen heeft daar al z'n playlists en het is mega cross platform. Dat kan je van Apple Music allemaal nog niet zeggen, hoe erg fanboy je ook bent.
Ik laat alleen even een tegengeluid horen. Ik ben zelf ook Spotify Premium gebruiker en ben tevreden met hoe het nu geintegreerd is op iOS OS X en mijn PS4 en natuurlijk de andere apparatuur die ik niet bezit. Ik zie daar zeker de voordelen van in en maak met plezier gebruik van het aanbod van Spotify. Ik ben nu op vakantie en heb heel veel muziek offline opgeslagen op mijn iPhone. Ideaal! Dat wil echter niet zeggen dat Apple Music geen kanshebber is. Voor mij is in ieder geval de integratie van Apple Music op mijn Apple Watch een pluspunt. Verder is het wachten tot 30 juni. Hoe is het aanbod en kwaliteit bijvoorbeeld. Gezien Apple wel budget heeft maak ik me geen zorgen over de toekomst van Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Ik snap 1 ding niet eigenlijk. De muziek die nu in je iTunes staat (in mijn geval in de 5000 nummers). Kan je die dan nog wel naar een iPhone, iPad zetten of kan je enkel nog muziek van Apple Music erop zetten? Want dat is me niet duidelijk geworden

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
KoensSocialL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:48:
Ik snap 1 ding niet eigenlijk. De muziek die nu in je iTunes staat (in mijn geval in de 5000 nummers). Kan je die dan nog wel naar een iPhone, iPad zetten of kan je enkel nog muziek van Apple Music erop zetten? Want dat is me niet duidelijk geworden
volgens mij is "apple music" gewoon ''itunes match" icm streaming music.

info > http://www.iculture.nl/dossiers/itunes-match/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
icegodd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:57:
[...]

iTunes Match blijft vooralsnog een dienst waar je apart voor moet betalen. Jammer, ik had graag gezien dat het bij Apple Music in zat.
Does Apple Music work with iTunes Match?
Yes. Apple Music and iTunes Match are independent but complementary.
http://www.apple.com/music/membership/

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

icegodd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:57:
[...]

Ik heb het niet over die itunes match, maar de muziek die ik in iTunes heb geplaatst. Maar op de site van Apple staat dit:
What happens to my iTunes library?
Your iTunes library is still yours. You can access your entire collection from Apple Music or the iTunes app on Mac or PC.
Dus ik ga er vanuit dat ik mijn muziek nog op een iPod/iPhone/iPad kan zetten en beluisteren zonder die Apple Music. Of begrijp ik het verkeerd?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee. Dat heb je goed gelezen. Gewone iTunes store blijft bestaan. iTunes Match ook. En daarnaast komt Apple Music. Deze 3 services vullen elkaar aan voor de "beste ervaring", maar zijn ook gewoon los te gebruiken. (Naja, iTunes Store en Match horen natuurlijk sowieso bij elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
UltraSub schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:42:
"Update to iOS 8.4 and launch Music."
Ik zit op 8.4 maar zie nog niks :P

Ja, ik weet het, 30-06 pas release, maar had gehoopt dat het al in de betas zou zitten :)
En sowieso niet in Nederland, althans nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Apple Music krijgt mindere geluidskwaliteit dan Spotify. Ai. http://9to5mac.com/2015/06/09/apple-music-quality/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 16:42
256kbps AAC is gelijk aan 320kbps mp3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:15

Fiber

Beaches are for storming.

Yeah right, want 256 is minder dan 320. Lekker simplistisch gedacht weer... :N

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
SidewalkSuper schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:29:
256kbps AAC is gelijk aan 320kbps mp3 :)
Apple heeft nergens bevestigd dag 256kbps aac gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Apple gebruikt overal (qua muziek) 256kbps AAC voor dus dat ligt wel voor de hand. Wellicht doen ze voor mobile nog 128 ofzo standaard.

