Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Er zijn maar twee afleveringen geweest, maar ik ben helemaal gek op! Heel leuke serie. Heeft iemand zin om over gebeurtenissen in de serie te praten?

Ik wil erbij zeggen dat ik het boek niet gelezen heb en liever geen spoilers wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
Vind het ook een leuke serie. Ben erg benieuwd hoe ze de verschillen in tijd gaan verklaren, en waarom hij daar überhaupt zit.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik zou zeggen, bouw (of jat) een mooie startpost en er wordt vanzelf over geluld (if build it, they will come, je weets).

Gisteren aflevering twee gekeken, ik ben fan. :) Heel apart, heel freaky. Mijn vrouw keek mee en klaagde al dat het waarschijnlijk veel te lang zou gaan duren voordat er dingen uitgelegd zouden gaan worden. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Ik zit hier ook te wachten tot het 22:00 uur is.

De eerste aflevering zag ik echt als een introductie van hoofdrolspelers. Ik had wat gelezen over de serie (in een tv-gids). In de reclame spots op FOX werd er ook één en ander verteld. In de eerste aflevering was dus niet echt veel "nieuwe informatie" maar de sfeer was gezet.

De tweede aflevering was ook goed en maakt nieuwsgierig. Ik ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren.

Dat liedje van The Common Linnets paste goed bij het reclamefilmpje op FOX.
Edit: het is tijden geleden dat ik op een aflevering van een serie op tv zat te wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Shmoopy op 28-05-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jij kijkt 'm via Fox NL? Dan moet je misschien een beetje oppassen als het topic van de grond komt. Ikzelf kijk 'm "anders", heb dus aflevering twee al gezien. Dat geldt voor meerdere mensen hier op GoT, dus je hebt kans dat er al dikke spoilers voorbij gaan komen voordat jij (en andere nette mensen ;)) de aflevering gezien hebben. In aflevering twee gebeurt er al iets vrij spectaculairs, dat had ik puur toevallig niet in mijn vorige post gezet.

Edit: never mind, ik zie dat je ook de 2e al gezien hebt. Maar waarschuwing laat ik staan voor anderen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bra-Jo op 28-05-2015 16:46 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

Bra-Jo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:26:
Gisteren aflevering twee gekeken, ik ben fan. :) Heel apart, heel freaky. Mijn vrouw keek mee en klaagde al dat het waarschijnlijk veel te lang zou gaan duren voordat er dingen uitgelegd zouden gaan worden. :P
Hier is vrouwlief ook skeptisch... "they may pull a Lost on us", met andere woorden, als je na vele uren kijken denkt dat er antwoorden gaan komen krijg je alleen nog maar meer vragen.
We'll see.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Er zijn er toch pas 2 geweest of mis ik nou iets @Bra-Jo

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 28-05-2015 16:47 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Ik dacht dat het wereldwijd op dezelfde dag werd uitgezonden. Of was dat alleen de eerste aflevering.
Volgens IMDB komt episode 3 op 28 mei uit. Vandaag dus. Er is natuurlijk wel tijdsverschil met de USA maar ik dacht dat het vrijwel gelijk liep wereldwijd.

@Bra-Jo Ik ben niet altijd even braaf. Andere series kijk ik op andere manieren. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Shmoopy op 28-05-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

Bra-Jo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:44:
Edit: never mind, ik zie dat je ook de 2e al gezien hebt. Maar waarschuwing laat ik staan voor anderen. :)
FoxNL zendt vanavond deel drie uit vziw.

Sowieso is spoileren van nog niet officieel uitgezonden afleveringen volgens mij in alle dergelijke topics banwaardig...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vanavond is aflevering 3 (lees ik op foxtv.nl) dus er zijn er 2 geweest die heb ik opgenomen en gezien

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Tijntje

Hello?!

Vanavond?
Dat is snel, vanacht om 03:00 komt het in de US
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bgqqVcg.png

fox.nl >:)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3vofMB7.png

[ Voor 23% gewijzigd door Tijntje op 28-05-2015 16:54 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Het is foxtv.nl natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Pierre schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:46:
Er zijn er toch pas 2 geweest of mis ik nou iets @Bra-Jo
Nee, je hebt helemaal gelijk. :) Ik wist niet dat Fox NL al eerder was met uitzenden dan Fox US. Ik dacht dat de 2e aflevering hier vanavond pas kwam, maar het is dus al de derde.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen dus kijken :+ Kan niet wachten iig na dat einde van ep2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tijntje schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:53:
Vanavond?
Dat is snel, vanacht om 03:00 komt het in de US
[afbeelding]

fox.nl >:)
[afbeelding]
Jup, de serie komt zowel op fox NL als op FOX Us op donderdag. Hij is een paar uur eerder in NL dus.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Ja, dat is nogal bijzonder. Ik was gekluisterd aan de stoel! Het is zo spannend! En er zit nogal vaart bij, zeg! Ik heb ergens gelezen dat ze in aflevering 5 of 6 met (gedeeltelijke) antwoorden komen. Maar tot nu toe is het echt verhaal apart.

Er zitten ook geweldige acteurs in, die heel overtuigend spelen..

LET OP, SPOILER ALLERT!:

Tegen het einde van aflevering 2 dacht ik eerst dat Beverly wellicht Burke wilde uitlokken en verraden. Ik vond eerst dat zij nogal weinig moeite hoefde te doen om Burke te helpen. (Of leek het alleen zo). Het leek mij dat mensen in de stad wisten dat zij hem geholpen had. Ze hadden haar kunnen stoppen. Maar deden dat niet.
Des groter was mijn shock toen zij afgemaakt werd. Ik persoonlijk had het echt niet verwacht. Voor mij was het donderslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man, wat een serie tot dusver. Tijd geleden dat ik bij een nieuwe serie op het puntje van mijn stoel zit.

