Effectief en diervriendelijk katten uit de tuin houden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41
Schijnbaar is onze tuin zeer interessant voor de katten uit de buurt. Al meerdere malen hebben we gezien dat ze hun behoefte in de tuin komen doen. Echter ruimen ze niet zo netjes op achteraf, zodat het zand niet meer ligt op de plaatsen waar het hoort. Ook de krassen op tegels en schutting van hun nagels hoeven niet direct voor mij.

Bij de buren als eens gevraagd of er iets aan te doen was, maar veel verder dan water gooien als ze bezig zijn komen die ook niet. Kan ook niet verwachten dat ze hun katten de hele dag binnen houden natuurlijk.

Iemand een goede tip om de katten te weren zonder dat ik 24/7 op de loer moet liggen? :P Her en der zie ik wel dingen voorbij komen, maar ben vooral benieuwd naar wat in jullie ervaring goed werkt. We hebben bewust geen huisdieren, dus een waakhond oid is sowieso geen optie :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Een hond of een eigen kat :P

Of een waterpistool/tuinslang. Katten háten water over het algemeen.

Koffie werkt volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Ooit deze gehad (kapotgevroren en onze buurkatten vinden dat onze tuin ook hun tuin is, dus poepen ze er niet, en andere katten dus ook niet):
http://www.vijverwinkel.c...r-verjagen-reigers-vijver

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633342

Ik heb destijds een zgn. "Motion activated sprinkler" gekocht en deze in de tuin gezet.
http://www.amazon.com/gp/aw/d/B000071NUS?vs=1

Deze staat er alweer een tijdje en ik heb geen katten meer in de tuin.

Voordelen:
Doeltreffend om katten uit de tuin te houden.
Overal te plaatsen in de grond

Nadelen:

Het apparaat werkt met een batterijtje (9v)
, deze moet toch wel vrij vaak vervangen worden.
Motion activated, bij een kleine voortuin zal bijv ook de postbode deze activeren in het voorbijgaan. (En verkopers aan de deur >:) )

Al met al zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:02
Hier ook vanalles geprobeerd. Na een nieuwe schutting geen last meer, blijkt dat katten niet van een tuin houden waar ze niet makkelijk kunnen vluchten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
Prikkeldraad op de schutting zou meestal voldoende zijn.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
Wij hebben dit product in de tuin gehad (http://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/2272). Werkte goed, alleen was het apparaat niet zo waterbestendig als beschreven en konden wij op een gegeven moment de (zeer irritante) piep ook horen. Nu een aantal weken uit de tuin gehaald --> katten weer terug :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Ik heb bij het tuincentrum een poeder gekocht op knoflookbasis. Dat werkt redelijk. Een andere tip is een hete peper (cayennepeper o.i.d.) poeder strooien. Zelf nog niet getest, maar als het poeder van het tuincentrum op is ga ik dat eens proberen. Zal je wel af en toe opnieuw moeten doen, want met de regen spoelt het natuurlijk wel weg op den duur.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:27

Sharky

Skamn Dippy!

Sir_Hendro schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:28:
Prikkeldraad op de schutting zou meestal voldoende zijn.
Hebben onze buren ook, maar ik zie regelmatig katten over hun schutting paraderen. Ze hebben ook een hond en die voorkomt dat de katten daadwerkelijk aan hun kant van de schutting springen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Koffieprut
Cacao doppen
Maar het meest doeltreffend, klein flesje citronella kopen in de kruidenwinkel (€ 3,- ofzo). Plantenspuit 1 liter water aangelengd met 5 tot 10 ml citronella en dit rondom beneden in je tuin en bovenop schuttingen en poortdeuren en schuur spuiten. Zelfs met 1 liter kan je redelijk lang doen!

Sinds dat ik zelf een kat heb is dit niet meer nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door GerardVanAfoort op 28-05-2015 12:05 ]

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 17:53
Sharky schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:02:
[...]

Hebben onze buren ook, maar ik zie regelmatig katten over hun schutting paraderen. Ze hebben ook een hond en die voorkomt dat de katten daadwerkelijk aan hun kant van de schutting springen.
Met rechte lijnen wel ja maar als je van dit soort cirkels hebt lijkt met dat sterk:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.dreamstime.com/x/omheining-met-prikkeldraad-19001851.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Sir_Hendro schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Met rechte lijnen wel ja maar als je van dit soort cirkels hebt lijkt met dat sterk:
[afbeelding]
Ts vraagt een diervriendelijke oplossing, maar mensvriendelijk is ook fijn lijkt mij?
;)
Het lijkt me wel effectief overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel36 op 28-05-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Sir_Hendro schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:52:
[...]

[afbeelding]
Ik denk dat ik liever schijtende katten in mijn tuin heb, dan dat ik het gevoel heb in een concentratiekamp te wonen ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674354

*knip* dat is dus niet diervriendelijk.

[ Voor 80% gewijzigd door gambieter op 28-05-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 12:06

bvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Eén recept: een royale dosis peper rondstrooien! Werkt perfect. Na een paar dagen hebben ze het wel door dat ze niet gewenst zijn.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Ok, wel een aantal suggesties waar ik zeker wat mee kan. Bedankt daar voor!

Prikkeldraad gaat hem in ieder geval niet worden. Die automatische waterkanonnen vind ik op dit moment nog een brug te ver, maar het strooien van diverse poeders of aangemaakte watervarianten is eenvoudig te proberen. Daar ga ik mee aan de slag vanavond, zal mijn bevindingen met jullie delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Altijd jammer, mensen die een kat nemen en dat beest rond laten lopen en schijten. Dan mag je zelf betalen voor een oplossing...

Mijn pa heeft ook zo'n piepding met een sensor, en sindsdien heeft hij geen kat meer in de tuin gezien :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Bij ons sproeit of pist een kat tegen de voordeur. Heb zelf geen katten maar wel een hond. Heb verschillende dingen al geprobeerd maar niks helpt. Gisteravond rook ik zelfs helemaal een katten zeik lucht binnen in de gang. Bah vieze beesten. Gisteravond de deur schoongemaakt en deurmat weggegooid. Maar vanmorgen zag ik alweer pis of wat dan ook erop zitten. Jammer genoeg weet ik niet van wie die kat is. Die citronella ga ik ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 06-05 10:46
Hier ook van alles geprobeerd. Dat de katten in mijn achtertuin zitten vind ik nog niet zo heel erg (er zijn geen plekken waar ze gaan zitten schijten) en met een volière kan je natuurlijk ook verwachten dat je dat soort bezoek gaan krijgen. Wel een en ander geprobeerd (cayenne peper, zo'n busje van de dierenwinkel met een citroenachtige oplossing) maar dat is allemaal na een regenbui ook weer weg. Zo'n piepding vind ik niets voor in de achtertuin en zo'n sproeier ook niet, ook vanwege het aantal kinderen wat hier de tuin in komt om hun voetbal op te halen (we zitten tegen een speelveldje aan en ons schuurtje is het goal).

