Mini ITX game pc voor 3440x1440.

Pagina: 1
Acties:

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:36
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hallo.
Ik ben van plan een nieuwe game pc in elkaar te knutselen. Zoals jullie hieronder kunnen zien heb ik al een lijstje aangemaakt. Ik ben van plan om voornamelijk te gamen en films te kijken. Ik speel een grote diversiteit aan games, van zeer lichte zoals wow, csgo, cities, tot aan gta V, witcher 3, Ook wil ik misschien casual streaming eens op te gaan pakken ( grote kans ).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Uiterlijk 2500,- incl scherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 830 256GB ( wordt ooit vervangen maar is geen prio. )
2TB seagate hdd
Logitech g700s
CM Storm QuickFire TK Cherry Red
AKG k612 pro

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk met onderstaand lijstje aardig uit de weg te kunnen.
De voeding is gekozen omdat hij kort is ( 14 cm ) en volgens diverse tests behoorlijk stil. De keuze voor het 650 watt model is omdat hij dan nooit meer dan 50 a 60% van zijn vermogen gebruikt en dus op maximale efficientie zit en hierdoor weinig rest warmte kwijt moet, mocht dit onzin zijn en is voeding XXXX veel beter, let me know!

Ik heb ooit een 34 inch curved irl gezien en ik ben verkocht, dit is het ''goedkoopste'' curved model en bied een prima voet en goed kleurweergave alsmede reactie tijden die geschikt zijn voor vrijwel alle games ( behalve competief CS:go.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De eisen waaraan het moet voldoen zijn:
- Mini-itx ( hij komt in de woonkamer en vind het wel leuk staan, en heb geen zin meer om meerdere videokaarten te draaien, en ik heb voldoende aan 1 HDD + 1 SSD )
- Dell U3415W, Prachtig scherm een echte blikvanger en voldoet prima aan wat ik zoek ( ik heb geen 144hz nodig, ik verdien me geld niet met CS:go spelen helaas ).
- Stil
- Het liefst de hoogst mogelijke settings in games, maar 500 euro extra uitgeven voor alleen ''ultra shadows ipv very high'' in game X hoeft ook weer niet.

Ga je overklokken?
Ik wil wel een beetje overclocken, het levert extra performance op en is ook leuk om mee te stoeien

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,50€ 238,50
1Asus Republic Of Gamers Z97 Maximus VII Impact€ 192,-€ 192,-
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 799,89€ 799,89
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 72,95€ 72,95
1Dell U3415W Curved Monitor Zwart€ 842,90€ 842,90
1Cooler Master Nepton 140XL€ 79,81€ 79,81
2Noctua NF-A14 PWM, 140mm€ 17,95€ 35,90
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 113,99€ 113,99
1Corsair CS650M€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.467,94

De keuze voor dit vrij dure moederbord is omdat er momenteel een cashback actie op geldig is die hem evenduur maakt als de andere Z97 mini itx mobo's.

Mochten jullie op of aanmerkingen hebben mede als tips dan hoor ik het graag.

P.S. mijn grootste twijfelpunt is de videokaart, doe ik hier verstandig aan? Of is het slimmer om een 970 te halen, en die weer te verkopen mocht pascal uitkomen en dan het geld van de 970 + het bespaarde geld te besteden om dan weer te upgraden.

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Is beter omdat de warmte je kast uitblaast.

De voeding is niet echt je van het, zou eerder pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular nemen.
maar dat is persoonlijk als je zeker wilt weten vraag het dan in het voeding topic

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

wetsteyn schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:40:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Is beter omdat de warmte je kast uitblaast.