En holy frack dat einde van ep 3 :o :o WTF

En stiekem vind ik het jammer dat die geflipte sherrif weg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Erg goede serie tot nu toe, lekker onvoorspelbaar. Creepy!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wat gebeurd er eigenlijk buiten het hek? Dat zag er wat raar uit, een soort monster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Olga2000 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:47:
Ja, dat is nogal bijzonder. Ik was gekluisterd aan de stoel! Het is zo spannend! En er zit nogal vaart bij, zeg! Ik heb ergens gelezen dat ze in aflevering 5 of 6 met (gedeeltelijke) antwoorden komen. Maar tot nu toe is het echt verhaal apart.

Er zitten ook geweldige acteurs in, die heel overtuigend spelen..

LET OP, SPOILER ALLERT!:
spoiler:
Tegen het einde van aflevering 2 dacht ik eerst dat Beverly wellicht Burke wilde uitlokken en verraden. Ik vond eerst dat zij nogal weinig moeite hoefde te doen om Burke te helpen. (Of leek het alleen zo). Het leek mij dat mensen in de stad wisten dat zij hem geholpen had. Ze hadden haar kunnen stoppen. Maar deden dat niet.
Des groter was mijn shock toen zij afgemaakt werd. Ik persoonlijk had het echt niet verwacht. Voor mij was het donderslag.
Spoilers zet je tussen spoiler-tags.

Ik heb door omstandigheden ep 1 moeten missen en wil niet zomaar met ep 2 of verder beginnen. Zijn er legale bronnen waar ik ep 1 (en nu 2 en 3) kan kijken?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Ardana schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:47:
[...]

Spoilers zet je tussen spoiler-tags.

Ik heb door omstandigheden ep 1 moeten missen en wil niet zomaar met ep 2 of verder beginnen. Zijn er legale bronnen waar ik ep 1 (en nu 2 en 3) kan kijken?
Ik wilde ook die spoiler-tag gebruiken, maar kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Rechts-boven iedere post staat " Bekijk * Bookmark * Rapporteer * Quote "
Als je bij een post op "bekijk" klikt, kun je zien welke code iemand gebruikt :)

Tevens, als je een post typt via de box onderaan de pagina, kun je drukken op "bekijk bericht". Dan zie je daarna boven je post een linkje naar alle UBB-codes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Olga2000 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:40:
[...]

Ik wilde ook die spoiler-tag gebruiken, maar kan ze niet vinden.
Spoilertags zijn alleen maar irritant en daarom alleen noodzakelijk als de aflevering nog niet is uitgezonden. Daarna lekker plaatsen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
OK. Dank je, beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:43:
En stiekem vind ik het jammer dat die geflipte sherrif weg is :+
Die dacht ' fuck it, ik ga verder in Empire' ;)
OT verder, ben eigenlijk gaan kijken uit verveling, en vind de vergelijkingen die hier worden gemaakt met Lost, of op IMDB met Twin Peaks echt aardig vergezocht. Beide series waren imho veel en veel beter. Ieder z'n ding natuurlijk, maar zoals iemand op IMDB schreef, " I'd rather watch paint dry" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
En toch krijgt serie op IMBD 8,3 en ik vind het volkomen terecht. Natuurlijk kan altijd iemand het niks vinden. Inderdaad, iedereen zijn ding. Mij kon einde van iedere aflevering nogal verrassen. Ik kan gewoon niet op volgende aflevering te wachten. Als de hele seizoen bv op Netflix beschikbaar was, had ik die allang aan een stuk gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan er toch wel inkomen. Vind de mysterie rond het geheel precies goed maar hoop wel dat ze het bij een seizoen houden (Wat het idee is toch)

Ik heb donderdag de aflevering trouwens live gekeken op FOX Seattle. Dat doe ik niet nog eens denk ik. Om de 5 minuten reclame 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:24:
[...]

Die dacht ' fuck it, ik ga verder in Empire' ;)
OT verder, ben eigenlijk gaan kijken uit verveling, en vind de vergelijkingen die hier worden gemaakt met Lost, of op IMDB met Twin Peaks echt aardig vergezocht. Beide series waren imho veel en veel beter. Ieder z'n ding natuurlijk, maar zoals iemand op IMDB schreef, " I'd rather watch paint dry" :)
Ik kan er niets aan doen maar krijg toch altijd een glimlach op mijn gezicht als iemand Lost "goed" (in dit geval zelfs "Veel en veel beter") noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Donstil schreef op zondag 07 juni 2015 @ 01:13:

Ik kan er niets aan doen maar krijg toch altijd een glimlach op mijn gezicht als iemand Lost "goed" (in dit geval zelfs "Veel en veel beter") noemt :)
Ja, dat heb ik ook! Lost begon goed, maar daarna al heel snel werd duidelijk dat schrijvers geen idee hadden hoe zij de hele ding rond moesten krijgen. Waarschijnlijk hadden ze ook niet verwacht dat Lost ineens zo populair zal worden.

Maar goed, even off-topic. Eerlijk is eerlijk, ik ben een beetje bang dat op een gegeven moment WP ook allerlei rare en onlogische plotwendingen zal krijgen en uiteindelijk geen bevredigend einde. Dat rare mannetje aan het einde van aflevering vier voorspeelt weinig goede.

Voorlopig suspens is goed. Als ze dat maar niet verknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de serie gecanceled, het kon me niet boeien. Met FOX weet je sowieso niet of de serie een goed einde zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Net een spannende aflevering gezien en er werd veel verklaard.

