Ineens langzaam internet met homeplug

Pagina: 1
Acties:

• doagster
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-12-2022
Hi guys,

Na een tijd weggeweest te zijn weer terug op Tweakers met een nieuw account!

Het probleem:
Sinds vanochtend ineens zwaar snelheid verlies op de computers die aangesloten zijn middels een Sitecom AV500 Gigabit Homeplug. Heb een 50mb/10mb verbinding thuis en het heeft altijd super gewerkt. De snelheid is ineens omlaag gegaan.

Wanneer ik mijn laptop dmv een UTP kabel direct op de router aansluit, haal ik de maximale snelheid. Sluit ik de homeplug aan ( ook getest in dezelfde ruimte ) en ik bekabel mijn laptop via de ontvangende Homeplug, haal ik nog maar 2/3 mbit p/s.

Wat kan er hier aan de hand zijn? Iemand suggesties?

Hoor graag van jullie!

Doagster

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• doagster
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-12-2022
Jawel maar niet echt een oplossing geboden in die topic

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 07:29
utp trekken, en die powerline rommel in de vuilnisbak

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-01 14:28
Ik heb ook even in het topic gekeken dat yzf1kr heeft gepost. Kom vrij snel een post teben van dion_b met daarin een beschrijving die ik als redelijk duidelijk beoordeel.
dion_b schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:01:
Powerline gaat over je stroomnet. Dat is een netwerk wat nooit gemaakt is voor data-overdracht met tientallen aangesloten apparaten die nooit gemaakt zijn om op zo'n netwerk te werken zonder verstoring.

Dat is gelijk je antwoord: als beide adapters op zelfde plek staan als vroeger heeft het niets met groepen en waarschijnlijk weinig met de adapters zelf te maken. Er is gewoon ergens in je stroomnet iets aangesloten wat de verbinding sterk verstoort.

Nu, de vraag is wat. Zoals alle vormen van verstoringen kan het komen van een zwakke bron dichtbij (zelfde stekkerblok als je adapters) of van een sterke bron verder weg. In dat eerste geval kun je het verhelpen door de stoorzender elders in de pluggen. Maar als het komt van een apparaat aan andere kant van het huis die gewoon gehele bandbreedte 2MHz-68MHz om zeep helpt, kun je weinig behalve ofwel apparaat (als je hem kunt vinden) de deur te wijzen danwel Powerline vervangen door een Ethernetkabel of ander alternatief (MoCA).
Kortom powerline adapters zijn niet erg stabiel.

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-02 11:50
Als de snelheid ineens verminderd is denk dan of er sindsdien een nieuw apparaat bij jou of bij de buren ofzo :+ aangesloten zit. Zoals gezegd powerlines zijn instabiel ga over tot de kabel ;)

Verwijderd

Zoals al aangegeven heeft dit meestal te maken met verstoringen op het stroomnet (een test op een andere locatie kan dit bevestigen). Een andere wandcontactdoos gebruiken of het verplaatsen van de storende apparaten kan dan zeker helpen. Meer informatie over dit soort storingen vindt je hier.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
doagster schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:33:
Jawel maar niet echt een oplossing geboden in die topic
Nee, er wordt een verklaring voor je probleem gegeven.
En een uitleg over hoe je zelf tot een oplossing kan komen.
En daarvoor moeten toch echt de handjes uit de mouwen, en een beetje werk verzet worden.

Wil je een echte oplossing op een presenteerblaadje: Powerline er uit en kabels trekken.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Pagina: 1