De voeding is niet echt je van het, zou eerder pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular nemen.
maar dat is persoonlijk als je zeker wilt weten vraag het dan in het voeding topic
Hij mag dan wel de lucht omhoog blazen. Erg stil zijn ze niet. Plus dat ze minder goed koelen dan een custom koeler.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
wetsteyn schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:40:
In de Node 304 is de pricewatch: Seasonic G-series 550 watt een betere keuze. De modulaire aansluitingen van de Seasonic zijn zo geplaatst dat de kabels mooi onder de videokaart doorlopen, in plaats van er tegenaan.
(Zie: productreview: Fractal Design Node 304 Zwart review door MeltedForest )

Edit: http://www.tomshardware.c...ce-gtx-980-ti,4164-7.html heeft het verbruik van die kaarten getest en een 550W voeding zou een systeem met een 980Ti makkelijk aan moeten kunnen. Er staat alleen nogal een raar hoog maximum van 430W (Gemiddeld 250) dat me aan het twijfelen brengt of 550W voldoet in dit geval. Ik zou ik dit geval aanraden om in het Voeding advies en informatie topic - Deel 30 te vragen of je beter 550W of 650W kan kiezen.

Qua koeling; Een pricewatch: Noctua NH-D14 past precies in die kast (en op je mobo) en zal je processor heel wat koeler houden dan die Nepton. Daarnaast zowel goedkoper als stiller, wat wil je nog meer? ;)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/e/ec/500x1000px-LL-ec386b54_node304goodpic1.jpeg

[ Voor 15% gewijzigd door svenvv2 op 05-06-2015 13:18 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zou trouwens toch voor een GTX970 gaan, niet dat je de kracht van die GTX980Ti niet nodig hebt bij een resolutie van 3440x1440 maar meer omdat een GTX980Ti die resolutie waarschijnlijk nog niet echt soepel trekt. Dan kan je beter nu wat geld besparen en over een paar jaar nog een keertje upgraden. Dat levert je dan over de gehele periode per saldo betere prestaties op. Tenzij het geen probleem is om over een paar jaar weer een dergelijk bedrag aan een videokaart uit te geven. High-end kaarten worden nu eenmaal vrij snel achterhaald door de ontwikkelingen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 23:51
Seasonic G en een towercooler zijn idd prima keuzes.

Neem ook nog even twee pricewatch: Noctua NF-A9 PWM, 92mm voor in de voorkant en een pricewatch: Noctua NF-A15 PWM, 140mm voor de rear.

• Mschrijver88
Bedankt voor de tips tot nog toe, ik heb er nog even over nagedacht en denk idd dat ik een 970 ga nemen, en gewoon wat vaker mijn videokaart upgraden, dan blijf ik beter up to date en is hij op de 2d hands markt ook nog wat waard.

Verder ziet een noctua koeler er ook wel prima uit kwa prestaties, misschien nog wel een betere keuze idd dan de cooler master nepton 140xl.

En de seasonic G-series ziet er ook prima uit, hij maakt alleen iets meer geluid zie ik uit de testresultaten bij de buren, maar goed zolang het maar minder is dan de videokaart moet dat ook geen probleem zijn.

Misschien een gek idee, maar zou het wat zijn om de 140mm en beide 92mm koelfans als exhaust te gebruiken? Daardoor komt er een iets hardere luchtstroom langs de videokaart die toch al semi-intake is. Of is het verstandiger om de gewone airflow aan te houden. Zover ik op google kan vinden heeft nog niemand dit geprobeerd.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Ik heb een aantal suggesties:
Moederbord is een erg mooi ding. Maar duur.
Kijk eens hiernaar: pricewatch: Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5
GTX970 biedt meer prijs/prestatie dan de GTX980ti, dat is wel zeker. Maar op die resolutie gaat zelfde de GTX970 het zwaar krijgen. De GTX980 ti is daar meer voor gemaakt. Maar met een forse meerprijs.
Je hebt nu besloten de GTX970 te kiezen en om de zoveel tijd up te graden, helemaal geen gek idee. Maar net wat je wilt en wat je ervoor over hebt ;)

550W voeding is genoeg!

Over de behuizing: pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ01 Als het moet past het in deze behuizing! Overklokken loopt wel tegen een limiet aan vanwege dat er een lager model koeler in moet, hiervan zijn ook wel goede modellen die voor een aardige overklok kunnen zorgen. Ook moet hierbij een SFX voeding. Qua ruimte scheelt deze behuizing een hoop, maar met de Node heb je meer mogelijkheden qua uitbreiding, overklokken en voeding (prijs).

