Star Trek: TNG. Zijn de andere series net zo leuk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 12:21
Hallo mede tweakers,

Bijna anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met het kijken van Star Trek: TNG. Het was een wilde gok. Ik was klaar met Game of Thrones seizoen 3 en omdat ik de tijd naar de examens toe ergens mee moest vullen, ben ik gaan kijken.

Het was een schot in de roos. Ik lees veel literatuur en kwam tot de ontdekking dat je Star Trek bijna wel literatuur mag noemen. Het is veel meer dan simpel kijk vermaak. Ik moest ontzettend wennen aan het feit dat er (bijna) geen doorlopende verhaallijn in zit, maar de ontwikkeling van de personages, de filosofische en morele paden die worden bewandeld maken dat meer dan goed. Ik zou nooit meer naar een serie zoals Game of Thrones willen kijken.

Ik ben echt ontzettend in de personages gegroeid. Ze hebben allen een geweldige persoonlijkheid en morele zoektocht. De acteurs spelen de rollen tevens geweldig.

Nu is mijn vraag, hebben de andere Star Trek series (Voyager, Enterprise, Deep Space 9) ook zulke geweldige personages en misschien nog wel belangrijker, zulke ijzersterke afleveringen als TNG?

Ik hoop op leuke input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Star Trek kijk advies

Voyager is imo nog beter dan TNG, echter zijn DS9 en enterprise afraders.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Salvatron schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:42:
Star Trek kijk advies

Voyager is imo nog beter dan TNG, echter zijn DS9 en enterprise afraders.
Het genoemde topic is een aanrader. Maar dat Voyager beter is dan DS9 is een verschil in smaak die niet iedereen deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:20

g0tanks

Moderator CSA
Kijk ook eens naar IMDB: Battlestar Galactica (TV Series 2004–2009), ik denk dat je die serie ook kan waarderen. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Deadsy schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:48:
[...]

Het genoemde topic is een aanrader. Maar dat Voyager beter is dan DS9 is een verschil in smaak die niet iedereen deelt.
Ik zei imo (in my opinion), maar Voyager heeft wel dezelfde insteek als TNG, namelijk veel aparte afleveringen die los kunnen worden bekeken, en DS9 heeft een wat meer doorlopende verhaallijn met minder sterke karakters. Voyager is in feite meer van hetzelfde als TNG, maar dan moderner uitgevoerd en met andere personages en wat modernere verhaallijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Bedankt allemaal voor jullie mening! De reden dat ik de vraag stel is omdat bijvoorbeeld Data en Picard echt iconen zijn geworden. Veel mensen die geen Star Trek bekijken kennen de twee personages wel, en laat die twee net de meest ontwikkelde personages zijn.

Van andere Star Trek series ken ik niemand. Dus nam ik automatisch aan dat de personages in die series niet dezelfde charme zouden hebben als Data en Picard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Persoonlijk ben ik meer fan van VOY, dit heeft te maken met de grote hoeveelheid technobabbel en special effects die natuurlijk veel beter zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
En Seven of Nine. :9

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:47
Persoonlijk vind ik DS9 juist de beste en vooral vanaf de dominion war. Voyager daarin tegen vind ik juist de slechtste en heb S1 nooit afgekeken. En Enterprise was ook niet heel slecht maar het was totaal anders dan zijn voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

Ronnie N schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:18:
Bedankt allemaal voor jullie mening! De reden dat ik de vraag stel is omdat bijvoorbeeld Data en Picard echt iconen zijn geworden. Veel mensen die geen Star Trek bekijken kennen de twee personages wel, en laat die twee net de meest ontwikkelde personages zijn.

Van andere Star Trek series ken ik niemand. Dus nam ik automatisch aan dat de personages in die series niet dezelfde charme zouden hebben als Data en Picard.
Er zijn niet echt karakters in DS9 of VOY die net zo iconisch zijn geworden als Data en Picard. Wat karakters betreft was TNG op sommige punten inderdaad een stuk beter dan wat daarna kwam (maar er zijn ook genoeg tegenvoorbeelden (Wesley Crusher)).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Rannasha schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Er zijn niet echt karakters in DS9 of VOY die net zo iconisch zijn geworden als Data en Picard.
Komt ook mede door de standalone films die TNG heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Oké! Ik zal de andere series ook een kans geven;) Ben bijna aanbeland in TNG S07 en vind het jammer dat het bijna voorbij is...

Wesley Crusher was inderdaad behoorlijk irritant. Heb me een tijd lang afgevraagd wat ze precies wilden bereiken met dat personage. Ik denk om de serie ook voor een jonger publiek aantrekkelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Raven__NL schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:25:
Persoonlijk vind ik DS9 juist de beste en vooral vanaf de dominion war. Voyager daarin tegen vind ik juist de slechtste en heb S1 nooit afgekeken. En Enterprise was ook niet heel slecht maar het was totaal anders dan zijn voorgangers.
Beetje raar om voyager als slecht te betitelen als je zelfs S1 nog nooit hebt afgekeken (ik neem aan dat je de rest dan ook niet hebt gezien).
Enterprise werd beter op een gegeven moment maar die eerste 2 seizoenen waren zo slecht dat het bijna niet te geloven is dat het werd uitgezonden. Goeie genade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Salvatron schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:40:
[...]

