Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer505
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik zoek een?
Portable speaker.

Wat is je budget?
Rond de 180 euro, maar meer of minder kan altijd

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Muziek te luisteren op vakantie en daarna tijdens het beachvolleyballen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen merk voor keur zolang er maar goed geluid uit komt!
gevonden apparaten:

- Sony SRS-BTX300
- Supertooth Disco 2.0
- Jawbone Jambox
- Philips Fidelio P9X

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek een speaker die goede bas en veel geluid kan maken(moet wel mooi blijven natuurlijk). welke van de bovenstaande speakers valt daar in? Of zijn er andere die beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Vandaag in de aanbieding de stereoboomm 700 bij Hificorner van 119€ voor 79€. Wordt behoorlijk goed gereviewd, zie o.a. kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:20

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Jbl charge 2, in prijs verlaagd van 139 naar 119 en in-ear hoofdtelefoon er gratis bij, koopje ;)

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Ik heb eigenlijk maar 2 mobiele speakers gehoord die een fatsoenlijke bass kunnen produceren:

-Teufel Boomster (299eu)
-Harman Kardon Go Play (279eu)

Daaronder kwam de Sony nog redelijk uit de verf, maar op hogere volumes gaat dat ding als snel over z'n nek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exobrium
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zowel de Sony BTX300, Jawbone en Bose Soundlink mini (niet in je lijst) getest en om eerlijk te zeggen zou ik in dat geval altijd voor de Bose gaan.

De Bose Soundlink Mini is degelijke portable speaker met fatsoenlijke bas. Momenteel wel een klein beetje boven je budget, maar ook dikwijls voor rond de €180 te krijgen.
pricewatch: Bose SoundLink Mini Bluetooth luidspreker

De Sony is wat goedkoper en doet het prima, maar als het op geluidskwaliteit (bas) en bouwkwaliteit aankomt vind ik de Bose toch echt een stuk beter. De Jawbone vond ik persoonlijk nog een stuk minder dan de Sony en Bose.

Maar denk ook dat het ligt aan het soort muziek dat je luistert, want niet iedereen kan de Bose waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Bose is vergane glorie. Fugoo zou ik kopen:
http://www.fugoo.com/

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05 11:54
Ik ben zelf erg enthousiast over de Cambridge Audio Minx Go2. Nu volgens mij €129, prima bas voor zo'n klein ding en kan 18u op een batterij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bose Companion klinkt nog wel redelijk goed. ik had ook deze speakers gekocht voor mijn vakantie zodat ik in het huisje behoorlijk geluid had en ze gaan redelijk hard. Ik had het setje te koop gezet maar niemand had interesse, logisch natuurlijk qua prijs want het blijft toch € 100 nieuw, maar ik gebruik ze nu voor mijn eigen PC weer. Het klinkt helemaal niet zo verkeerd maar mijn Marantz versterker blijft toch wel beter icm met mijn Mission M70 speakers. Ik ben nu ook aan het twijfelen, of mijn versterker of de Bose speakers.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:04
Ik heb zelf een nude move L. Gaat aardig hard ben er tevreden over.

pricewatch unsorted: Gear4 Nude PS004CLG Move L Bluetooth Portable Speaker Coral

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 13:22
ik heb de nude move M, gekregen van t-mobile.
Ik verbaasde mij erover hoe hard en hoe goed hij klinkt.
Voor het formaat zit er wat mij betreft zelfs een zeer goede bass in.

Ik verwacht dat de L prima aan jouw verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeka schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:48:
Bose is vergane glorie. Fugoo zou ik kopen:
http://www.fugoo.com/
Bekijk deze video en oordeel dan nog eens over Fugoo...
YouTube: Loudness War - Bose Soundlink Mini-Fugoo-JBL Charge 1/2-Minirig-Sony SRS-X3-UE Boom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Daar klinkt de Fugoo wel heel bagger. In andere reviews zijn ze wel weer positief. Ik heb hem laatst een tijdje geprobeerd en vond het geluid meer dan prima. Bas zou wel wat meer kunnen maar verder een mooi helder en vol geluid.

[ Voor 18% gewijzigd door jeka op 04-06-2015 08:46 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 23:55
Ik denk dat zo ongeveer alle genoemde speakers heel beroerd gaan uitpakken in de buitenlucht, zeker op het strand.

De speakertjes klinken in huis prima door de ruimte waarin ze dan staan, net als elk willekeurig HiFi speaker zijn ze ontworpen met het huis als klankkast voor de nodige resonantie. Zodra je een speaker buiten neerzet valt een behoorlijke hoeveelheid laag weg door het ontbreken van een ruimte.

