Hallo allemaal,
Ik wil graag advies betreft het aanschaffen van een high-end werk PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk het gebruik van programma's zoals CytoScape en CellProfiler. Vooral de eerste zal in combinatie met veel datapunten gebruikt worden. Met dit programma kunnen meerdere algoritmes gebruikt worden, zowel algoritmes die hoge kloksnelheid vragen, als algoritmes die baat hebben bij veel cpu's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de €3000 en €4000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het huidige systeem is:
12 Gb Ram
Intel XEON X5650 @ 2.67 GHz
ATI FireMV 2260
Dit schiet echter behoorlijk te kort. Sommige berekeningen duren meer dan 1 dag en dat willen we het liefst naar enkele uren terugschroeven, al is dat waarschijnlijk iets te optimistisch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht persoonlijk aan een Xeon processor. Ten eerste omdat we die nu ook hebben, daarnaast omdat ik persoonlijk het idee heb dat we meer aan deze processor hebben met de berekeningen die we doen. Mijn kennis is echter behoorlijk beperkt, daarom mijn vraag aan jullie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Niet bekend, maar we willen we wel maximale prestaties.
Ik wil graag advies betreft het aanschaffen van een high-end werk PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk het gebruik van programma's zoals CytoScape en CellProfiler. Vooral de eerste zal in combinatie met veel datapunten gebruikt worden. Met dit programma kunnen meerdere algoritmes gebruikt worden, zowel algoritmes die hoge kloksnelheid vragen, als algoritmes die baat hebben bij veel cpu's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de €3000 en €4000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het huidige systeem is:
12 Gb Ram
Intel XEON X5650 @ 2.67 GHz
ATI FireMV 2260
Dit schiet echter behoorlijk te kort. Sommige berekeningen duren meer dan 1 dag en dat willen we het liefst naar enkele uren terugschroeven, al is dat waarschijnlijk iets te optimistisch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht persoonlijk aan een Xeon processor. Ten eerste omdat we die nu ook hebben, daarnaast omdat ik persoonlijk het idee heb dat we meer aan deze processor hebben met de berekeningen die we doen. Mijn kennis is echter behoorlijk beperkt, daarom mijn vraag aan jullie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Niet bekend, maar we willen we wel maximale prestaties.