Beetje raar om voyager als slecht te betitelen als je zelfs S1 nog nooit hebt afgekeken (ik neem aan dat je de rest dan ook niet hebt gezien).
Als ik niet door S1 heen kom dan vind ik het slecht ja. Kwam mede door de captain...Ik kon haar gewoon niet uitstaan. Dan heeft het ook geen zin om door te kijken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Raven__NL schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:02:
[...]

Als ik niet door S1 heen kom dan vind ik het slecht ja. Kwam mede door de captain...Ik kon haar gewoon niet uitstaan. Dan heeft het ook geen zin om door te kijken he ;)
Janeway is ff wennen maar went op een gegeven moment wel, zij het dat de meid in de laatste seizoenen begint te overacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Persoonlijk vond ik ze allemaal leuk en zowel sterke als zwakke kanten hebben. Alleen Enterprise vond ik minder.

DS9 vind ik wel ondergewaardeerd! Heerlijk verhaal met epische battles :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
DS9 vind ik een aantal goede afleveringen hebben, en inderdaad meesten daarvan bevatten de battles met of om DS9 zelf, verder heeft de serie mij nooit echt kunnen boeien, maar wellicht moet ik me er gewoon eens in verdiepen :)

Ben nu ook weer met TNG bezig, maar meer zo dat ik per seizoen de spannende afleveringen eruit pik :) net toevallig Tin Man gekeken, erg goede aflevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Dit is voor veel mensen verschillend. Vooral over DS9 zijn mensen verdeeld.

Persoonlijk zou ik beginnen met The original series (plus de films). Daar heb ik zelf ook nooit veel van gezien, maar 't was wel de reden waarom in TNG ben gaan kijken (jammer dus dat je dat niet vóór TNG hebt gekeken), en wanneer ik ooit aan een rewatch van Star Trek begin, dan begin ik met TOS.. DS9 vind ik erg leuk, alleen het begin is wat moeizaam. Voyager vind ik erg leuk, alleen het einde niet. Welke m'n favoriete serie is durf ik echt niet te zeggen. Enterprise zou ik keihard overslaan. Dat werd tegen het einde ietsje beter, maar dan stopt 't na seizoen 4, en seizoen 1 en 2 waren gewoon ergerlijk.

Dus in 't kort: kijk TOS, DS9 en VOY, en sla Enterprise over. Kijk de films tussendoor ook, al kan je de Nemesis ook overslaan wat mij betreft.

Overigens is Holodoc voor mij net zo'n icoon als Data.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het mooie van DS9 vond ik het politieke spel. Bij Voy moest ik ook wel wennen aan Janeway, wel alles van gezien.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

TNG is gewoon goed vanwege het acteertalent van de dragende karakters, Picard, Riker en Data en af en toe een leuke Q.

Maar om de invulling voor Voyager te geven, de serie heeft na een wat lastige aanloop (Kazon) vanaf halverwege seizoen 2 tot eind seizoen 6 zeer regelmatig sterke afleveringen met een goede combi van karakters en acteren. Vooral de Dokter verveelt eigenlijk nooit en doet er prima aan mee. En ondanks dat de Borg een beetje gedownplayed worden zijn dubbele afleveringen zoals Unimatrix Zero binnen die wereld sterk opgezet.

Ik ken DS9 niet zo goed omdat ik niet van opeenlopende lijnen houdt, maar van Voyager wil ik toch aangeven dat er goed geschreven werd. Waar TNG met Message in a Bottle 3 niveau's van abstracte werelden kon verkopen, heeft "Worst Case scenario" ook zoiets.

Voor een zeer goed overzicht: http://www.reviewboy.com/seasons.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 10:14
TOS kan ik niet zien, omdat ik opgegroeid ben met TNG. Dat is imo nog steeds de beste ST serie. TOS is te oud voor mij, het lukt mij niet om daar het ST gevoel bij te krijgen.
DS9 is gewoon erg gaaf vanwege het grote spacestation waar best veel leuke karakters rondlopen (Londo, Quark om een paar te noemen). ENT is ook goed omdat zich afspeelt voor TOS en veel technologie nog niet bestond en wordt uitgevonden. Best vermakelijk. VOY vond ik de minste van allemaal. Nog steeds wel de moeite waard om te kijken, maar te veel emo in de afleveringen. Het ging minder om techno, maar meer om onderliggende relaties en gevoelens... blehh. Desondanks hadden de laatste seizoenen nog veel sterke afleveringen.
Maar ik ben het eens met de TS, de echte ST iconen zijn Picard en Data (naast Scotty, Spock en Kirk) en daarvan zijn in latere ST series geen nieuwe bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De kazon in voyager vond ik wel goed. Ook gaat voyager meer om technologie imo, terwijl juist DS9 daar minder van heeft. Emo in voyager? Valt reuze mee, in DS9 is het drama soms ergerlijk. Helaas worden de Borg wel gedownplayed in voyager, een grote vergissing imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kennelijk ben ik een van de weinigen hier die Enterprise wel goed vind. Ik heb het van eerste seizoen de meeste afleveringen 2 keer of meer gezien en het kon mij erg boeien. Ik geloof alleen niet dat ik alle seizoenen al helemaal heb gezien, die staan dus nog op de watch-list bij mij. Wat ik erg leuk vond aan Enterprise waren de dialogen met Malcolm Reid en Charles Tucker. "Keep your shirt on"... :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ja? Je vond die scenes waarin t'pel (of whatsername?) en die engelse wauwel elkaar masseren wel goed? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Hier een goede kijkgids voor TNG en DS9 (er valt vaak nog wel wat te skippen): http://www.reddit.com/r/D...tute/wiki/algernoneplists

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ronnie N schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:09:
Nu is mijn vraag, hebben de andere Star Trek series (Voyager, Enterprise, Deep Space 9) ook zulke geweldige personages en misschien nog wel belangrijker, zulke ijzersterke afleveringen als TNG?
Uiteindelijk ga je toch alles willen zien denk ik, er is tegenwoordig nl geen enkel alternatief mogelijk om te noemen.

