Omdat ik mijn dell XPS1645 met ssd niet elke keer mee wil slepen naar kantoor en deze toch al weer 4jr oud is wil ik een desktop voor op mijn werkplek. De laptop blijf ik gebruiken als ik op een andere locatie werk.
Klik in de alternate PC builder regelmatig wat bij elkaar maar twijfel bij geheugen ed. wel slimme keuzes maak. Heb de overige office pc´s op ons kantoor ook zo besteld, en die werken hardstikke fijn. Die zijn echter voor wat minder `heavvy users` en core i3 + ssd + 8gb geheugen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk php/magento development, dagelijkse office werkzaamheden, wat photoshop. Ook komt er wamp met een flinke magento omgeving op te draaien. Kan zijn dat ik dit later nog in een virtual machine zet met LAMP.
Systeem moet gewoon snel werken, ook met wamp, photoshop aan en een hoop browser tabs open.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief BTW rond de 1000 euro met een Windows 8.1 NL pro licentie & assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn 2 monitoren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Core i5 (7 mag ook maar past denk ik niet), +/- 240gb SSD, + 1tb hd, 16gb geheugen, win 8.1 nl licentie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Goede ervaringen met de betrouwbaarheid van intel SSDs, slechte ervaring met samsung SSDs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat ik heb gemaakt tot nu toe:
Ik twijfel vooral over het moederboard en geheugen. En wellicht is mijn betrouwbaarheidsaanname over de SSD ook niet meer actueel.
Klik in de alternate PC builder regelmatig wat bij elkaar maar twijfel bij geheugen ed. wel slimme keuzes maak. Heb de overige office pc´s op ons kantoor ook zo besteld, en die werken hardstikke fijn. Die zijn echter voor wat minder `heavvy users` en core i3 + ssd + 8gb geheugen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk php/magento development, dagelijkse office werkzaamheden, wat photoshop. Ook komt er wamp met een flinke magento omgeving op te draaien. Kan zijn dat ik dit later nog in een virtual machine zet met LAMP.
Systeem moet gewoon snel werken, ook met wamp, photoshop aan en een hoop browser tabs open.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief BTW rond de 1000 euro met een Windows 8.1 NL pro licentie & assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn 2 monitoren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Core i5 (7 mag ook maar past denk ik niet), +/- 240gb SSD, + 1tb hd, 16gb geheugen, win 8.1 nl licentie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Goede ervaringen met de betrouwbaarheid van intel SSDs, slechte ervaring met samsung SSDs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat ik heb gemaakt tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 247,90 | € 247,90 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 72,- | € 72,- |
| 1 | WD AV GP WD10EURX, 1TB | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | Antec NSK4100 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 32-bit | € 150,50 | € 150,50 |
| 1 | Kingston KVR16N11K2/16 | € 110,- | € 110,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 22,91 | € 22,91 |
| 1 | Antec VP700P | € 52,56 | € 52,56 |
| 1 | Intel 530 2,5" OEM 240GB | € 137,28 | € 137,28 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 890,60 | |
Ik twijfel vooral over het moederboard en geheugen. En wellicht is mijn betrouwbaarheidsaanname over de SSD ook niet meer actueel.
[ Voor 49% gewijzigd door THIJZEL op 30-05-2015 20:17 ]