High-end gaming system 1000-1100 euro

Pagina: 1
Acties:

• Counterstriker
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil uitsluitend een pc voor Gaming en muziek luisteren, wat betekent een mainstream game systeem

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb dit in gedachten: Prijsklasse: 1000-1100 Euro, exclusief verzendkosten en assemblage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten of randapparatuur die ik mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem. Ik heb wel zelf al een muis, een toetsenbord en een monitor :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Of ik twee videokaarten wil hebben? Ik weet het niet. Ik zou best 2 stuks willen hebben maar wil ik wel weten waarom? Ik zie wel vooruitzichten met mijn PC dus misschien zal ik er 2 in laten plaatsen als mijn budget toereikend is.
Ik moet wel goeie voeding hebben natuurlijk
Ik zat zelf te denken aan de volgende onderdelen, dit is mijn wenslijst
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 206,70€ 206,70
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 389,-€ 389,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1NZXT S340 Zwart€ 72,95€ 72,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Seasonic S12G 450W€ 66,95€ 66,95
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.027,49

Ik heb deze onderdelen volgensmij nog nodig:
Processorkoeling
Optische drive
Netwerkkaart
Powerline??

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Nvidia, ik vind het configuratie systeem lekker strak design en overzichtelijk en makkelijk. Ik heb ook Geforce Experience en die is ook erg handig. Ik heb op een hele oude pc een radeon gfx card gehad maar dat vond ik 3x niks dus ik heb geen zin in radeon. Ik ben echt een nvidia-ganger, ik sta helemaal open voor Nvidia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een bureau waarin mijn nieuwe systeem onder moet kunnen passen. Ik zat dus te denken aan
de grootte van een normale kast ( wel waarin mijn onderdelen in passen )
Ik heb al een dikke 4.1 geluidssysteem van Logitech, dus ik moet ook een goeie audio card hebben.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken daar heb ik geen zin in dadelijk wordt mijn pc instabiel.
Ik vind wel dat ik het maximale van wat ik in huis heb er uit moet kunnen halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Counterstriker op 06-06-2015 23:34 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
Een Core i5 4460 scheelt je zo'n €20 en het prestatieverschil merk je nauwelijks.

Voor de processorkoeler voldoet een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Alles ziet er verder prima uit. Zoals NitroX infinity al zegt, heeft het inderdaad geen zin om die duurdere processor te pakken.

Met je SSD kan je wellicht nog wat besparen door de BX100 te nemen. Prestaties zijn ongeveer hetzelfde, alleen betaal je een stuk minder :).
Ik heb deze onderdelen volgensmij nog nodig:
Optische drive
Netwerkkaart
Powerline??
Optische drive, deze is goedkoop en voldoet aan de eisen.

Wat betreft de netwerkkaart, dat zit al op je moederbord. Dat heb je dus niet nodig.

Powerline.. ik zelf heb het ook gehad, en bij mij werkte het echt super onstabiel.. dus totaal geen constante snelheden en elke keer drops. Het beste is natuurlijk gewoon een kabeltje trekken.

Je kan powerline natuurlijk altijd proberen, in het ene huis werkt het wel goed,en in het andere huis niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-06-2015 09:18 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:06
Counterstriker schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:41:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil uitsluitend een pc voor Gaming, wat betekend een high-end systeem
niet echt... workstations zijn nog higher end dan game pc's, en meestal is een high end om en bij de 1500-2000 euro range.

een i5 4460 is een betere optie vanwege de betere prijs kwaliteit verhouding.
een processor koeler is opzich niet nodig geziene je deze niet kan overclocken en hij echt niet heel warm word. ik zou stock gebruiken.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

peize9 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:16:
[...]
een processor koeler is opzich niet nodig geziene je deze niet kan overclocken en hij echt niet heel warm word. ik zou stock gebruiken.
Lees dan de reviews van de 4460 maar eens. Die stock koeler schijnt een hoop herrie te maken omdat hij de CPU koel moet houden.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Intel meuk koelers... Ze blijven meuk :P

Aangezien je niet gaat overklokken is de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 een prima koeler. Veel tevreden gebruikers. Niet al te duur. Stil en goed leverbaar.

