TV aangesloten op comp, beeld wazig...

Pagina: 1
Acties:

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Hej

Ik heb zojuist m'n tv met succes aangesloten op mijn computer, maar het beeld op mijn tv is erg troebel.

Ik heb een ASUS V7100 videokaart (mocht dat van belang zijn...)

TIA

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Gebruik je s-vhs of composite??
Hoe heb je het in je tv?

En hoe zo'n lange kabel heb je tussen je pc en je tv? Als het een erg lange kabel is (>10m) wil dat nog wel eens een oorzaak zijn.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Duff
ehm....ik dacht composite: het is een geel plugje..zat er standaard bij :)
De stekker zit gewoon in de voorkant van mijn tv bij 'video'...
De kabel is nog geen 2 meter, dus daar kan het niet aan liggen.
Het beeld is onscherp en dat is erg lastgi..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb een ASUS V7100 videokaart (mocht dat van belang zijn...)
Dan heb je waarschijnlijk ook meteen de oorzaak. Mijn ervaring met Asus kaarten (of liever gezegd, alleen met de V3800 ultra deluxe) is dat het beeld op de TV erg wazig is. Tekst is nauwelijk te lezen. Dit hangt natuurlijk ook samen met de grootte van de TV en de kwaliteit van de TV zelf. Als voordeel heeft het dat Divx'jes er weer een stuk beter uitzien, dan zie je al die blokken niet meer.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:08

Potatoman

koniwa

TV out is zowiezo wazig, maar wel heel geschikt voor spelletjes, filmps etc.
Weet het niet zeker, maar misschien biedt zo'n monitor-tv switchding van trust betere kwaliteit.

The cyclographing developer

• Duff
Hmmz een geluk bij een ongeluk dus :P
Maar nu ik ff een clip heb gespeeld op mijn tv (vanaf de computer dus [duh]) valt de kwaliteit van die clip best mee...
Het zit 'm vooral in de desktop en spellen, die lettertjes lezen zo genaaid...
En ik heb ook nog ff met de instelling van me tv zitten kloten maar dat werkt ook niet echt.... Qua contrast een beetje maar daar blijft het bij...

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op zondag 17 juni 2001 17:49 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk ook meteen de oorzaak. Mijn ervaring met Asus kaarten (of liever gezegd, alleen met de V3800 ultra deluxe) is dat het beeld op de TV erg wazig is. Tekst is nauwelijk te lezen. Dit hangt natuurlijk ook samen met de grootte van de TV en de kwaliteit van de TV zelf. Als voordeel heeft het dat Divx'jes er weer een stuk beter uitzien, dan zie je al die blokken niet meer.
Mijn broer heeft ook een V7100, maar die heeft echt perfect scherp beeld op zijn tv. Misschien dat hij geluk heeft, maar het hoeft dus niet slecht te zijn.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Kun je volgens mij weinig aan doen. Mijn ervaringen met tv out's zijn dat ze altijd wazig zijn. Vaak kun je niet eens de dir namen lezen.

Verwijderd

wees gerust, dat is vrij normaal.
In de meeste gevallen zul je het met resoluties van 640x480 en 800x600 moeten doen, waarbij op 800x600 de tekst meestal ook nog eens onleesbaar is.
De opbouw van een tv-scherm is meestal ook nog eens een stuk anders dan die van een computermonitor, waardoor de genadeklap word gegeven en er meestal niet echt een mooi resultaat geleverd word (/me vind zowiezo alle 'deluxe' extra's bij videokaarten vrij brak uitgewerkt; 3d-bril werkt ook niet echt optimaal)

Dit is enkel mijn ervaring, misschien dat de kabel-/tv-techies je meer nuttige info kunnen verschaffen.

• Duff
Weet het niet zeker, maar misschien biedt zo'n monitor-tv switchding van trust betere kwaliteit.
Hmmz ik geloof dat daarover de meningen verdeeld zijn.. :)
Maar hoe veel kost zo'n switchding ongeveer en koop ik dat gewoon bij de 'electronica zaak om de hoek' of moet ik daarvoor naar correct electronics ;) ?