Maw alle suggesties hier gewoon negeren en gewoon de volgende StarTrek serie opzetten.

The Next Generation was voor mij wel de meest boeiende btw buiten misschien de originele films, maar zoals ik al zeg heb ik ook van alle andere series genoten.

Als ik je toch iets kan adviseren is de laatste 2 films gemaakt door JJ Abrams weg te laten. Het zijn gewoon slechte remakes van de eerdere films nl en ook missen ze de StarTrek charme compleet.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Delerium schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:35:
Waar TNG met Message in a Bottle 3 niveau's van abstracte werelden kon verkopen, heeft "Worst Case scenario" ook zoiets.
Dat is precies wat ik bedoel. In ¨Message in a Bottle¨ wordt de vraag gesteld wat leven is, of we dat zelf mogen creeren en wat de werkelijkheid is. Nu weet ik dat er afleveringen zijn die het sterker doen dan ¨Message in a Bottle¨ maar ik ken geen enkele andere serie die überhaupt zoiets probeert.

Waarom worden series zoals Star Trek niet meer gemaakt? Van zo´n serie kun je toch veel meer leren dan het simpele kijkvermaak dat je voorgeschoteld krijgt bij ¨The Walking Dead¨. Nu is simpel kijkvermaak niet verkeerd, maar het zegt toch wel wat. Dat in een tijd waarin de serie herleeft, er geen serie in productie is die je over dingen kan laten nadenken, die je iets probeert te leren.
enchion schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:55:
[...]
Uiteindelijk ga je toch alles willen zien denk ik, er is tegenwoordig nl geen enkel alternatief mogelijk om te noemen.
Dus misschien heb je gelijk, er is gewoon geen alternatief.

In iedergeval, iedereen bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
Jorgen schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:28:
Kennelijk ben ik een van de weinigen hier die Enterprise wel goed vind. Ik heb het van eerste seizoen de meeste afleveringen 2 keer of meer gezien en het kon mij erg boeien. Ik geloof alleen niet dat ik alle seizoenen al helemaal heb gezien, die staan dus nog op de watch-list bij mij. Wat ik erg leuk vond aan Enterprise waren de dialogen met Malcolm Reid en Charles Tucker. "Keep your shirt on"... :)
Naast Voyager is Enterprise wel echt mijn favoriet, misschien omdat deze uitkwam toen ik het net allemaal een beetje kon volgen. Vooral de opbouw (Starfleet is nog erg klein) en het gebrek aan technologie is erg gaaf. Seizoen 3 vond ik bijzonder saai, die Xindi heb ik op een gegeven moment wel gehad.

Al met al, lekker voyager kijken en daarna nog even enterprise meepakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:35:
TNG is gewoon goed vanwege het acteertalent van de dragende karakters, Picard, Riker en Data en af en toe een leuke Q.
Serieus? Met alle respect voor John de Lancie, die gewoon een goede acteur is, maar alle aflevering met Q kan ik niet verteren. Het hele idee van de Q maakt leidt tot vreselijk gimmick en slechte humor afleveringen.

Verder was TNG wel aardig, maar de enige serie die ik echt kan waarderen is DS9. Een doorlopende verhaallijn met character ontwikkeling, in plaats van na aan het eind van het uur is de status quo van het begin van het uur weer bereikt.

Doe mij maar series met een doorlopende verhaallijn: B5, DS9, BSG, agents of SHIELD, Arrow, The wire

Enterprise heeft een doorlopende verhaallijn, maar die boeit niet echt :(

Zonder overkoepelende arc hoeft het voor mij niet meer.

Overigens heb ik afgelopen weekend genoten van Sense8, ondanks de slechte reviews. Je moet alleen wel de eerste drie episodes kijken voor alles op zijn plaats klikt en dat zal voor sommigen nogal een opgave zijn met de korte attention span die tegenwoordig lijkt te heersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

Enterprise is het schoolvoorbeeld van "goed idee, slechte uitwerking". Een back-to-basics prequel die draait om alles ontdekken wat in de andere series vanzelfsprekend is, is een goed idee voor zo'n uitgebreid universum als dat van Star Trek. Er is zoveel materiaal om mee te werken: technologien die net nieuw zijn, first contact met rassen die later overal rondlopen, ontstaan van de principes achter de Federation en de daadwerkelijke oprichting ervan, enz...

Een paar van die dingen zijn wel aan bod gekomen, maar de doorlopende verhaallijn in S1-S3 was de "temporal cold war" (sowieso is tijdreizen een moeizaam plot device, zeker voor langere verhalen in plaats van monster-of-the-week episodes) met rassen en technologien die in het ST universum verder helemaal niet terugkomen. De Xindi, de Suliban, de spheres in de Expanse, enz... Allemaal er bij bedacht en vervolgens aan het eind van de verhaallijn met een tijdreis-deus-ex-machina effectief gewist "want de tijdlijn is hersteld".

