Bose Soundtouch II en Mediamarkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 22:04
Onlangs heb ik aan een project meegewerkt en daarvoor een ferme cadeaubon gekregen. Deze is helaas beperkt tot de Mediamarkt dus ik zoek advies voor toestellen die daar verkrijgbaar zijn.

Ik zoek een?
Een goede bij voorkeur draagbare draadloze speaker

Wat is je budget?
De cadeaubon is 150 euro maar ik ben bereid om bij te leggen tot 400 euro als het iets geweldig goed is

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
op een laptop aan te sluiten of om in de tuin/veranda te beluisteren. Ik heb (had) een goed 2.1 systeem van Creative dat ik eind jaren 90 kocht, maar door het steeds van de ene plaats naar de andere te verhuizen is deze beschadigd geraakt (was ook niet voor dit soort gebruik (portable) bedoeld). Mogelijk zal hij later ook in een velomobiel gebruikt worden (e-waw) als alternatief voor een goede autoradio dus moet hij ook tegen een schokje kunnen. Internetradio via wifi zou een dikke plus zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Bose soundtouch portable trekt mijn aandacht, valt met 399 euro net in het budget en klonk goed in de winkel maar tot mijn verwondering zijn hier op Tweakers nog geen reviews of ervaringen van te vinden en weet ik dus niet of het de beste keuze zou zijn aangezien je bij Bose ook veel voor de merknaam zelf betaalt.

Welke vragen heb je hier nog over?
zoals reeds vermeld ben ik met die cadeaubon beperkt tot Mediamarkt. Er zullen dus vast wel betere toestellen te vinden zijn voor die prijs, maar welke alternatieven heb ik in Mediamarkt zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Als je voor de soundtouch gaat zou ik de mediamarkt wel even wijzen op de 100€ actiekorting op dit model op de bose site. Neem aan dat de mediamarkt hier ook aan meedoet?

Verder zou ik zeggen, kijk ook eens naar Sonos (2x play 1 of play 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Play1 kan je niet makkelijk direct op een laptop of ander device aansluiten, dat kan alleen met de 5.

In pricerange van 200-400 kun je echt een hele behoorlijke standalone speaker kopen. Laad je telefoon vol met je favoriete muziek en ga ns een paar uurtjes daar luisteren. Sonos, Harman Kardon en B&W hebben wat moois.

De A5 van B&W is net wat duurder maar krijgt iig erg goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
Van de sonos play 5 lees ik echter dat hij enkel op 220v uit het stopcontact werkt? Dat zou wel een enorme afknapper voor mij zijn. Moest usb voeding nog gaan dan zou ik hem op mijn grote batterypack of op mijn opvouwbaar zonnepaneel of gewoon op de usb van de laptop kunnen aansluiten. anders heb ik er weinig aan en das jammer want ik heb hem deze middag in de winkel beluisterd en hij klinkt geweldig goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ik begreep niet dat het een mobiele speaker moest zijn. Dan valt Sonos eigenlijk helemaal af, tenzij je zelf wilt gaan knutselen. Op internet zijn tutorials te vinden om een Play1 te voorzien van een accu.

Ik ben in dat geval ook erg gecharmeerd van de oplossing van Bose. Twee alternatieven noemde ik ook hier:

Portable speaker voor vakantie!

Teufel en Harman Kardon. :) Ik ga waarschijnlijk deze week de Boomster bestellen. Deze komt standaard met een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
Afgaande op het aanbod van Mediamarkt waar ik door die geschenkbon aan gekluisterd ben, zal het blijkbaar tussen die Harman Kardon Go+Play, de Bose Soundtouch Portable en de Bose Soundlink Mini (al vind ik die precies niet meer terug in het Mediamarkt aanbod) gaan. Wel jammer dat die Fugoo er ook niet bijstaat, die vond ik er cool uitzien en is ook nog eens weerbestendig (mocht die per ongeluk in de zwemvijver tuimelen bvb).

Is de Harman Kardon nu beter dan de soundtouch? Die heeft als nadeel kennelijk dat je ook nog eens met 8 grote D cells moet werken (en dan nog eens speciaal een lader ervoor kopen) en mijn ervaring is dat Ni-Mh batterijen na een 40 tal laadbeurten al stuk zijn. De Soundtouch heeft een ingebouwde batterij die je dan weer niet kan vervangen neem ik aan. Werkt die ook rechtstreeks op usb voeding of gaat dat enkel om op te laden?

(edit: typfoutjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:35
Ik heb zelf de Harman Kardon Go+Play II. Stond destijd ook voor de keuze tussen Harman Kardon en Bose.
Wat toen het verschil maakte was, dat de Harman Kardon op 230V beter klonk dan de Bose.
Op batterijen/accu klonk de Bose beter.
Aangezien ik hem toch meer op 230V gebruik, was de Harman Kardon bij mij de winnaar.
Pagina: 1