[CM] Knuffelkubus 2.0 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
De meeste bezoekers hier zullen mijn Knuffelkubus nog wel kennen. Zo niet: [CM] Knuffelkubus

Een prachtig roze pluche kubus voor een Aopen AX3S Pro (aka Sweetkiss) moederbord. Een roze computer voor een roze moederbord. Tijden lang heeft dit ding dienst gedaan als servertje, maar inmiddels staat hij al weer een aantal jaar weg te stoffen onder m'n bureau. Kort nog even een 2500K erin gehad voor een lanparty, maar echt praktisch was het niet, omdat hij gebouwd was voor een Pentium 3 600, die voldoende had aan een minikoelertje. Zodra je daar een 2500K in gaat duwen en je nog een beetje koeling wilt hebben, loop je tegen problemen aan.

Gezien de afgelopen maanden het weer vrij prut was, kon ik niet echt verder met m'n andere casemod, werken met glasvezel en epoxy in de vrieskou zag ik niet zo zitten, evenmin in de stromende regen. Maarja, om nu helemaal niets te doen is ook weer zoiets. Dus was het idee geboren voor een nieuwe knuffelkubus. Knuffelkubus 2.0

Opnieuw roze ging 'm niet worden, dat is al een keer gedaan. Dus heb ik gekozen voor blauw. Babyblauw natuurlijk, anders is het niet fout genoeg, en twijfelen mensen niet genoeg wat ze moeten zeggen als ze het ding zien.
Maar alleen soft en fluffy kon hij natuurlijk niet blijven. Knuffelkubus 2.0 werd stoer en stevig, maar toch lief en fluffy.

Ik ben begonnen met het maken van de panelen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/raO9I64QyH1gsbpXU68RgpEX/full.jpg

4mm MDF van 25x25 CM. Lekker dun, maar toch stevig genoeg, en precies groot genoeg om een PCtje in te huisvesten

Dat werd beplakt met een laagje foam
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WnZx0YtxyNEWZ0eaUnvombRS/full.jpg

Dat spul wat je onderin je moederborddoos terugvindt, had vele vierkante meters van dat spul liggen, dus een perfecte basis voor een zachte ondergrond.

En die vervolgens voorzien van een laagje kortharig blauw pluche

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vWZzPjvPd9sTm1JloY1xc0mq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/70snMQJRSQ8n5rJWv9CZD4wy/full.jpg

Met 5 van dit soort paneeltje als resultaat

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CFAuxwIyfSqCEEjOK5ZH2Me4/full.jpg

Het 6e paneel kreeg wat uitsparingen, voor de I/Oconnectors op het moederbord, en de 300W SFFvoeding, en een 120mm fan.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4e8lfr442aZvjHWz4jcrHW6I/full.jpg

Vervolgens voor het voorpaneeltje nog even een powerswitch in elkaar gesoldeerd.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bChSN5GBtGuSb1HepYy2DAZL/full.jpg

En een eenvoudig HDDrack voor de 2 4TB HDDs.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MljH0BI96fAQmmgFPsiNMq1r/full.jpg
Dat bleek overigens net niet te passen, dus de uiteindelijke oplossing is uitgegaan naar 1 4TB HDD, met daarnaast een 256GB SSD.

De mobotray bestaat uit een 7e plaatje MDF, waar het moederbord met behulp van M4 boutjes is opgezet. Helaas heb ik daar geen foto van, maar heel spannend of revolutionair is het eigenlijk niet te noemen, dus je mist er niet zo heel veel aan.

Maar toen kwam het lastige werk, het apparaat in elkaar zetten. De bedoeling was eerst om de kast te voorzien van bolhoeken en dan vast te schroeven. Het nadeel is alleen dat je in 4mm MDF niet echt fatsoenlijk kan schroeven, en dan nog steeds wat kracht erop uit kan oefenen, dus dat idee is snel weer in de ijskast gezet. De bedoeling was eerst om het zo te maken dat je aan de buitenkant enkel een schroefje had en meer niet. Maar dat ging helaas niet lukken.

