monitor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Hallo ik wil mijn [monitor niet meer nodig] videokaart upgraden, ik heb nu deze componenten in mijn pc:
Besturingssysteem:
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor:
AMD FX-8350 36 °C
Vishera 32nm Technologie

RAM:
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 800MHz (11-11-11-28)

Moederbord :
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 57 °C

Grafisch:
LCD195VXM+ (1280x1024@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 5800 Series (ASUStek Computer Inc) 44 °C

Opslag:
298GB Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device (SATA) 39 °C

Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
ASUS DRW-24F1ST a ATA Device

Geluid:
High Definition Audio-apparaat

En een cool-master 550w GX voeding.

mijn budget is 350 euro

En ik hoef geen ultra settings te spelen of zoiets.

Ik speel voor 97% fps en action games

Ik vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite.
Peter.

[ Voor 17% gewijzigd door petjax op 31-05-2015 19:22 . Reden: monitor al gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

300 euro voor en een monitor en een kaart is krapjes.

Eigenlijk kom je dan al snel uit op 1 van deze combi's
Tweedehands HD7950/HD7970/R9 280 met een pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart, dan heb je een zeer goed scherm voor zijn prijs, maar dus wel een tweedehands videokaart.

Moet het nieuw, dan is dit het meest interessant:
pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing + pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart dan heb je wel een kleiner 22" scherm, maar dit scherm is voor zijn geld nog erg goed.

Is "wat" lawaai niet erg, kun je overigens ook nog voor optie 3 gaan:
Tweedehands reference R9 290 + die GW. Erg veel power heb je dan, maar reference R9 290's zijn niet echt stil, luid eerder, al helpt het opnieuw plaatsen van [minder] en betere koelpasta al behoorlijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!), move'je richting CAA.

Zet voor de leesbaarheid nog even je systeem met de Handleiding Pricewatch hier neer, dat leest een stuk makkelijker.

[ Voor 40% gewijzigd door br00ky op 30-05-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
VasZaitsev schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:20:
300 euro voor en een monitor en een kaart is krapjes.

Eigenlijk kom je dan al snel uit op 1 van deze combi's
Tweedehands HD7950/HD7970/R9 280 met een pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart, dan heb je een zeer goed scherm voor zijn prijs, maar dus wel een tweedehands videokaart.

Moet het nieuw, dan is dit het meest interessant:
pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing + pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart dan heb je wel een kleiner 22" scherm, maar dit scherm is voor zijn geld nog erg goed.

Is "wat" lawaai niet erg, kun je overigens ook nog voor optie 3 gaan:
Tweedehands reference R9 290 + die GW. Erg veel power heb je dan, maar reference R9 290's zijn niet echt stil, luid eerder, al helpt het opnieuw plaatsen van [minder] en betere koelpasta al behoorlijk.
Ok dank je wel, maar ik ben niet zo veeleisend en dat kleinere scherm is geen probleem, eerder een plus omdat ik aardig dicht op het scherm zit[+/- 2 meter] dus dat 2e voorbeeld is het overwegen wel waard voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
petjax schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:58:
[...]
aardig dicht op het scherm zit[+/- 2 meter]
Dat is héél ver weg. Een gemiddeld persoon zit op nog geen halve meter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Aardig dicht, 2 meter? Ik zit op een armlengte, da's 80cm ofzo, van mijn 22" en veel meer moet het niet worden, dan wordt de boel toch wat te klein wilt het prettig kijken.

Als je echt op 2 meter zit, is een 27" monitor geen gekke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Wel om eerlijk te zijn was dat een slechte schatting van mijn kant, na het te hebben opgemeten[lol] is het +/- 1 meter en dat is als ik film of aan het internetten ben, als ik game is het waarschijnlijk eerder 75cm of zoiets en ik heb nu een 19inch scherm dus het is ook qua grote een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je kan niet bij alles lengte x2 doen hè, vroeg of laat val je door de mand :+

Als dat scherm nu prima is, zal een 22" dat waarschijnlijk ook zijn, ik ben ook van 19" vierkant naar 22" breedbeeld gegaan, en dat bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
VasZaitsev schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:25:
Je kan niet bij alles lengte x2 doen hè, vroeg of laat val je door de mand :+

Als dat scherm nu prima is, zal een 22" dat waarschijnlijk ook zijn, ik ben ook van 19" vierkant naar 22" breedbeeld gegaan, en dat bevalt mij prima.
LOL, maar ik heb mijn budget met 50 euro verhoogd [als dat helpt] gezien jouw opmerking, en is een breedbeeld niet minder hoog dan een vierkante monitor?[heb namelijk nooit een breedbeeld monitor gehad]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mijn 19" is wat lager dan mijn 22", maar niet veel, het voelt niet echt veel platter, wel breder natuurlijk.