Waar ik zelf meer problemen mee had was het aantal katten wat op mijn auto ging liggen. een van de weinig met een carport in de straat en dan ook nog op een plek dat in de avond de zon er lekker onder valt. Onder de carport heb ik wel zo'n piepding gehangen gecombineerd met een klik aan uit systeem want het grote nadeel daarvan is gewoon dat je het ding zelf ook hoort. En ik heb geen zin in elke keer dat gepiep aan mijn kop als ik iets in de container moet gooien ofzo. Ik moet zeggen dat ik minder vaak pootafdrukken en dergelijke op mijn auto heb zitten, maar incidenteel gebeurd het nog steeds.Echt waterdicht is dat systeempje ook niet dus.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik was het bij ons in de tuin spuugzat dus ik heb op alle lege plekken waar vaak kattensporen zijn, sateprikkers geplaatst. Dit lijkt vooralsnog redelijk te werken. Water sproeien helpt bij een aantal katten echt niet, de buurkatten hier zijn echt hondsbrutaal.
Ik heb ooit trouwens gelezen dat frituurvet ook werkt. De pootjes van de kat worden dan vies waardoor ze naar huis rennen en vervolgens thuis alles vies maken. Het idee erachter zou zijn dat de katteneigenaar wel 2x nadenkt voordat de kat weer naar buiten mag :p. Gedn idee of het werkt though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Dettol geur vinden katten ook heeeerlijk. Als je dus schoonmaakt even achteraf met dettol er overheen. Dat werkt wel voor de gevallen waarbij ze op tuinmeubelen gaan zitten enz. Helaas alleen wel tot de volgende regenbeurt.
Meest effectieve is gewoon zelf een kat te nemen IMO. Kies een goede felle kater uit die niet weet van ophouden en erg dominant overkomt. Gegarandeerd alle katten weg. (of een poes met nestje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Inderdaad tijd voor een modbreak. Dit soort dingen zien we liever in een TR

[ Voor 77% gewijzigd door Standeman op 29-05-2015 09:42 ]

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:23:
Krijg je weer dit soort tips..Gumball.. TS heeft al aangegeven dat ze de waterbasis methodes gaat proberen! Tijd voor een modbreak
Ok, dus nieuwe reacties zijn niet meer nodig? Mijn reactie gaat over katten die niet bang zijn voor water.

Edit: en als kers op de taart zijn zojuist pas geplante plantjes uit onze nog onbeveiligde voortuin gesloopt met kattenstront ernaast.

[ Voor 16% gewijzigd door Gumball op 28-05-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Thuisgekomen zag ik twee versgevragen kuiltjes van de katten. Cayennepeper gestrooit op die plaatsen en wat verspreid er rondom. Eens zien wat het geeft. Alles netjes aangeharkt, dus kan de progressie mooi volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:35

-tom-562

Oliesjeik

TVP, heb ook last van irritante katten die in m'n tuin schijten. Ik had van die stinkkorrels van de Action, maar die werken blijkbaar niet. Sinds gisteren heb ik achterin mijn tuin zo'n rieten mat tegen het hekwerk (van 2 meter hoog) en poort gemaakt. Hopelijk helpt dat ook een beetje.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:02:
TVP, heb ook last van irritante katten die in m'n tuin schijten. Ik had van die stinkkorrels van de Action, maar die werken blijkbaar niet. Sinds gisteren heb ik achterin mijn tuin zo'n rieten mat tegen het hekwerk (van 2 meter hoog) en poort gemaakt. Hopelijk helpt dat ook een beetje.
De kattenlogica een beetje kennend, vermoed ik dat alle katten in de buurt nu een fijne hangplek hebben om hun nageltjes te kunnen scherpen. :+

Vind zo'n passerende kat best leuk in de tuin, de honden helaas ook maar om heel andere redenen.
Een beetje raar is het wel, dat je je hond aangelijnd moet houden maar dat een kat naast hartelust moordend vrij door de buurt mag. ;)

Ben een liefhebber van de soort, maar ik weet haast wel zeker dat het genoemde voorbeeld van "de vieze pootjes" erg goed kan werken. *knip* dus niet

Niet de kat is het probleem, maar de eigenaar die maling aan zijn buren heeft. ;)
Mocht ik moeten kiezen, dan hands-down de katten ipv een nesten met minstens even hardnekkige ratten.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 28-05-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:12
Ik heb kattenschrikdraad gespannen op de schutting. Werkt perfect! :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Vanochtend op de plaats waar ik de cayennepeper had gestrooid weer een mooi kuiltje. Dosis vanavond dus verzwaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

In hoeverre mag je je eigen terrein eigenlijk verdedigen tegen ongewilde indringers?
Zijn daar bv regels voor? (tegen zowel bv dieren als mensen).

We kennen allemaal wel de buurman die de bal lek steekt als de bal in de tuin komt, maar hoe ver mag hij hierin gaan. landmijnen/berenklauwen plaatsen etc zal wel niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:12
JBplap schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:32:
In hoeverre mag je je eigen terrein eigenlijk verdedigen tegen ongewilde indringers?
Zijn daar bv regels voor? (tegen zowel bv dieren als mensen).

We kennen allemaal wel de buurman die de bal lek steekt als de bal in de tuin komt, maar hoe ver mag hij hierin gaan. landmijnen/berenklauwen plaatsen etc zal wel niet mogen?
Boobytraps zijn strikt verboden.
Een waakhond mag bvb wel - maar een sensor, die een luik opent die je waakhond loslaat kan al gezien worden als boobytrap.

Bedenk het zo - als er ooit een brandweerman je moet komen redden, dan wil je niet dat die iets overkomt ;)

Ook is het zo dat als iemand verwond wordt op je grond/terrein - of die nu daar met/zonder toestemming was - dat altijd jou verantwoordelijkheid is.

Tevens moet je rekening houden met bouwvoorschriften: prikkeldraad tussen tuinen, glas bovenop een tuinmuur zal niet overal zijn toegelaten.

Voor katten:
- planten die ze niet leuk vinden
- of juist planten die ze wel leuk vinden in wat afgelegen hoekjes
- ...
http://www.tuinadvies.be/artikels/dieren_katten.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
Afbeeldingslocatie: http://www.kattenbeveiliging.nl/images/info/enkel.jpg
http://www.kattenbeveiliging.nl/info_nl.htm

Roterende balken bovenop de schutting monteren. Dat lijkt me mooier en beter te werken dan prikkeldraad.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:36

krietjur

Where am I?

Ik denk dat je dan eerder bereikt dat een kat de tuin niet meer uit komt wanneer deze over de schutting in je tuin gekomen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

leeuwen of tijgerpoep bij je 'plaatselijke' dierentuin halen.
Deed me vader altijd, nooit katten in de tuin(helaas wel maar x tijd houdbaar, maar goed, die leeuwen stoppen niet ;) )
Voor een klein bedrag kan je ook nog eens de dierentuin sponsoren :)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

krietjur schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:35:
Ik denk dat je dan eerder bereikt dat een kat de tuin niet meer uit komt wanneer deze over de schutting in je tuin gekomen is ;)
Precies, dus na twee keer weet die kat dat ook (zo dom zijn die beesten echt niet).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:36

krietjur

Where am I?

Freee!! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:52:
[...]

Precies, dus na twee keer weet die kat dat ook (zo dom zijn die beesten echt niet).
Mijn ervaring is anders, ik heb ook maatregelen in mn tuin om de eigen kat in de tuin te houden, en ik moet geregeld dezelfde buurtkat weer handmatig uit de tuin verwijderen :+ Zo dom zijn die beesten dus wel (of dit is een uitzonderlijk domme kat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

Standeman

Prutser 1e klasse

krietjur schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:55:
[...]

Mijn ervaring is anders, ik heb ook maatregelen in mn tuin om de eigen kat in de tuin te houden, en ik moet geregeld dezelfde buurtkat weer handmatig uit de tuin verwijderen :+ Zo dom zijn die beesten dus wel (of dit is een uitzonderlijk domme kat ;) )
Of de buurkat heeft het gewoon prima naar zijn zin in jouw tuin :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nyarlathotep schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:08:
Mijn pa heeft ook zo'n piepding met een sensor, en sindsdien heeft hij geen kat meer in de tuin gezien :)
Totdat de kat het geluid niet meer interessant vindt. Onze kat ging graag naar de buren toe, maar die hadden het niet zo op katten. Daarom kochten ze zo'n piep-apparaat die een voor katten hinderlijke toon laat horen zodra ze er langslopen. Nou, twee weken later zit mijn kat er vrolijk naast zijn pootjes af te likken 8)7.
En dat ding werkte nog wel, ik hoorde ook een hoge toon.

No-go wat mij betreft. Verzin anders wat met een tuinslang en een bewegingssensor, en zet er voor de grap een infraroodcamera bij voor de actie-scenes :P

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De eigenaar zou maatregelen moeten nemen, niet het slachtoffer. Helaas is dat een utopie.
Natuurlijk poepen er ook wilde dieren in de tuin, maar kattenstront is erger. Plus: iemand is voor die beesten verantwoordelijk maar neemt die verantwoordelijkheid niet. Altijd jammer.

Het is dat mijn tuin betegeld is. Af en toe zie ik een kat... Of de kat van de buren komt gezellig langs (is ook wel eens binnen geweest). Het is dus wat dubbel; op zo'n moment boeit het mij niet omdat het beestje verder niets doet...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Nyarlathotep schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:04:
De eigenaar zou maatregelen moeten nemen, niet het slachtoffer. Helaas is dat een utopie.
Natuurlijk poepen er ook wilde dieren in de tuin, maar kattenstront is erger. Plus: iemand is voor die beesten verantwoordelijk maar neemt die verantwoordelijkheid niet. Altijd jammer.

Het is dat mijn tuin betegeld is. Af en toe zie ik een kat... Of de kat van de buren komt gezellig langs (is ook wel eens binnen geweest). Het is dus wat dubbel; op zo'n moment boeit het mij niet omdat het beestje verder niets doet...
Als katteneigenaar toch even reageren. Katten binnenhouden is niet echt een optie. Zoals een hond moet zo'n beestje zo nu en dan een frisse neus halen, maar maar weinig katten laten zich uitlaten ;) In de tuin houden is bij voorbaat kansloos, behalve als je ze van kitten af aan kan leren dat ze er niet uit mogen.

Blijft uiteindelijk alleen de optie over om ze lekker hun gang te laten gaan en wanneer ze iets doen dat de buren niet zo tof vinden, samen met de buren een passende oplossing te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 21:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

AW_Bos schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:59:
[...]

Totdat de kat het geluid niet meer interessant vindt. Onze kat ging graag naar de buren toe, maar die hadden het niet zo op katten. Daarom kochten ze zo'n piep-apparaat die een voor katten hinderlijke toon laat horen zodra ze er langslopen. Nou, twee weken later zit mijn kat er vrolijk naast zijn pootjes af te likken 8)7.
En dat ding werkte nog wel, ik hoorde ook een hoge toon.

No-go wat mij betreft. Verzin anders wat met een tuinslang en een bewegingssensor, en zet er voor de grap een infraroodcamera bij voor de actie-scenes :P

Zoiets had je voor ogen?

Kan vast ook wel met een sproei set, die paddestoeltjes in de tuin, en een schakelklok.... Is je postbode ook veilig. Lijkt me vrij kat vriendelijk trouwens... ze worden er enkel nat van, niet erger dan een emmer water O-)

[ Voor 5% gewijzigd door IdieEasy op 29-05-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

IdieEasy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:37:
[...]

[video]

Zoiets had je voor ogen?

Kan vast ook wel met een sproei set, die paddestoeltjes in de tuin, en een schakelklok.... Is je postbode ook veilig. Lijkt me vrij kat vriendelijk trouwens... ze worden er enkel nat van, niet erger dan een emmer water O-)
En ze schrikken er van ;)...

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:10

Kek

3flix

IdieEasy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:37:
[...]

[video]

Zoiets had je voor ogen?

en nu met vuur!! maar even serieus die gast haalt zijn hele auto uit elkaar om dat ding te maken..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 21:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kek schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:45:
[...]

en nu met vuur!! maar even serieus die gast haalt zijn hele auto uit elkaar om dat ding te maken..??
Nee, het is een beetje een komiek :P Laat zien wat je moet gebruiken, maar haalt het van grappige plaatsen (gewoon kopen is makkelijker xD)

Zitten nog wel meer van dat soort dingen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
cyberbetica schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:24:
[...]
Als katteneigenaar toch even reageren. Katten binnenhouden is niet echt een optie. Zoals een hond moet zo'n beestje zo nu en dan een frisse neus halen, maar maar weinig katten laten zich uitlaten ;) In de tuin houden is bij voorbaat kansloos, behalve als je ze van kitten af aan kan leren dat ze er niet uit mogen.
Waarom doet men dat over het algemeen dan niet? Ik zie het zelf altijd als luiheid, omdat het wel kan, maar het niet eens wordt geprobeerd.

En als je er dan geen zin in hebt, waarom sluit men de tuin dan niet helemaal af?