Dat is overigens níet "mindere geluidskwaliteit dan spotify", aangezien spotify nog altijd gebaseerd is op MPEG 1 Layer 3 wat nogal een oude codec is.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2015 00:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Queenfanmichel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:12:
[...]

En sowieso niet in Nederland, althans nog niet.
Is dit al bevestigd dan? Aangezien ze de 30e tegelijkertijd in 100+ landen lanceren, lijkt het mij geen verrassing als Nederland daar ook bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als er voorheen in keynotes "available in 100+ countries" werd genoemd door Apple, zat nederland daar volgens mij iedere keer bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ga d'r maar van uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 14:55
Wat mij wel stoort is dat de Nederlandse Apple website altijd zo achterligt met de rest.. Er is letterlijk nog niets in het Nederlands te vinden over iOS 9 of El Capitan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als ze alle sites vooraf al laten vertalen is de kans op uitlekken veel groter. Zo'n ramp is het toch niet, of is je Engels zo slecht? In dat geval kun je ook terecht bij sites zoals OneMoreThing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 14:55
Tom schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:46:
Als ze alle sites vooraf al laten vertalen is de kans op uitlekken veel groter. Zo'n ramp is het toch niet, of is je Engels zo slecht? In dat geval kun je ook terecht bij sites zoals OneMoreThing.
Nee bij mij gaat het zeker niet om mijn Engels. Ben een ICT'er 8)

Maar neem bijvoorbeeld voor mijn ouders die zijn nou niet echt experts in Engels. Nou vinden mijn ouders het beide leuk om dit soort nieuwe dingen even door te lezen en om te kijken wat er allemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat er precies nieuw is kun je al terugvinden op bijna elke (nieuws)website, van nu.nl, tweakers, ga zo maar door. De informatie zal waarschijnlijk gedurende de week heus wel verschijnen op de Nederlandse versie van de apple site.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al jaren bij Spotify (als premium) en Spotify bied een en al gebruikersgemak. Ben benieuwd naar Apple's streamingdienst, maar andere diensten dan Spotify, als Deezer of zo, hebben mij nog nooit overtuigd. Denk dan ook dat het Spotify niet evenaart, Spotify is namelijk al erg groot geworden in pakweg 5 jaar (al had ik zelf al een account in 2007..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kwam ook nog een interessant artikel tegen van Mashable over waarom Apple Music het niet van Spotify gaat 'winnen'.

Het is in het Engels, maar zeker in interessant artikel.

http://mashable.com/2015/06/09/apple-music-mess/

Gaat er ook op in dat, naar het idee van de auteur, Apple teveel afgaat op de (ex-)executives van Beats. Daarnaast dat Apple teveel focust op het 'social network for artists (Connect)' gebeuren (waarom zou een artiest Apple's "Connect" verkiezen boven het miljoenenpubliek van Instagram, Facebook en YouTube?

En is er wel vraag naar een wereldwijd radiostation, terwijl je in elk land erg veel lokale radio stations hebt?

Het artikel gaat zelfs zover om te stellen dat Apple's "Connect" - toch wel het gene waar Apple het meest op heeft gefocust - minder sociaal lijkt dan Spotify, waar je honderdduizenden user-generated playlists hebt en je muziek redelijk gemakkelijk met vrienden kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Bij spotify heb je opzich ook wel een soort radio stations, en daar maak ik geregeld gebruik van. Werkt wel aardig.

Ik zou zelf toch iets te bang zijn dat Apple mij als 2e-rangs gebruiker ziet met een Android telefoon en een Windows pc. Als ze al geen stream van het evenement kunnen laten zien aan die twee groepen, kunnen ze dan wel een app of een programma maken voor die platformen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rub3s schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:25:
Bij spotify heb je opzich ook wel een soort radio stations, en daar maak ik geregeld gebruik van. Werkt wel aardig.
Ja, klopt zeker. Het enige voordeel voor Apple Music lijkt mij een eventuele betere integratie met Apple apparaten.