Ik dacht eerst dat Wayward Pines een overheidsproject was met verschillende poorten waarmee je door de tijd kon reizen. De poort bepaalde dan op welk tijdstip je in Wayward Pines verscheen. Ik dacht ook dat je heen en weer kon reizen tussen Wayward Pines en de "normale" wereld. Maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Shmoopy schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 02:26:

Ik dacht eerst dat Wayward Pines een overheidsproject was met verschillende poorten waarmee je door de tijd kon reizen. De poort bepaalde dan op welk tijdstip je in Wayward Pines verscheen. Ik dacht ook dat je heen en weer kon reizen tussen Wayward Pines en de "normale" wereld. Maar dat is dus niet zo.
Ik heb juist het idee dat de overheid een ideale samenleving wil creëren door goede mensen te kidnappen en te hersenspoelen. En dit tevens koste wat het kost beschermen.

Moet aflevering 5 nog gaan kijken, dus ik kweenie of mijn vermoeden daarin al bevestigd of ontkracht zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft een beetje te veel, hoe ze dit nog interessant kunnen blijven houden voor 5 afleveringen is mij een raadsel nu al het mysterie verdwenen is. Maar ik laat me graag verrassen...

Dat het slechts één seizoen wordt staat overigens nog niet vast, hangt af van de verdere ratings:
The limited series is expected to tell a close-ended story in its first season before going completely beyond the book with a new story in Season 2, renewal permitting.
http://seriable.com/waywa...ll-be-glimpsed-in-finale/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2015 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het mysterie lijkt onthuld, maar dit kan het natuurlijk niet zijn. Met deze wetenschap zouden ze alleen nog een beetje kunnen doorleven in Wayward Pines, en dat is het dan. Het moet toch ook opvallen dat alles in Wayward Pines nieuw en goed onderhouden is, waar komen al die spullen dan vandaan? Waar komt al het eten vandaan? (of ik heb de naïeve hoop dat deze serie zich onderscheidt van de gebruikelijke Fox-plothole-series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
In één van de afleveringen leek er ook contact te zijn tussen de die wetenschapper uit WP en de FBI, maar dat kan natuurlijk ook in 2014 geweest zijn voordat de wetenschapper zelf aan z'n winterslaap begon.

Maar hoe is uberhaupt de eerste wakker geworden? Heeft die wetenschapper gewoon een timer op z'n eigen capusele gezet om wakker te worden, en daarna wat mensen wakker gemaakt (zuster, sherrif, lerares, burgemeester of zo).

De FBI lijkt er wel iets mee te maken te hebben, anders is het wel heel toevallig dat er nu al zeker 3 FBI agenten die elkaar ook nog persoonlijk kennen in WP opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ben een beetje teleurgesteld na het zien van EP 5. Weet niet waarom. Misschien omdat inderdaad het mysterie nu al onthuld is en ik misschien teleurgesteld ben. (Dat het in de toekomst is, de abbies etc).

Ik heb in 3 dagen wel 5 eps gezien. Een week wachten is wel lang nu. Vind het trouwens ook jammer dat Terrence al na drie eps uit de serie is. Hetzelfde geldt voor Beverly. Zijn niet de minste acteurs namelijk. (Hoewel op imdb staat dat beiden 8 episodes mee spelen, maar dat zal wel credits only zijn).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voelt nu wel aan alsof het een enge sekte is, brrr :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000

Eigenlijk ik vind het helemaal geen gekke idee. En al weet je nu een beetje hoe het zit, er blijven nog genoeg vragen onbeantwoord. En ik vind het nog steeds spannend.

Trouwens, voor de mensen die eerste afleveringen gemist hadden: fox houdt volgende week een marathon van de eerste 5 afleveringen. De rest moet nu 2 weken tot aflevering 6 wachten.

Ik vond plotwending toch vrij onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

FREAKJAM schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:12:
Ik ben een beetje teleurgesteld na het zien van EP 5. Weet niet waarom. Misschien omdat inderdaad het mysterie nu al onthuld is en ik misschien teleurgesteld ben. (Dat het in de toekomst is, de abbies etc).
Er is een belangrijk vraagstuk beantwoord inderdaad, maar er zijn er genoeg nieuwe bijgekomen.
De onthulling in ep5 is slechts maar het begin van de vraag wat er nu precies gebeurd is in de afgelopen 2.000 jaar. Evenals het idee dat Wayward Pines de laatste mensheid is kun je afvragen of dat inderdaad zo is. Wat heeft de overheid met die abo's (die gedrochten) te maken? Zijn zij niet de oorzaak van die evolutie om maar een even een vraag te stellen. Andere vraag die nog kan stellen, is of er nog meer plaatsen zijn als Wayward Pines die ingericht zijn om de mensheid te redden. Ik verwacht dat de onthulling nog maar het begin is van alle ellende waar ze in verzeild zijn geraakt en dat de menselijke problemen van de inwoners van Wayward Pines nog wel het minst van de problemen is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dit was wel even een spannende onthulling, zo. Langzaam aan steeds meer info en het steekt toch een stuk gaver in elkaar dan ik in eerste instantie verwachtte :D

De vraag is nu wel of het nog ingewikkelder wordt, of dat de rest van het seizoen een stuk minder interessant wordt omdat we al weten hoe de vork in de steel steekt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Bij mij heeft de onthulling voor nog meer vragen gezorgd. Tevens weet ik vrij zeker dat de kinderen niet de hele waarheid, maar een gedeelte ervan hebben gehoord. De hele eerste generatie secte is een beetje eng. Niet aan ouders vertellen omdat die anders flippen en zelfmoord plegen is vrij zwak excuse... Er zijn zo veel van dat soort kleine dingetjes... Ik hoop echt dat de makers iets mee doen. Tevens opvallend dat lerares zei dat de wetenschapper allang dood is en toch loopt die (onder een andere naam) in Wayward Pines rond.

