Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de range van mijn huidige asus RT-N66U vergroten, Alsook het wifisignaal beschikbaar stellen voor de buurman 100 meter links van mij en de buurvrouw 100 meter rechts van mij.

Is het mogelijk om 2 sector antennes (http://www.wifishop.nl/st...-met-v25-2-4ghz/pid=26228)

en 1 omni antenne (http://www.wifishop.nl/st...connector-2-4ghz/pid=1763)

direct aan te sluiten op een asus RT-N66U op zijn 3 antenne inputs?

bedankt voor eventuele reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt in elk geval verloopjes nodig. Volgens de specificaties heeft de RT-N66 RP-SMA-connectoren.

Bijv. 3* de http://m.wifishop.nl/ante...155-kabel-200cm/pid=27839 (ook korter of langer verkrijgbaar). Tweemaal voor de Stella Doradus sectorantenne i.c.m. één verloopstekker http://m.wifishop.nl/cano...ale-naar-n-female/pid=710, totaal 2*. En 1* dezelfde antenneverloopkabel voor de omni-versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 21:18 . Reden: Had oorspronkelijk female/female verloopjes gepaard met female kabelconnector. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt. dat mag geen probleem opleveren. Maar 3 flinke antennes met verschillend zendvermogen e.d. kunnen dus direct op de router. Elke antenne een aparte AP heeft geen enkel nut? Het klinkt te simpel dat ik het gevoel krijg dat ik iets over het hoofd zie, maar soms is het gelukkig ook gewoon simpel ^^

Een andere optie zou zijn 2 repeaters pricewatch: Asus RP-N53 N600
en die halverwege de tuin plaatsen. Er staan amper bomen ofzo. voordeel is dat deze dual band zijn en dus op 5ghz kunnen verbinden.

Een derde optie is de antennes EN repeaters, maar dan blijf je toch op 2.4 ghz. De enige sector antennes die ik kon vinden op 5ghz zijn van ruckus en kosten meer dan 2000€ dat wordt me een beetje te gek. Enig idee wat de snelste verbinding zou opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:07:
. Enig idee wat de snelste verbinding zou opleveren?
Glasvezeltje met 2 media converters overgooien (de reden van glasvezel is puur vanwege het aardpotentiaal) anders een rolletje utp uitgooien

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

WiFi over 100m is leuk, maar hoe ga je aan de andere kant weer gegevens terug sturen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Houd er rekening mee dat de clients ook weer terug moeten kunnen zenden.
Je kan je access point wel lekker boosten door betere antennes te gebruiken, maar als je clients niet sterk genoeg zijn om weer terug te zenden heb je er nog niets aan.

Repeaters zo veel mogelijk vermijden zou ik ze. Je houd dan maar de helft van je bandbreedte over.
Mooiste is om ze fysiek aan te sluiten d.m.v. een lan kabel en gebruik te maken van roaming

[ Voor 3% gewijzigd door MdBruin op 07-06-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kanttekeningen over terugzenden zijn terecht.

Heb je overwogen een WiFi-brug te bouwen, waarvan je de kabels in jouw router steekt? Belangrijkste is dat je een line-of-sight (zichtlijn zonder verstorende bomen (bladeren dempen), verkeer of wat ook) hebt. Qua te overbruggen afstand staat in Wifi-Bridge maken, iemand ervaring mee? een voorbeeld wat aardig overeenkomt met jouw situatie, met een grotere kans op succes. En wat betreft kosten is het vergelijkbaar met de antennes die je nu opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Antenne's vervangen gaat helaas niet werken, de apparaten die je gaat gebruiken hebben de kracht niet om op die afstand nog te communiceren met de router. Je smartphone kan de router dan wel 'horen', maar communiceren gaat niet.

Om het internet te delen met de buren kun je beter een point-to-point verbinding opzetten, een soort 'luchtbrug' met twee directionele access points. De buurman/-vrouw sluit hier vervolgens een eigen router op aan voor internettoegang.

Hier kun je de Ubiquiti NanoStation locoM5 voor gebruiken, daar heb je er dan vier van nodig voor de twee verbindingen.

Om het bereik van je eigen netwerk te vergroten kun je er beter een access point bijplaatsen.

De opstelling gaat er dan zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XJ5byR3l.png

De enige voorwaarde om dit goed te laten werken is een line-of-sight naar beide buren.

Heb je overigens wel nagedacht over de aansprakelijkheid bij het delen van je internetverbinding met derden?

[ Voor 28% gewijzigd door donny007 op 07-06-2015 22:06 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na nog veel meer zoeken en rondbellen uiteindelijk gekomen op een soort hotspot oplossing. Ubiquiti rocket m2 met een 12db antenne. Rechtstreeks met PoE op het dak, dat scheelt heel wat installeerwerk en zou moeten werken gezien de open ruimte. Groot voordeel is dat ik zelf in heel mijn tuin ook verbinding heb.
Let op voor een hoge kwaliteit verbinding over die afstand lijkt de twee point to point bruggen inderdaad de enige fatsoenlijke oplossing, buiten graven, maar voor mij is het meer voor mail checken e.d. Mocht het nou toch niet werken dan laat ik het hier weten. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:34
En je gaat dan ook een 12 dB antenne aan je mobiel, tablet en laptop knopen? Anders ontvangen die apparaten wel, maar hebben ze niet het vermogen om zover terug te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
100 meter met wifi zou wel moeten lukken toch, zonder obstakels? Ik heb misschien iets overdreven ook het is eerder 90 meter dan 100. Ik verwacht geen superverbinding maar wel verbinding. Ik zal de uitkomst hier nog even posten zodra ik het spul binnen heb.
Pagina: 1