50 euro meer, tja, een nieuwe R9 280 + die Iiyama is dan net iets buiten budget, maar dan wel een erg leuke combi.

Of een GW2265HM en een R9 290 met aftermarket koeler, momenteel is het wat karig in de V&A met R9 290's, maar wellicht op marktplaats niet. Qua wattage trekt je voeding dat wel, maar ik zal even kijken of ik wat kan vinden over de interne kwaliteit van dat ding.

CM zou CM niet zijn als ze 2 voedingen hadden met de GX naam, de nieuwere is wel wat beter dan de oudere.

Oudere: http://www.hardocp.com/ar...ply_review/3#.VWpR6xifcYE
Nieuwerehttp://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/GX650W_Bronze/

De vraag is dus wel een beetje: welke heb je? De betere is te herkennen aan "bronze" onder de G van GX.

Ik denk dat als je de oudere niet-bronze hebt, het een vrij goed idee is om die 50 extra euro's in een nieuwe voeding te steken, zoals de pricewatch: Antec VPF Series 550W als je kan leven zonder mooie kabels, of de intern wat mindere, maar wél aardige kabels, pricewatch: Cooler Master GM G550M

[ Voor 46% gewijzigd door RobinHood op 31-05-2015 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Ok dank je wel maar ik heb al een monitor gekregen van mijn zwager die had een nieuwe monitor gekocht voor 690 euro. En kwam er toen achter dat hij het scherm helemaal niet in zijn kantoormeubel paste [die hij vorige zomer met de hand heeft laten bouwen], en het blijkt een game screen [meer geld dan geduld en eigenwijs hey! lol] moet alleen even een zoldertje schilderen van de zomer en hij is van mij, haal hem morgen op, blij dat mijn zus en kinderen een mac comp hebben.
Dus heb alleen een videokaart nodig en een voeding blijkt [mijn voeding heeft alleen GX550w in het groen op de zijkant staan en geen bronze eronder].
Gaat hard heb 65 euro voor deze voeding betaalt 1.1/2 jaar geleden en ze zeiden dat het een goede was[maar ja ze zeggen niet dat die slecht of minder is hey? lol]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Bronze/gold etc zegt niets over de kwaliteit van de voeding. Alleen over de efficiëntie van de voeding. Vraag even aan de mask in zijn voeding advies forum op dit deel. Hij kan je vertellen of een zet je pc niet meer aan. Of een mwa met die leeftijd kan het nog wel. Of een rond een jaar of 10 misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
loki504 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:41:
Bronze/gold etc zegt niets over de kwaliteit van de voeding. Alleen over de efficiëntie van de voeding. Vraag even aan de mask in zijn voeding advies forum op dit deel. Hij kan je vertellen of een zet je pc niet meer aan. Of een mwa met die leeftijd kan het nog wel. Of een rond een jaar of 10 misschien.
Ik kan je volgen tot het woord deel, maar daarna raak je me toch echt kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
petjax schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:34:
[...]

Ik kan je volgen tot het woord deel, maar daarna raak je me toch echt kwijt.
Heb er een beetje raar verhaal van gemaakt:P damn you telefoon....

The Mask(onze voeding guru) heeft een eigen topic.
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

je kan hem om advies vragen over de kwaliteit van de voeding. merk/type/watt even melden daar en er komt uit hoe goed hij is. je heb 3 opties.

1: Je pc niet meer aanzetten met die voeding. deze voeding is zo slecht die kan elk moment je pc frituren.
2: mwa redelijke voeding. zolang hij onder je 5 jaar is zit je goed. maar lieft niet langer.
3: Super voeding kan makelijk 10 jaar mee zonder te zweten.

Hoop dat het nu wat duidelijker is:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
loki504 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:24:
[...]

Heb er een beetje raar verhaal van gemaakt:P damn you telefoon....

The Mask(onze voeding guru) heeft een eigen topic.
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

je kan hem om advies vragen over de kwaliteit van de voeding. merk/type/watt even melden daar en er komt uit hoe goed hij is. je heb 3 opties.

1: Je pc niet meer aanzetten met die voeding. deze voeding is zo slecht die kan elk moment je pc frituren.
2: mwa redelijke voeding. zolang hij onder je 5 jaar is zit je goed. maar lieft niet langer.
3: Super voeding kan makelijk 10 jaar mee zonder te zweten.