Maar ik betwijfel ook of ze wel goede apps kunnen maken voor platformen waar ze traditioneel gezien niet voor ontwikkelen. Ze hebben natuurlijk wel zeer goede software ontwikkelaars, maar die zijn normaalgesproken gewend om alles te integreren met Apple's besturingssystemen.

Daarnaast leek er in de demo ook nogal vertraging te zitten tussen het drukken op "play" en het daadwerkelijk afspelen van een liedje. Daar leek toch een goede 0.5-1.0 seconden tussen te zitten, terwijl het bij Spotify echt zo goed als direct is.

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 11-06-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziek streamen, dat kan elk ander platform ook. Wat AM zo uniek maakt is de integratie in Apple producten en met name Siri.

Commands zoals: "speel -insert song- af na dit liedje" of... "speel dat liedje uit big hero 6 (film) af" of zelfs... "oh, speel dat liedje dat een hit was in de zomer van 1997 af". Dat zie ik spotify niet snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Als Siri je verstaat ja, wanneer het om artiestennamen gaat.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:16:
Als Siri je verstaat ja, wanneer het om artiestennamen gaat.
Ik heb ook geen artiestennamen genoemd in mijn voorbeelden. Dat is het mooie eraan. Je hoeft de nummers niet op je toestel te hebben. Je hoeft zelfs de naam van de artiest of lied niet eens te kennen.

Maja ik heb nooit veel last gehad dat siri mij niet goed verstaat. Misschien omdat ik engels gebruik en geen Nederlandse nummers luister. Had ooit heel even NL Siri geprobeerd, maar meteen terug gegaan. Heb toch liever een vrouw in m'n broekzak :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Uniciteit schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:21:
Kwam ook nog een interessant artikel tegen van Mashable over waarom Apple Music het niet van Spotify gaat 'winnen'.

Het is in het Engels, maar zeker in interessant artikel.

http://mashable.com/2015/06/09/apple-music-mess/

Gaat er ook op in dat, naar het idee van de auteur, Apple teveel afgaat op de (ex-)executives van Beats. Daarnaast dat Apple teveel focust op het 'social network for artists (Connect)' gebeuren (waarom zou een artiest Apple's "Connect" verkiezen boven het miljoenenpubliek van Instagram, Facebook en YouTube?

En is er wel vraag naar een wereldwijd radiostation, terwijl je in elk land erg veel lokale radio stations hebt?

Het artikel gaat zelfs zover om te stellen dat Apple's "Connect" - toch wel het gene waar Apple het meest op heeft gefocust - minder sociaal lijkt dan Spotify, waar je honderdduizenden user-generated playlists hebt en je muziek redelijk gemakkelijk met vrienden kan delen.
Apple Music heeft toch ook gewoon de mogelijkheid user-generated playlists die je kan delen.

Denk verder dat ik het wel redelijk eens ben met het artikel, maar de reden dat het uiteindelijk Spotify wel verslaat is dat het ineens 500 miljoen+ iOS-gebruikers introduceert met de app. Als ze daar een paar procent van pakken gaan ze al over Spotify heen. Denk dat de kopers van een nieuw iDevice straks er ook gelijk een jaar gratis Apple Music bij krijgen en dan gaat het wel echt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:50:
[...]

Ik heb ook geen artiestennamen genoemd in mijn voorbeelden. Dat is het mooie eraan. Je hoeft de nummers niet op je toestel te hebben. Je hoeft zelfs de naam van de artiest of lied niet eens te kennen.