Ik vind ook niet dat katten de hele dag binnen horen te zitten, maar als je geen zin hebt om je kat te trainen of om je tuin af te sluiten, dan zijn er maar 2 opties: Je houdt je kat binnen of je doet hem weg en neemt geen huisdieren meer.
Blijft uiteindelijk alleen de optie over om ze lekker hun gang te laten gaan en wanneer ze iets doen dat de buren niet zo tof vinden, samen met de buren een passende oplossing te vinden. :)
Toevallig heeft de TS weleens last van katten, wat zou jij een passende oplossing vinden? :P
GravGunner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:48:
Deed me vader altijd, nooit katten in de tuin(helaas wel maar x tijd houdbaar, maar goed, die leeuwen stoppen niet ;) )
Kan je nog een mooi bordje plaatsen bij het hek ook:
"Deze tuin wordt beschermd tegen katten door tijgers en leeuwen. Betreden op eigen risico. Geen grap" :P
Gumball schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:15:
Ik was het bij ons in de tuin spuugzat dus ik heb op alle lege plekken waar vaak kattensporen zijn, sateprikkers geplaatst. Dit lijkt vooralsnog redelijk te werken. Water sproeien helpt bij een aantal katten echt niet, de buurkatten hier zijn echt hondsbrutaal.
Ik heb ooit trouwens gelezen dat frituurvet ook werkt. De pootjes van de kat worden dan vies waardoor ze naar huis rennen en vervolgens thuis alles vies maken. Het idee erachter zou zijn dat de katteneigenaar wel 2x nadenkt voordat de kat weer naar buiten mag :p. Gedn idee of het werkt though...
Het frituurvetplan klinkt mooi, maar ik ben bang dat je dan zelf geen zin meer hebt om in je tuin te gaan zitten.
Satéprikkers werken inderdaad perfect. Gewoon overal prikken waar regelmatig katten naar beneden springen en na ongeveer een week komen ze niet zomaar meer je tuin in. Ik heb zelf kippen en als die buiten rondlopen moet je alsnog goed opletten, maar de meeste katten verdwijnen na een paar keer in prikkers te zijn geland. En ze gaan er niet dood van of zo en ik heb nog geen rode prikkers gezien, dus ik zie het als diervriendelijk.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
GravGunner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:48:
Wel een zeer originele oplossing :D
Je moet er alleen maar zin in hebben om je tuin met stront te bestrooien.

Andere oplossing is inderdaad zelf een stevige kater nemen, niks is zo effectief in katten verdrijven als een andere dominante kat. Zo eb ik zelf een Maine Coone kater van 11KG en die hoeft nog maar uit het raam te kijken en dan verdwijnen alle katten, vogels etc.

En anders moet je er gewoon mee leren leven, wat richten die beesten nu helemaal aan?

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Azijn ! En nog super goedkoop ook.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Swift92 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:10:
Bij ons sproeit of pist een kat tegen de voordeur. Heb zelf geen katten maar wel een hond. Heb verschillende dingen al geprobeerd maar niks helpt. Gisteravond rook ik zelfs helemaal een katten zeik lucht binnen in de gang. Bah vieze beesten. Gisteravond de deur schoongemaakt en deurmat weggegooid. Maar vanmorgen zag ik alweer pis of wat dan ook erop zitten. Jammer genoeg weet ik niet van wie die kat is.
Dat doen ze hier ook aan de binnenkant van de deur :| Als de keukendeur ook maar even openstaat vanwege het mooie weer of koken lopen ze naar binnen en het hele huis door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
Ah, hier is eens een topic op tweakers waar iemand misschien wel iets aan mijn kennis heeft ;-)
Ik breid graag even uit op de tips die hier tot nu toe zijn gegeven...

Citronella, knoflook, enz kunnen zeker goed werken. De geuren irriteren kattenneuzen en doordat het ze ervan weerhoudt anderen geuren van bv voedsel of andere dieren op te pikken, wordt je tuin een oncomfortabele plek om lang te verblijven. Je zult het idd wel regelmatig bij moeten houden...
Maar er zijn zoveel sterkgeurende dingen, dat je altijd wel iets ter hand hebt om te proberen.
Denk behalve knoflook en citronella bv aan drap uit koffiefilters/pads, sinaasappel schillen, azijn, mottenballen...

De watersproeiers met bewegingssensoren werken voor veel katten, maar heb natuurlijk een beperkt bereik. En het grote nadeel dat ze net zo goed op jou, je gasten, vogels, enz reageren...

Prikkeldraad op je schutting... Brr!!! Idd ook niet bepaald mijn idee van sfeervol... Laat staan diervriendelijk!!!
Bovendien komt een beetje slimme kat echt wel door zo'n grove rol als op die foto heen.
Maar er zijn wel andere dingen die je bovenop je schutting kunt aan brengen om katten buiten te houden...

Een snoer imitatie hulst als deze
Afbeeldingslocatie: http://baard.knuffels-shop.be/shared/fsimages/10029702gr.gif
die je rond de kerst vaak ziet, maakt je schutting een behoorlijke uitdaging. En ze zijn er vast ook in minder kerstachtige varianten.

Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die touwtjes met stroken aluminiumfolie, belletjes, rammelende kraaltjes, enz losjes bovenop hun schutting spanden. Katten zijn stille dieren die niet graag over iets luidruchtigs als krakend folie manouvreren. Nadeel hiervan is wel weer dat het net zoveel herrie maakt als de wind er een nachtje verkeerd op waait...

Hoop dat je iets aan dit alles hebt! Succes ermee iig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

*knip*

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 01-06-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Strikie schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 02:15:
Azijn ! En nog super goedkoop ook.
En (in mijn geval) ook super ineffectief. Net zoals katten schrik, citronella, koffieprut, etc, etc.
Ik zal wel juist die katten hebben die een reuk probleem hebben. Ik echter niet en ik ruik die zooi dan wel weer, plus de stront...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fly-guy schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:04:
[...]
En (in mijn geval) ook super ineffectief. Net zoals katten schrik, citronella, koffieprut, etc, etc.
Ik zal wel juist die katten hebben die een reuk probleem hebben. Ik echter niet en ik ruik die zooi dan wel weer, plus de stront...
Dan zou je het met de mest van grote katten kunnen proberen, heb je nog maar één minder aangename geur ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:28
Kattenschrikdraad werkt prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.vego.nl/kattenschrikdraad/vb_1/01.jpg

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

De kans lijkt me iets te groot dat ze je tuin niet meer uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Freee!! schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:55:
[...]

De kans lijkt me iets te groot dat ze je tuin niet meer uitkomen.
De tuin ook niet inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Inmiddels een paar dagen verder, maar de cayennepeper lijkt toch niet echt te werken. Na regen opnieuw strooien heb ik braaf gedaan, maar toch deze ochtend weer wat kuiltjes in de tuin. Tot nu toe een drietal katten gespot die als mogelijke dader aangemerkt kunnen worden.

