Windows 8.1 naar Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Reden downgrade
Naar aanleiding van mijn probleem hier heb ik besloten om een fresh install van Windows te doen. Nou zit ik met een beetje een rare situatie; ik draai op dit moment een niet-geactiveerde versie van Windows 8.1.

Om de 4 uur krijg ik een melding dat ik Windows moet activeren en die melding heb ik altijd maar voor lief genomen. Toen ik bezig was met het installeren van Windows toen ik mijn desktop net in elkaar had gezet, kwam ik erachter dat ik een legitieme productkey had voor een upgrade naar Windows 8 in plaats van een key voor een volledige installatie. Ik had toen geen zin om weer opnieuw te beginnen en was doorgegaan met de installatie van Windows 8 zonder deze te activeren.

Nu was ik dus van plan door middel van een niet-geactiveerde versie van Windows 7 met mijn legitieme productkey te upgraden naar Windows 8 zodat mijn hele desktop weer 100% legaal is. Ik heb geen installatie-cd voor Windows 7 en was van plan door middel van een boot-USB Windows 7 te installeren.

Tot zover de reden voor het downgraden van Windows.

Probleem/vraag
Op dit moment zitten er twee schijven in mijn systeem; een SSD en een oude HDD. Mijn SSD gebruik ik als boot-schijf en de HDD voor overige opslag. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn SSD leeg te maken omdat deze als Boot-schijf gebruikt wordt, wat vrij logisch is.

Is het mogelijk om vanaf een Windows 7 boot-usb te booten, waarna ik de systeempartitie van Windows 8.1 kan verwijderen?

Ik heb al wat rond geGoogled, maar heb hier geen antwoord op kunnen vinden. Ik heb wel een antwoord kunnen vinden op de vraag of het mogelijk is van een niet-geactiveerde Windows 7 met een legitieme key te upgraden naar Windows 8, dit is mogelijk.

Alvast bedankt! ;)

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

ResuCigam

BOFH

DaLucovic schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:45:
Is het mogelijk om vanaf een Windows 7 boot-usb te booten, waarna ik de systeempartitie van Windows 8.1 kan verwijderen?
Ja hoor, dat kan. Eventueel aanwezig safe boot opties in je EUFI uitzetten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
ResuCigam schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Ja hoor, dat kan. Eventueel aanwezig safe boot opties in je EUFI uitzetten.
Gaat dit geen problemen opleveren tijdens de installatie van Windows 7 omdat er al een Windows-installatie aanwezig is op de schijf?

Dan ga ik er deze week mee aan de slag, bedankt voor de snelle reactie. ;)

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
Zou je niet door middel van de windows 8.1 partitie compleet leeg te maken met een opstartbare iso, Windows 7 te installeren, en vervolgens te upgraden via Windows 8 naar 8.1?

UBCD is een prima samenstelling van opstartbare programma's, waaronder een aantal voor het partitioneren, kopiëren en compleet verwijderen van alle data. van HDD's en SSD's

Vervolgens zou je een schone installatie van Windows 7 kunnen doen (zonodig zet je het beveiligd opstarten uit, wat ResuCigam beschreef) zonder dat er resten van het vorige besturings systeem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Tlozoot schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:01:
Zou je niet door middel van de windows 8.1 partitie compleet leeg te maken met een opstartbare iso, Windows 7 te installeren, en vervolgens te upgraden via Windows 8 naar 8.1?