Kwa videokaart kan je ook de pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G nemen aangezien deze GPU niet draait (!) als je lichte werkzaamheden met je PC doet. Het resultaat is dan ook dat die GPU geen geluid produseert. Daarnaast is hij iets goedkoper dan de MSI presteerd ongeveer gelijk aan de asus

Een optische drive is in mijn ogen altijd handig. Zeker als je oude spellen wilt spelen zoals NFS underground of RCT 2. Daarnaast zijn ze te krijgen voor een "habbekrats"

Ten slote is een LAN kabel trekken het handigste en de beste optie. Een CAT 5e of CAT 6 kabel kosten ongeveer een €1/1,50 per meter. dus voor +-€10,- heb je wel stabiel en goed internet i.p.v. snotterde wifi of duurdere powerline.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-11 21:10

wiLLius

Extreme OC

MarcRvB schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:31:
Intel meuk koelers... Ze blijven meuk :P

Aangezien je niet gaat overklokken is de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 een prima koeler. Veel tevreden gebruikers. Niet al te duur. Stil en goed leverbaar.

Kwa videokaart kan je ook de pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G nemen aangezien deze GPU niet draait (!) als je lichte werkzaamheden met je PC doet. Het resultaat is dan ook dat die GPU geen geluid produseert. Daarnaast is hij iets goedkoper dan de MSI presteerd ongeveer gelijk aan de asus

Een optische drive is in mijn ogen altijd handig. Zeker als je oude spellen wilt spelen zoals NFS underground of RCT 2. Daarnaast zijn ze te krijgen voor een "habbekrats"

Ten slote is een LAN kabel trekken het handigste en de beste optie. Een CAT 5e of CAT 6 kabel kosten ongeveer een €1/1,50 per meter. dus voor +-€10,- heb je wel stabiel en goed internet i.p.v. snotterde wifi of duurdere powerline.
Asus' Strix koeler draait ook niet onder de 62 graden. ;)
Asus heeft als "voordeel" een backplate.
De MSI klokt beter over ivm met meerdere aansluitingen op de kaart. 6+8 pins geloof ik, tov de Asus met een enkele 8 pins.

Verder helemaal met je eens, koeler die je voorstelt is ook super, heb ik zelf ook gebruikt icm lichte 4,0 GHz overclocks. Dus ruimschoots voldoende voor een non-k CPU

hwbot; wiLLius

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik weet niet of dit een geldig argument is, maar misschien toch interessant. Van AMD wordt verwacht binnenkort hun nieuwe videokaarten uit te brengen. Ik verwacht dat de vorige serie dan in prijs gaat zakken (R9 290(X)). Misschien een idee om dan een crossfire setup hiervan te nemen, als je toch graag een tweede videokaart zou willen hebben?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:06
mobstaa schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:35:
Ik weet niet of dit een geldig argument is, maar misschien toch interessant. Van AMD wordt verwacht binnenkort hun nieuwe videokaarten uit te brengen. Ik verwacht dat de vorige serie dan in prijs gaat zakken (R9 290(X)). Misschien een idee om dan een crossfire setup hiervan te nemen, als je toch graag een tweede videokaart zou willen hebben?
dat zou je kunnen doen, alleen de nieuwe serie zou met een nader type geheugen komen en ik zou zelf daarvoor gaan ipv gddr5. zodat het nieuwer is.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Counterstriker schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:41:
[b]
Mijn voorkeur gaat uit naar Nvidia, ik vind het configuratie systeem lekker strak design en overzichtelijk en makkelijk. Ik heb ook Geforce Experience en die is ook erg handig. Ik heb op een hele oude pc een radeon gfx card gehad maar dat vond ik 3x niks dus ik heb geen zin in radeon. Ik ben echt een nvidia-ganger, ik sta helemaal open voor Nvidia
mobstaa schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:35:
Hoe duidelijk kan hij zijn om aan te geven dat hij Nvidia wilt? De R9 390X zal een nieuwe kaart worden
de R9 390 zal volgens berichten een overklokte R9 290X worden, R9 380X een R9 290 en zo zetten ze allemaal een stapje opzij net zoals het de vorige keer ging. De 280x stond ook volgens de prijsontwikkeling in PW een paar maanden geleden minimum rond de €250-€275.
Ik verwacht dus niet dat de winkels echt kaarten voor spotprijzen gaan dumpen, maar we zullen het allemaal gaan zien :)

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Nature schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:35:
[...]

[...]