Tot slot wil ik nog een opmerking maken over DirectX 12, deze schijnt (eindelijk) eens nuttig gebruik te gaan maken van hypertreading. Hierbij kan je dus denken aan prestatie verbeteringen voor de i7. Maar of die daadwerkelijk verschil brengt in de praktijk is nog steeds de vraag...

我的名字是Mirno

• svenvv2
Bij de NH-D14 zit al een 140mm fan die je als rear kan gebruiken (Zie foto). Ik denk niet dat een extra fan nog gaat passen.
Mschrijver88 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:09:
Misschien een gek idee, maar zou het wat zijn om de 140mm en beide 92mm koelfans als exhaust te gebruiken? Daardoor komt er een iets hardere luchtstroom langs de videokaart die toch al semi-intake is. Of is het verstandiger om de gewone airflow aan te houden. Zover ik op google kan vinden heeft nog niemand dit geprobeerd.
Over het algemeen verzamel je met een negatieve druk (=meer exhaust) meer stof in je systeem dan een positieve druk (=meer intake). Je zou kunnen kijken of het qua temps uitmaakt, maar ik denk persoonlijk dat het verschil nihil zal zijn. Een 970 wordt sowieso niet bijster warm.
mirno schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:43:
Hallo,

Ik heb een aantal suggesties:
Moederbord is een erg mooi ding. Maar duur.
Kijk eens hiernaar: pricewatch: Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5
Voor die Asus loopt een cashbackactie, waardoor het verschil tussen die twee moederborden nog maar €20 is. (Gigabyte heeft geen mITX borden met cashback). In dit geval zou ik zelf gewoon voor de Asus kiezen.

• Mschrijver88
Over het algemeen verzamel je met een negatieve druk (=meer exhaust) meer stof in je systeem dan een positieve druk (=meer intake). Je zou kunnen kijken of het qua temps uitmaakt, maar ik denk persoonlijk dat het verschil nihil zal zijn. Een 970 wordt sowieso niet bijster warm.
Ik ga het gewoon even testen tegen die tijd, fans even omdraaien zal niet zoveel tijd kosten.
Voor die Asus loopt een cashbackactie, waardoor het verschil tussen die twee moederborden nog maar €20 is. (Gigabyte heeft geen mITX borden met cashback). In dit geval zou ik zelf gewoon voor de Asus kiezen.
Dit is inderdaad ook de reden dat het asus bordje mij een goede keuze leek. Ook omdat het, het enige bord is met PCIe 3.0 x4 aansluiting ( handige optie om open te houden voor een intel 750 oid:P )

Lijstje even aangepast, denk dat dit het zon beetje gaat worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 339,-€ 339,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1Dell U3415W Curved Monitor Zwart€ 846,40€ 846,40
1Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011)€ 62,95€ 62,95
2Noctua NF-A9 PWM, 92mm€ 15,-€ 30,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 112,-€ 112,-
1Seasonic G-series 650 watt€ 112,95€ 112,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.147,15

Ook toch maar een 4790k eraan toegevoegd, het past in me budget en maakt hem toch iets meer futureproof, ( dit aangezien dit socket alweer afgeschreven is op broadwell na, en er dus niet nog een nieuwe high end cpu voor te verwachten valt )

Ik wacht nog heel even op 16 juni, misschien komt amd nog met een verrassing, en het zou me ook niks verbazen als Nvidia op 15 juni nog even een aantal prijsverlagingen doorvoert om AMD te pesten.

Bedankt voor alle tips tot nog toe.

[ Voor 70% gewijzigd door Mschrijver88 op 06-06-2015 14:27 ]

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 23:57
Een GTX 970 trekt die resolutie totaal niet in games als je met een beetje high settings wilt gaan spelen.
Er zijn diverse youtube vids die je kan bekijken waar je de GTX 970 bench ziet met een 3440 x 1440 scherm en dan zitten ze vaak rond de 30fps gemiddeld. Je komt ook veel post tegen op diverse tech sites dat ze aanraden minimaal een gtx 980 of sli gtx 970 te nemen met die resolutie.