S4 van Enterprise was erg sterk, juist omdat het zich richte op die dingen die een prequel interessant maken: veel zaken die leiden tot het ST universum zoals we dat kennen komen langs in korte story-arcs. Helaas had Enterprise toen al teveel kijkers verloren om nog een verlenging binnen te kunnen slepen en werden we teleurgesteld met lichtelijk belachelijke serie-finale.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

Spooksel

Spooksel!

Het enige nadeel van Enterprise was dat het soms gewoon heel lastig voor ze was om de Canon van het universum aan te houden.

Neem bijvoorbeeld die aflevering met de 'Cybernetic Lifeforms', iedereen weet dat het de Borg zijn, maar ze kunnen het niet zo noemen in die serie omdat de Federation officieel niet met de Borg in contact komen todat Q een keer de Enterprise naar een Cube toe transporteerd.

Verder was Enterprise vanaf S3 wel degelijk goed te pruimen in mijn optiek, jammer dat het moest eindigen toen het eindelijk wat boeiend begon te worden. En de afwerking, je series finale laten 'stelen' door wat TNG sterren... aiaiai.

Als je al zo lang hebt gedaan over het kijken van TNG echter zou ik ENT gewoon lekker laten voor wat het is, voegt op een dergelijk tempo te weinig toe voor je.

Als je meer een soort van TNG wilt (maar dan iets moderner) dan zou ik lekker overschakelen op VOY, de serie komt ietwat stroef van de grond, maar loopt wel lekker uiteindelijk. En de Doctor is gewoon awesome :D

Mijn persoonlijke favoriet van al het Star Trek materiaal is echter toch DS9, ook al kan ik niet ontkennen dat ook hier de eerste seizoenen her en der wat tenenkrommend waren (Move Along Home anyone? /suicide)... Maar als het conflict met de Dominion eenmaal op gang komt, holy moly wat een show :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Spooksel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:24:
Maar als het conflict met de Dominion eenmaal op gang komt, holy moly wat een show :D
Waarom? De Dominion oorlog komt vrij weinig voor in de laatste seizoenen. Om daar nou helemaal DS9 voor te gaan kijken lijkt me overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Salvatron schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:21:
De Dominion oorlog komt vrij weinig voor in de laatste seizoenen.
Wat.

De laatste drie seizoenen zijn all about de Dominion oorlogen.

http://www.trekbbs.com/showthread.php?t=124492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 08:36
TNG is de meest iconische maar DS9, VOY en zelfs ENT hebben hun eigen charmes imo.

Die laatste zou ik ook echt niet meteen als onkijkbaar slecht wegzetten. De eerste 1,5 seizoenen over het algemeen ruk maar ook hier zitten echt pareltjes tussen. Een aanrader zijn de afleveringen "Dear Doctor" en "Shuttlepod One" en Seizoen 3 en 4 zijn vrij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brent schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:28:
[...]

Wat.

De laatste drie seizoenen zijn all about de Dominion oorlogen.

http://www.trekbbs.com/showthread.php?t=124492
Hebben wij naar dezelfde serie zitten kijken?
Af en toe komt er eens een afleverinkje langs met de dominion maar de meeste afleveringen gaan ergens anders over. Dat zie je ook in die link die jij hier neerplempt:

Wikipedia: Lijst van afleveringen van Star Trek: Deep Space Nine

seizoen 5:
26 afleveringen, waarvan circa 7 over de dominion (in die link die jij aangeeft)

seizoen 6:
26 afleveringen, waarvan circa 6 over de dominion in die link

seizoen 7:
25 afleveringen, waarvan circa 8 over de dominion in die link.

Oftewel, in de laatste 3 seizoenen zijn er 77 afleveringen waarvan er slechts circa 21 over de dominion gaan, nog geen 30%. All about the dominion oorlogen? I think not.

Edit:
in die link staat trouwens zelfs:
Astericks indicate episodes that involve the Jem'Hadar without impacting the war much, or that contribute to the overall Dominion War storyline in some relatively minor way.
Als je die afleveringen weglaat met asteriksen dan kun je er zelfs 9 weglaten:
En dan zijn er van de laatste 3 seizoenen, van de 77 afleveringen slechts 12 die over de dominion gaan...

[ Voor 16% gewijzigd door Salvatron op 08-06-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Salvatron schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:45:
[...]
Oftewel, in de laatste 3 seizoenen zijn er 77 afleveringen waarvan er slechts circa 21 over de dominion gaan, nog geen 30%. All about the dominion oorlogen? I think not.
Ik vind dat, zeker voor ST, een enorme fractie, gezien de typische aflevering die niets met de vorige te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brent schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:46:
[...]

Ik vind dat, zeker voor ST, een enorme fractie, gezien de typische aflevering die niets met de vorige te maken heeft.
Zie mijn edit:

in die link staat trouwens zelfs:
Astericks indicate episodes that involve the Jem'Hadar without impacting the war much, or that contribute to the overall Dominion War storyline in some relatively minor way.
Als je die afleveringen weglaat met asteriksen dan kun je er zelfs 9 weglaten:
En dan zijn er van de laatste 3 seizoenen, van de 77 afleveringen slechts 12 die over de dominion gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Tsja, war is war, of het nu bijdraagt aan de ontwikkeling van het verhaal niet.

