Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk veel gamen, MMORPG's en triple A games als GTAV en Witcher3

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum prijs is niet meer dan 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, Toetsenbord, twee Monitoren en een harde schijf van 1.75TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben van plan om eerst 8GB RAM te gaan gebruiken en als het eventueel later noodzakelijk wordt nog eens 8GB extra erbij

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als Videokaart NVIDIA kaarten, omdatik deze kaarten zeer vertrouwelijk vind.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gewoon lekker kunnen gamen met 60-70fps met goede tot hoge settings zonder enige stutters of lag.

Ga je overklokken?
Ik ben het nog niet van plan en weet niet of het ook noodzakelijk is. Dus misschien wel en misschien helemaal niet :P

Hier is het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 223,85€ 223,85
1Asus H97-PLUS€ 98,80€ 98,80
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 373,95€ 373,95
1CM Storm Enforcer€ 74,95€ 74,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 15,95€ 15,95
1Aerocool Silent Master 200mm Red, 200mm€ 12,51€ 12,51
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 58,50€ 58,50
1Corsair CS650M€ 93,50€ 93,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,05

Ik hoop dat jullie er wat van vinden. Als je nog eventuele opmerkingen of adviezen hebt, laat het gerust weten! d:)b

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Alleen een videokaart is natuurlijk niet genoeg ;). Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :).

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat me opvalt:
- Dure CPU die nauwelijks beter is in games dan de 4460.
- Duur moederbord met so-so specs.
- Ielige aftermarket koeler.
- RAM met vinnen die nog wel eens in de weg kunnen gaan zitten.
- Matige voeding, die tevens flink overgedimensioneerd is.

Pak eens een willekeurig topic met ~1000 euro game pc uit de lijst met recente topics in Desktop Aankoopadvies voor verbeteringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er mis met de voeding? Het is een voeding van 650watt en ik heb er goede reviews over gelezen. :)
Over welke koeler heb je het nu?
-Aerocool Silent Master 200mm Red, 200mm heb ik namelijk zelf uitgekozen omdat de bovenkant van de behuizing anders erg open staat. :-(
-Cooler Master Hyper TX3 Evo heb ik niet zelf uitgekozen maar is door iemand anders uitgekozen die mij dit had aangeraden. Ik kan opzich wel een andere uitzoeken als deze toch niet zo goed is als dat hij had gezegd.
Zijn so-so specs goed of slecht? Of ligt dat aan de situatie? Ik kan namelijk niet vinden wat het is/betekent. :?
Ik zal hier nog eens naar gaan kijken, bedankt voor de tip! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:39
br00ky schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:21:
Wat me opvalt:
- Dure CPU die nauwelijks beter is in games dan de 4460.

Pak eens een willekeurig topic met ~1000 euro game pc uit de lijst met recente topics in Desktop Aankoopadvies voor verbeteringen!
Kijk. das n duidelijke reactie waar je wat aan hebt :)

gr

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Even snel een lijstje voor je samengesteld. Imo beter geconfigureerd. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1MSI H97M-G43€ 87,95€ 87,95
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 374,50€ 374,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 14,95€ 14,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Antec VPF Series 550W€ 51,30€ 51,30
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,45

[ Voor 4% gewijzigd door r3solution op 29-05-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:25:
[...]

Wat is er mis met de voeding? Het is een voeding van 650watt en ik heb er goede reviews over gelezen. :)
Dan heb je de verkeerde reviews gelezen. Er zitten matige condensatoren in en dan is die véél te duur voor wat je krijgt. Bij een high-end systeem als dit met een 970 heb je genoeg aan een 450W voeding. Leuke opties zijn dan pricewatch: Seasonic S12G 450W, pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular, pricewatch: Seasonic G-series 450 watt, pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W.

De Antec uit de reactie hierboven kan ook, maar is weer wat meer basic en heeft lelijke kabels wat sommige mensen in een case met een window niet mooi vinden.
[...]
Over welke koeler heb je het nu?
[..]
-Cooler Master Hyper TX3 Evo heb ik niet zelf uitgekozen maar is door iemand anders uitgekozen die mij dit had aangeraden. Ik kan opzich wel een andere uitzoeken als deze toch niet zo goed is als dat hij had gezegd.
Deze dus, die andere zijn fans ;). Afijn, Die TX3 is niet heel bijzonder qua koelprestaties en geluidsproductie. Een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO of, ietsje duurder, een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition zijn dan interessanter.
[...]

Zijn so-so specs goed of slecht? Of ligt dat aan de situatie? Ik kan namelijk niet vinden wat het is/betekent. :?
So-so betekent zozo ;). Het is geen slecht bord, maar een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 levert hetzelfde + een wat betere geluidschip voor 2 tientjes minder.

Het bord in de build hierboven is ook niet echt interessant. Hij wil nog wel eens problemen geven met de plaatsing van een GPU met backplate in combinatie met het RAM. Hij is wel wat goedkoper dan de Sniper, maar levert ietsje in op de geluidschip (wat je overigens niet gaat horen met boxen/headphone van een paar tientjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

r3solution schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:39:
Even snel een lijstje voor je samengesteld. Imo beter geconfigureerd. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1MSI H97M-G43€ 87,95€ 87,95
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 374,50€ 374,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 14,95€ 14,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Antec VPF Series 550W€ 51,30€ 51,30
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,45
Waarom een micro ATX moederbord? Gaat nogal krap worden met bouwen namelijk, ivm aansluiten van kabels en je CPU koeler plaatsen. Dat word wat prutsen denk ik.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het mobo werdt alszijnde goed omschreven in een voorgaand advies. ;)
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:03:Gaat nogal krap worden met bouwen namelijk, ivm aansluiten van kabels en je CPU koeler plaatsen.
Wat is dat nou voor een argument:?
Er zijn wellicht 100.000 verschillende µATX borden op de markt, net zoals ITX en die worden gewoon in gebruik genomen. Geen vuiltje aan de lucht.
Yeah, sure. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:03:
[...]

Waarom een micro ATX moederbord? Gaat nogal krap worden met bouwen namelijk, ivm aansluiten van kabels en je CPU koeler plaatsen. Dat word wat prutsen denk ik.
Dat heb je met ATX ook meestal, daar je de grafische kaart in het bovenste slot steekt doorgaans. Qua gepruts maakt het dan ook geen hol uit.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

r3solution schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:30:
[...]

Het mobo werdt alszijnde goed omschreven in een voorgaand advies. ;)

[...]

Wat is dat nou voor een argument:?
Er zijn wellicht 100.000 verschillende µATX borden op de markt, net zoals ITX en die worden gewoon in gebruik genomen. Geen vuiltje aan de lucht.

[...]

Yeah, sure. :O
Ik probeer meer te zeggen van: dat een grote CPU koeler nogal een groot deel van zo'n micro ATX moederbord in beslag neemt. People these days are too fast butthurt, lol

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1