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Het is altijd zo dat de TV out van een PC er bagger uit ziet. Het beeld op een televisie wordt heel anders opgebouwd.. Je bent een mega resolutie op veel Hz gewend, en je moet nu terug naar een low-res met 50 hz!!

Maar voor DivX en Games is het prima, verder moet je het eigenlijk niet gebruiken..

Verwijderd

Je kunt ook ff proberen of hij met een s-vhs kabel beter beeld geeft.

Verwijderd

heb ook tv-out op de 7100, beeld is niet echt wazig, maar ook niet optimaal. /het is best te doen eigenlijks.
Het enige nadeel is, dat me desktop groter is dan me tv, hierdoor zie ik niet de gehele desktop op tv, maar een deel ervan. Om de rest te zien moet je scrollen :(
Kan dit niet anders opgezet worden? Me moitor wil ik wel graag op hi.res houden.
me tv-out moet dus automatisch geconventeerd worden naar de 800x600 vanuit de 1152x864.

Verwijderd

Bij mij valt het ook wel mee, maarja, je moet geen computermonitor resultaten verwachten. maar met divx is het perfect :)
Ziet er strak uit

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:08

Potatoman

koniwa

Op zondag 17 juni 2001 17:56 schreef Duff het volgende:

[..]

Hmmz ik geloof dat daarover de meningen verdeeld zijn.. :)
Maar hoe veel kost zo'n switchding ongeveer en koop ik dat gewoon bij de 'electronica zaak om de hoek' of moet ik daarvoor naar correct electronics ;) ?
Ik heb een keer bij Dixons gezien volgens mij(of dynabyte weet niet meer zeker).
Anders ff de pricewatch bekijken.
BTW als je persé via TV-out wilt gebruiken moet jehet lettertype wat vergroten en de resoluties wat verlagen, dan kan je nog wel normaal 'windowen'.

The cyclographing developer

Verwijderd

Ik heb hier dezelfde kaart en hij werkt perfect. Het klopt dat je de tekst op je buroblad niet goed kan lezen. De pixels van een tv zijn groter en de resolutie was bij mij maar 640x480. Een film kijken gaat daarentegen super. Ik he de composiet kabel gebruikt en het ziet er heel degelijk uit, zelfs strakker dan een film die een paar keer afgespeeld is. Het enige nadeel is dat je volledig beeldbuis niet gebruikt wordt. Op een of andere mannier pakt de tv-kaart gewoon een vierkantje waarin hij gaat projecteren en dan bedoel ik niet die zwarte balken die je over houdt door het breedbeeld formaat. Nu alleen nog een test doen met SVHS.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

De trust televiewer zuigt zwaar!!!
Je moet steeds kabels ompluggen en resoluties terug zetten. En de kwaliteit is ook niet goed. :(

Zonde om hier fl 199,- aan uit te geven.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Misschien kan je beter voor een beamer sparen.
Ik heb het zelf ook niet in huis maar als je een goeie hebt kan je die gewoon instellen op de res. die je wilt hebben.

• Duff
Hmmz...ik heb geen ƒ199,- over voor zo'n apparaat waarover de meningen zo erg verdeeld zijn (zie een paar posts naar boven ;) )
En ik gebruik die tv toch niet zo vaak..
Het leek me alleen leuk om eventueel eens via de video games op te nemen :P
Maar goed bedankt iig en ik kijk nog wel ff rond bij de electronica zaakjes bij mij in de buurt of ik nog het een en ander kan vinden :)

Verwijderd

Dit heb je altijd, maar met het progje tvtool kan je dit namelijk perfect instellen. Tv's werken namelijk iets anders.

Het heeft te maken met overscan van je tv, met het progje tvtool kan je namelijk alles instellen. Text blijft onduidelijk, maar voor divx is het perfect.

Voor de rest moet je gewoon je monitor gebruiken, dit grapje kost namelijk veel van je tv.
Pagina: 1