Nu ga ik de azijn eens proberen, naast de cayennepeper. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Azijn is wel slecht voor je planten, je verzuurt de grond ermee, en niet alle planten kunnen daartegen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Ardana schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:41:
Azijn is wel slecht voor je planten, je verzuurt de grond ermee, en niet alle planten kunnen daartegen.
Het wordt ook gebruikt als onkruidverdelger inderdaad. En het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb ook katten schrikdraad op mijn schutting, en dat heeft jaren gewerkt om mijn katten binnen te houden. Nu heeft 1 van de 2 besloten door te bijten als hij stroom krijgt.

Ik moet nu dus wat anders proberen. :(

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41
Ik heb mijn katten geleerd in eigen tuin te schijten. O nee, wacht, dat doen ze als 'protest' omdat ze de houtkorrels in de kattenbak niet accepteren. Ze hebben liever grind dat zich door het hele huis verspreid en waar ik op een vroege zondagmorgen weer lekker met m'n blote voeten op ga staan. Zucht, sommige katten zijn zo eigenzinning, maar verder wel lief.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
[...]

Pure gemakzucht. Een kat in je tuin houden kan wel degelijk, het kost alleen wat tijd, geld en moeite. Omheinen en kattenschrikdraad werkt alvast prima, hebben wij ook gedaan. Een buitenren maken, al dan niet met een kattenluikje in de muur er naartoe, is ook een prima optie.

Het beest de buurt laten terroriseren is echt gewoon gemakzucht van de eigenaar. My 2 cents. :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

coyote1980 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:13:

Het beest de buurt laten terroriseren is echt gewoon gemakzucht van de eigenaar. My 2 cents. :)
Wellicht heb je ergens een punt, maar als je je laat terroriseren door een stel katten ben je ook niet heel weerbaar :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Wij hebben cacaodoppen gebruikt (gewoon bij een tuinzaak te halen, niet duur) en dat werkte goed in de kleine perkjes in de voortuin.
Verschillende van die knoflookpoeders/korrels geprobeerd maar dat hielp niet.

We hebben zelf 2 katten maar die houden we binnen. Juist omdat ik het zo vervelend zou vinden als mijn beesten iemand anders opzadelen met een vies probleem.

Onze buurman doet altijd ons gras maaien (hij pensioen en vind dat wij zo hard werken:)) maar hij moet dus elke keer eerst de poep opruimen voor hij gaat maaien.
Misschien ook maar eens cacaodoppen in de achtertuin gooien

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sharky schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Wellicht heb je ergens een punt, maar als je je laat terroriseren door een stel katten ben je ook niet heel weerbaar :P
Waar het mij om gaat is dat je, wat je pleziertjes ook zijn, rekening moet houden met de mensen in je buurt. Dus als je katten neemt, wees je dan bewust dat niet iedereen zit te wachten op een beest dat in zijn tuin komt schijten of tegen zijn voordeur aan komt zeiken. Het is prima mogelijk om je katten in je tuin te houden, maar je moet er inderdaad wel wat voor doen. Als eigenaar draag je zorg voor een levend beestje, zorg dan ook dat dat beestje niet de dupe wordt van een rotschop onder zijn hol omdat een buurtbewoner ten einde raad is na alle overlast.

Cacaodoppen hebben bij mij overigens niet gewerkt. Dat betrof een brandgang en de cacaodoppen veranderden in korte tijd tot een natte glibberig mijnenveld met hier en daar kattenstront ertussen...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:45

Typhone

Who Dares Wins

Aparte zinsnede: 'katten kunnen niet hele dag binnenblijven'. Onze monsters hebben van die bandjes om die een schokje geven als ze te dicht bij tuingrens in de buurt komen. Die komen NOOIT buiten onze tuin in elk geval. Nooit iets ontdekt wat katten buiten de tuin hield vroeger. Hoe harder ik water spoot hoe grager ze terugkwamen.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 04-06-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Inmiddels een paar dagen azijn geprobeerd, maar heb alleen maar meer gegraven putten teruggevonden in de tuin. Komende week ga ik een weekje op vakantie, dus dit weekend cacaodoppen proberen en hopen dat mijn hele tuin niet omgewoeld is als ik terug kom.

Met de peper en azijn ga ik stoppen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Sharky schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:18:
[...]
Terroriseren is natuurlijk wel erg overdreven, maar het probleem is dat je er niks aan mag doen. Als een mug je terroriseert mag je hem doodslaan, als een hond het doet wordt hij afgemaakt, maar een kat mag je kippen opeten, in je tuin poepen en tegen je voordeur plassen en er zal niks aan worden gedaan.

Je hoeft dit niet te regelen in wetten; het wordt gewoon tijd voor wat meer respect van katteneigenaren. Ik vraag me af hoe veel katteneigenaren dit topic hebben doorgelezen en hun tuin zijn gaan omheinen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1987
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Zoals bovenstaand al aangegeven zou ik aanraden cacaobonen in je tuin aan te brengen en de aarde/zand er mee te bedekken. Katten vinden onze tuin nog wel, behoefte doen ze echter helemaal niet meer. Bijkomend voordeel is dat er geen onkruid groeit.

Onlangs de cacaobonen wel door steentjes vervangen. Grote nadeel van cacaobonen is dat het na verloop van tijd vergaat en dat er beestjes in zitten die rondom de lente erg interessant zijn voor merels en andere vogels met een nestje. Resulterend in vogels die je halve tuin overhoop halen opzoek naar lekkere beestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Ample Energy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:17:
[...]

Terroriseren is natuurlijk wel erg overdreven, maar het probleem is dat je er niks aan mag doen. Als een mug je terroriseert mag je hem doodslaan, als een hond het doet wordt hij afgemaakt, maar een kat mag je kippen opeten, in je tuin poepen en tegen je voordeur plassen en er zal niks aan worden gedaan.
Als een kat je kippen opeet wordt er wel iets aan gedaan hoor. Je vergelijkt nu een hoop dingen met elkaar die nogal verschillen qua 'ergheid'. Honden en katten verschillen imo te veel van elkaar om het te kunnen vergelijken. Maar als we dat dan toch doen; ik zie overal waar ik loop poep op straat liggen, daar wordt ook vrijwel niets aan gedaan. Dan staat de eigenaar van de hond er gewoon bij te kijken. Ik heb liever kattenpoep die in mijn tuin wordt begraven dan hondenpoep waar ik instap als ik niet oplet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 09:23
Ample Energy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:17:
[...]
een hond het doet wordt hij afgemaakt, maar een kat mag je kippen opeten, in je tuin poepen en tegen je voordeur plassen en er zal niks aan worden gedaan.
Een hond die blaft wordt niet afgemaakt. Ik heb jarenlang katten moeten binnenhouden omdat de hond van de buren gerust een paar uur ging blaffen als ze in onze eigen tuin kwamen.

