Ervaring terugsturen Pandawill

Pagina: 1
Acties:
  • 1.505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curly-naad
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb een jaar geleden een doogee dg800 gekocht, ben er helemaal tevreden van maar sinds kort is ie kapot, hij kan bijna niet meer gebruikt worden zonder dat ie in de oplader zit.
Zodra hij uit de oplader is en ik maak een foto, ga op internet, soms gewoon als ik wil bellen dan valt ie uit en herstart ie en gaat ie weer vanzelf uit en herstart ie weer en dit blijft hij maar doen totdat ik hem weer in de oplader zet dan stopt ie met herstarten en kan ik hem gewoon weer gebruiken.

Heb pandawill klantenservice daarover verteldt en hun adviseerde me om of het hier te laten repareren en hun en kosten laten betalen of terugsturen naar hun.

Nu heb ik op internet verschillende negatieve reactie s gelezen over beide manieren.
Ook heb ik geen idee hoe ik het moet terugsturen en wat mij dat zal gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Er is daar een topic voor: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

Terug sturen kan, als je het via Paypal gekocht hebt kan je de retourkosten terug krijgen.
Zie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Moet je wel de service geactiveerd hebben en voldoen aan de overige voorwaarden.
https://www.paypal.com/we...eturns/general-conditions

Anders ben je zo'n 20 tot 40 euro kwijt aan verzendkosten al gelang gewicht van het pakket.

Hier laten repareren zou ik alleen doen als zij een voorschot geven. Best kans dat ze achteraf zeggen maar een gedeelte te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even snel op pandawil kijken, leert mij dat ze een jaar garantie bieden. http://www.pandawill.com/product-warranty/ Uit garantie dus, lokaal repareren zou ik dus niet doen, tenzij een voorschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Aangezien de problemen ontstaan als hij niet aan de lader zit, ligt het dan niet gewoon aan de batterij en kunnen ze dan niet een nieuwe batterij sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Kenzi schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 05:54:

Terug sturen kan, als je het via Paypal gekocht hebt kan je de retourkosten terug krijgen.
Zie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Moet je wel de service geactiveerd hebben en voldoen aan de overige voorwaarden.
https://www.paypal.com/we...eturns/general-conditions
Die mogelijkheid was er een jaar geleden nog niet, toch?

Maar ja.. dit is ook mijn ervaring met garantie in China. Met een (gelukkig goedkopere) smartdinges kwam Focalprice met hetzelfde verhaal. Maar natuurlijk niemand die er hier aan wil of kan beginnen. (alleen Apple, Samsung etc. bla bla) Uiteindelijk wel iets van 10 dollar tegoed gekregen. (item kostte 25 dollar oid)

Bij kopen in China ga ik er standaard vanuit dat de garantie te verwaarlozen is en dat neem ik dus mee in m'n overweging iets aan te schaffen of niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-06-2015 19:25 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
HitDyl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:01:
Aangezien de problemen ontstaan als hij niet aan de lader zit, ligt het dan niet gewoon aan de batterij en kunnen ze dan niet een nieuwe batterij sturen.
Zelfs in Europa heb je maar 6 maanden garantie op een batterij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

curly-naad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 05:45:
Ook heb ik geen idee hoe ik het moet terugsturen en wat mij dat zal gaan kosten.
En wat heb je gedaan om dit uit te zoeken? Want ik mis nu erg de eigen inzet. Een topic is niet bedoeld ter vervanging van een klantenservice :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:33

empy

Rijdt rondjes

Kan het zijn dat je accu een beetje op is gaan zwellen/bol is gaan staan? Deze klachten zie ik vaker terugkomen bij toestellen waarvan de accu instabiel aan het raken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curly-naad
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-07-2024
De batterij is inderdaad gaan zwellen, een andere vorm gekregen.
Als ie uitvalt dan is de batterij niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

curly-naad schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 05:47:
De batterij is inderdaad gaan zwellen, een andere vorm gekregen.
Als ie uitvalt dan is de batterij niet leeg.
Een opgezwollen batterij is niet betrouwbaar meer. De voltages die de batterij uitstuurt zijn ook niet stabiel meer waardoor een telefoon makkelijk kan uitvallen. Het feit dat die wel goed aanblijft terwijl deze aan de lader hangt sterkt mijn gedachte op een defecte batterij.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobihome.nl/wp-content/uploads/2014/05/opgezwollen-batterij1.jpg
Ik denk persoonlijk dat je beter voor een paar euro een nieuwe batterij kan laten komen dan hem opsturen naar pandawill.

[ Voor 7% gewijzigd door whyz op 05-06-2015 06:01 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:33

empy

Rijdt rondjes

whyz schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 06:00:
[...]

Een opgezwollen batterij is niet betrouwbaar meer. De voltages die de batterij uitstuurt zijn ook niet stabiel meer waardoor een telefoon makkelijk kan uitvallen. Het feit dat die wel goed aanblijft terwijl deze aan de lader hangt sterkt mijn gedachte op een defecte batterij.
[afbeelding]
Ik denk persoonlijk dat je beter voor een paar euro een nieuwe batterij kan laten komen dan hem opsturen naar pandawill.
Wat hij zegt ja! :Y

Die accu's worden instabiel en veroorzaken de meest rare klachten. Dit probleem zie je bij meer telefoon terug, samsung heeft er ook een handje van.
Omdat de accu opzwelt kunnen er componenten kapotgedrukt worden. iPhones worden bijvoorbeeld het scherm van kapotgedrukt door de accu, bij de galaxy S4 word het scherm uit de behuizing gedrukt etc.

De accu word (als het goed is) tijdens het laden ook erg warm en kan in het ergste geval hierdoor ontbranden, zaak is dus om tijdig je accu te vervangen en je defecte accu af te geven bij de milieustraat!
Gooi 'm niet zomaar bij het afval, naast dat het gigantisch slecht is voor het milieu kan de accu beschadigd raken in de afvalbak door scherp afval en in het ergste geval doorboord worden door ander afval (en dat wil je niet!), zie onderstaand filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe batterij heb je voor 6 euro
http://www.aliexpress.com...shipping/32321147852.html

En verder geen moeite meer insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidamsterdam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-08 22:52
After two succesful orders my excpectations were high. Last December I ordered a phone and the payment was withdrawn from my cc, but the order remained unprocessed. After 5 e-mails (pandawill claiming that the money wasn't paid) the order finally was restarted and I received the phone. Upon reception I discovered the SIM slots were not as adverised, so I asked for a solution, since I cannot use the phone. After 30 e-mails I have not received a solution. You keep trying and hoping that an adequate anwser might come...but nothing. Calling the phone number as advertised on the web site does disconnect spontaneousy. Bottom line: I strongly discourage to order at pandawill. Please find another supplier. This extremely bad service is something no one deserves.

Kortom in het Nederlands, heb ik niet zulke goede ervaringen met de klantenservice van Pandawill.Ik heb weleens zelf gesuggereerd mijn phone in te sturen. Hoewel fout bevestigd toegegeven door PW, geen compensatie om te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wat andere ook zeggen, snelste en goedkoopste oplossing is nieuwen batterij kopen en die gebruiken.

Opsturen is duur en kans dat iets kwijt raakt aan de andere kant van de wereld nog groter, En accu's zitten vaak paar maanden ''garantie op'' in hoe ver je garantie uit China krijgt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
Onnodige kick, dit krijgt een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.