Punt is, dat het een voorbeeld is van een terugkomende story-arch, iets dat voor ST vrij uitzonderlijk is. Een dubbelepisode is in TNG/VOY zo'n beetje de enige vorm van serialiteit in de serie, dat is met DS9 dus echt anders. In ENT is het geprobeerd met helaas een flut-plot :+

Maar als je gaat zitten muggenziften, zul je dat vanaf nu alleen moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brent schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:57:
Tsja, war is war, of het nu bijdraagt aan de ontwikkeling van het verhaal niet.

Punt is, dat het een voorbeeld is van een terugkomende story-arch, iets dat voor ST vrij uitzonderlijk is. Een dubbelepisode is in TNG/VOY zo'n beetje de enige vorm van serialiteit in de serie, dat is met DS9 dus echt anders. In ENT is het geprobeerd met helaas een flut-plot :+

Maar als je gaat zitten muggenziften, zul je dat vanaf nu alleen moeten doen ;)
Er wordt continu foutieve informatie verkondigt, namelijk dat de dominion-oorlogen erg belangrijk zijn in DS9 en dat is niet het geval. Het is belachelijk omdat muggenziften te noemen.
Daarnaast zit er in VOY zeker wel een aantal keer een terugkerende verhaallijn, namelijk de kazon die in de eerste seizoenen steeds terugkomen, en in latere seizoenen de Borg. Daarnaast willen ze terug naar de aarde. Ook loopt de karakterontwikkeling in VOY door.

Door te stellen dat DS9 in de latere seizoenen over de dominion-wars gaan wordt er foutieve info verkondigd over die serie waardoor mensen die serie gaan kijken met de verwachting dat er veel in zit over de dominion terwijl dat vies tegenvalt, zoals duidelijk is in die link (slechts 12 van de laatste 77 afleveringen echt over de dominion, en dan nog eens 9 waarin de dominion een beetje voorkomen).

Wellicht zijn sommige kijkertjes zo onder de indruk van die dominion dat ze de rest van de serie vergeten zijn en zich alleen nog maar de dominion herinneren wanneer ze terugdenken aan DS9. Hierdoor bestaat volgens hun de hele serie uit de dominion-oorlogen terwijl er in werkelijkheid slechts een kleine fractie over gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
De Kazon komen wel vaak terug?

Een ding is zeker, Salvatron zit in een galaxy far far away ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brent schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:35:
[...]

De Kazon komen wel vaak terug?

Een ding is zeker, Salvatron zit in een galaxy far far away ;)
Wat probeer je hiermee te zeggen?
Ja, in de eerste seizoenen van Voyager komen de Kazon vaak langs. Geloof me, het is echt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Salvatron schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:07:
[...]

Hierdoor bestaat volgens hun de hele serie uit de dominion-oorlogen terwijl er in werkelijkheid slechts een kleine fractie over gaat. ;)
Je noemt 16 % een "kleine fractie"? Da's meer dan 1/7e man!

Daarnaast is de Dominion gewoonweg een vette vijand wat vaak vette eps opleverde, i.t.t. de overige 84 % van DS9: saai geneuzel in de marge.. :z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Osiris schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Je noemt 16 % een "kleine fractie"? Da's meer dan 1/7e man!

Daarnaast is de Dominion gewoonweg een vette vijand wat vaak vette eps opleverde, i.t.t. de overige 84 % van DS9: saai geneuzel in de marge.. :z :P
Mijn jongen, als jij je door 84% saai geneuzel in de marge wil heenworstelen om 16% te zien die ook niet echt overtuigd, mijn jongen, dan wens ik jou veel plezier hehe. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik kijk ze gewoon echt allemaal 8)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Ik denk dat ik na TNG gewoon DS9 ga kijken. Maar kan iemand mij vertellen waarom er zo weinig series zoals Star Trek zijn. En waarom er op dit moment (naar mijn weten) helemaal niet een soort gelijke serie loopt. Star Trek heeft veel succes gehad, je zou toch zeggen dat er een markt voor dit soort series is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie N schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:06:
Ik denk dat ik na TNG gewoon DS9 ga kijken. Maar kan iemand mij vertellen waarom er zo weinig series zoals Star Trek zijn. En waarom er op dit moment (naar mijn weten) helemaal niet een soort gelijke serie loopt. Star Trek heeft veel succes gehad, je zou toch zeggen dat er een markt voor dit soort series is?
Ze zijn behoorlijk kostbaar te maken voor de tegenwoordige kijkers die gewend zijn aan "gelikte" CGI, het is lastig om goede acteurs voor een langere periode vast te leggen, maar nog het meest vervelende, het is niet hip. Het is een relatief klein clubje die er om vraagt. Dat een 1e en het enige seizoen van Firefly een theatrical release heeft gekregen is een wonder ( _/-\o_ *O* )

De aandachtspanne is tegenwoordig ook zeer ver te zoeken (ik merk het bij mijzelf ook, en ik ben antiek hier met mijn 42 jaar :P) voor een rode draad gaat men niet meer zo snel zitten, ik zie een pilot, misschien een 2e ep, maar als mij het niet bevalt (acteerprestaties, art direction, of een warrig verhaal) ben ik er ook klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Je zou toch zeggen dat er naast al die belachelijke series ook wel ruimte is voor een fatsoenlijk science fiction serie, maar nee hoor, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farscape, Babylon 5?

