Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• shwam
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 27-03 11:16
Ik zoek een?
Extra PCIE 6+2 pins kabel/verlengkabel

Wat is je budget?
Maakt niet zoveel uit, het liefst onder de 20 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVT.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel Core i5 2500k - OCZ Modxtream 600W modulaire voeding - Sapphire Radeon HD 7870 Ghz edition

Ik heb deze week een nieuwe videokaart besteld, nou komt deze volgende week donderdag pas binnen. Ik dacht alle voedingskabels te hebben voor mijn nieuwe kaart (1x pcie 6 pins, 1x pcie 6+2 pins). Tot mijn schrik ben ik mijn 6+2 pins kabel op een of andere manier kwijtgeraakt.

Nu heb ik voor mijn huidige kaart (HD 7870) nog wel 2 6 pins pcie's in gebruik. Nu vraag ik mij af, als ik deze verlengkabel bestel: https://www.alternate.nl/html/product/1071457 zit ik dan goed voor mijn opvolgende kaart?

Alvast bedankt! :)

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

• Rye
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30
Vaak worden er ook kabels bij een videokaart geleverd. Bij mijn 290X van Sapphire kwam een 6pin -> 8pin en een molex naar 6pin volgens mij.

www.ping-win.nl

• shwam
quote:
Rye schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:23:
Vaak worden er ook kabels bij een videokaart geleverd. Bij mijn 290X van Sapphire kwam een 6pin -> 8pin en een molex naar 6pin volgens mij.
Ik zou het alleen zonde vinden als hij straks geleverd wordt en ik niet de juiste bekabeling in huis heb. Ik heb op de dag van levering toevallig een dagje vrij dus ik wil er eigenlijk wel meteen gebruik van maken :D

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:17

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Welke MSI R9 290 heb je besteld?

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• shwam
quote:
D4NG3R schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:31:
Welke MSI R9 290 heb je besteld?
R9 290 GAMING 4G VGA MSI PCIe ATI R9 290 GAMING 4G

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:17

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het koste me letterlijk 5 seconden op Google:
http://www.overclockers.c...ing-4g-video-card-review/
quote:
    The accessories included are pictured below. We have...
    [...]
  • 6 pin to 8 pin adapter
  • Molex to 6+2 pin adapter

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• shwam
quote:
Thanks! Ik schaam me dood haha. Ik moet er echt overheen hebben gelezen want had op mijn telefoon nog dezelfde pagina gevonden..

Scheelt echt weer een hele hoop stress, ik kan gewoon lekker gamen dus aankomende donderdag! :)

Topic mag dus weer de prullenbak in.

shwam wijzigde deze reactie 30-05-2015 12:43 (4%)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
quote:
shwam schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:20:

Nu heb ik voor mijn huidige kaart (HD 7870) nog wel 2 6 pins pcie's in gebruik.
Probeer het eerst gewoon met die 6 pins aansluitingen, verloopjes kunnen alleen maar voor grote problemen zorgen en als het werkt zonder dan sowieso geen verloopje gebruiken. En sowieso voor zo'n kaart nooit molex naar 6/8 pins PEG verloopjes gaan gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Xeonfan
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
De kabel van de modulaire voeding? Van de voeding naar de kaart? Want die heb ik toevallig nog een liggen, van precies die voeding. Het is wel het beste om het zo aan te sluiten. Wil ik wel opsturen.

Xeonfan wijzigde deze reactie 30-05-2015 17:22 (8%)

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb trouwens even gekeken maar je voeding heeft gewoon één 6 pins PEG en één 6+2 pins PEG dus je bent niks kwijt, de voeding heeft er niet meer, dus gewoon aansluiten en kijken of het werkt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Xeonfan
  • Niet online
Ik haal uit het verhaal dat hij de modulaire kabel kwijt is. Dan moet je met molex verloopjes gaan werken. Wat geen aanrader is eigenlijk, en ook gewoon niet netjes.