Ik draai zelf een GTX 980 met 3440 x 1440 en moet ook settings al lager zetten en dit zijn niet de settings die voor sli of triple sli bedoelt zijn.

Ik zou gewoon een 980 of een 980 ti nemen.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zou sowieso even wachten op de release van de AMD R9 300-series op de E3, 16 juni. Zowel de R9 390 als de R9 390X komen met 8GB VRAM en zullen respectievelijk €419 en €499 kosten (adviesprijs, bron)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Cliffy
Mschrijver88 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:19:
[...]

Ik ga het gewoon even testen tegen die tijd, fans even omdraaien zal niet zoveel tijd kosten.

[...]

Dit is inderdaad ook de reden dat het asus bordje mij een goede keuze leek. Ook omdat het, het enige bord is met PCIe 3.0 x4 aansluiting ( handige optie om open te houden voor een intel 750 oid:P )

Lijstje even aangepast, denk dat dit het zon beetje gaat worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 339,-€ 339,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1Dell U3415W Curved Monitor Zwart€ 846,40€ 846,40
1Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011)€ 62,95€ 62,95
2Noctua NF-A9 PWM, 92mm€ 15,-€ 30,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 112,-€ 112,-
1Seasonic G-series 650 watt€ 112,95€ 112,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.147,15

Ook toch maar een 4790k eraan toegevoegd, het past in me budget en maakt hem toch iets meer futureproof, ( dit aangezien dit socket alweer afgeschreven is op broadwell na, en er dus niet nog een nieuwe high end cpu voor te verwachten valt )

Ik wacht nog heel even op 16 juni, misschien komt amd nog met een verrassing, en het zou me ook niks verbazen als Nvidia op 15 juni nog even een aantal prijsverlagingen doorvoert om AMD te pesten.

Bedankt voor alle tips tot nog toe.
Die Noctua is voor socket 2011, niet 1150. Een 550 watt voeding is meer dan genoeg, ik heb de G550 PCGH in m'n Node 304 en die is fluisterstil..

• coolbeast01
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-09-2021
hoe zit het precies met die cashback actie? daar ben ik namelijk ook wel in geïnteresseerd;)

bedankt alvast.

Verwijderd

Hij moet in de woonkamer?
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0
Fans draaien niet onder 63°C
Je weet vast wel/wilt niet weten hoeveel lawaai een videokaart kan maken.
Deze is ook net iets sneller maar dat verschil is miniem.

Ik zou nog wel even je kast heroverwegen, ik zou zelf voor een Gigabyte moederbord gaan maar dat is persoonlijke voorkeur(en het is een absurd duur moederbord die je nu hebt gekozen, rond de 100 euro is er vast ook wel iets wat aan je wensen voldoet?
Sowieso zou ik er een compleet modulaire voeding in zetten, deze bijvoorbeeld;
pricewatch: Corsair RM650
Voor een voeding moet je in mijn ogen niet te krap gaan zitten.

Verder is je kastje wel riskant;, ik wil je alleen maar zeggen uit te kijken/op te passen en controleren of je online kan vinden of het allemaal wel gaat werken en passen.
Zoals Cliffy al zegt is die CPU koeling die jij hebt gekozen niet geschikt voor je cpu socket..
En die 92mm fans, hoe kom je eigenlijk op het idee 92mm fans te gebruiken? Of past dat in je kast en 120mm fans niet?
- Graphics cards up to 310mm in length, when 2 HDD slots (1 HDD hanging bracket total) are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)
En je topictitel slaat kant noch wal, imho :+, wellicht dat iemand je wat chinese plugjes aanraad zodat je je pc kan aansluiten op een sherm van die grootte. En kladblok, of mijnenveger, kan opstarten :9 Oh wacht, je hebt het scherm niet. De topictitel zou je ook iets in de geest van; Welke componenten MINI ITX game pc €2500 euro , van kunnen maken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 15:43 ]

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 23:57
De node 304 is een top behuizing meerdere youtube vidz online. Op de website staat precies wat er inpast en er zijn diverse build vids van. Zou wel na gaan of er een lange kaart in past i denk van wel maar beter zeker weten.