Meh we zijn een klein deeltje extreem klein deeltje fanboys & girls :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Michael Dorn is al sinds Nemesis aan het lobbyen voor een Captain Worf serie, het zal er nooit komen maar ergens lijkt me dat wel interessant.
Maar je hoort de laatste jaren steeds vaker wat over een potentiële nieuwe Star Trek serie.
Ben er van overtuigd dat er ook wel ooit weer een komt, waarschijnlijk als de huidige cast van de nieuwe Star Trek films er de brui aan geven.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Er waren laatst geruchten over een mogelijke nieuwe Star Trek serie maar dat werd onlangs ook weer tegengesproken. Vooral omdat de studio zich wou focussen op de films.

Op dit moment valt het qua scifi series vies tegen maar er zijn wel een paar oudere shows die je waarschijnlijk ook wel leuk vind. Je zou eens naar Star Gate en/of Battlestar galactica kunnen kijken als je die niet nog niet heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Raven__NL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:05:
Er waren laatst geruchten over een mogelijke nieuwe Star Trek serie maar dat werd onlangs ook weer tegengesproken. Vooral omdat de studio zich wou focussen op de films.
Ja dat ging over een nieuwe serie die zich focuste op het Starfleet van ver in de toekomst.
In a nutshell, Latino Review's report revolves around a pitch from 10 years ago for a new Trek TV show called Star Trek: Federation. We wrote about this pitch in great detail here, but in a nutshell it takes place in the far future, after the Federation has become "fat and happy," and a young Alexander Kirk may be the Federation's only hope for surviving a massive new threat. Robert Meyer Burnett, director of Free Enterprise, was involved along with writer Geoffrey Thorne, and Bryan Singer was also on board.
Ze hadden wat oude koeien uit sloot gehaald, een soortgelijke pitch was 10 jaar geleden ook al een keer gedaan.
Is dus helaas onzin. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:21:
De aandachtspanne is tegenwoordig ook zeer ver te zoeken (ik merk het bij mijzelf ook, en ik ben antiek hier met mijn 42 jaar :P) voor een rode draad gaat men niet meer zo snel zitten, ik zie een pilot, misschien een 2e ep, maar als mij het niet bevalt (acteerprestaties, art direction, of een warrig verhaal) ben ik er ook klaar mee.
Ja, misschien is de aandachtsspanne tegenwoordig te kort is. Jammer. Maar ik hoop inderdaad op nog een serie, ik zou hem zeker weten gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ScrooLoose schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:59:
Michael Dorn is al sinds Nemesis aan het lobbyen voor een Captain Worf serie, het zal er nooit komen maar ergens lijkt me dat wel interessant.
Maar je hoort de laatste jaren steeds vaker wat over een potentiële nieuwe Star Trek serie.
Ben er van overtuigd dat er ook wel ooit weer een komt, waarschijnlijk als de huidige cast van de nieuwe Star Trek films er de brui aan geven.
Dat lijkt me ook wel wat. :) Ik ben sowieso wel benieuwd naar wat voor verhalen er mogelijk nog zullen komen. Net als Star Wars en Stargate, biedt ook Star Trek ruimte voor een oneindige hoeveelheid verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Tegen de tijd dat er een captain Worf serie uitkomt is de acteur bejaard. Grandpa in Space...
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:46:
Farscape, Babylon 5?

Meh we zijn een klein deeltje extreem klein deeltje fanboys & girls :(
Zit daar ook science in? Een sf-serie zou wel gebaseerd moeten zijn op wetenschap anders is het geen sf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Babylon 5 is een zeer goede serie uit de jaren 90 maar voelt wel zeer gedateerd aan, meer nog dan TNG of DS9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als je B5 niet kent, moet je je mond spoelen met zeep. Er zit een stevige dosis politiek in, maar de aliens zijn veel 'futuristischer' dan ST (een beetje schmink en hoppa, weer een nieuws ras). B5 diept ook de culturele verschillen beter uit (ST wil daar vaak oppervlakkig blijven als ze weer eens op een nieuwe planeet zijn). Dat is ook een reden dat ik DS9 leuk vind, we leren waarom de Cardies zijn zoals ze zijn, de Klingons, hoe de Dominion precies in elkaar steekt. Met de Kazon kwamen we niet veel verder dan dat het Klingons-maar-geen-Klingons zijn had ik het idee. TNG diept de Borg wel wat uit, maar de Klingons weer veel te weinig.

Kosh, wat een karakter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
ScrooLoose schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:26:
Babylon 5 is een zeer goede serie uit de jaren 90 maar voelt wel zeer gedateerd aan, meer nog dan TNG of DS9
Vorig jaar Babylon 5 nog helemaal gezien, ik had er niet zo'n last van dat het gedateerd is, vond het zelfs beter te doen dan TNG wat dat betreft, de serie had me ook weer flink te pakken (kon ook daar aan liggen :+ ) _/-\o_

@Hierboven, Kosh is idd geweldig, maar Londo maakt ook wat mee zeg, je moet hem eerst niet, dan wel, dan een bloedhekel aan hem en vervolgens leef je nog mee ook met hem. Tis wel echt EPIC allemaal :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mutatie op 11-06-2015 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brent schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:52:
Als je B5 niet kent, moet je je mond spoelen met zeep. Er zit een stevige dosis politiek in, maar de aliens zijn veel 'futuristischer' dan ST (een beetje schmink en hoppa, weer een nieuws ras). B5 diept ook de culturele verschillen beter uit (ST wil daar vaak oppervlakkig blijven als ze weer eens op een nieuwe planeet zijn). Dat is ook een reden dat ik DS9 leuk vind, we leren waarom de Cardies zijn zoals ze zijn, de Klingons, hoe de Dominion precies in elkaar steekt. Met de Kazon kwamen we niet veel verder dan dat het Klingons-maar-geen-Klingons zijn had ik het idee. TNG diept de Borg wel wat uit, maar de Klingons weer veel te weinig.

