Harde schijf niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Wie weet raad? Ik heb een oude opslagschijf (500GB) in mijn computer zitten die ik niet kan benaderen.
Ik kan hem zien in schijfbeheer, daar heeft hij geen stationsletter. Zie screenshot.

Als ik rechts klik op de schijf en kies voor "Stationsletter en paden wijzigen" verschijnt er een melding: "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden".
De optie Formatteren heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik de data graag wil houden.

Hoe krijg ik hem weer werkend?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0yjOlvc.png

[ Voor 18% gewijzigd door tbenschop2 op 05-06-2015 22:09 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Met een ubuntu livecd opstarten, dan schijf koppelen, dan data kopieren, dan in windows schijf leeg gooien, en formateren, en weer gebruiken.

Verwijderd

Dus je wilt de data houden van een schijf die niet helemaal herkend wordt door Windows?

Blader eens door dit topic; Thematopic: Datarecovery

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik geef deze even een bump, probleem nog niet opgelost.

@jan99999: Net een Ubuntu USB stick gemaakt (ubuntu-14.04.2-desktop-amd64) en die via een tooltje op een USB stick geinstalleerd. In het BIOS staat Removable Device op #1 bij de opstartvolgorde. Helaas wil hij niet booten en start Windows steeds op. Enig idee wat er misgaat?

@fridgeman: Ik heb niet het idee dat de schijf kapot is. Ik heb al eens eerder gehad dat hij niet herkend werd. Helaas weet ik niet meer hoe ik dat toen heb opgelost.

Verder heb ik zojuist een andere SATA stekker geprobeerd. Zelfde resultaat (zie screenshot).