Hoe duidelijk kan hij zijn om aan te geven dat hij Nvidia wilt? De R9 390X zal een nieuwe kaart worden
de R9 390 zal volgens berichten een overklokte R9 290X worden, R9 380X een R9 290 en zo zetten ze allemaal een stapje opzij net zoals het de vorige keer ging. De 280x stond ook volgens de prijsontwikkeling in PW een paar maanden geleden minimum rond de €250-€275.
Ik verwacht dus niet dat de winkels echt kaarten voor spotprijzen gaan dumpen, maar we zullen het allemaal gaan zien :)
Wie zegt dat? Ik heb van een vriend gehoordt dat de 390 een busbreete krijgt van 1024bit. We zullen zeer binnenkort zien hoe de nieuwe 300 serie eruit zien.

Tja als je een echt een Nvidia wilt dan zou ik eerdergenoemde pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G nemen zoals ik in mijn vorige reactie heb uitgelegt waarom.

• Counterstriker
Ik ben al goed op pad denk ik, ik heb mijn GPU en SSD vervangen.
Dit is nu mijn wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1NZXT S340 Zwart€ 72,95€ 72,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,16

Oke dan vervang ik die ene procesor voor de Intel Core i5 4460
Ik zie dat er 2 zijn, de Boxed en Tray. Welke is de betere?
Ik vervang dan ook de GPU voor de MSI
Ik vervang dan ook de SSD naar de BX100

Ik weet niet wat Powerline is, wat is dat? Ik gebruik altijd gewoon een LAN kabel die van mijn glasvezel modem (caiway) loopt naar mijn pc.

Kan iemand mij dat uitleggen? (Is al uitgelegd)

[ Voor 75% gewijzigd door Counterstriker op 03-06-2015 16:36 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Powerline kan je makkelijk zelf opzoeken hè ;). Waarom kwam je dan eigenlijk zelf met de suggestie over powerline, terwijl je blijkbaar niet eens weet wat het is. Ik raad je aan om eerst iets op te zoeken voordat je dingen zegt wat je wilt :P.

LAN kabel is goed ja, gewoon houden zo.

CPU moet je de boxed nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-06-2015 21:10 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Je begon er zelf over:
Powerline??
Dus iedereen in dit topic ging er vanuit dat je geen vaste kabel had.

Roomba E5 te koop

• Counterstriker
Ik begrijp jullie wel maar luister dan.
Op een link van deze site staar er ergens een rijtje met geschikte onderdelen. En tussen dat rijtje zag ik Powerline staan maar ik wist niet wat dat was, en de uitleg op die link vond ik ook een beetje onduidelijk

• Counterstriker
sig69 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:10:
Je begon er zelf over:

[...]

Dus iedereen in dit topic ging er vanuit dat je geen vaste kabel had.
Er staan toch vraagtekens achter (??) en daar bedoel ik mee dat ik niet wist wat er mee te doen en waarvoor

@Anonymous, het was mijn suggestie niet maar van die link boven dit berich ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Counterstriker op 03-06-2015 00:19 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

K. In ieder geval, zoals ik eerder zei: gewoon zo houden zoals het nu is. Kabel blijft altijd beter dan Powerline :).

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Leuk en prima lijstje maar je vergeet nog de i5 erin te zetten ;)

Dan zou je uitklomen rond de €1000,-

MIscchien wat LED lampjes als decoratie of syteem fans? Anders kan je beter die €100,- besparen voor de aankomende steam summersale :D

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Ik moet zeggen dat het powerline verhaal niet heel duidelijk in de faq staat. Maar goed, doet verder niet meer terzake.
Ik zie dat er 2 zijn, de Boxed en Tray. Welke is de betere?
Tray is doorgaans zonder koeler dacht ik, maar aangezien boxed zelfs goedkoper is gewoon lekker boxed nemen.

Roomba E5 te koop

• Counterstriker
Ik zet hieronder alle onderdelen voor mijn pc nog even op een rijtje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,95€ 181,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1NZXT S340 Zwart€ 72,91€ 72,91
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,89€ 25,89
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,34€ 11,34
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.010,79

Ik vind dat ik alijd mag vragen
Al deze onderdelen bij elkaar, werkt mijn PC het dan ook? Zeg maar of alle onderdelen bij elkaar passen in 1 geheel.
En hoe kan ik het beste mijn PC optimaliseren? (hardware) Met een betere videokaart??Ik kan ook misschien een betere processor doen? Of een gaming moederbord. Wat vinden jullie? Aangezien ik nog ongeveer 90 euro te besteden heb!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:10
De verbeteringen die te behalen zijn met 90 euro zijn minimaal. Besteedt het aan evt vervangende randapparatuur als je dat nog nodig hebt Of een groterer SSD of HDD.

