Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari050
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-12-2021
Hallo,

Ik zit al een tijdje reviews van spiegelreflexcamera's te bekijken en wil 1 aanschaffen.
Mijn vraag is weet iemand wat voor verschil er tussen deze 2 camera's zit?

Canon EOS 1200D + 18-55 IS II - Spiegelreflexcamera

Canon EOS 1200D + 18-55 DC III - Spiegelreflexcamera

Zijn dit goeie camera's om mee te beginnen of juist niet?
Zo nee, welke is dan beter om mee te beginnen?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:04
Verstandig om je eerst wat in te lezen, want je had heel snel zelf kunnen vinden dat de eerste lens 'IS' heeft, oftewel 'Image Stabilization': dit zorgt ervoor dat je bij wat langere sluitertijden toch een scherp beeld krijgt. Handig bijvoorbeeld in het donker.

Of dit een goede keus is hangt natuurlijk geheel af van wat je kan, en wat je ermee verwacht te doen. Je moet eerst afvragen wat voor soort camera je wilt: een compact, een 'mirrorless' systeemcamera (dus geen spiegel, vaak wat compacter, of een spiegelreflex. Als je verwacht niet de behoefte te hebben om van lens te verwisselen voor de eerste optie gaan.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De camera's zijn het zelfde maar zoals Inquestos al zei had je dat makkelijk zelf kunnen zien ;)

Het is een instap camera net als de D3200/D3300 van Nikon maar om verder niet in detail te treden zou ik je aanraden je vraag nogmaals te stellen in [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6. Daar komen dagelijks mensen die voor de zelfde keus staan en kun je ook lezen welke afwegingen zij maken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18
inquestos schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:18:
Als je verwacht niet de behoefte te hebben om van lens te verwisselen voor de eerste optie gaan.
ik vind dit nogal kort door de bocht.

een spiegelreflex heeft zoveer meer voordelen boven een compact:
- AF snelheid.
- ergonomie
- IQ
- handling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Tja hij kan ook voor een m43 camera gaan zo
Panaonic of Olympus
Als hij misschien compact wilt gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari050
Ik ben gegaan voor de Nikon 3200D + 18-105 MM lens.
Hier zit ook een Guide functie etc op..
Goede keus als beginner dacht ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Lijkt me een prima keus en een fijn bereik om mee te beginnen. De gids modus bij Nikon lijkt me handig als je net begint maar vaak zijn er ook losse boeken te koop of in het geval van Canon een 'companion app' voor je telefoon die dieper op materie in gaan, specifiek voor je camera.

Het belangrijkste is in ieder geval dat je overweg kan met je camera en er heel veel plezier van gaat beleven!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Het meeste leer je denk ik toch door 'm gewoon veel te gebruiken. Door veel slechte foto's te maken en daar vervolgens van te leren. :) Losse boeken kopen vind ik zelf geen goed idee. Je kunt op internet genoeg gratis alternatieven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari050
Camera is binnen!

Gelijk al een aantal plaatjes geknipt!

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2wecnkn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/bbvqc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Hari050 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:41:
Camera is binnen!

Gelijk al een aantal plaatjes geknipt!

[afbeelding]

[afbeelding]
Je leert het meeste door veel fouten te maken tijdens het fotograferen, dus dan moet je niet zoals je nu doet gelijk al mooie plaatjes beginnen te schieten. :+

Ik zie dat je ook al hebt gepost in het Foto & Video media forumdeel. Daar kun je genoeg commentaar krijgen van anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari050
DaviddeVogel schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:38:
[...]

Je leert het meeste door veel fouten te maken tijdens het fotograferen, dus dan moet je niet zoals je nu doet gelijk al mooie plaatjes beginnen te schieten. :+

Ik zie dat je ook al hebt gepost in het Foto & Video media forumdeel. Daar kun je genoeg commentaar krijgen van anderen!
Zo mooi zijn ze nou ook weer niet, kan veel verbeterd worden!
Pagina: 1