Kosh, wat een karakter ;)
Culturele verschillen, politiek, etc. Geen wonder dat ik de serie niet ken. Als ik cultuur en politiek wil zien kijk ik geen science fiction serie, doe me dan maar wat realistischers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vandaag maar eens de hele serie TNG op bluray besteld. Ben benieuwd!
VOY, TNG, ENT, DS9. Allemaal al gezien jaren geleden. Maar TNG is wel de beste vind ik. Vooral door picard, data, riker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Joe-star schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:39:
VOY, TNG, ENT, DS9. Allemaal al gezien jaren geleden. Maar TNG is wel de beste vind ik. Vooral door picard, data, riker.
Dat klopt zeker, geweldige acteurs. Ik hoorde Brent Spiner een tijdje terug in een interview zeggen dat hij nog steeds zit te wachten op een telefoontje van de producers. Hij zou zo weer de rol van Data willen spelen. Als ze zoiets willen doen, dan mogen ze ook wel bijna beginnen met produceren, want de acteurs beginnen aardig oud te worden...

Ik zal Babylon 5 eens een kans geven! Het klinkt in ieder geval behoorlijk interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ronnie N schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Dat klopt zeker, geweldige acteurs. Ik hoorde Brent Spiner een tijdje terug in een interview zeggen dat hij nog steeds zit te wachten op een telefoontje van de producers. Hij zou zo weer de rol van Data willen spelen. Als ze zoiets willen doen, dan mogen ze ook wel bijna beginnen met produceren, want de acteurs beginnen aardig oud te worden...
Serieus? Dat is raar, want toen ik hem 7 jaar geleden sprak op Fedcon zei hij dat hij geen enkele interesse meer had om Data te spelen. Brent is trouwens ook een stand-up comedian en dit is een wel een leuk stukje tijdens een panel van Patrick Stewart:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
segil schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:00:
[...]

Serieus? Dat is raar, want toen ik hem 7 jaar geleden sprak op Fedcon zei hij dat hij geen enkele interesse meer had om Data te spelen. Brent is trouwens ook een stand-up comedian en dit is een wel een leuk stukje tijdens een panel van Patrick Stewart:

[video]
Het betreffende interview post ik hier maar even:

Vanaf minuut 7.50 heeft Spiner het over zijn rol in een eventuele nieuwe Star Trek serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Joe-star schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:39:
Ik wacht tot de hele serie (en niet alleen seizoen 1) een HD remake heeft gehad.
[...]

Ik hoorde Brent Spiner een tijdje terug in een interview zeggen dat hij nog steeds zit te wachten op een telefoontje van de producers. Hij zou zo weer de rol van Data willen spelen. Als ze zoiets willen doen, dan mogen ze ook wel bijna beginnen met produceren, want de acteurs beginnen aardig oud te worden...
Wel, op zich klinkt dat leuk, maar sinds de laatste 2,3 films ben ik droevig gestemd over de toekomst van ST...
Ik zal Babylon 5 eens een kans geven! Het klinkt in ieder geval behoorlijk interessant!
Dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Brent schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:42:
[...]

Ik wacht tot de hele serie (en niet alleen seizoen 1) een HD remake heeft gehad.
De gehele serie TNG heeft een HD remake gekregen. Tenminste, ik heb ze allemaal in de geremasterde editie bekeken. (Vernieuwde CGI etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ronnie N schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:47:
[...]

De gehele serie TNG heeft een HD remake gekregen. Tenminste, ik heb ze allemaal in de geremasterde editie bekeken. (Vernieuwde CGI etc.)
AH, oke. Het laatste wat ik hoorde was dat seizoen 1 (en mss 2) geremasterd was, niet alles. Maar kennelijk nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Ze zijn ook op de Belg geweest, alleen die is helaas na seizoen 2 gestopt. Keek wel lekker weg op de zaterdagavond. Vroeger had je op vrijdag op Veronica ook VOY, maar dat is ook rustig een jaar of 10 geleden. DS9 was op RTL5/7, alleen die hebben ze nooit afgemaakt. Syfy (nu van Ziggo verdwenen) zond ook e.e.a. uit, maar dat is een vrij osbcure zender met veel meuk tegenwoordig.

TOS vind ik zelf als iemand die opgroeide met TNG niet om aan te zien. Ook weer met de huidige films en de prequels komt mij weer veel teveel de romantisering van Kirk en consorten langs. Daarom had ik ook geen behoefte aan Enterprise, daar zou per definitie nieuwere techniek langskomen (gewoon omdat we het nu al hebben, zoals tablets) en dat bijt dan weer met eerdere series die 100+ jaar later afspelen. Alleen al het intromuziekje van ENT. Brrrr. Dan heb ik ook echt helemaal niks met die acteurs.