Dus, de bevestiging van de kast zit nu zo in elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9wDapjgYczL05MnFpWaoI2X7/full.jpg
Een boutje door het paneeltje heen en met een moertje vastgezet aan de andere kant. Hierop zijn de bolhoeken gemonteerd, en die zijn weer met vleugelmoertjes vastgezet.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/O2lllH7ftsA28reeqkOuADkX/full.jpg

Tussen de bolhoeken zitten alu-hoekprofielen om het ding de afwerking van een flightcase te geven.
Met dit als eindresultaat

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XnNrGd51srsKEEEZaabUSnib/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3w1q8VIDpUFSFtBKDpNrm81a/full.jpg

De powerbutton is voorzien van een blauwe led, die heb ik gebruikt als powerled, dus als de kast aanstaat ziet de powerbutton er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/m5N3POq6KtAVIpPyAQKW1r3v/full.jpg

Het systeem dat erin zit is een MSI A88X E35 met een 7700K APU erop. Daarnaast 8GB DDR3 2400 geheugen, een 256GB Plextor M5 Pro SSD, een 4TB Toshiba HDD, 300W be quiet! SFF voeding en een Noctua NH-D9L met 2 92mm fans erop, en nog een 120mm fan in de kast.

Het systeem is gebouwd als lanparty systeem, en is ideaal omdat het maar een klein kubusje is, die meer dan snel is om als systeem op lanparties te dienen. Dus grote kans dat als je op een LAN bent waar ik ook ben, dat de knuffelkubus dan ook ergens te vinden is :)

Het in elkaar zetten van dit ding is wel een rotwerkje, omdat de bolhoeken goed strak zitten. 1 paneel losmaken lukt dus simpelweg niet, dan moet je gelijk meerdere bolhoeken losschroeven om een beetje speling te maken om een paneel eruit te halen (vandaar dat ik nu even niet meer foto's heb van de binnenkant, even openmaken voor een paar kekke kiekjes betekent snel weer een uur of 2 voordat het weer helemaal in elkaar zit :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik vroeg mij toentertijd al af kan het erger.. Je hebt het zojuist bewezen :D. Het is niet mijn smaak, maar ik kan het altijd wel waarderen als mensen hun eigen gang gaan.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De hamvraag is natuurlijk; "Hoe knuffelt hij?"

Gaaf gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

561369

Ik vind het er eigenlijk best wel verdomde leuk uitzien zo, dat schattige blauwe stofje met die stoere hoekprofielen en hoek-bol-dingen. Je bent weer lekker bezig!! KUTGW!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04

l3p

www.^.nl

Cute! :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:52
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:54:
De hamvraag is natuurlijk; "Hoe knuffelt hij?"
Op zich niet slecht, hij voelt wel zacht aan doordat er een stuk foam op het hout geplakt zit.

Maar, die vleugelmoertjes zijn verraderlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FemkeToele
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04-2024

FemkeToele

madebyfat.com

Heerlijk fout! :9

zouden dopmoeren ook mooi staan?
past wel mooi bij de bolle hoeken.

facebook.com/FATcasemodding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:46

D4NG3R

kiwi

:)

Bwhahaha dit ziet er echt uit alsof je een of ander groot blauw monster in een kleine vierkante kooi hebt gestopt. Geweldig! :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24
Eerste gedachte:
Afbeeldingslocatie: http://images2.fanpop.com/images/photos/7700000/mike-and-sully-monster-inc-7784854-500-517.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:34

Fordox

00101010

Komt er ook nog een blauwe suikerspin machine in? :9

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fordox schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:22:
Komt er ook nog een blauwe suikerspin machine in? :9
Lijkt me een goed idee :D Maar of het echt heel haalbaar is weet ik niet ;)
FemkeToele schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:51:
Heerlijk fout! :9

zouden dopmoeren ook mooi staan?
past wel mooi bij de bolle hoeken.
Ik vond vleugelmoertjes juist wel gaaf, is eens wat anders dan wat je meestal ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
haha ik vind hellemaal wakka :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06 14:26
LOL moet weer net zo hard lachen als bij V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-06 18:28
Vind hem er mooier uitzien dan V1 ! weer leuk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsebel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
ziet er super uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De hoeken vind ik wat groot in vergelijking, maar dat alu met het "bontvelletje" is wat mij betreft een prima combi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
_ferry_ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:23:
De hoeken vind ik wat groot in vergelijking, maar dat alu met het "bontvelletje" is wat mij betreft een prima combi :P
Ik had gekeken naar kleinere bolhoeken, maar dan vielen ze niet genoeg op wat mij betreft. Dus vandaar dat het deze zijn geworden. En zo heel verkeerd vind ik het helemaal niet staan eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Dit is zo verschrikkelijk dat het prachtig is :D Doet me een beetje denken aan de kubussen uit Portal.