• Cliffy
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:34:

[...]

Ik zou nog wel even je kast heroverwegen, ik zou zelf voor een Gigabyte moederbord gaan maar dat is persoonlijke voorkeur en ik zou er sowieso een compleet modulaire voeding in zetten, deze bijvoorbeeld;

Verder is je kastje wel riskant;, ik wil je alleen maar zeggen uit te kijken/op te passen en controleren of je online kan vinden of het allemaal wel gaat werken en passen.
Zoals Cliffy al zegt is die CPU koeling die jij hebt gekozen niet geschikt voor je cpu socket..
En die 92mm fans, hoe kom je eigenlijk op het idee 92mm fans te gebruiken? Of past dat in je kast en 120mm fans niet?

[...]
Corsair RM past niet in de kast, niet zonder het PSU bracket te verwijderen iig. 92mm is het formaat waar Fractal voor heeft gekozen voor in de 304.

De NH D14 zou moeten passen.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
coolbeast01 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:32:
hoe zit het precies met die cashback actie? daar ben ik namelijk ook wel in geïnteresseerd;)

bedankt alvast.
https://www.alternate.nl/...t&s2m_campaign=Mobotw2014

Moederbord icm cpu = cashback.
Check hier : https://toptechcashback.com/nl/nl/pages/cpumb/qualifying

• svenvv2

Dat hebben de MSI en de Asus ook gewoon. Daar hoef je echt niet perse de EVGA voor te pakken. Verder is de 970 juist een van de stillere videokaarten en de snelheid maakt niks uit. De TS geeft aan te zullen gaan overclocken, dus die minieme verschillen met factory OC's hoef je niet naar te kijken.
Ik zou nog wel even je kast heroverwegen, ik zou zelf voor een Gigabyte moederbord gaan maar dat is persoonlijke voorkeur en ik zou er sowieso een compleet modulaire voeding in zetten, deze bijvoorbeeld;
Andere kast? De Node 304 is juist een van de betere (en grotere!) ITX-kastjes. Natuurlijk zijn er alternatieven, maar persoonlijke voorkeur is een grote factor als het om cases gaat.

Gigabyte is zoals gezegd met de cashback niet 'nodig'. In mijn ervaring maken ze prima moederborden, maar de software/uefi van Asus is gewoon superieur, vooral als je wilt gaan overklokken.

Voeding: Ruim zitten met je voeding is juist nergens voor nodig, daar word je PC alleen maar minder efficiënt van. Zelfs op water heb ik een 4790K+970 setup nog nooit boven de 360W gekregen, dus de 650W Seasonic vanuit de TS is eigenlijk al overkill. Ik zou aanraden om voor het 450W/550W model te gaan. Wellicht zelfs de PCGH-versie, deze zou een stukje stiller moeten zijn dan de normale versie.

edit op edit:
En je topictitel slaat kant noch wal, imho :+, wellicht dat iemand je wat chinese plugjes aanraad zodat je je pc kan aansluiten op een sherm van die grootte. En kladblok, of mijnenveger, kan opstarten :9 Oh wacht, je hebt het scherm niet. De topictitel zou je ook iets in de geest van; Welke componenten MINI ITX game pc €2500 euro , van kunnen maken ;)
1. Dat "chinese plugje" heet DisplayPort en zit op praktisch elke moderne videokaart
2. Dat scherm staat netjes in zijn wenslijstje pricewatch: Dell U3415W Curved Monitor Zwart
3. Het hele doel van dit systeem is gamen op een 3440X1440 scherm, logisch dat je het dan ook in de titel zet.

