Een tijdje terug heb ik hier zelf om advies gevraagd voor mijn nieuwe pc. Deze werkt zeker naar behoren op het moment en mijn neefje heeft net zijn eindexamen gehad en krijgt als hij slaagt een nieuwe pc van zijn ouders. Nu vond ie mijn pc dus prachtig en wil een soortgelijk exemplaar alleen hij snapt weinig van overclocken etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral 4k gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er hangt niet echt een prijskaartje aan. We zullen hem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij wilt graag dezelfde kast als ik heb, dat is de corsair obsidian 750D. Verder heeft hij al een voeding aangeschaft omdat hij niet kon wachten en dat is de : EVGA SuperNOVA 1000 P2. Voor de rest heeft hij niks dat mee kan vanuit zijn oude systeem aangezien die nog op een core2duo draaide.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Meerdere videokaarten is wel een must i.m.o. Stroomkosten interesseert hem vrij weinig. Verder willen we 3 ssd`s in Raid gaan zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung SSD`s hebben we beide goeie ervaringen mee. Verder eigenlijk niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zo laag mogelijk uiteraard. De voeding koelt al semi passief dus dat scheelt weer een ventilator op normaal gebruik. Verder zijn we er ook nog niet uit of we een closed loop koelsetje erop zetten of dat we het zelf gaan maken. Een luchtgekoelde cpu koeler is niet echt de bedoeling want dat is geen pan in een kast met een raam.
Ga je overklokken?
Het liefst niet maar als jullie aanraden dat het niet anders kan of dat het veel beter is om makkelijk op 4k te gamen moeten we er maar aan geloven. Ik had ook ergens gelezen dat de ROG moederborden makkelijk te klokken zijn voor elke huis/tuin/keuken tweaker?
We missen dus nog de cpu koeler. Waar we graag van jullie horen wat het beste is voor deze setup. En ook kunnen we niet echt een moederbord uitkiezen aangezien degene die wij kozen geen 3 videokaarten aan kon volgens de moderator.
Alvast bedankt voor het advies en of hulp
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral 4k gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er hangt niet echt een prijskaartje aan. We zullen hem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij wilt graag dezelfde kast als ik heb, dat is de corsair obsidian 750D. Verder heeft hij al een voeding aangeschaft omdat hij niet kon wachten en dat is de : EVGA SuperNOVA 1000 P2. Voor de rest heeft hij niks dat mee kan vanuit zijn oude systeem aangezien die nog op een core2duo draaide.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Meerdere videokaarten is wel een must i.m.o. Stroomkosten interesseert hem vrij weinig. Verder willen we 3 ssd`s in Raid gaan zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung SSD`s hebben we beide goeie ervaringen mee. Verder eigenlijk niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zo laag mogelijk uiteraard. De voeding koelt al semi passief dus dat scheelt weer een ventilator op normaal gebruik. Verder zijn we er ook nog niet uit of we een closed loop koelsetje erop zetten of dat we het zelf gaan maken. Een luchtgekoelde cpu koeler is niet echt de bedoeling want dat is geen pan in een kast met een raam.
Ga je overklokken?
Het liefst niet maar als jullie aanraden dat het niet anders kan of dat het veel beter is om makkelijk op 4k te gamen moeten we er maar aan geloven. Ik had ook ergens gelezen dat de ROG moederborden makkelijk te klokken zijn voor elke huis/tuin/keuken tweaker?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 314,- | € 314,- |
| 3 | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X | € 406,- | € 1.218,- |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Corsair Obsidian 750D | € 154,90 | € 154,90 |
| 5 | Noctua NF-A14 PWM, 140mm | € 17,95 | € 89,75 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-2400C11Q-16GXM | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | EVGA SuperNOVA 1000 P2 | € 234,50 | € 234,50 |
| 3 | Samsung 850 EVO 250GB | € 103,70 | € 311,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.563,75 | |
We missen dus nog de cpu koeler. Waar we graag van jullie horen wat het beste is voor deze setup. En ook kunnen we niet echt een moederbord uitkiezen aangezien degene die wij kozen geen 3 videokaarten aan kon volgens de moderator.
Alvast bedankt voor het advies en of hulp
[ Voor 45% gewijzigd door Sjitter op 06-06-2015 18:17 ]