Xeonfan wijzigde deze reactie 30-05-2015 17:36 (14%)

• -The_Mask-
  • Niet online
Dit is wat die zegt:
quote:
Ik heb deze week een nieuwe videokaart besteld, nou komt deze volgende week donderdag pas binnen. Ik dacht alle voedingskabels te hebben voor mijn nieuwe kaart (1x pcie 6 pins, 1x pcie 6+2 pins). Tot mijn schrik ben ik mijn 6+2 pins kabel op een of andere manier kwijtgeraakt.
Hij is dus zo te zien in veronderstelling dat zijn voeding nóg een 6+2 pins PEG connector zou moeten hebben, maar dit is dus niet het geval.

AMD Nieuwsdiscussie

• Xeonfan
  • Niet online
Klopt, ik zie het. Je hebt gelijk, dan is er niets kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shwam
quote:
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:09:
Dit is wat die zegt:

[...]

Hij is dus zo te zien in veronderstelling dat zijn voeding nóg een 6+2 pins PEG connector zou moeten hebben, maar dit is dus niet het geval.
Ik ben dus het daadwerkelijke kabeltje verloren.. Ik vraag me alleen af hoe, ik bewaar altijd netjes de doosjes e.d. in de kast. Maar goed ik zal het dus met de bijgeleverde kabels van de kaart moeten doen.
quote:
Xeonfan schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:21:
De kabel van de modulaire voeding? Van de voeding naar de kaart? Want die heb ik toevallig nog een liggen, van precies die voeding. Het is wel het beste om het zo aan te sluiten. Wil ik wel opsturen.
Thanks voor het aanbod! Ik wacht alleen nog even tot de datum van de levering, kijken of alles goed komt :) (Uiteraard staat er wel een kleine vergoeding tegenover mocht je bereid zijn deze op te sturen).

shwam wijzigde deze reactie 01-06-2015 09:10 (56%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe kun je een kabeltje kwijt zijn terwijl je aangeeft wel over de juiste zegt te beschikken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dorestad
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 25-03 07:59
quote:
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:03:
[...]

Probeer het eerst gewoon met die 6 pins aansluitingen, verloopjes kunnen alleen maar voor grote problemen zorgen en als het werkt zonder dan sowieso geen verloopje gebruiken. En sowieso voor zo'n kaart nooit molex naar 6/8 pins PEG verloopjes gaan gebruiken.
Hoi, nog even een vraag over het bovenstaande? Ik zit met ongeveer dezelfde vraag. Ik heb een MSI R9 290 overgenomen (met een 1x 6+2 aansluiting en 1x6 pins) en vanuit mijn voeding komen slechts 2x6-pins PCI-e. Ik begrijp uit het draadje over voedingen dat het maar zo kan zijn dat als wanneer de je 2x6-pins aansluit, dat hij het doet, klopt dat? Zeg jij nu dat, wanneer dat werkt, dat beter is dan een verloop van 6pins naar 6+2?

Dank alvast voor je reactie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
quote:
Dorestad schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:01:
[...]
Ik begrijp uit het draadje over voedingen dat het maar zo kan zijn dat als wanneer de je 2x6-pins aansluit, dat hij het doet, klopt dat? Zeg jij nu dat, wanneer dat werkt, dat beter is dan een verloop van 6pins naar 6+2?
Ja en ja. Alleen in geval van MSI is het afwachten of het werkt, maar dat merk je snel genoeg. Als het niet werkt zou ik maar aan een nieuwe voeding denken. De Cooler Master Real Power M520 is ook de nieuwste niet meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dorestad
Mijn dank is groot! =)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dorestad
Helaas, dat feest ging niet door. Geen reactie van m'n monitor. Dus dat wordt vrees ik een nieuwe voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dorestad
Haha, ja dat mooie verhaal ben ik al aan het doorlezen. Prachtig om te lezen hoeveel informatie daar in staat!

• br00ky
  • Laatst online: 16:53

br00ky

Moderator Harde Waren
En crosspost uit PCI-e 6 pins (male) naar PCI-e 8 pins. Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True