Dag iedereen,
ik ben begonnen te bouwen aan mijn eerste home cinema, maar lig in de knoop met receiver keuze, misschien kan iemand mij hier helpen?
Ik heb recent een Teufel 'System 5 THX Select 2 - 5.2' -set gekocht maar moet wel nog een gepaste receiver aankopen, en zit ik toch wel enigszins binnen een beperkt budget. ik heb al ontzettend veel informatie opgezocht, maar bepaalde punten blijven onduidelijk. Ik sta op het punt om eentje te kopen, maar kan niet bevestigen als deze:
1. genoeg vermogen heeft voor mijn set en voor de kamergrootte.
2. matched, inzake de ohms verhoudingen.
Gegeven speakers:
- fronts: 4~8 ohms, 130 watts max at long term, 180 watts max at short term.
- surrounds: 8 ohms, 110 watts max at long term, 160 watts at short term.
Momenteel heb ik interesse in een receiver met onderstaande specs. Deze biedt alle opties die ik zoek.
Qua vermogen gaat het over:
* 105 W + 105 W (8 Ω/ohms, 20 Hz – 20 kHz with 0.08 % T.H.D.)
* 135 W + 135 W (6 Ω/ohms, 1 kHz with 0.7 % T.H.D.)
Vraag 01:
- is het vermogen genoeg? Ik denk voor mijn *niet al te grote kamer* van wel, maar ben niet zeker.
En Matched dit met mijn speakers?
(In bijlage vindt u een grondplan op schaal van mijn kamer en hetgeen ik wil bouwen)
Vraag 02:
- Deze receiver heeft op de achterkant staan 'impedance 6~16 ohms'.
de front luidsprekers zijn 4~8 ohms. Gaat dit voor problemen zorgen? (kan ik
alles niet gewoon op 8 ohms instellen in de receiver en dit zo oplossen? Of werkt dit niet
zo?)
In bijlage het grondplan, geeft een duidelijker beeld.
Alvast bedankt, met vriendelijke groeten,
Robin Carlo
ik ben begonnen te bouwen aan mijn eerste home cinema, maar lig in de knoop met receiver keuze, misschien kan iemand mij hier helpen?
Ik heb recent een Teufel 'System 5 THX Select 2 - 5.2' -set gekocht maar moet wel nog een gepaste receiver aankopen, en zit ik toch wel enigszins binnen een beperkt budget. ik heb al ontzettend veel informatie opgezocht, maar bepaalde punten blijven onduidelijk. Ik sta op het punt om eentje te kopen, maar kan niet bevestigen als deze:
1. genoeg vermogen heeft voor mijn set en voor de kamergrootte.
2. matched, inzake de ohms verhoudingen.
Gegeven speakers:
- fronts: 4~8 ohms, 130 watts max at long term, 180 watts max at short term.
- surrounds: 8 ohms, 110 watts max at long term, 160 watts at short term.
Momenteel heb ik interesse in een receiver met onderstaande specs. Deze biedt alle opties die ik zoek.
Qua vermogen gaat het over:
* 105 W + 105 W (8 Ω/ohms, 20 Hz – 20 kHz with 0.08 % T.H.D.)
* 135 W + 135 W (6 Ω/ohms, 1 kHz with 0.7 % T.H.D.)
Vraag 01:
- is het vermogen genoeg? Ik denk voor mijn *niet al te grote kamer* van wel, maar ben niet zeker.
En Matched dit met mijn speakers?
(In bijlage vindt u een grondplan op schaal van mijn kamer en hetgeen ik wil bouwen)
Vraag 02:
- Deze receiver heeft op de achterkant staan 'impedance 6~16 ohms'.
de front luidsprekers zijn 4~8 ohms. Gaat dit voor problemen zorgen? (kan ik
alles niet gewoon op 8 ohms instellen in de receiver en dit zo oplossen? Of werkt dit niet
zo?)
In bijlage het grondplan, geeft een duidelijker beeld.
Alvast bedankt, met vriendelijke groeten,
Robin Carlo