Een hond die overal en nergens schijt wordt ook niet afgemaakt.

Een hond die tegen een voordeur aanpist wordt ook niet afgemaakt.

Als een kat iemand zijn kippen opeet dan is de kans dat hij wordt afgemaakt net zo groot als wanneer een hond het doet.

Ik zie geen verschil! Er zijn minstens net zoveel egocentrische honden- als katteneigenaren.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Sharky schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:08:
[...]
Maar als we dat dan toch doen; ik zie overal waar ik loop poep op straat liggen, daar wordt ook vrijwel niets aan gedaan.
Daar is al een wet voor. Gelukkig staat de politie niet de hele dag poep te zoeken, maar als je er echt last van hebt zou een telefoontje voldoende moeten zijn. Heb zelf al een paar keer een agent staande gehouden en naar 'wildpoepers' verwezen. Bij katten kan dat alleen niet, voornamelijk omdat de eigenaren nergens te bekennen zijn.
Sharky schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:08:
[...]
Ik heb liever kattenpoep die in mijn tuin wordt begraven dan hondenpoep waar ik instap als ik niet oplet.
In mijn optiek is een ideaal compromis dat het allebei niet moet voorkomen. De hondeneigenaar ruimt de poep van zijn beest op en de katteneigenaar ruimt de poep van zijn kat op. Simpeler kan het volgens mij niet. Maakt kwesties als 'ik heb liever' ook irrelevant.
Makkelijk schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:21:
[...]
Er zijn minstens net zoveel egocentrische honden- als katteneigenaren.
Dus we hoeven geen rekening meer met elkaar te houden of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gewoon simpelweg een camera ophangen waarbij je de daad vastlegd. De eigenaar is verantwoordelijk voor de "schade" van het huisdier en voor elke opruimactie stuur je een factuur. Factuur niet betaald? Aanmaning er achteraan.

Als je wilt weten wie de eigenaar is zal je hiervoor social media raad moeten plegen of in exterme geval gijzeling van het beestje (extra factuur voor verzorging).

Tel uit je winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De rechter vond het eisenpakket van de gedupeerde bewoners iets te gortig. Maar hij kwam wel tot de slotsom dat de katten zo af en toe hun uitwerpselen in hun tuin deponeren en hij besloot dat dat een onrechtmatige daad was. Dat een kat zo af en toe door een buurtuin wandelt, vindt de rechter op zich niet echt een probleem, maar het wordt anders als het gaat om vier katten, die stuk voor stuk vrij rondlopen. Hij legde de dwangsom op, tot een maximum van vier gulden per dag - een gulden voor iedere kat - met een maximum van honderd gulden per jaar.
Deveon, wat jij dus wilt, gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ample Energy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:33:
Dus we hoeven geen rekening meer met elkaar te houden of wat bedoel je?
Nee dat bedoel ik zeker niet, ik keur het geen van beide goed! Maar in dit soort topics draait het er altijd op uit dat er gegeneraliseerd wordt dat katteneigenaren massaal alleen-op-de-wereld figuren zijn zonder respect voor hun buren. Niet zelden staat er in zo'n reactie ook "mijn honden". En in de reactie waar ik op reageerde werd ook weer huilie-huilie gedaan dat een hond niks mag en een kat alles. Ik vind dat onzin en stel dat er nauwelijks verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:06

larshack

Zonder melk en suiker

Waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting? Ik bedoel, in welke zin zou een kat anders zijn voor de wet dan een hond waarvoor wel belasting moet worden betaald?

Mijn idee: of allebei wel of allebei niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Een veelgehoorde vraag is waarom er geen kattenbelasting wordt geheven, of voor andere huisdieren, bijvoorbeeld exotische of zeldzame dieren zodat het houden daarvan wordt ontmoedigd. Dit is omdat de Gemeentewet in art. 226 lid 1 alleen een belasting op honden expliciet noemt. Gemeenten mogen niet zonder wettelijke grondslag een belasting op andere dieren heffen. De volgende vraag is dan waarom geen andere dieren in art. 226 zijn opgenomen: dit is omdat de controle op het houden van andere dieren vaak lastig is en/of omdat andere dieren minder vaak worden gehouden dan honden. De kosten van het innen en controleren van de belasting kunnen dan hoger worden dan de opbrengst. Deze zogenaamde perceptiekosten zijn ook bij de hondenbelasting al vrij hoog, en sommige gemeenten heffen deze belasting daarom niet.
Om onzinnige, bureaucratische redenen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 13:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Generalisaties over alle katten(houders), vergelijkingen met honden, etc zijn hier niet de bedoeling aangezien voor en tegenstanders het sowieso niet eens gaan worden of elkaar overtuigen met argumenten. Overigens is deze discussie al vaker gevoerd op GoT zonder enig resultaat. Overige off-topic onderwerpen zoals hondenbelasting zijn hier ook niet de bedoeling.

Het topic gaat over de tuin van de TS en hoe hij daar de katten uit kan houden. Laten we ons daar dan ook op richten

[ Voor 24% gewijzigd door Standeman op 04-06-2015 15:05 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:24

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

mijn ervaring is dat katten vooral buiten hun behoefte doen als de kattenbak niet of niet goed geleegd worden. alleen de drollen eruit scheppen en het beest 3 weken lang op hetzelfde grind zijn behoefte laten doen, tja dan gaan ze wel naar buiten ja. ik heb zelf 2 katten gehad en nooit klachten gehad dat deze in de buten hun tuin zijn of haar behoefte deden. Enkel dat bij 1 buurman de vijver wel een leuke plek was. Totdat de kater de reiger interessanter vond dan de vissen, toen was hij wel welkom :+

wij hadden ook buren met katten die niet eens een kattenbak hadden. En die gaven precies dezelfde argumenten als hierboven: Een kat kun je niet binnenhouden... katten doen nu eenmaal hun behoefte in de natuur etc.... Nu zoek je nog naar diervriendelijke oplossingen. Maar als de eigenaren niet willen luisteren valt er weinig aan te doen.

Een ander idee, maar dit is echt last resort, is dat beestje vangen en de dierenambulance bellen, met een beetje mazzel is ie niet gechipt en gaat het beestje naar het asiel. Of je brengt hem naar een asiel in een naburige stad. Vinden ze hem ook niet meer terug. Niet echt bevorderend voor de relatie met de buren, maar als die toch al verstoord is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Meulugar schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:32:
mijn ervaring is dat katten vooral buiten hun behoefte doen als de kattenbak niet of niet goed geleegd worden. alleen de drollen eruit scheppen en het beest 3 weken lang op hetzelfde grind zijn behoefte laten doen, tja dan gaan ze wel naar buiten ja. ik heb zelf 2 katten gehad en nooit klachten gehad dat deze in de buten hun tuin zijn of haar behoefte deden. Enkel dat bij 1 buurman de vijver wel een leuke plek was. Totdat de kater de reiger interessanter vond dan de vissen, toen was hij wel welkom :+

wij hadden ook buren met katten die niet eens een kattenbak hadden. En die gaven precies dezelfde argumenten als hierboven: Een kat kun je niet binnenhouden... katten doen nu eenmaal hun behoefte in de natuur etc.... Nu zoek je nog naar diervriendelijke oplossingen. Maar als de eigenaren niet willen luisteren valt er weinig aan te doen.