[ Voor 17% gewijzigd door svenvv2 op 06-06-2015 16:14 ]

Verwijderd

Ja, een zwaardere voeding dan je nodig hebt kan iets meer stroom verbruiken.
Mijn ervaring is dat net op het randje gaan zitten nadelig is omdat, de voeding er dan kortweg, eerder mee stopt. En je er een nieuwe in moet zetten ;)
Dit was vroeger standaard bij een Medion computer ;)
In zo'n klein kastje wil je toch juist een modulaire voeding, lijkt mij? Maar dat is evenals al het andere, eigen keus van TS.
Overigens wordt een voeding wat warmer bij een zware belasting. Waar dat kleine kastje al zo'n slechte airflow heeft.
Leesvoer over voedingen; *al is dit wellicht wat offtopic*
http://www.tomshardware.c...r-supply-efficiency-myths
http://www.anandtech.com/show/2624/3

• Mschrijver88
MK1998NL schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:42:
Ik zou sowieso even wachten op de release van de AMD R9 300-series op de E3, 16 juni. Zowel de R9 390 als de R9 390X komen met 8GB VRAM en zullen respectievelijk €419 en €499 kosten (adviesprijs, bron)
Daar wacht ik ook nog even op, aangezien ik toch geen voorkeur hebt voor groen of rood lijkt dat mij het verstandigste om te doen:)
Cliffy schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Die Noctua is voor socket 2011, niet 1150. Een 550 watt voeding is meer dan genoeg, ik heb de G550 PCGH in m'n Node 304 en die is fluisterstil..
Oeps, goed gezien! Ik dacht eigenlijk dat dat het nieuwe model was:P
Oke, dan gaan we voor de G-series 550 pcgh.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:34:
In zo'n klein kastje wil je toch juist een modulaire voeding, lijkt mij? Maar dat is evenals al het andere, eigen keus van TS.
Overigens wordt een voeding wat warmer bij een zware belasting. Waar dat kleine kastje al zo'n slechte airflow heeft.
De gekozen voeding is toch semi-modulair? Ik zou niet weten waarom de 24 pins en 4/8 pins modulair moeten zijn aangezien je die toch altijd nodig hebt een een normale pc.

De voeding heeft juist zijn eigen airflow, dus die zal vrijwel niks merken van de warmte in de kast. Alhoewel ik ook wel denk dat dat meevalt. En dan nog het maakt niet zo heel veel uit of een cpu nou 45 of 52 graden wordt. Stel het zou problemen geven met maximaal overclocken, dan ga ik 100mhz naar beneden en is er ook niks aan de hand ( 100mhz merkt geen mens in een blinde test. )

Verwijderd

*offtopic*
@svenvv2
Ik doelde meer op het feit dat iemand een pc van marktplaats kan adviseren, en daarbij een vga naar dvi kabel, met daarbij een dvi naar displayport plugje-of wat hier maar voor nodig is-of hdmi voor 30fps, als diegene heel bot puur op de topictitel zou afgaan.
Als diegene de OP niet zou lezen welteverstaan.
En linkt naar een simpel spel welke met mod 4k of deze resolutie aankan. Zoiets.

• svenvv2
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:34:
Ja, een zwaardere voeding dan je nodig hebt kan iets meer stroom verbruiken.
Mijn ervaring is dat net op het randje gaan zitten nadelig is omdat, de voeding er dan kortweg, eerder mee stopt. En je er een nieuwe in moet zetten ;)
Dit was vroeger standaard bij een Medion computer ;)
Gelukkig zijn deze Seasonics kwalitatief wat beter dan de meuk die in Medion PC's zit :D

Een pricewatch: Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition is modulair. De vaste kabels zijn de kabels die elke PC nodig heeft, waardoor het niet echt nodig is om daar een modulaire aansluiting voor te maken. Alhoewel... :9
Verder is de Seasonic perfect voor deze kast vanwege de locatie van de modulaire aansluitingen. Deze zijn laag op de voeding geplaatst, waardoor ze in dit geval precies onder de videokaart door steken.

Een voeding zuigt lucht aan van buiten de case en blaast deze ook direct de kast weer uit. Dat een kast wat minder airflow heeft maakt voor een voeding dus geen zak uit.

• Mschrijver88
svenvv2 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:45:
[...]