...
Dit stuk is me nog niet helemaal helder, maar daar zal ik me over inlezen. Ik had zelf het idee om van een Windows 7 boot-USB te booten en vanuit daar via schijfbeheer (of wat dan ook) de windows 8.1 partitie te formatteren. Na de fresh install van Windows 7 is het geen probleem meer, dan is upgraden naar Windows 8 en Windows 8.1 een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:34

KrazyJay

Waarom start je de upgrade-schijf niet gewoon vanuit jouw niet-geactiveerde Windows 8-installatie? Niet opstarten met de schijf, maar gewoon vanuit Windows 8 een upgrade uitvoeren? Werkt ook gewoon, en je kunt zelf kiezen om jouw instellingen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23

MsG

Forumzwerver

Kan je niet deze truc toepassen? Die gebruikte ik altijd om mijn Windows 7 Upgrade Key (officiëel voor vanaf een XP-installatie) te gebruiken voor een clean install: http://www.wikihow.com/Cl...dows-7-With-Upgrade-Media

Geen idee of dat ook voor 8 werkt hoor, maar het lijkt me op je eigenlijke manier wel heel omslachtig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:04
Ik heb die laatste methode (of vergelijkbaar) in elk geval recentelijk succesvol toegepast met m'n Windows 8 introductie upgrade. Eerste een volledige install moeten hebben is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
DaLucovic schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:09:
[...]

Dit stuk is me nog niet helemaal helder, maar daar zal ik me over inlezen. Ik had zelf het idee om van een Windows 7 boot-USB te booten en vanuit daar via schijfbeheer (of wat dan ook) de windows 8.1 partitie te formatteren. Na de fresh install van Windows 7 is het geen probleem meer, dan is upgraden naar Windows 8 en Windows 8.1 een eitje.
Dat kan natuurlijk ook, want gezien de Windows 8.1 installatie dan nog niet is opgestart kan je die verwijderen. Mijn voorkeur gaat voornamelijk naar UBCD voor de extra mogelijkheden, maar gezien je die hier niet nodig lijkt te hebben volstaat het verwijderen via Windows 7 installatie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
MsG schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:15:
Kan je niet deze truc toepassen? Die gebruikte ik altijd om mijn Windows 7 Upgrade Key (officiëel voor vanaf een XP-installatie) te gebruiken voor een clean install: http://www.wikihow.com/Cl...dows-7-With-Upgrade-Media

Geen idee of dat ook voor 8 werkt hoor, maar het lijkt me op je eigenlijke manier wel heel omslachtig.
Ik ga deze methode uitproberen, dat zou me een hoop tijd schelen! Mocht dat niet lukken, ga ik de methode zoals ik die hierboven beschreven heb uitproberen. Inderdaad ook omdat ik de extra opties van UBCD niet nodig zal hebben.
DaLucovic schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:09:

[...] Ik had zelf het idee om van een Windows 7 boot-USB te booten en vanuit daar via schijfbeheer (of wat dan ook) de windows 8.1 partitie te formatteren. [...]
Ik moest toch mijn Windows nog activeren, maar ik hoop ook dat een fresh install mijn GPU-problemen oplost. Bedankt voor de input! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23

MsG

Forumzwerver

Het kan wel dat Windows nog gaat zeiken omdat Windows 8.1 iets anders is dan Windows 8, en de keys van deze 2 ook echt anders zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
MsG schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:54:
Het kan wel dat Windows nog gaat zeiken omdat Windows 8.1 iets anders is dan Windows 8, en de keys van deze 2 ook echt anders zijn.
Klopt, daar ben ik al eens eerder tegenaan gelopen. Ach, ik zal wel kijken wat het beste is. Ik zal als het gelukt is de methode welke ik gebruikt heb in dit topic posten.
MsG schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:15:

Ik heb net gauw even deze methode geprobeerd, maar dat ging helaas niet omdat MediaBootInstall ontbrak. Ik kreeg hem niet gevonden in de volgende map:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/
Bij mij kwamen enkel de volgende bestanden/registers/hoe het ook heet naar voren;
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/c5e414e4fa7272b07a51b082e4c43e5a.png

Wellicht dat daar dus wel een verschil tussen Windows 7 en Windows 8.1 zit. MediaBootInstall kwam ook niet in de zoekfunctie van het register naar voren. Ik ben benieuwd welke manier @Rukapul hiervoor gebruikt heeft.

[ Voor 56% gewijzigd door DaLucovic op 01-06-2015 15:44 ]

Pagina: 1