Toon posts:

Intel Core i5 3570K overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met overklokken.
Alleen krijg ik een bluescreen bij target:
45
45
44
43

Als ik 44,44,43,42 heb staan loopt het vlekkeloos.
Max temp 75.

Reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op je bluescreen krijg je een code, aan de hand van die code kan je nazoeken waar het door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Simpel google vraagje, maar als je bluescreens krijgt heb je over het algemeen een hoger voltage nodig, hoeft niet persé core voltage te zijn.
Ik zou eens wat onderzoek doen naar hoe correct te overclocken.
Kan natuurlijk ook zijn dat je tegen de limiet aan loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door unfor op 29-05-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik volg nu de stappen plan van workshop-ivy-bridge-overrklokken hardware.info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het rare is nu run ik hem nog eens en heb ik geen blue screen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff kijken hoe het uitpakt :) Natuurlijk is raad en daad altijd van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toch niet, daar is hij weer. Hierbij een screenshot, want ik heb zelf nog nooit naar een bluescreen problem gezocht, misschien een helpend handje?
Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/2/AADcW5jNcIjGF4Uui9ogdJju1sPSvrqNmjcG5Txq87Ec4w/12/9915102/jpeg/32x32/1/1432929600/0/2/IMG_2004.JPG/CN6V3QQgASACIAMgBCAFIAYgBygBKAI/wVab7cOD0fEoIbDfZ93F_6MaPwfpuGu7fVE1X5FQ8rM?size=1024x768&size_mode=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Maestro, lees je eens in op het overklok process, de regels hier op tweakers omtrend het openen van een topic en het algemen beleid. Geef ook eens wat meer informatie in je startpost. Zoals alle gebruikte hardware, je gebruikte instellingen, voltages en de stappen die je hebt ondernomen om tot een bepaald target te komen. Als je dat allemaal netjes op een rijtje hebt kan je de vragen nog eens stellen in het Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Er wordt hier op tweakers verwacht dat je

- Eigen gedegen onderzoek doet
- Je inleest op de hardware die je hebt dmv reviews
- Checken of er geen topic bestaat waar je vraag beter terecht kan
- Een uitgebreid en overzichtelijk topicstart

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit topic voldoet geenszins aan de eisen zoals vermeld in Het algemeen beleid. Daarnaast post je ook nog eens vier(!) keer achter elkaar terwijl je ook gewoon je laatste bericht kunt editten. Neem bovenstaand beleid dus eens goed door alvorens een topic te openen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.