Gelukkig zijn deze Seasonics kwalitatief wat beter dan de meuk die in Medion PC's zit :D

Een pricewatch: Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition is modulair. De vaste kabels zijn de kabels die elke PC nodig heeft, waardoor het niet echt nodig is om daar een modulaire aansluiting voor te maken. Alhoewel... :9
Verder is de Seasonic perfect voor deze kast vanwege de locatie van de modulaire aansluitingen. Deze zijn laag op de voeding geplaatst, waardoor ze in dit geval precies onder de videokaart door steken.

Een voeding zuigt lucht aan van buiten de case en blaast deze ook direct de kast weer uit. Dat een kast wat minder airflow heeft maakt voor een voeding dus geen zak uit.
Haha, sleeven ga ik niet aan beginnen in een kast zonder window hoor:)

Verwijderd

svenvv2 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:45:
[...]

Bij desktop pc's gewoon vanuit de kast, naar buiten toe.
Afbeeldingslocatie: http://thermaltakeusa.com/image/toughpower/W0151RU/02_airFlow.gif
Een voeding zelf veroorzaakt ook hitte, daarom lijkt het me niet danwel nooit handig om er 1 te nemen die op maximaal verbruik moet gaan zitten. Juist niet in een klein kastje.

Overigens ben ik het met shifra, mirno en Tribits eens, dit systeem gaat niet een game als GTA 5 op die resolutie ondersteunen.
reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken
En toch ook even de link naar de systemen, met voedingen ;)
reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken
Je wou toch zowelkunnen overklokken, als ook je videokaart er weer uithalen als er iets nieuws komt om de oude te verkopen, en een nieuwe te kunnen plaatsen.
Het blijft jou keuze ;)

Ik zou gewoon wat kopen op 1920x1080 resolutie valt het wel te spelen allemaal op max.
Behalve gta 5 die kun je bijna op maximale settings spelen./alles voluit heb je 20fps al zou je er een SSD inzetten :F ligt aan het spel ;)

• svenvv2
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:19:
Bij desktop pc's gewoon vanuit de kast, naar buiten toe.
[afbeelding]
Een voeding zelf veroorzaakt ook hitte, daarom lijkt het me niet danwel nooit handig om er 1 te nemen die op maximaal verbruik moet gaan zitten. Juist niet in een klein kastje.
Als dat in jouw beleving zo is, dan heb je je voedingen altijd ondersteboven gezet. Er zit niet voor niks een rooster in de kast op de plek van de voeding ;)

Een 2000W voeding zal even warm worden als een 450W model onder een gelijke load en efficiëntie hoor. 300W*5% verlies = 15 Watt warmte, ongeacht de voeding.
Daarbij, een setup als deze verbruikt in een worst case scenario zo'n 360W. Dat getal haal ik overigens pas met zware overclock op zowel de CPU als de GPU waarbij ik Prime95+Furmark draai.

Maar inderdaad. Een 970 gaat dat scherm niet handlen. Een 980Ti echter ook amper, dus momenteel moet de resolutie omlaag voor gaming. (2560*1080 bijvoorbeeld)
Echter; Voor films en normaal kantoorwerk is zo'n groot scherm ideaal, dus ik zie geen reden om nu een 1080P scherm aan te schaffen en over 2-3 jaar zowel het scherm als de videokaart te moeten upgraden.

Verwijderd

svenvv2 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:41:
[...]

Als dat in jouw beleving zo is, dan heb je je voedingen altijd ondersteboven gezet. Er zit niet voor niks een rooster in de kast op de plek van de voeding ;)

Een 2000W voeding zal even warm worden als een 450W model onder een gelijke load en efficiëntie hoor. 300W*5% verlies = 15 Watt warmte, ongeacht de voeding.
Daarbij, een setup als deze verbruikt in een worst case scenario zo'n 360W. Dat getal haal ik overigens pas met zware overclock op zowel de CPU als de GPU waarbij ik Prime95+Furmark draai.