[ Voor 8% gewijzigd door SimRam op 03-06-2015 16:42 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Counterstriker schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:37:
Ik vind dat ik alijd mag vragen
Al deze onderdelen bij elkaar, werkt mijn PC het dan ook? Zeg maar of alle onderdelen bij elkaar passen in 1 geheel.
Ik vind dit altijd een bijzondere vraag ;). Als de socket klopt, de lengte van je videokaart past in de case, de hoogte van je cpu koeler past in de case en je voeding is goed, dan valt er weinig te controleren, heel moeilijk is het allemaal niet ;).
En hoe kan ik het beste mijn PC optimaliseren? (hardware) Met een betere videokaart??
Zonder voor heel veer meer een 295x2 of 980(ti) aan te schaffen zit je erg goed met je budget :).
Ik kan ook misschien een betere processor doen?
Met jouw gebruik ga je niks merken van een snellere cpu of eentje met hyperthreading.
Of een gaming moederbord.
Dat is marketingpraat. Een gamingbord bestaat imo niet.

• Counterstriker
Ik dank jullie voor jullie tips! Ik vind het een fijn forum.
Nu had ik nog 90Euro te besteden, duss ik heb mijn Crucial BX100 250 mb vervangen door de Crucial BX100 500mb (dit is de SSD)

Totaal € 1.103,74 :D

[ Voor 3% gewijzigd door Counterstriker op 03-06-2015 19:32 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

250MB en 500MB is wel zéér klein, bedoel je niet 500GB? :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Counterstriker
Ik bedoel inderdaad 500GB ja, 500mb is natuurlijk veel te weinig. Ik heb nog een paar vragen:
Er zijn 4 soorten voor de GTX970 nameijk;
Asus
Gigabyte
Evga
MSI
'
Mij is de MSI aangeraden, door MarcRvB namelijk. Vinden jullie dit ook de beste van de vier? Welke zouden jullie kiezen? En onderbouw ook met argumenten alstublieft. Maar ik vind geluid ook belangrijk en daarom wil ik dit ff zeggen. Mijn Acer laptop is al een paar jaar oud en die had Realtek HD Audio, mijn huidige PC heeft ook een Realtek kaart. Dus daarom denk ik dat dit een basis-geluidskaart is? Like is er ook nog een betere dan Realtek? Zoja welke is echt goed als je veel muziek wil luisteren.

En nog steeds de vraag: passen al mijn onderdelen in de behuizing? Ik heb deze behuizing: NZXT S340 Zwart

Bij voorbaat dank :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Counterstriker schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:15:
Ik bedoel inderdaad 500GB ja, 500mb is natuurlijk veel te weinig. Ik heb nog een paar vragen:
Er zijn 4 soorten voor de GTX970 nameijk;
Asus
Gigabyte
Evga
MSI
'
Mij is de MSI aangeraden, door MarcRvB namelijk. Vinden jullie dit ook de beste van de vier? Welke zouden jullie kiezen? En onderbouw ook met argumenten alstublieft.
Er zijn er nog meer en de meeste merken hebben meerdere versies, maar goed. Voor elk model valt wat de zeggen. Wat zoek? Stilte idle, onder load, vanuit de fabriek overclocked, goed overklokbaar, kort model, prijs? Zonder dit soort kenmerken valt er weinig te zeggen...
Maar ik vind geluid ook belangrijk en daarom wil ik dit ff zeggen. Mijn Acer laptop is al een paar jaar oud en die had Realtek HD Audio, mijn huidige PC heeft ook een Realtek kaart. Dus daarom denk ik dat dit een basis-geluidskaart is? Like is er ook nog een betere dan Realtek? Zoja welke is echt goed als je veel muziek wil luisteren.
Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Samsung/apple/htc zijn basic mobiel fabrikanten omdat ze veel voorkomen ;)? Elk merk heeft nu eenmaal goede en minder goede modellen. Realtek komt heel veel voor, sterker, als je eens wat anders vindt is het vaak onder de motor lap alsnog realtek.
En nog steeds de vraag: passen al mijn onderdelen in de behuizing? Ik heb deze behuizing: NZXT S340 Zwart
br00ky schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:43:
[...]

Ik vind dit altijd een bijzondere vraag ;). Als de socket klopt, de lengte van je videokaart past in de case, de hoogte van je cpu koeler past in de case en je voeding is goed, dan valt er weinig te controleren, heel moeilijk is het allemaal niet ;).

