Premier Pro CC SSD scratch disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:57
Hallo tweakert,

Gisteren kwam bij mij de actie folder van Paradigit binnen hierin staat een PNY Optima SSD 480 GB voor 120euro (deze).
Nou zat ik al te kijken naar een Samsung 850 EVO 250GB (deze).
of een Crucial MX200 250GB (deze). Deze zitten dus nu allemaal in dezelfde prijsklasse maar twijfel echt enorm.

Zal ik gaan voor de grotere capaciteit van de PNY maar de lagere schijf snelheid en slechtere betrouwbaarheid (volgens reviews van Amazon en Newegg) of voor de betere prestaties van de 850 en BX200 maar kleinere capaciteit voor dit geld?
En vooral wat zijn jullie ervaringen hiermee en of er iemand is die de PNY schijf heeft.

Doel van gebruik: Scratch disk voor premier pro (OS staat op een 60gb boot ssd samen met premier en data wordt daarna naar 2x een 1tb schijf gepompt)

Alvast bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartbaard
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09 21:27
/s/ Neejoh gewoon voor een OCZ SSD gaan van 2009. Beste betrouwbaarheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 12:43
De Crucial biedt de meeste performance, de PNY heeft de meeste opslag. Betrouwbaarheid is tegenwoordig geen issue, zoals dat een aantal jaar geleden dus wel was zoals zwartbaard heel nuttig opmerkt.

Het is dus maar net waar je voorkeur ligt. Dubbel zoveel IOPS (random read/write) of dubbel zoveel opslag. Als je veel wilt gaan schrijven denk ik dat de Samsung het meeste waarde voor je geld biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Goedkoop, dat is een pro.
Vervolgens reviews lezen, maak dan de afweging of de prijs, of kwaliteit belangrijk voor je is.

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820178742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:57
aan de hand van meerdere reviews toch gekozen voor de grotere write snelheid van de 850EVO voor maximale performance uit premier!
thanks voor snelle replay :P

[ Voor 11% gewijzigd door RolenID op 05-06-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit onderwerp is vorig jaar ook besproken in [BBG] High-end workstation juli 2014. De 850 EVO is niet aan te raden als scratchdisk, om de volgende reden:
maratropa schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:38:
EVO's zou ik alleen niet doen. Als de Turbowrite buffer vol zit zakt de write snelheid flink in. Je wilt op z'n minst consistente writesnelheid als je dingen wegschrijft. Ik heb een paar EVO's ook aan m'n controller gehad en met flink veel data schrijven laten ze wel hun zwakte zien.
Dan lijken de Samsung 850 Pro 256GB of Crucial MX200 2,5" 250GB mij een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat Kid zegt; Het ligt natuurlijk aan wat je precies wegschrijft en de rest van je systeem, maar het vooral met videoediten wel mogelijk om gedurende langere momenten flink wat data weg te schrijven, en als je dan over de SLC turbowrite buffer van de EVO heen gaat (ik neem aan dat deze bij de 850 ook een paar GB is?) dan heb je ineens veel lagere write performance.

Als je alleen maar zeer compressed bestanden zoals h264 wegschrijft met een lage datarate dan is er niet snel een probleem lijkt me. Maar als je met uncompressed tussenformaten werkt of met 4K+ bestanden met hoge datarate dan zou een EVO niet mijn eerste keuze zijn, maar lievere een SSD met een lagere maar constante voorspelbare writespeed.

specs

Pagina: 1