En nu moeten wij twee weken wachten tot vervolg... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik had vanavond na het kijken van de laatste aflevering eigenlijk zoiets van; nu weet ik alles al, wat gaat er nu nog verder gebeuren? Of wat kan er nog gebeuren? Burke gaat terug naar Wayward Pines en dan?
Kabbelt het dan een beetje verder? Anyway, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Olga2000 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:55:
Tevens opvallend dat lerares zei dat de wetenschapper allang dood is en toch loopt die (onder een andere naam) in Wayward Pines rond.
Volgens mij heeft zij niet expliciet gezegd dat hij dood is, maar enkel dat die kinderen die wetenschapper waarschijnlijk nooit zullen ontmoeten, omdat ie van 'bovenaf' toekijkt. Ethan zag hem dus uit een helicopter stappen, dus het was letterlijk van bovenaf. Maar die camera's en microfoons die overal verstopt zitten hebben daar hoogstwaarschijnlijk ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Zeror schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:34:
[...]

Volgens mij heeft zij niet expliciet gezegd dat hij dood is, maar enkel dat die kinderen die wetenschapper waarschijnlijk nooit zullen ontmoeten, omdat ie van 'bovenaf' toekijkt. Ethan zag hem dus uit een helicopter stappen, dus het was letterlijk van bovenaf. Maar die camera's en microfoons die overal verstopt zitten hebben daar hoogstwaarschijnlijk ook mee te maken.
Ja, je hebt gelijk. De vragen blijven, waarom zo veel wreedheid? Camera's en microfoons? Waarom niet openlijk "ja, wij zitten in 4028 en dus moeten maar het beste van te maken." Verhaal is kompleet apart en concept is nieuw. Ik denk dat alles is niet zo simpel als het lijkt. Er moeten haast beperkte mogelijkheden om in tijd te reizen. En alle huizen, mooi en van alle gemakken voorzien, electra en schoon water... Er is nog geen enkele verklaring waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg meer en meer het idee van Occam's Razor en is het gewoon een hoax/sekte/in scene gezet voor een duistere reden. WTF doet in het jaar 4000+ een helicopter daar nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:19:
Ik krijg meer en meer het idee van Occam's Razor en is het gewoon een hoax/sekte/in scene gezet voor een duistere reden. WTF doet in het jaar 4000+ een helicopter daar nog?
Ik vroeg me dat ook af, ja. Die helicopter was wel vreemd. Je zou iets meer hightech verwachten. Maar aan de andere kant. Het kan ook zijn dat die abbie's vrij snel zijn gekomen na het jaar 2014 waardoor er weinig tijd meer was voor innovatie op dat gebied en ze dus moeten gebruiken van wat ze op dat moment nog hadden, maar dat zou betekenen dat die helicopter antiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar halen ze de (fossiele) brandstof vandaan :?

Het zijn Abbies overigens, geen abo's :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:02:
En waar halen ze de (fossiele) brandstof vandaan :?
Geen idee. Shell ingelijfd toen het nog kon? :P
Het zijn Abbies overigens, geen abo's :P
1 pot nat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
verhaal wordt in rap tempo beroerder. Nu weer met die Abbies en een SF tintje er bij. Het is dat het seizoen al halverwege is, dus kijk ik dat nog wel af. Maar erg overhypt is het wel.

Wat is er komende week in de VS dat er geen aflevering is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Niets bijzonders, Hannibal wordt wel gewoon geaired bijvoorbeeld.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Misschien leven die abbies in een groter afgebakend gebied rond Wayward Pines als beveiligers/afschrikkers. Dit alleen om de bewoners van het dorp binnen achter hun eigen muur te houden.

Er moet wel iets met de tijd zijn anders zou Kate niet ouder zijn geworden t.o.v. Ethan. Beverly was er ook al een hele tijd. Of ze kunnen tijdreizen of ze zijn "ingevroren" en veel later in de toekomst wakker gemaakt (Wat die juf vertelde, als een soort sekteleider.)

Vlak nadat die ijsjesminnende sheriff werd doodgeschoten werd hij weggetrokken door waarschijnlijk zo een abbie. Waarom viel de abbie daarna niet gelijk het dorp aan in plaats van weer keurig achter de muur te gaan.

Tijdens de klim van Ethan Burke werd hij gade geslagen door zo een abbie. Waarom viel de abbie Ethan niet aan. Die abbies zijn toch geëvolueerd tot een superieur organisme? Hij had Ethan dan makkelijk aangekund.

De burgemeester waarschuwde Ethan ook nog dat zijn eigen vrouw, de juf, de kinderen "beïnvloedde", het ging erom dat de kinderen zich thuis voelen in het dorp.

Erg vreemd allemaal en ik heb nog genoeg vragen... We zullen het zien! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Dat laatste is juist wel zo toch?
Die professor hebben we namelijk ook al in de huidige wereld gezien. Er is dus wel iets met tijd reizen aan de hand naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Vrijwel gelijktijdige post met Donstil om 7:09 uur. Wat een timing :o

We werden (misschien) op het verkeerde been gezet. De beelden van de professor bij die FBI-agent en de beelden van Ethans vrouw, zoon en de ontmoeting met die sheriff waren flashbacks uit 2014.

Wat zich nu in Wayward Pines afspeelt is in het jaar 4000+, de "huidige" tijd in de serie.

Die mensen zijn op verschillende momenten ingevroren als ijsjes en zijn op verschillende momenten ontdooit en wakker gemaakt. Vandaar dat ze op verschillende momenten verdwenen (bv. Beverly) en/of veel ouder worden/zijn (bv. Kate).

(Vandaar dat die sheriff gek op ijs was. Die is te kort ingevroren geweest).

Het verhaal van die juf klopt dan misschien toch. Of ze zijn een soort sekte die ook nog door de tijd (in twee richtingen) kan reizen.