• Counterstriker
Ik begrijp het niet. Hoe kan ik kijken of mijn socket klopt? En wat is de beste model van Realtek (moederbord) ? Ik heb er niet zoveel verstand van. Ik vind dat ik een stille PC nodig heb en hij moet ook 100% presteren dus onder het optimum van zijn vermogen presteren, ik vind dat overclocken niks ik neem geen risicos. Dus welk moederbord is een echte aanrader? Ik heb een beetje over Scalable Link Interface (SLI) gelezen en ik ben dus misschien van plan om later 2 gfx cards te gebruiiken. Zal ik dit doen?

[ Voor 66% gewijzigd door Counterstriker op 06-06-2015 23:23 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Of je socket klopt? Welke socket heeft je processor? Welke socket zit er op je moederbord?

De huidige realtek chips zitten allemaal erg dicht bij elkaar. Eigenlijk maakt het weinig uit of je nou een 892, 1050 of een oudere hebt, tenzij je een boxenset van enkele honderden euro's hebt hoor je het verschil toch niet. Die sniper heeft overigens een 1050 wat één van de betere on board chips is.

SLI ondersteuning vind je alleen op z borden, dus met deze sniper kan je dat vergeten. Sowieso zitten er nogal wat haken en ogen aan. Ik zou dat lekker laten.

• Counterstriker
Ik heb er zojuist één, een dikke boxenset van ruim 266 euro Logitech Z906 Oke dus jij vind dat ik beter geen 2gfx kaarten kan installeren?? Zal ik later geen spijt van krijgen dat ik geen z moederbord heb?

[ Voor 14% gewijzigd door Counterstriker op 06-06-2015 23:55 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Eer je enkele 970 te weinig gaat zijn, zijn er weer nieuwere kaarten beschikbaar met meer VRAM, die bijv. geschikt zijn om in hun eentje 4K te draaien. Scheelt je een duurder moederbord en een wat grotere voeding en je hebt geen gezeur met games die niet lekker schalen, het helemaal niet doen of slechter doen, microstutter etc. Misschien dat het in de toekomst wel allemaal lekker werkt, maar je bouwt een pc voor nu, niet voor over 2 jaar.

• Counterstriker
Oke dat is wel dus een goeie uitkomst. Ik heb alleen een klein probleempje, Ik heb 10 onderdelen totaal, verdeeld onder 3 winkels: Megekko, Afuture, SIComputers dus assembleren is niet echt mogelijk gheheehe snapje? Maar ik kan misschien via een collega van me moeder de onderdelen laten assembleren aalleen heeft mijn moeder hem lang niet meer gezien

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Zelf installeren is niet echt moeilijk. Er zijn duizend en één video's te vinden op internet, dus veel kan je niet fout doen. De meeste dingen gaan er ook maar op één manier in. Zelf assembleren of door een vriend/kennis spaart een hoop geld uit, aangezien je alles kan spreiden over verschillende shops, én je geen assemblagekosten hoeft te betalen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wilicolo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-11 20:50
MK1998NL schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:51:
Zelf installeren is niet echt moeilijk. Er zijn duizend en één video's te vinden op internet, dus veel kan je niet fout doen. De meeste dingen gaan er ook maar op één manier in. Zelf assembleren of door een vriend/kennis spaart een hoop geld uit, aangezien je alles kan spreiden over verschillende shops, én je geen assemblagekosten hoeft te betalen.
Hele goeie tip van MK, zelf de PC bouwen is tegenwoordig erg simpel en vanzelfsprekend. Het is ook een stuk goedkoper.

En uit ervaring, het geeft een geweldig gevoel om na het bouwen van je PC hem de eerste keer op te starten. Zeker een aanrader dus!

• Counterstriker
Oke let's have it a go then. Als mijn geld binnen is zal ik aan de slag gaan. Ik ga gewoon alles zelf assembleren dus ik hoop dat alles in mijn case past! De socket van moederbord is 1150 en van processor ook 1150. Maar ik kan niet zien of mijn videokaart erin past, de cpu koeler goed past etc. ik koop de onderdelen gewoon dus dat is een beetje riisico? of niet?

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Aan je buildte zien past je CPU op het moederboard. En de GPU past al helemaal. Dus ik zou gewoon lekker bestellen en in elkaar gaan zetten! ^^

• Counterstriker
Oke dus mijn moederbord support de GPU en CPU en alle andere onderdelen supporten ook de andere onderdelen? Ik vraag ff ter bevestiging dat ik niet zometeen met de gebakken peren zit

[ Voor 25% gewijzigd door Counterstriker op 09-06-2015 21:48 ]

• Kaspervb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 11:15
Dit heb je nu al 3x gevraagd ja het past :p
Pagina: 1