Hoop dat het nu wat duidelijker is:P
Yep lol nu begrijp ik het, dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Ik had nog een vraag over of het de moeite is om een maandje te wachten i.v.m. het uitkomen van de 300 serie van amd en de 780TI van nvidia na 16 juni.

Zouden ze de prijzen van de bv.R9 290[x] en/of GTX970 dan nog deze komende maanden gaan zakken? of gaat dat langer duren in jullie opinie/verwachting? [zover je dat kunt hebben/weten]

Mijn oude 5850OC top redt dat nog wel, goud kaartje speelt zelfs gtv5 nog af, maar als de verwachting is dat amd en nvidia pas in augustus/september of later de prijzen gaat verlaten dan wacht ik er niet op [jammer dan, maar mijn nieuwe monitor heeft een sterker vriendje nodig, opa 8550 wordt te oud lol]
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De kans dat prijzen dalen is zeker aanwezig, al is de vraag natuurlijk altijd hoe erg ze dalen.

De 780ti is overigens al een tijdje uit hoor :P Je bedoeld de 980ti :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
RobinHood schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:26:
De kans dat prijzen dalen is zeker aanwezig, al is de vraag natuurlijk altijd hoe erg ze dalen.

De 780ti is overigens al een tijdje uit hoor :P Je bedoeld de 980ti :P
Die bedoel ik lol.

Maar zoals altijd twijfel ik weer eens over welke kaart ik moet nemen.
Wat is nou nodig voor mij als een gamer die het grootste deel[95%] van de tijd de nieuwste fps en action[zoals bf4, crysis3, cod, moh far cry 4 enz.enz.] games speelt en geen andere games [geen geduld, te saai lol], en niet on-line speelt.

En geen hoge eisen stelt aan dat fps, resolutie gedoe, als ik goed kan zien wat ik moet zien is het al goed genoeg voor mij, maar wel graag goede kwaliteit heeft [zoals mij 5850 top direct cu in mij opinie]

Moet ik een goede 280x nemen? een 290? een GTX970?[vindt ik eigenlijk te duur, moet ergens een grens trekken lol] als ik weer een jaar of 2 a 3 de nieuwste games kan spelen op een redelijke resolutie bv 1360x768[medium dacht ik?] of zoiets, maar zich ook niet in stress/max capaciteit moet werken om dat aan te kunnen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nouja, als je nog even kan wachten, zou ik dat imo zeker doen, de kans op dalende prijzen is aanwezig, je bent een dief van je eigen bankrekening als je nu een R9 290 voor 300 euro koopt, en over een maandje kun je bijna dezelfde kaart voor 50 euro minder krijgen.

Kijkend naar nu, als je een 290 kan betalen, nieuw of tweedehands, zeker een 290 halen. Maar, voor het mooie heb je dus ook een andere voeding nodig. Tweedehands goede R9 290 + goede voeding kost je 300-ish

Een 280 is ook een leuke kaart, minder dan 200 euro en hij komt ook nog erg leuk mee, tweedehands is het helemaal lachen, voor 100 euro heb je al een HD7950 in je handjes. Kun je nog wel even leuk mee gamen, zeker als ultra 60fps niet nodig is, En dan kun je na een jaar of 2-3 weer een ander leuk geprijsd kaartje kopen.

Voor jouw doelen klinkt een 280 wat logischer, de 290 is echt een powerhouse, al is het leuke dat je de komende tijd gewoon alles in ultra kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Ok dank je wel, daar kan ik wat mee, ik denk dat ik nog even wacht tot eind juli begin augustus, ik heb geen haast.
Maar was het verschil tussen de 280 en 290 ook niet dat de 290 een hawai chipset heeft en de 280 nog een tahiti chipset [wat dat ook mag wezen] maakt dat nog een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
hoi ik wou graag jullie mening over de pricewatch: VTX3D Radeon R9 290 4GB videokaart.
Heeft deze een goede koeler?.
Moet ik mijn cooler master GX550[geen bronze edition] vervangen?
Is er iets anders mis mee[als er iets minder mee is]?
Dank jullie wel.
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Administrator je mag wat mij betreft deze topic sluiten, ik ben er klaar mee
Dank je wel.

[ Voor 62% gewijzigd door petjax op 12-06-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Ik wou graag alle tweakers die hebben geholpen bedanken ik heb alles wat ik nodig heb qua monitor en videokaart.
Pagina: 1