(Ik hoop dat iemand mijn verhaal nog kan volgen) :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Shmoopy op 13-06-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja het is het een of het ander natuurlijk.
Het 4000+ verhaal hoeft niet zomaar waar te zijn, misschien is dat een verhaaltje wat ze naïeve kinderen voor houden.

Want waarom mogen anders pubers het wel weten en wel denkende volwassenen niet? Ik snap sowieso niet waarom al die volwassenen daar maar blijven zitten en braaf hun dagelijkse routine uitvoeren en de telefoon opnemen als hij gaat enz enz.

Blijft mij tot nu toe wel boeien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Ja, je gaat als volwassene toch een keer vragen stellen. Ik kan me niet voorstellen dat de bewoners alles slikken als zoete koek en de behoefte niet hebben om het dorp te verlaten en bv. familie, vrienden, andere plaatsen/evenementen te bezoeken. (Waarvan ze zouden kunnen denken dat die nog leven of bestaan).

Nee, ze blijven de rest van hun leven in een dorpje. De rest van de wereld vergeten ze maar.
Alle producten, grondstoffen en (nuts)voorzieningen worden toch keurig netjes geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Shmoopy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 07:47:
Ja, je gaat als volwassene toch een keer vragen stellen. Ik kan me niet voorstellen dat de bewoners alles slikken als zoete koek en de behoefte niet hebben om het dorp te verlaten en bv. familie, vrienden, andere plaatsen/evenementen te bezoeken. (Waarvan ze zouden kunnen denken dat die nog leven of bestaan).
Volgens mij is het al wel duidelijk inmiddels dat mensen die behoefte wel hebben, maar het niet doen, omdat die keuze hen de kop kost. Dat liet aflevering 1 en 2 duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 07 juni 2015 @ 01:13:

Dat mag en kan ;) ik vond Lost tot aan seizoen 4 echt goed/sterk, maar ook idd zoals Olga2000 zegt was het overduidelijk dat de schrijvers tegen het einde niet meer wisten hoe ze het een einde moesten geven.
Weer geldt natuurlijk 'ieder zn ding' maar bij Wayward Pines proberen ze wel heel snel de boel te verklaren, bij Lost bleef je ( of ik dan ) langer gissen over alles, maar goed, ga niet focussen op Lost hier, zo 2000-ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag alle vijf episodes gekeken ( ja, ik ben slecht) en ik ben het eens met bovenstaande. Het lijkt iets te snel te gaan, maar er blijven ook genoeg vragen over:
- Waar komen alle voorraden in WP vandaan?
- Is het daadwerkelijk 4000-nogwat of is dat een leugen?
- Waarom slikt iedereen alles?
- Als het echt 4000- nogwat is, waarom is de techniek dan zo oud?
- Waarom doen ze zo eng over die abbie's maar zijn dat zulke watjes wanneer ze Ethan daadwerkelijk tegenkomen?
- Wie controleert nu de hele boel? Dat doet die wetenschapper niet alleen
- Als die muur 2000 jaar oud is, dan ziet hij er nog bar goed uit
- Waarom blies Ethan niet het hoofd van die verpleegster eraf toen hij wapens kreeg als sheriff?

Ik kreeg bij die scene met die kinderen en die leraar wel een eng gevoel, gadverdamme. Sowieso, bij de eerste aflevering kreeg ik een beetje een creepy gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Die supplies komen volgens mij via een soort van portal. Op een gegeven moment probeert Ethan te ontsnappen uit WP door in een bestelbus te gaan zitten. Deze bestelbus komt uit in een soort van bunker waar allemaal zogenaamde deuren/portals staan. Misschien is er toch een soort van tijdreizen aanwezig in WP?

Die zuster irriteer ik me ook dood aan, maar van de andere kant kun je dan ook stellen dat het enorm goed geacteerd is. Het jaar 4028 is trouwens precies het dubbele van het jaar 2014. Maar dat is denk ik toeval.

Goed artikel hier nog te lezen met een blik terug op de eerste 5 episodes en een interview met de executive producer. (Er zitten kleine hints in over wat er gaat gebeuren in episode 6, dus niet lezen als je het niet wilt weten).

[ Voor 31% gewijzigd door FREAKJAM op 13-06-2015 21:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:44:
Die supplies komen volgens mij via een soort van portal. Op een gegeven moment probeert Ethan te ontsnappen uit WP door in een bestelbus te gaan zitten. Deze bestelbus komt uit in een soort van bunker waar allemaal zogenaamde deuren/portals staan. Misschien is er toch een soort van tijdreizen aanwezig in WP?

Die zuster irriteer ik me ook dood aan, maar van de andere kant kun je dan ook stellen dat het enorm goed geacteerd is. Het jaar 4028 is trouwens precies het dubbele van het jaar 2014. Maar dat is denk ik toeval.

Goed artikel hier nog te lezen met een blik terug op de eerste 5 episodes en een interview met de executive producer. (Er zitten kleine hints in over wat er gaat gebeuren in episode 6, dus niet lezen als je het niet wilt weten).
Portals zouden ideaal zijn, dan gaan ze gewoon allemaal terug naar 2014 en zijn de abbie's geen probleem meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

True, maar daar is wellicht niet iedereen zich bewust van en zitten de suppliers in het complot. Misschien is het een parallel universum?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:51:
Vandaag alle vijf episodes gekeken ( ja, ik ben slecht) en ik ben het eens met bovenstaande. Het lijkt iets te snel te gaan, maar er blijven ook genoeg vragen over:
- Waar komen alle voorraden in WP vandaan?
- Is het daadwerkelijk 4000-nogwat of is dat een leugen?
- Waarom slikt iedereen alles?
- Als het echt 4000- nogwat is, waarom is de techniek dan zo oud?
- Waarom doen ze zo eng over die abbie's maar zijn dat zulke watjes wanneer ze Ethan daadwerkelijk tegenkomen?
- Wie controleert nu de hele boel? Dat doet die wetenschapper niet alleen
- Als die muur 2000 jaar oud is, dan ziet hij er nog bar goed uit
- Waarom blies Ethan niet het hoofd van die verpleegster eraf toen hij wapens kreeg als sheriff?

