Goedenmiddag,
Op dit moment heb ik het volgende setje staan :
CPU : i5-4670k
MB : MSI b85-g43
MEM : 16gb ddr3 1600 corsair
GPU : asus 290x oc
met daarbij 3 schijfjes intern , geen dvd stations.
Aangezien ik met deze configuratie nou niet echt kan overclocken (ivm mobo) zit ik te denken om naar een Z97 moederbord over te stappen. Buiten dat ik een hele intensieve computer gebruiker ben speel ik van tijd tot tijd ook nog wel eens een leuk potje battlefield 4 op ultra of the witcher , het schijnt dat de nieuwe chipsets betere performance bieden ? (nu zal ik ook H97 langskomen maar geen idee wat dat is , zo ff op googlen denk ik).
Nu lees ik een hele hoop negatieve reviews over de "killer" chips die onboard zitten. kan iemand mij hier hun ervaringen mee over delen ?
Daarbij ben ik door de keuze het bos een beetje kwijt.
Ik ben zelf een Groot msi fan , alleen omdat mijn vorige msi gpu is vervangen voor een asus is het misschien handig om bij asus te blijven (al heb ik met moederborden in het verleden veel pech gehad met asus) ? lijkt mij dat ze dan optimaal zouden moeten samenwerken?
nu zat ik te denken aan 1 van de volgende borden :
1.gigabyte-ga-z97x-gaming-3
2.msi-z97s-sli-krait-edition
3.MSI Z97 GAMING 5 of Gaming 3 editie (geen idee of er buiten de extratjes daadwerkelijk een groot verschil is)
of word het toch een asus zoals Asus Z97-PRO GAMER
Welke zouden jullie mij aanraden ?
Dank alvast!
Op dit moment heb ik het volgende setje staan :
CPU : i5-4670k
MB : MSI b85-g43
MEM : 16gb ddr3 1600 corsair
GPU : asus 290x oc
met daarbij 3 schijfjes intern , geen dvd stations.
Aangezien ik met deze configuratie nou niet echt kan overclocken (ivm mobo) zit ik te denken om naar een Z97 moederbord over te stappen. Buiten dat ik een hele intensieve computer gebruiker ben speel ik van tijd tot tijd ook nog wel eens een leuk potje battlefield 4 op ultra of the witcher , het schijnt dat de nieuwe chipsets betere performance bieden ? (nu zal ik ook H97 langskomen maar geen idee wat dat is , zo ff op googlen denk ik).
Nu lees ik een hele hoop negatieve reviews over de "killer" chips die onboard zitten. kan iemand mij hier hun ervaringen mee over delen ?
Daarbij ben ik door de keuze het bos een beetje kwijt.
Ik ben zelf een Groot msi fan , alleen omdat mijn vorige msi gpu is vervangen voor een asus is het misschien handig om bij asus te blijven (al heb ik met moederborden in het verleden veel pech gehad met asus) ? lijkt mij dat ze dan optimaal zouden moeten samenwerken?
nu zat ik te denken aan 1 van de volgende borden :
1.gigabyte-ga-z97x-gaming-3
2.msi-z97s-sli-krait-edition
3.MSI Z97 GAMING 5 of Gaming 3 editie (geen idee of er buiten de extratjes daadwerkelijk een groot verschil is)
of word het toch een asus zoals Asus Z97-PRO GAMER
Welke zouden jullie mij aanraden ?
Dank alvast!
[ Voor 8% gewijzigd door Aionicus op 27-05-2015 15:57 ]