Maja ik heb nooit veel last gehad dat siri mij niet goed verstaat. Misschien omdat ik engels gebruik en geen Nederlandse nummers luister. Had ooit heel even NL Siri geprobeerd, maar meteen terug gegaan. Heb toch liever een vrouw in m'n broekzak :o
Siri op NL staan en heb geen Nederlandse nummers. Dat zal het probleem wel zijn hier :)
"ik heb nikkers blitz niet kunnen vinden" 8)7

Vind die TomTom-stem ook suf, maar Engels praten tegen je telefoon nog suffer :+

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 12-06-2015 00:06 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Pro-active Siri. Gaat Siri automatisch Flitsmeister starten als hij ziet dat ik in de auto zit? Gisteren een bon opgelopen omdat flitsmeister uitgeschakeld was toen ik even uitstapte en daarna weer instapte. Dat zou echt vet handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 00:04:
[...]
Vind die TomTom-stem ook suf, maar Engels praten tegen je telefoon nog suffer :+
Dat kan.
Ik gebruik dagelijks engels op mijn werk bijvoorbeeld. Vind het dus De normaalste zaak vd wereld. Echter, de reden waarom ik niet over ben naar NL siri is omdat ie veel dingen nog niet kan dar engelse siri wel kan. Ben benieuwd of dat nu inmiddels verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Uniciteit schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:39:
[...]

Is dit al bevestigd dan? Aangezien ze de 30e tegelijkertijd in 100+ landen lanceren, lijkt het mij geen verrassing als Nederland daar ook bij zit.
Sorry mijn fout was in de war met News dat wordt eerst in de VS, UK en Australie.

Nogmaals sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apple gaf aan dat apple music 3 maanden gratis (trial) te gebruiken is.

Cool, want spotify heeft maar 1 maand free trial.

Nu las ik gisteren dat deze 3 maanden verplicht vanaf 30 juni ingaan, dus niet vanaf het moment waarop je je abonneert (dus stel ik sluit in september een apple music abbo af, dat ik dan tot december gratis heb).

Heb ik dit goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
Misschien kun je de bron hiervan geven? Tot nu toe heb ik overal gelezen, dat je vanaf het moment dat je je inschrijft, een trial periode hebt van 3 maanden. Overigens ben ik wel benieuwd wat de voorwaarden hiervoor zijn (wellicht creditcard o.i.d.). Apple zal toch willen voorkomen dat mensen na de drie maanden zich opnieuw inschrijven en zo uiteindelijk nooit betalen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:26

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hoedje schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:26:
Misschien kun je de bron hiervan geven? Tot nu toe heb ik overal gelezen, dat je vanaf het moment dat je je inschrijft, een trial periode hebt van 3 maanden. Overigens ben ik wel benieuwd wat de voorwaarden hiervoor zijn (wellicht creditcard o.i.d.). Apple zal toch willen voorkomen dat mensen na de drie maanden zich opnieuw inschrijven en zo uiteindelijk nooit betalen :)
Ik verwacht niet dat mensen elke 3 maanden een nieuwe Apple ID aanmaken hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Zocht vandaag naar de installatie app in finder, toen vond die ook een verwijzing naar El Capitan in een PDF-je van de biografie van Steve Jobs. Dus verder kijkend ging dit over de premiere van Toy Story in het El Capitan theater. Leuke link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:26:
http://www.nu.nl/internet...rwaarden-apple-music.html

"Apple Music is de eerste drie maanden gratis te gebruiken. Tijdens deze periode betaalt Apple geen royalty's aan de labels en artiesten, wat volgens Beggars Group "erg verontrustend" is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:40:
[...]

http://www.nu.nl/internet...rwaarden-apple-music.html

"Apple Music is de eerste drie maanden gratis te gebruiken. Tijdens deze periode betaalt Apple geen royalty's aan de labels en artiesten, wat volgens Beggars Group "erg verontrustend" is."
Dat klopt indertussen al niet meer.

nieuws: Apple gaat artiesten betalen voor streams in proefperiode na klacht Taylor Swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja goed, het gaat erom dat er de eerste 3 maanden geen royalties betaald zouden worden "tijdens de gratis proefperiode"

ze zullen niet elke keer dat iemand een proef abbo afsluit 3 maanden geen royalties gaan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ben ik de enige die denkt dat dat hele Swift vs Apple verhaal doorgestoken kaart is?
Heb Apple nog nooit binnen een dag publiekelijk zien terug komen op iets. Zou mij niets verwonderen als 30-06 ineens 1998 of hoe dat album ook heet te streamen is bij Apple Music, als enige van alle streamers. Dit is een major win qua reclame en hype voor beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