Ik kreeg bij die scene met die kinderen en die leraar wel een eng gevoel, gadverdamme. Sowieso, bij de eerste aflevering kreeg ik een beetje een creepy gevoel.
1. Voorraden: nog een raadsel, maar je wil toch niet dat alles meteen uitgelegd wordt. Dan blijft inderdaad weinig zin om verder te kijken.
2. Jaar 4028: lijkt wel te kloppen, gezien ruïnes. Toch vraag ik mij af of zo veel blijft staan. Is onze brouwkwaliteit echt zo hoog?
3. Alles slikken: omdat anders worden ze gruwelijk afgemaakt. Het juiste vraag is waarom mag men geen vragen stellen/ weten wat er aan de hand is?
4. Oude techniek: dat is eigenlijk heel logisch: maatschappij begon te degraderen en dus geen nieuwe ontwikkelingen.
5. Verwonding van Ethan was niet mis. Verder heeft hij het slim aangepakt met die dode hert.
6. Volgens mij volkomen duidelijk dat wetenschapper niet in zijn eentje handelt. En er is nog minstens FBI bijgetrokken.
7. Muur is ook geen 2000 jaar oud. Wayward Pines bestaat 10-15 jaar? Muur is net zo oud.
8. Omdat Ethan fatsoenlijke mens is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Zeror schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 03:04:
Ik heb juist het idee dat de overheid een ideale samenleving wil creëren door goede mensen te kidnappen en te hersenspoelen. En dit tevens koste wat het kost beschermen.

Moet aflevering 5 nog gaan kijken, dus ik kweenie of mijn vermoeden daarin al bevestigd of ontkracht zijn.
Tenzij er sprake is van communicatie in tijd (van later naar vroeger dus), kan de overheid in 2014 helemaal niet weten wat ze straks nodig hebben...

Net alle 5 eerste afleveringen gezien trouwens, thnx to Fox.
The_Fes schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:50:
De FBI lijkt er wel iets mee te maken te hebben, anders is het wel heel toevallig dat er nu al zeker 3 FBI agenten die elkaar ook nog persoonlijk kennen in WP opduiken.
Op zich vind ik dat weer juist níet toevallig maar eigenlijk logisch: kennelijk hebben alle 3 die FBI-agenten iets waarvan ze in 2014 dachten "hey, wellicht is dat wel handig om te hebben later".

Overigens heb ik 'n beetje 'tzelfde als Freakjam: beetje teleurgesteld dat alles nu al onthuld is. De vraag "waarom niet alles open onthullen aan de inwoners?" is wel een prangende, en geeft ook genoeg aanleiding voor verdere plotwendingen.

Maar goed, ik ben benieuwd naar de volgende episodes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 02:04:
Overigens heb ik 'n beetje 'tzelfde als Freakjam: beetje teleurgesteld dat alles nu al onthuld is. De vraag "waarom niet alles open onthullen aan de inwoners?" is wel een prangende, en geeft ook genoeg aanleiding voor verdere plotwendingen.
Die vraag komt in s01e06 aan bod.

Ik ben bang dat het nu de kant van een soap op gaat, alles wat uitgelegd is lijkt tot dusverre te kloppen en de eerste interne bedreigingen van Wayward Pines dienen zich aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat soap-idee vreesde ik ook al, we wachten het af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
voor mij zit genoeg in om te blijven kijken... dingen worden een beetje compliceerder.. ik denk dat zoon lief niet meer terug wil (als voorbeeld)... daarnaast heeft een hoop mensen hun status/ lifestyle in Wayward Pines volkomen geaccepteerd... dat biedt toch interessante inzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dus geen tijdreizen (gelukkig!) :P

Een hoop uitleg in ep 6 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:58:
Nou dus geen tijdreizen (gelukkig!) :P

Een hoop uitleg in ep 6 :Y
Ja, hoe zit dat met Wayward Pines? Aflevering 6 wordt officieel pas woensdag uitgezonden, maar toch had SickBeard hem afgelopen vrijdag al automatisch gedownload..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54

Boullie

Da Bulster

The_Fes schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Ja, hoe zit dat met Wayward Pines? Aflevering 6 wordt officieel pas woensdag uitgezonden, maar toch had SickBeard hem afgelopen vrijdag al automatisch gedownload..
In Australië hadden ze hem wel gewoon uitgezonden naar wat ik gehoord heb.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ah, vandaar dat ik hem al binnen had. Ik vond het al zo vreemd dat ie binnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het ziet er naar uit dat Ethan nu begrip heeft voor de situatie en toch de kant van Pilcher lijkt te gaan kiezen. (Ethan nu alles wil gaan doen om Wayward Pynes te beschermen nu hij de "waarheid" kent). Pam (de zus) is nu ineens ook poeslief en sympathiek tegen hem, dus David & Pam lijken het vertrouwen te hebben gewonnen van Ethan.

De interne bedreigingen dienen zich nu inderdaad aan. Het lijkt erop dat ze (Kate & Ted) een bom willen gaan plaatsen bij de hekken. Vond het wel leuk om de oude sherrif weer even te zien (flashback), vind het feit dat Terrence Howard niet meer meespeelde toch wel een gemis.

Ben wel benieuwd wat er met "plot 33" is en welke rol Dr. Charles Keen heeft gespeeld bij de opbouw van Wayward Pines.