Een ander idee, maar dit is echt last resort, is dat beestje vangen en de dierenambulance bellen, met een beetje mazzel is ie niet gechipt en gaat het beestje naar het asiel. Of je brengt hem naar een asiel in een naburige stad. Vinden ze hem ook niet meer terug. Niet echt bevorderend voor de relatie met de buren, maar als die toch al verstoord is..
Zoiets doen vind ik echt beneden alle peil.
Eerlijk gezegd moet ik me nu bijzonder inspannen om geen kwetsende dingen te schrijven.
Ga jezelf schamen in een hoek a.u.b.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Dude, you're serious? :X Als TS dat doet dan voorzie ik een gemiddelde rijdende rechter aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Daniel36 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:47:
[...]

Zoiets doen vind ik echt beneden alle peil.
Eerlijk gezegd moet ik me nu bijzonder inspannen om geen kwetsende dingen te schrijven.
Ga jezelf schamen in een hoek a.u.b.
:(
Dat doe ik niet, dat zou ik doen als ik had geschreven dan een luchtbuks of een zak met een flinke steen en een meer de oplossingen waren. maar dat is dieronvriendelijk en het beestje treft in de meeste gevallen geen blaam.
Makkelijk schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:14:
[...]

Dude, you're serious? :X Als TS dat doet dan voorzie ik een gemiddelde rijdende rechter aflevering.
nope, niet echt :9 * Meulugar is zo´n internet held die stiekem een bakje tonijn buiten de tuin zet om de zwerfkatten te voeren.

Maar deze discussies komen altijd op het zelfde uit -> eigenaar zegt IS NATUURRRRR!!!!!! beestje kan niet binnen zitten en gebruikt de kattenbak niet.

eigenaar van de tuin zegt: Ik haat die $"$"#%"#$%"# beesten. schijten in de zandbak van mijn zoontje en mijn tuin stinkt!!!!!!!!

de oplossing is simpel, eigenaar kat dient uit te vinden waarom zijn kat de bak niet gebruikt en dient deze vaker te verschonen. Daarnaast zijn er goedkope maatregelen om je kat IN de tuin te houden.

Zoals ik al zei, heb 16 jaar 2 katten gehad en nooit een klacht van de buren, mijn vader verschoonde de bak dan ook regelmatig en (niet alleen stront eruit scheppen)

(dacht ook in de HK te zitten, maar zie dat het AZ is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:12
...
Die van ons die heeft een propere kattenbak staan maar gaat toch liever buiten ... enkel bij heel hoge nood wordt die gebruikt (lees: platte kak).

In de tuin zijn wel vrije stukjes aarde voorzien waar em zijn behoefte kan doen.
Bij momenten gebruikt hij die wel ... hoewel hij dan toch vaker tussen de kruiden gaat zitten :X

Buren klagen ook niet over de kat in kwestie - maar het is hier dan ook vrij landelijk - paardenwei vlak achter het huis.

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat een kat zijn stront ondersteekt en dan liefst diep genoeg zodat je bij het onkruid wieden het ding niet tegenkomt.

Bij een zandbak zal je toch altijd iets van afdekking moeten voorzien, 1 kat in de buurt die dat spul ontdekt gaat dat fantastisch vinden. Dat moet geen huiskat zijn - een wilde kat is ook al genoeg.
Ook moet het geen buurkat zijn, katten durven wel verder dan 1km van hun huis vandaan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:57
larshack schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:00:
Waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting? Ik bedoel, in welke zin zou een kat anders zijn voor de wet dan een hond waarvoor wel belasting moet worden betaald?

Mijn idee: of allebei wel of allebei niet...
Als een hond getraind kan worden om op een bak binnenshuis te gaan, dan mag de hondenbelasting voor mij ook worden afgeschaft.

Beetje belachelijk dat ik belasting zou moeten betalen voor mijn 2 binnenkatten, die enkel en alleen in onze eigen tuin komen. (We zijn er altijd bij omdat de kater anders ontsnapt, dus een kort rondje buiten de tuin is uitgesloten).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

chime schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat een kat zijn stront ondersteekt en dan liefst diep genoeg zodat je bij het onkruid wieden het ding niet tegenkomt.
Tja, als dat het geval zou zijn zou TS het probleem niet hebben. Wij hebben ook last van katten in de tuin, poep in het gras en in de moestuin. Ook wordt vooral de moestuin flink doorgespit door de katten, waardoor de net geplante plantjes altijd snel weer stuk zijn. Ze springen vaak in de moestuin vanaf de schutting, dus ook grotere planten zijn vaak beschadigd of geknakt. Ook graaft er ééntje graag (sinds kort) bloempotten leeg.

Wij hebben tot nu toe het volgende geprobeerd:
- Moestuin bestaat uit meer saté prikkers, bamboestokjes en kippengaas dan plantjes. -> weinig/geen effect. In het begin leek het te helpen, nu niet meer.
- Knoflookpoeder/korrels strooien. Stinkt ook, vrij duur spul nog -> In het begin lijkt het even effect te hebben, maar wordt al snel minder.
- Bodembedekkers (boomschors etc.) op de open plekken strooien -> lukt niet in de moestuin, en er wordt eigenlijk al snel in gegraven door de katten.

Verder lees ik graag mee. Ik wil al opteren voor schrikdraad, maar mijn vriendin niet. Watergun oplossing en schrikdraad zijn eigenlijk al vrij prijzige oplossingen voor een probleem wat niet de mijne hoort te zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:12
Voor 50 euro koop je schrikdraad dat katvriendelijk is(4500 volt :+). Ik heb het wel eens aangeraakt en de schok is een stuk minder hard dan van paardenschrikdraad. Dan heb je een apparaat, klos draad en afstandhouders die je aan de schutting schroeft.

Het heeft mij de afgelopen jaren in ieder geval flink geholpen. Af en toe zit er een nieuwe kat in de tuin maar die leert bij het verlaten van de tuin het alweer snel af.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Maikel64 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:48:
[...]

Als een hond getraind kan worden om op een bak binnenshuis te gaan, dan mag de hondenbelasting voor mij ook worden afgeschaft.