De acteurs van TNG zijn wel voorbij hun houdbaarheid qua cast. Vergeet niet dat die serie 28 jaar geleden is begonnen. Overigens ben ik denk ik één van de weinigen die de verhaallijnen van Data slecht trok. Gedoe met emotie zoeken, etc, pfff vond dat maar vermoeiende afleveringen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:04
Señor Sjon schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:33:
Alleen al het intromuziekje van ENT. Brrrr.
En bedankt... nu zit ik ook met die klotetune in m'n hoofd :X (Hoewel ik de serie opzich nog wel aardig vond, maar inderdaad niet op het niveau van TNG/VOY/DS9 - not even close)

[ Voor 20% gewijzigd door anboni op 11-06-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:33:
intromuziekje van ENT. Brrrr. Dan heb ik ook echt helemaal niks met die acteurs.

De acteurs van TNG zijn wel voorbij hun houdbaarheid qua cast.
Ben ik de enige die het gedoe tussen Deanna Troy en Will Riker het allermeest stuitende stukje televisie van alle Star Trek vindt. (mag er met remasteren gewoon uitgeflikkerd worden imho.)

Verder vondt ik dat gedoe met Data en emoties ook niet heel boeiend, en had ik ook moeite met Janeway als character, maar uiteindelijk vind ik dat daar toch aardige afleveringen zijn uitgekomen, indirect dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
enchion schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:44:
[...]

Ben ik de enige die het gedoe tussen Deanna Troy en Will Riker het allermeest stuitende stukje televisie van alle Star Trek vindt. (mag er met remasteren gewoon uitgeflikkerd worden imho.)
Eens.
Verder vondt ik dat gedoe met Data en emoties ook niet heel boeiend,
Via Data werden heel wat sociale aspecten van doorontwikkelde AI's/robots verkend. Dat was erg interessant, maar idd, ik begreep nooit wat emotie nu juist zo fundamenteel anders dan bewustzijn maakt.
en had ik ook moeite met Janeway als character, maar uiteindelijk vind ik dat daar toch aardige afleveringen zijn uitgekomen, indirect dan.
Janeway had beter in de eerste aflevering kunnen verongelukken, wat vreselijk karakter. Elke aflevering is het weer iemand anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 11-06-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Doctor daarentegen vond ik een heerlijk karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:59:
De Doctor daarentegen vond ik een heerlijk karakter.
Elke keer als ik Robert Picardo zie, denk ik meteen weer fijn terug aan zijn personage in ST-VOY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Soort inverse Sheldon. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil Wheaton! Man wat had ik een schijthekel aan dat kutjong :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Haha geweldig dit, zeiken op series van tig jaar oud :D
Will Whaeton had ik vroeger niet zo'n last van, nu valt het me wel op, gelukkig zie je hem later niet zo veel meer. Troi en Riker waren samen ook irritant, Janeway heb ik ook wat moeite mee, soms wat minder maar wat een emo :P De dok is echt een geweldig karakter!
ENT vond ik best lekker te pruimen (ja zelfs de intro, lekker deuntje en eens wat anders :o ), alleen deed die dokter me denken aan Zoidberg van Futurama, en da's nie goed nie! Maar t'pol :9~ O+

Ik dacht ook dat Spiner zat was van Data, had hem dat wel eens horen zeggen. Ik vond het wel interessant, Data's zoektocht naar menselijkheid en emoties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wesley Crusher is zo'n stereotiep braaf figuur :r Neelix :r
Janeway overtuigd wel imo.
De sterkste karakters in voyager imo The Doctor *O* Tom Paris *O* Seven *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Salvatron schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:56:
Wesley Crusher is zo'n stereotiep braaf figuur :r Neelix :r
Janeway overtuigd wel imo.
De sterkste karakters in voyager imo The Doctor *O* Tom Paris *O* Seven *O*
Ik denk dat niemand op deze planeet iets tegen Seven heeft btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neelix was op zijn tijd best grappig, maar die eeuwige jaloersheid en zijn bemoeialdirft.. not so much :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:04
Vergeet ook G'Kar niet. Geniale rol van een geniale acteur.

En Ivanova! "[O]n your trip back I want you to take the time to learn the Babylon 5 mantra. Ivanova is always right. I will listen to Ivanova. I will not ignore Ivanova's recommendations. Ivanova is God." _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]

Lijkt me niet dat Star Trek snel een reboot krijgt. Enterprise is ook niet goed afgesloten. Die vond ik zelf ook niet zo sterk qua productie. Sommige acteurs hadden ook niet het niveau van de voorgaande series.Het hele Star Trek is wel een goede business, maar het aantal kijkers is volgensmij nogal beperkt i.t.t de meer toegangkelijke moderne series Dexter, Breaking Bad, GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is Game of Thrones zo toegankelijk dan? Je moet toch van Middeleeuwen/fantasy houden om dat leuk te vinden. (Maar goed, zo kan je elke serie in een niche stoppen of mainstream maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
anboni schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 00:24:
[...]

Vergeet ook G'Kar niet. Geniale rol van een geniale acteur.

En Ivanova! "[O]n your trip back I want you to take the time to learn the Babylon 5 mantra. Ivanova is always right. I will listen to Ivanova. I will not ignore Ivanova's recommendations. Ivanova is God." _/-\o_
Volgens mij vergeet je de meest geniale personage van BAB5

Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/e90a9e68eee41ffff59650628c25a0d4/tumblr_inline_mmby9cb2As1rb31dj.gif

Mr. Morden....... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Sommige karakters staan zo haaks op elkaar dat het gewoon heerlijk is om de interactie die ze hebben te bekijken.

Deep Space Nine : Odo en Quark
Voyager : Tom Paris en Tuvok
Enterprise : T'Pol en Tucker

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1