Chromecast icoon krijg ik niet op tablet bij Google Chrome

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672784

Topicstarter
Ik heb zo een Google chromecast kastje.

Op zich werkt het niet verkeerd, ben er pas een avondje mee bezig geweest. dus nog veel te ontdekken.

You tube kan ik prima casten via laptop of tablet.

Heb de chromecast geïnstalleerd op Laptop (Windows 7) en Tablet (android)

Nu mijn vraag:

Als ik wil surfen met Google Chrome, via laptop, dan kan ik het beeld casten naar de TV. rechts boven in Google Chrome zie je dat cast symbool, en dat werkt als ik er op druk, want daarna kan ik heerlijk surfen op mijn grote TV.

Maar ....het lukt mij niet om via tablet te surfen en dat resultaat te casten naar grote tv.
Ik zie bij Google Chrome geen cast icoontje rechts boven. De indeling van het hoofdscherm is zo wie zo al anders op mijn tablet dan op mijn laptop.
Moet ik nog iets installeren? chromecast app is geïnstalleerd.

Kortom weet iemand hoe ik dat cast icoontje op mijn tablet krijg als ik Google Chrome gebruik om te surfen?

Casten via tablet zoals youtube en andere apps die ik gisteren heb geprobeerd, werken, dus ik heb connectie met mijn chromcast via tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

chromecast app openen => menu => scherm casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop dat het zo simpel is!!

Want bij youtube geeft hij dat cast symbool namelijk wel aan.

Ik denk dat ie optie al aanstaat, maar ga zeker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672784 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:04:
Ik hoop dat het zo simpel is!!

Want bij youtube geeft hij dat cast symbool namelijk wel aan.

Ik denk dat ie optie al aanstaat, maar ga zeker kijken.
Jep zo simpel is het ;)
Natuurlijk is het beter om de chromecast-ondersteuning te gebruiken als die in de app zit ;) Zoals bijvoorbeeld bij youtube, netflix, .. want dan neemt de chromecast alle taken om de video af te spelen op zich en dient je smartphone/tablet enkel als afstandsbediening (veel beter voor je batterijverbruik aangezien video bestanden downloaden en berekenen best intensief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inderdaad nog niets aan die chromecast app gedaan, alleen geïnstalleerd.

Voor mij dan wel weer apart dat het op mijn laptop dan wel gelijk werkt (dat cast icoontje recht in beeld) en op mijn tablet niet.

Maar ik ga zeker gelijk kijken, zou zeer in mijn nopjes zijn als het via tablet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien off topic, maar als ik een youtube film kijk, en sluit mijn tablet af, blijft dat gewoon doorspelen op tv, maar als ik de tv uitzet, en later weer aanzet, en ik ga naar mijn chromecast (HDMI3) dan zie ik nog steeds die filmpje lopen.

Stopt zo een apparaatje niet automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672784 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:15:
Misschien off topic, maar als ik een youtube film kijk, en sluit mijn tablet af, blijft dat gewoon doorspelen op tv, maar als ik de tv uitzet, en later weer aanzet, en ik ga naar mijn chromecast (HDMI3) dan zie ik nog steeds die filmpje lopen.

Stopt zo een apparaatje niet automatisch?
Inderdaad, je tablet fungeert voor youtube enkel als afstandsbediening van welke filmpjes je wil bekijken.
En dat je chromecast blijft doorspelen is ergens ook logisch. De decoder van je digitale tv gaat ook blijven doorspelen als je je tv uitzet, hetzelfde met een blu-ray speler, die blijft gewoon afspelen als je je tv uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Anoniem: 672784 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:55:

Maar ....het lukt mij niet om via tablet te surfen en dat resultaat te casten naar grote tv.
Ik zie bij Google Chrome geen cast icoontje rechts boven. De indeling van het hoofdscherm is zo wie zo al anders op mijn tablet dan op mijn laptop.
Moet ik nog iets installeren? chromecast app is geïnstalleerd.
Wat voor OS gebruik je op je tablet? Via Android moet het volgens mij kunnen, echter via iOS (Apple) niet. Lees ook dit "Het casten van uw Android-scherm wordt niet ondersteund op iOS- of Windows-apparaten." het kan dus inmiddels wel echter alleen op specifieke sites.

Er zijn wel specifieke websites die Chromecast ondersteunen (zie ook dit) echter moeten die website dit dus wel ondersteunen en alleen dan verschijnt er met de Chrome browser ook op iOS een ikoon. Ik gebruik bijvoorbeeld de muziekclips/concert site Baeblemusic.com die dit ondersteund. Dit werkt dus alleen met de Chrome browser en dus niet met de Safari browser van Apple.

Ik denk overigens dat deze discussie/topic prima geplaatst had kunnen worden in het centrale Chromecast topic.

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 04-06-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Casten zou inderdaad heel makkelijk moeten zijn... echter het heeft te maken melk welk in mijn geval versie van Android je hebt op je tablet.