Beetje belachelijk dat ik belasting zou moeten betalen voor mijn 2 binnenkatten, die enkel en alleen in onze eigen tuin komen. (We zijn er altijd bij omdat de kater anders ontsnapt, dus een kort rondje buiten de tuin is uitgesloten).
Dat is effectief al het geval. Er zijn steden waar je beboet word als je de uitwerpsels van je hond niet in de daarvoor bestemde bak gooit. Ondertussen word je nog steeds aangeslagen voor de belasting, maar met de modbreak in gedachten houdend:

weet niet of dit al aangeboden is:

https://hackaday.io/project/1407-cat-dissuader
http://hackaday.com/2011/...s-cats-from-watering-you/

en dit is de gene die ik zocht:D
http://hackaday.com/2014/...elines-and-other-animals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
noes schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:09:
[...]
Wij hebben tot nu toe het volgende geprobeerd:
<lijst>
Lavendelmuurtje om je moestuin al geprobeerd? Katten lopen er liever omheen of snel langs, dus grote kans dat ze een tuintje verder lopen. Zelfde geld voor mieren. Die blijven liever ook op een afstand, dus daar ben je dan ook meteen vanaf (als je er last van hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:50

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb een tijdlang een sproeier gebruikt welke eigenlijk tegen reigers is, deze begint te sproeien zodra er beweging wordt waargenomen.
Dit werkt prima, ik heb al een hele tijd geen kat meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

allure schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:48:
[...]
Dit werkt prima, ik heb al een hele tijd geen kat meer gezien.
Waarschijnlijk ook geen olifant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:50

allure

Titaan fase 2/3

Nee, inderdaad, olifanten houdt ie ook op afstand... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:49:
[...]

Lavendelmuurtje om je moestuin al geprobeerd? Katten lopen er liever omheen of snel langs, dus grote kans dat ze een tuintje verder lopen. Zelfde geld voor mieren. Die blijven liever ook op een afstand, dus daar ben je dan ook meteen vanaf (als je er last van hebt).
Vandaag nog een drol gevonden op nog geen 20cm afstand van mijn lavendel planten. En tenzij de kat deze drol met een boogje over de lavendel heeft gegooid, moet hij door of kort langs de lavendel gekomen zijn, anders kan hij er niet komen.
Kan niet voor mieren spreken, maar deze kat heeft schijt ( ;) ) aan lavendel (en alle andere genoemde geur stoffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:36

Nikeo

Jawelles

Hier in de brandgang lopen ook een stuk of 5 katten. Hoewel ik het ronduit asociaal vind om je katten buiten te laten in een stadse omgeving, waar ze alles van een ander onderschijten, is het 't me niet waard om hier buren op aan te spreken. Ik woon hier nu met veel plezier.

Op de betonnen trap naar onze voordeur, doodlopend en 2 hoog, werd ook regelmatig geplast en gescheten. Meermaals heb ik katten betrapt terwijl ze het deden en die heb ik echt doodsbang gemaakt door ze te laten schrikken en even in een hoek te drijven en flink lawaai te maken. En telkens als ik ze in de brandgang zag lopen gaf ik ze the evil eye. Nu schijten en plassen ze bij de onderbuurvrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Maikel64 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:48:
[...]
Tja, dat geldt ook voor de hond van m'n ouders bijvoorbeeld, die kan rennen in eigen weilanden wat hij wil en nagenoeg alleen maar op eigen terrein is.
Toch moet er belasting voor betaald worden.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, hoe hou jij de katten in de tuin? Ik zoek nog een goed systeem om de katten in de tuin te houden. Ik zit te denken aan gaas schuin naar binnen vanaf de schutting, of schrikdraad, maar nog geen enkele ervaring daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Vrienden van ons moesten laatst naar de dierenarts omdat hun kat beschoten was met een luchtbuks.
Beestje liep ineens moeilijk en moest geopereerd worden om het kogeltje te verwijderen.
Ik moet er niet achter komen wie dat was :(

Gelukkig zijn onze katten zijn binnenkatten en af en toe balkon katten ;)

Zodra we gaan verhuizen naar huis met tuin wordt deze Cat- Proof gemaakt + ren.
Het zijn onze katten en wil niet dat anderen daar last van hebben.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:49
Ik schiet ook op alle katten die bij mij de tuin in komen.

Maar dan met mijn CatBuster Mk. 1
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n168/Pyramiden/WP_20150608_001_zpsg4mobdxo.jpg

Aangezien iedereen hier hun tuinen geasfalteerd, betegeld of dichtgeplakt hebben met hout komen alle katten bij ons in de tuin zitten. Die katers komen sproeien en verder poepen ze ook overal. 'S zomers staat de zon erop, en dan begint het verschrikkelijk te stinken.

Eerst probeerden we vanuit de schuifpui van de 2e verdieping ze te raken met emmers water, maar dat lukte niet. Daarom heb ik deze gemaakt. Het lukt heel aardig om ze hier mee te raken, hopen dat ze weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Pyramiden schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:33:
[...] Daarom heb ik deze gemaakt. Het lukt heel aardig om ze hier mee te raken, hopen dat ze weg blijven.
Wel suikerwater in doen he! Hebben die katten en de baasjes wat te doen :) En als je echt evil bent, doe er dan een halve citroen in. De geur alleen zou al genoeg moeten zijn om een tijdje ergens anders bezig te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:57
Ora et Labora schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:31:
[...]
Tja, dat geldt ook voor de hond van m'n ouders bijvoorbeeld, die kan rennen in eigen weilanden wat hij wil en nagenoeg alleen maar op eigen terrein is.
Toch moet er belasting voor betaald worden.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, hoe hou jij de katten in de tuin? Ik zoek nog een goed systeem om de katten in de tuin te houden. Ik zit te denken aan gaas schuin naar binnen vanaf de schutting, of schrikdraad, maar nog geen enkele ervaring daarmee.
De ene kat heeft er geen behoefte aan om buiten de tuin te gaan en wil sowieso alleen buiten zijn als wij dat zijn. Dan andere hebben we heel goed moeten opvoeden en moeten we nog steeds in de gaten houden wanneer hij in de tuin is.

Verder hebben we niets speciaals gedaan.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Inmiddels zitten de cacoadoppen er een aantal dagen er in en dat lijkt tot nu toe te werken. We vertrekken zo voor een weekje Malta, dus ben benieuwd hoe het is bij terugkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Terug van vakantie en het lijkt er op dat de cacaodoppen hun werk doen. Mijn vader is de planten hier water komen geven en had weinig tot geen kattenstront oid gezien. Het vuil is wel enorm gegroeid op een dikke week, dus eens zien wat het doet als ik dat allemaal uitgetrokken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mooi zo :) Goed te lezen, thnx for giving the update! Misschien hebben anderen er ook wat aan in de toekomst. :)

Pagina: 1 2 Laatste