Dit zelfde gebeurt ook met (kleine) Bluetooth speakers, soms zelf zo eg dat er geen lage toon meer te horen is. Daarnaast zijn ze vrijwel allemaal voorzien van een DSP die op hogere volumes het laag weg laat zodat het allemaal nog harder kan zonder de (kleine) drivers over hun nek te laten gaan.

De Bose Soundlink Mini bijvoorbeeld laat op maximaal volume vrijwel al het laag weg. Wat als je buiten bent heel schel gaat worden.

Lang verhaal kort, Bluetooth speakers zijn leuk voor in huis of in de tuin van dichtbij. Het zijn geen PA systemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer505
Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik de fugoo XL afwacht! hoop dat daar wel bas en veel(mooi) geluid uit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 00:07

BLN

Een block rocker natuurlijk. Die kan in de buitenlucht lekker muziekjes draaien hoor.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update van mijn kant, na ruim 20 verschillende apparaten te hebben beluisterd in de winkels, kwam er maar 1 speaker op de short list: De Harman Kardon Go Play. De vorm factor van dit apparaat vond ik alleen niet geweldig en het gemis van een accu (deze werkt op batterijen naast netstroom) vond ik maar onhandig.

Toen toch de sprong in het diepe gewaagd met de Teufel Boomster na het lezen van reviews en demo films op Youtube. Deze heb ik vanmorgen binnen gehad en ... wauw!

Natuurlijk blijft geluid erg persoonlijk en weet ik niet precies wat je verstaat onder een 'goede bass', maar met deze speaker grijp je niet mis. Als je gebruikt maakt een actie code heb je 'm al voor 270eu. Deze speaker blaast letterlijk je eigen short list voorbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer505
Dat word hem! Nu met 15% korting(€ 254,)!!!
Kan hem ook altijd nog terug sturen dus ja goeie zaak!

heel erg bedankt iedereen voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor graag wat jij er van vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer505
Komt vandaag binnen ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer505
Gisteren de Boomster binnen gekregen. Het eerste wat mij opviel was het mooie design. Ook de strakke bouw waardoor die premium aanvoelt. Maar heb natuurlijk niet een speaker gekocht om er naar te kijken en voelen, dus de muziek ging gelijk aan. :9

En WAUW wat een geluid :o ! De bas die uit deze mobiele speaker komt echt geweldig! ook mooie mids en highs, maar die bas was ik echt verbaasd van! Heel mooi en duidelijk geluid ook totaal geen ruis of feedback.

Verbinden met bluetooth is heel makkelijk, zeker als je NFC heb(handleiding niet hoeven gebruiken)! FM werkte ook goed(ga dit alleen nooit gebruiken). Het enige wat is mis is de status van de accu |:( . Kan nooit weten wanneer de Boomster nou leeg of helemaal vol is. Dit is dan ook het enige waar ik over kan klagen, voor de rest is het echt een hele goede speaker _/-\o_ !

Ging dezelfde avond nog beachvolleyballen, daar klonk die zeker ook heel goed! Heel het veld kon de speaker goed horen! Dus als je opzoek ben naar een speaker met een lekkere bas en je heb een redelijk groot budget dan is de Boomster zeker wat voor jouw!

Heel erg bedankt voor al jullie hulp! Ben een gelukkige Tweaker _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blij dat ik je kon helpen, weer een Teufel fan er bij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 17-06-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeakerTweaker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 22:36
Ook ik ben opzoek naar een nieuwe portable speaker voor deze zomer.

Ik kwam de Sound Blaster Roar 2 tegen van Creative (169,-) . Er zitten veel opties op, voor mij de belangrijkste zijn een Mini-sd ingang en ingebouwde MP3 player, veel tuning mogelijkheden, goed geluid en de speaker is ook een externe geluidskaart en microfoon.

Mijn grootste bezwaar: ik ben bang dat de Roar zal sneuvelen op het strand, hij lijkt me kwetsbaar: http://en.europe.creative...kers/sound-blaster-roar-2 Misschien is het te doen met een beschermingstas erbij, iemand ervaringen hiermee?

Ik ben verder gaan kijken en kwam toen bij de Sound Blaster AXX 200. Deze heeft ook veel leuke opties, maar matig geluid las ik in reviews. Matig geluid is voor mij geen optie.

Nu heeft Creative deze maand de Sound Blaster FRee uitgebracht, een stuk steviger, nog steeds veel opties, maar weet iemand hoe het geluid is?

http://en.europe.creative.com/p/speakers/sound-blaster-free

Ik vind nog geen enkele review op internet. :)
Pagina: 1