[ Voor 23% gewijzigd door FREAKJAM op 22-06-2015 23:42 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Is iedereen deze scene aan het begin van episode 1 vergeten?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kNneq7Y.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dat niet, maar het zou een beetje jammer zijn als dadelijk blijkt dat alles een hallucinatie blijkt te zijn. We kijken de serie ook niet alleen door de ogen van Ethan, dus ik hoop dat het allemaal wel "echt" is.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Dat zou pas teleurstelling zijn!...
Maar ik denk ook dat het real is. Er zijn ook gebeurtenissen waarbij Ethan niet bij betrokken is. En webserie GONE laat vermoeden dat Wayward Pines echt bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Misschien was dit stukje wel na de bom aanslag in Wayward Pines.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qef5Zkq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:12
Ik ga er niet van uit dat het een hallucinatie is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Katerin schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:12:
Ik ga er niet van uit dat het een hallucinatie is..
Ik ook niet. Voor aflevering 6 was ik echt bang dat het een gevalletje Lost zou worden waar je over 5 jaar te horen krijgt dat ze allemaal dood waren of het allemaal gedroomd hadden. Dat idee kreeg ik vooral toen Ethan het dorp uit reed en er vervolgens aan de andere (zelfde?) kant weer gewoon in kwam; dat kwam een beetje vaag over, beter was geweest als hij gewoon daar al op de muur gestuit was.

Aflevering 6 maakt wat dat betreft veel goed, en liet me ook terugdenken aan wat je als kind goede sf vond; een geheime basis in een berg, een afgesloten setting in een dorp met een groot mysterie. Het enige wat knaagt is inderdaad waar het eten vandaan komt; het leken me geen portals maar echte opslagplaatsen. Dat zou dan genoeg voedsel moeten zijn om de eerste generatie op gang te moeten helpen. En waarom inderdaad een wetenschapper met zo'n nobel doel kiest voor een behoorlijk repressieve staatsvorm waar de inwoners gewoon in mee gaan? (al lijkt het erop dat na afl 6 dat juist een issue te gaan worden). Ook een beetje vreemd dat het ene moment de nurse in het ziekenhuis de meest enge verwensingen naar Ethan's hoofd slingert (lobotomie) en dan in afl 6 er lachend bij staat terwijl alles uitgelegd wordt. Maar kennelijk denk je als volwassene te veel na bij zo'n serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Vreemd dat die Kate nu de leider van een rebellengroep blijkt te zijn. Waarom had ze samen met haar man Beverly en Ethan dan erbij gelapt vlak na dat etentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Shmoopy schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:29:
Vreemd dat die Kate nu de leider van een rebellengroep blijkt te zijn. Waarom had ze samen met haar man Beverly en Ethan dan erbij gelapt vlak na dat etentje?
Bang om gesnapt te worden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik blijf deze serie voorlopig nog wel volgen. Ik was even bang dat na de 'openbaring' de boel minder zou worden, maar ik blijf elke keer wachten op een nieuwe aflevering. Gimme more. :D

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:14:
Ik blijf deze serie voorlopig nog wel volgen. Ik was even bang dat na de 'openbaring' de boel minder zou worden, maar ik blijf elke keer wachten op een nieuwe aflevering. Gimme more. :D
Dan heb ik slecht nieuws voor je; er komt nog maar 1 aflevering :) De serie is dan door alle drie de boeken heen dus voorlopig zitten er ook geen nieuwe afleveringen in. Bij sommige series, zoals Lost bijvoorbeeld, heb ik het idee dat het verhaal veel te traag loopt omdat de zaak uitgesmeerd moet worden over een langere tijd. Hier gaat het me allemaal wat te snel; er zitten best veel leuke elementen in zoals de Pilcher-jugend en die gestoorde lerares, strijd tussen broer en zus Pilcher en het video archief.

Nu moet alles er zo snel doorheen gejaagd worden dat het eigenlijk niet leuk meer is. Ik zat me te ergeren aan het feit dat de Pilcher zus in het begin overkwam als de maniac nurse from hell en een paar afleveringen later opeens de good girl is geworden. Dat zal normaliter wel wat geleidelijker gaan denk ik.

Blijf het trouwens curieus vinden waarom we op Fox eerst verplicht een paar minuten naar de common linnets moeten kijken die mysterieus kijkend door het bos lopen voordat de eigenlijke intro begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Er was maar een enkele reden om op FOX te kijken en dat was de dag eerder. Nadat Wayward er een weekje uit is geweest haalt mijn Sickbeard de 1080p versie netjes donderdag morgen al op waardoor kijken op FOX volledig overbodig is geworden.

Oftewel lekker downloaden en je hebt geen reclame en belangrijker nog Geen Ilse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Aan de andere kant: als dit seizoen eigenlijk over drie seizoenen had moeten worden uitgesmeerd, was het wel erg langdradig geworden. Ik ben wel blij met het tempo. De ervaring met series leert helaas dat een eerste seizoen afloopt in escalatie en het tweede seizoen vervolgens een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het tempo juist wel lekker, hoewel sommige zaken iets meer uitgeweid mogen worden. Maar die uitweiding zou later ook nog kunnen komen door flashbacks of zaken die de karakters vinden.

Aan de andere kant. True Blood bv ging helemaal overboord ondanks dat er in de boeken nog voldoende materie was, dus dat is ook geen garantie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Olga2000 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:04:
Dat zou pas teleurstelling zijn!...
Maar ik denk ook dat het real is. Er zijn ook gebeurtenissen waarbij Ethan niet bij betrokken is. En webserie GONE laat vermoeden dat Wayward Pines echt bestaat.
Ik heb net negen afleveringen van de webisodes van Gone gezien. Erg veel productplacement van Microsoft. Ik heb van andere series webisodes gezien en ik denk dat dit fenomeen niet iets voor mij is. Webisodes zijn te kort en het verhaallijntje blijft dus aan de oppervlakte.