Zowel op mobiel als tablet heb ik geen 4.4.2 en daarom werkt het bij mij in ieder geval niet.

Wel op mijn windows 8 laptop, daar kan ik wel browsen op tv via cast symbool.

Zal dus tablet moeten opwaarderen naar android 4.4.2 maar dat mag iemand doen die weet hoe dat moet.
ik snap daar niets van en als het stuk gaat heb ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even voor de volledigheid.

Het gaat in dit geval om het casten van de browser google Chrome van Tablet naar TV, die wil ik casten dat lukt niet.

Youtube, popcorn, foto's van tablet naar tv is me wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Anoniem: 432173 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:29:
[...]

Inderdaad, je tablet fungeert voor youtube enkel als afstandsbediening van welke filmpjes je wil bekijken.
En dat je chromecast blijft doorspelen is ergens ook logisch. De decoder van je digitale tv gaat ook blijven doorspelen als je je tv uitzet, hetzelfde met een blu-ray speler, die blijft gewoon afspelen als je je tv uitzet.
Als je HDMI-CEC aanzet op je tv kun je je tv afstandsbediening gebruiken voor pause/play (nu nog niet meer dan dat)

Je tv uitzetten of switchen naar een ander hdmi kanaal resulteert dan in automatisch pauzeren van de video op de chromecast, kun je later weer verder kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door Ceejay op 06-06-2015 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672784 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:48:
Dank voor jullie reacties.
Casten zou inderdaad heel makkelijk moeten zijn... echter het heeft te maken melk welk in mijn geval versie van Android je hebt op je tablet.

Zowel op mobiel als tablet heb ik geen 4.4.2 en daarom werkt het bij mij in ieder geval niet.

Wel op mijn windows 8 laptop, daar kan ik wel browsen op tv via cast symbool.

Zal dus tablet moeten opwaarderen naar android 4.4.2 maar dat mag iemand doen die weet hoe dat moet.
ik snap daar niets van en als het stuk gaat heb ik niks.
Dat zou inderdaad kunnen, welke tablet heb je?
Ceejay schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:29:
[...]

Als je HDMI-CEC aanzet op je tv kun je je tv afstandsbediening gebruiken voor pause/play (nu nog niet meer dan dat)

Je tv uitzetten of switchen naar een ander hdmi kanaal resulteert dan in automatisch pauzeren van de video op de chromecast, kun je later weer verder kijken.
Hangt naar mijn ervaring sterk af van de tv en/of gebruik van hdmi switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Mijn chromecast zit op een 1 euro hdmi switch. Pause Play werkt gewoon. Alleen het automatisch switchen naar chromecast bij het starten van content werkt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een asus TF300T tablet, en mijn huidige versie android is 4.1.? uit mijn hoofd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Asus brengt voor zover ik bekend er mee ben, geen officiële upgrade naar android 4.4.2 of nog hoger.

Er moet een rom geïnstalleerd worden, maar dan schijn ik voordat ik dat kan dan eerst iets te moeten unlocken op mijn tablet, zodat die vrijkomt om een custom rom te installeren (althans dat heb ik gelezen, maar allemaal staat het in het Engels en das net niet mijn sterkste kant, vandaar dat het mij niet lukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Probeer Chrome Beta uit de appstore eens, misschien dat die wel een cast mogelijkheid geeft voor websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

revertive schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:54:
Probeer Chrome Beta uit de appstore eens, misschien dat die wel een cast mogelijkheid geeft voor websites.
[knip]gaat niet werken, miracast is pas ondersteund vanaf android 4.2[/knip]
Verkeerd van mij
Anoniem: 672784 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:51:
Asus brengt voor zover ik bekend er mee ben, geen officiële upgrade naar android 4.4.2 of nog hoger.

Er moet een rom geïnstalleerd worden, maar dan schijn ik voordat ik dat kan dan eerst iets te moeten unlocken op mijn tablet, zodat die vrijkomt om een custom rom te installeren (althans dat heb ik gelezen, maar allemaal staat het in het Engels en das net niet mijn sterkste kant, vandaar dat het mij niet lukt)
Met rom's heb ik zelf geen ervaring, je kan altijd proberen de engelstalige pagina's te vertalen met google translate? Of evt een nieuw topic aanmaken bij de tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Anoniem: 432173 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:58:
[...]
gaat niet werken, miracast is pas ondersteund vanaf android 4.2
Maar wat heeft miracast met een Chromecast te maken? Chromecast ondersteunt sowieso geen miracast. Ik gaf de Chrome Beta suggestie omdat de Beta versie meer ondersteunt en er dus een kans is dat het casten van websites dan wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

revertive schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:04:
[...]

Maar wat heeft miracast met een Chromecast te maken? Chromecast ondersteunt sowieso geen miracast. Ik gaf de Chrome Beta suggestie omdat de Beta versie meer ondersteunt en er dus een kans is dat het casten van websites dan wel gaat werken.
excuses, mijn fout, ik dacht dat screen mirroring via chromecast via miracast werkte.
Pagina: 1