UltraSub schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:27:
Ben ik de enige die denkt dat dat hele Swift vs Apple verhaal doorgestoken kaart is?
Heb Apple nog nooit binnen een dag publiekelijk zien terug komen op iets.
Dat is niet binnen één dag hoor. De indie labels klagen er al twee weken over.
Zou mij niets verwonderen als 30-06 ineens 1998 of hoe dat album ook heet te streamen is bij Apple Music, als enige van alle streamers. Dit is een major win qua reclame en hype voor beide partijen.
Aangezien de reden voor het niet beschikbaar zijn is opgelost: ik verwacht 'm er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CyBeR schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Dat is niet binnen één dag hoor. De indie labels klagen er al twee weken over.
Dat snap ik. Maar wel 1 dag nadat mevrouw Swift een open letter stuurt. Waar Apple dus binnen 1 dag publiekelijk op reageert op haar timeline. :)
[...]

Aangezien de reden voor het niet beschikbaar zijn is opgelost: ik verwacht 'm er gewoon in.
Dan hebben ze denk ik wel een behoorlijke klapper te pakken als ik zo zie wat die Swift voor een publiek heeft. Het is nergens te streamen verder dat album...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

zwik

randomized

Elke keer als ik Swift lees denk ik aan de programmeertaal in plaats van Taylor Swift. Voornamelijk omdat Swift, de programmeertaal, ook op WWDC besproken is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:27:
Heb Apple nog nooit binnen een dag publiekelijk zien terug komen op iets. Zou mij niets verwonderen als 30-06 ineens 1998 of hoe dat album ook heet te streamen is bij Apple Music, als enige van alle streamers. Dit is een major win qua reclame en hype voor beide partijen.
Dat ze alles van spotify afhaalt en ze de grond in trapt, aangeeft alles van Tidal te halen en vervolgens na een tweet Apple (toch wel het stugste merk) op de knieën krijgt?

nee, je bent zeker niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Apple buigt normaal nergens voor. Dat is denk ik wat TheRaven123 bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik denk niet dat het een georkestreerd plan is van Taylor Swift, maar wel van Apple zelf.
Ze hebben alle deals gesloten en probeerden zoveel mogelijk binnen te halen met de strakste versie van het contract. Ze hadden al grote moeite om die laatste contracten te sluiten en die wilden ze denk ik koste wat kost toch binnenhalen voor de launch.

Hoeveel extra gratis pr heeft dit al niet gegenereerd in de aanloop naar 30 juni nu ze publiekelijk zijn gezwicht voor Taylor Swift. Als er geen enkele grote artiest was geweest die er publiekelijk een punt van had gemaakt zoals haar denk ik dat ze het alsnog hadden gedaan. Zo krijgen ze die laatste labels op tijd aan boord en creëert het veel buzz. Nu is de buzz alleen nog iets groter. Playing hard to get in zulke onderhandelingen is altijd een slimme strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Nooit meer checken of de 'Store' al 'down' is...: :o

http://techcrunch.com/201...uration-in-huge-redesign/

http://www.apple.com/nl/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10
Voeg toe aan tasje.....
Echt wie dat heeft bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
whahah ik wilde het net posten :D
Tasje :') dat is echt een te letterlijke vertaling van (shopping) "bag".

[ Voor 41% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-08-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:38
Kunnen ze toch nog steeds doen?

Zodra je ergens op 'Bestel' klikt, krijg je dan een scherm te zien dat 'de winkel even dicht is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, dit heeft weinig met de WWDC te maken, en aangezien de WWDC al lang en breed weer afgelopen is kan dit topic ook wel op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.