Misschien leuk voor de liefhebbers. "Hoort" bij Wayward Pines:
http://www.fox.com/gone

Ik had het fijner gevonden als Wayward Pines over 20 afleveringen was uitgesmeerd.
Ben benieuwd wat er in de laatste aflevering gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Shmoopy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:43:
[...]

Ik heb net negen afleveringen van de webisodes van Gone gezien. Erg veel productplacement van Microsoft. Ik heb van andere series webisodes gezien en ik denk dat dit fenomeen niet iets voor mij is. Webisodes zijn te kort en het verhaallijntje blijft dus aan de oppervlakte.

Misschien leuk voor de liefhebbers. "Hoort" bij Wayward Pines:
http://www.fox.com/gone

Ik had het fijner gevonden als Wayward Pines over 20 afleveringen was uitgesmeerd.
Ben benieuwd wat er in de laatste aflevering gaat gebeuren.
Ja, tempo is een beetje te hoog. Er kon zo veel bij: meer zoektocht van FBI, meer verrekeningen (niet dat ik ze zo graag zie), meer over hoe andere bewoners van Wayward Pines daar terecht kwamen... En achteraf gezien zou ik ontrafeling van de mysterie niet zo snel in de vijfde aflevering laten zien.

Ze hadden makkelijk 2-3 seizoenen van 22 afleveringen kunnen maken. Ik blijf fan, maar toch hebben ze het verknalt.
Trouwens las ergens dat serie is gecanseld. Dus volgende aflevering is allerlaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het verhaal wordt inderdaad afgerond in de laatste komende aflevering. Op zich heel goed dat ze het niet gaan rekken, het is dan net mooi geweest. Kunnen ze volgend jaar met iets nieuws komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Olga2000 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Trouwens las ergens dat serie is gecanseld. Dus volgende aflevering is allerlaatste.
De serie is niet gecanceld, er is gewoon niet meer materiaal aangezien de drie boeken nu behandeld zijn. De serie schijnt al wel een tijdje op de plank gelegen te hebben dus de acteurs zijn nu sowieso met andere projecten bezig. Het einde biedt wel mogelijkheden tot een vervolg, maar ja dat dacht ik ook van stargate universe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Erg jammer dat het zo afgeraffeld wordt in 10 afleveringen. Ik heb nav de serie de boeken ook gelezen, en imo hadden ze er best wat meer van kunnen maken. Geen seizoen per boek, dat was waarschijnlijk te veel van het goede geweest, maar gemiddeld 3,3 afleveringen per boek vind ik toch echt te weinig. Ze gaan nu bijna het hele derde boek in één aflevering proppen... :N

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Misschien moet ik ook even boeken gaan lezen. Kijk, dat de boeken "op" zijn betekent niet dat de serie niet door zou kunnen gaan. Als het altijd zo was, hadden een hoop andere series ook problemen. En over paar jaar ook nog The Game of Thrones. Boeken zetten intrige neer. Een serie kan daar verder op borduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo te zien gecancelled.
http://seriable.com/waywa...-by-fox-after-one-season/

Wel jammer, de setting verdiende zoveel meer als ik dat vergelijk met bv Walking Dead (daar kan ik echt niet doorheen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zonde idd, de eerste afleveringen zaten vol met mysterie en spanning wat mij persoonlijk wel aantrok. Eigenlijk is het na de onthulling door het afvoerputje gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan nog hadden ze meer dan voldoende materie. Maar inderdaad, in 1 aflevering alle achtergronden geven was wel een mysteriebreker. Het vervolg wordt dan meer soapachtig. Er zijn heel veel openingen gegeven die nauwelijks zijn benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:11:
Zonde idd, de eerste afleveringen zaten vol met mysterie en spanning wat mij persoonlijk wel aantrok. Eigenlijk is het na de onthulling door het afvoerputje gegaan.
Het hadden er eigenlijk misschien wel 13 kunnen zijn, maar gelukkig geen 20.

Maar ik ben wel blij dat het maar 1 seizoen is met een al aan het begin van het filmen afgesproken einde.
Ben ook blij dat de suspense niet doorgetrokken wordt naar hoogtes dat er alleen een soap/gepraat overblijft, waar iedereen het er continu over heeft zonder dat er nieuwe informatie komt.

Goed dat oneindige seizoenen/series een beetje impopulairder aan het worden zijn lijkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 20-07-2015 22:55 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Van de boeken heb ik het eerste deel Verloren gelezen.
Tot en met welke aflevering loopt het eerste deel Verloren?
Tot nu toe heb ik de eerste twee afleveringen gekeken, het lijkt wel aardig het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Nu heb bekend is dat er geen tweede seizoen komt hoop ik dat er een mooi afgesloten eind in de tiende aflevering te zien is.

Sommige series eindigen met zo een ellendig halfgaar open eind waar je als kijker een vreemd gevoel aan overhoudt. Dan heb je een ontknoping wat eigenlijk géén ontknoping is.... Of nog erger een cliffhanger aan het eind van het seizoen, maar er volgt geen ander seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Zo te zien een bitter maar prima einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Hmm het einde wijkt op twee punten enorm af van de boeken, had ik niet verwacht..

spoiler:
Einde van het laatste boek: “Seventy thousand years later, Ethan Burke’s eyes slammed open.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What a cop out deze series finale :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
man man man, wat een bagger. Het leek zo veelbelovend maar werd na 3 afleveringen al een afknapper en daarna van kwaad tot erger. Enige positieve is een enigszins afgerond einde, maar een tweede seizoen was ik toch niet meer aan begonnen. Meest overhypte serie van het jaar tot heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gelukkig maar 1 seizoen, what a sell out.

Under the Dome was aan het einde eigenlijk beter/vermakelijker. (en dat zegt iets)

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 23-07-2015 23:55 ]

How do you save a random generator ?

Pagina: 1 2 Laatste