[ Voor 36% gewijzigd door 461943 op 09-06-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:34

Fordox

00101010

The companion cube! :D
Afbeeldingslocatie: http://i1.theportalwiki.net/img/thumb/6/6b/Portal2_CompanionCube.png/180px-Portal2_CompanionCube.png

Maar dan wil ik dit keer wel taart -O-

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik zat er eerst aan te denken om een companion cube te maken, maar dat is niet heel erg origineel. Hoewel het misschien wel gaaf is om die dingen ook eens te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:00
Companion cube.. Ik zeg DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:03
Ik ben heel erg benieuwd naar de temps :o

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Fordox schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:48:
The companion cube! :D
[afbeelding]

Maar dan wil ik dit keer wel taart -O-
The cake is STILL a LIE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Berreber schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:54:
Ik ben heel erg benieuwd naar de temps :o
Gezien het feit dat de tempsensor brak is heb ik geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:07
Ik denk dat die temps wel goed zitten. Er is voldoende geïsoleerd om te zorgen dat alle warmte niet verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Gadgeteer schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:30:
Ik denk dat die temps wel goed zitten. Er is voldoende geïsoleerd om te zorgen dat alle warmte niet verloren gaat.
Het is juist de bedoeling om alle warmte af te voeren om zo je componenten zo koel mogelijk te houden ;)

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Koninkje schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:37:
[...]

Het is juist de bedoeling om alle warmte af te voeren om zo je componenten zo koel mogelijk te houden ;)
Oooh... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Gadgeteer schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:30:
Er zitten 3 Noctua fans direct achter elkaar die zorgen voor een flinke airflow (120mm in de kast en 2x 92mm op de koeler).
De bekleding maakt niet zo heel veel uit voor de temps aan de binnenkant, warm wordt het wel, maar zelfs na een weekend lannen heb ik er bijzonder weinig problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Wel een hoop bekijks gehad dan denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Uiteraard, hij trok wel redelijk de aandacht. Daarvoor issie immers ook een beetje gebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:33
Ik vind hem nog leuker als de eerste roze variant :) Die bol hoeken voegen wel wat toe :D kutgw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Nemm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:25:
Ik vind hem nog leuker als de eerste roze variant :) Die bol hoeken voegen wel wat toe :D kutgw
Het leuke van de roze variant was dat er een mooi roze moederbord inzat, bij deze zie je niet heel veel van de hardware, maar dat maakt 'm ook niet minder schattig eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmenvn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Je meent hiermee naar een LAN-Party te zijn geweest, maar op waar is er dan plaats voor die videokaart? :X

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
tijmenvn schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:26:
Je meent hiermee naar een LAN-Party te zijn geweest, maar op waar is er dan plaats voor die videokaart? :X
Die zit er niet in, heb 'm ook niet nodig. IGP is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Lanparties is tegenwoordig nostalgie spelen :D

Laatste lan waar ik was was het zwaarste spel Unreal Tournament 3 en met 600fps avg meen ik dat een IGP dat tegenwoordig ook makkelijk aankan allemaal hahaha

Maar IK WIL HEM KNUFFELEEENNNN!!! Nu beginnen mijn handjes overigens ook goed te kriebelen haha

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Voor mij is het idd veel oudere games, maar ook de nieuwere games trekt hij vrij makkelijk hoor, zolang je maar niet te hoge eisen stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:14
djneo-nl schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:14:
hijs eng
heel eng :o
heel gaaf gedaan
TERW_DAN schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:12:

[...]

Nee, dat zie je verkeerd, hij is lief :P
Deze is lief, en heel gaaf met die hoek profielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hooibergje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 18:01
Geniale casemod! Hij schreeeeeeuwt toch eigenlijk wel om valse wimpers rond die power button. *cute blink blink* ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:52
Geniaal. Ik zou er nog wel 2 pingpongballen met zwarte stip opplakken, en mond en een schaaltje koekjes erbij zetten (voor die kleine honger op een lan party)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://vignette1.wikia.nocookie.net/iannielli-legend/images/6/6e/Cookie_monster.jpg/revision/latest?cb=20150918140937

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1