Maar inderdaad. Een 970 gaat dat scherm niet handlen. Een 980Ti echter ook amper, dus momenteel moet de resolutie omlaag voor gaming. (2560*1080 bijvoorbeeld)
Echter; Voor films en normaal kantoorwerk is zo'n groot scherm ideaal, dus ik zie geen reden om nu een 1080P scherm aan te schaffen en over 2-3 jaar zowel het scherm als de videokaart te moeten upgraden.
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsteelmods.com/Images/reviews/high-power-560w/specs1.jpg

Voordat ik het over de voeding ga hebben, ik suggereerde geen ander scherm, ik had het over een resolutie. Nu ik er over nadenk en ik het ga toelichten, ik vermoed dat dit scherm deze resolutie ook wel ondersteund, het scherm van TS, anders wel iets dicht bij de 1080p in de buurt.

Deze is misschien wat duidelijker, de ander moet je, als je de kasten waar de PSU onderin zit, even vergeet, omdraaien, wat je toch wel automatisch doet als je het aan/uit knopje en de stekker ingang ziet?
Bij deze moet je, om nog wat meer uitleg te geven, de fan aan de onderkant zetten. Die lucht inzuigt.
Je kunt aan de achterkant van je pc vaak wel voelen of je voeding warm is of niet. Maarja.
En bij sommige servers, zuigt de psu lucht aan, door het systeem heen.
Lees anders je eigen verhaal terug.
"Een voeding zuigt lucht aan van buiten de case, zo weer de pc uit" Zoiets..slaat echt kant noch wal, maar ik dacht dat je een spellingsfoutje maakte ivm snel typen oid :P maar dat denk je echt..
Dat klnkt bijna alsof een voeding je hele pc koelt..denk even na over deze uitspraak dan snap je het echt wel..denk ik :D
En 5% verlies? 95% efficient? Dat is geen 1 voeding.
http://www.anandtech.com/show/2624/4
Ik bedoel maar, warmte? Dat is allereerst grotendeels gekoppeld aan de koeling.
De rest ga ik niet uitleggen het begint al zo'n wetenschappelijk verhaal/discussie :+ t worden onderhand.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:56
Al eens gekeken naar de LG 34UM95-P?

Niet curved maar verder vrijwel dezelfde specs, en een stukje goedkoper (722 op het moment)
pricewatch: LG 34UM95-P Zwart

Ik heb nooit de curved variant gezien, maar de LG 34UM95-P is een leuke monitor: Ik heb deze en speel dus ook games op 3440x1440.

Mijn wens was ook een Mini ITX setup, maar al gauw bleek dat ik met een enkele 290X vrijwel geen succes had om op deze resolutie games stabiel 60fps+ en op degelijke settings te spelen. Ik heb mijn ITX setup aan de kant gezet en maar een full-size PC aangeschaft en ben nu uitgerust met een 290X in Crossfire.

Mocht je echt een budget hebben en veel waarde hechten aan Mini ITX, overweeg de 295X2: Dat is zo goed als een one-chip dual-290X videokaart met waterkoeler, die zijn warmte direct je kast uit kan blazen. Dit lijkt mij de enige realistische mogelijkheid om nergens op te moeten inleveren, behalve je budget.

Een enkele 290X is niet voldoende om moderne games op high settings op die resolutie te spelen. Gebruik Crossfire, SLI of "super high-end" 2-in-1 videokaarten. De 295X2 kan gepaard worden met een i5 4670(K), een 500GB+ M.2 SSD, een high-end 700W-800W voeding, geen HDDs (maken herrie) en een closed-loop waterkoeler voor de CPU (om de warmte direct je kast uit te blazen)

Zet geen Crossfire of SLI setup in een Mini ITX of macro ATX setup; je hebt dan simpelweg te weinig ruimte om de warmte kwijt te kunnen met de standaard koelers. Je zal daarom voor de benodigde power een watergekoelde 2-in-1 "super" videokaart moeten gebruiken voor de benodigde power.

Je hebt dan een idioot snelle PC in een klein pakketje.

Ik ben niet bekend met de performance van de 980TI of Titans. Hier kan je uiteraard ook naar kijken. Een enkele 970 is onvoldoende.

[ Voor 90% gewijzigd door Gamebuster op 06-06-2015 18:24 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1