Mijn oude beestje is aan vervanging toe, deze had ik destijds gehaald als multimedia PC.
Maar sinds ik voor mezelf ben begonnen deed hij ook dienst als werk PC.
Het is alleen geen echte render PC en dat is te merken ook.
Graag zou ik daarom nu een PC aanschaffen die wel alleen bedoeld is voor het maken en renderen van tekeningen.
Dat ik het beste een i7 processor kan nemen weet ik, 8GB/16GB werkgeheugen ook..
Verder hoeft het geen ontzettend zware render PC te zijn, zolang ik maar op een non frustrerende manier mijn werk kan doen erop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een pc voor professioneel gebruik. Naast office, internet, mail etc moet hij geschikt zijn voor AutoCAD, Photoshop, wat videobewerking. Vrijwel GEEN 3D graphics vereist.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitors, toetsenbord, muis, tekentablet, draadloos netwerk via usb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i7 processor, 8/16GB werkgeheugen, videokaart die geschikt is voor grafisch werk maar geen games, genoeg koeling, 1TB HD is genoeg, aansluiting voor min 2 monitoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Ik heb altijd HP computers omdat deze niet kapot te krijgen zijn, maar als er meer betrouwbare merken zijn zoals HP dan hoeft het van mijn niet perse HP te zijn.[ /i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee.
Maar sinds ik voor mezelf ben begonnen deed hij ook dienst als werk PC.
Het is alleen geen echte render PC en dat is te merken ook.
Graag zou ik daarom nu een PC aanschaffen die wel alleen bedoeld is voor het maken en renderen van tekeningen.
Dat ik het beste een i7 processor kan nemen weet ik, 8GB/16GB werkgeheugen ook..
Verder hoeft het geen ontzettend zware render PC te zijn, zolang ik maar op een non frustrerende manier mijn werk kan doen erop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een pc voor professioneel gebruik. Naast office, internet, mail etc moet hij geschikt zijn voor AutoCAD, Photoshop, wat videobewerking. Vrijwel GEEN 3D graphics vereist.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitors, toetsenbord, muis, tekentablet, draadloos netwerk via usb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i7 processor, 8/16GB werkgeheugen, videokaart die geschikt is voor grafisch werk maar geen games, genoeg koeling, 1TB HD is genoeg, aansluiting voor min 2 monitoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Ik heb altijd HP computers omdat deze niet kapot te krijgen zijn, maar als er meer betrouwbare merken zijn zoals HP dan hoeft het van mijn niet perse HP te zijn.[ /i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee.