Subwoofer voor in Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb nu een leuke set staan, echter mis ik met name bij films nog die extra beleving van een goede subwoofer. Ik heb die destijds er niet bij genomen omdat het budget er even niet was, maar inmiddels vind ik het toch wel tijd worden. Met muziek heb ik niet direct het idee dat ik hem mis (al zal het met ook wel beter worden), maar zeker met filmeffecten mis ik de subwoofer echt! Wat ik nu heb staan:
Receiver: Yamaha RX-V771
Fronts: Artsound AS5002
Center: Artsound ASC350
Rears: Artsound AS550

Ik zoek een?
Subwoofer

Wat is je budget?
Zo min mogelijk. :9 Maar ik denk dat tussen de €600,- en €1000,- vrij reëel is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren en films te kijken. Ook de PS3 (4 in de toekomst) staat er op aangesloten. Nu nog via de tv, maar dit moet ik eens om zien te leggen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb teveel gevonden om op te noemen. Ik ben zonder overdrijven bij 5 Hifi zaken geweest waar ik vervolgens 5 verschillende adviezen kreeg. Wie heeft er nu gelijk :?

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar moet ik specifiek op letten? Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een 10" subwoofer van AVI geprobeerd, maar die leek het gewoon niet te trekken. Ik moest hem met de settings in de receiver al helpen en op een gegeven moment begon hij zelfs te flipperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Een sub goed afstellen is best lastig. Neem dit topic eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ik loop met hetzelfde vraagstuk. Zelf heb ik onlangs een Yamaha RX A730 gekocht (nog niet aangesloten) en heb ik een 5.0 opstelling van Kef Q-serie boxen; fronts Q5, center Q9c en rears Q1. Ik heb zelf momenteel de SVS PB1000 op het oog. Kost eur 500 en schijnt behoorlijk wat power te hebben. Misschien iets voor jou?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben goed te spreken over de B&W ASW610 XP en ASW10CM.
Verder bouwt Monitor Audio behoorlijke subs RX-W12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
@DjVe: Dat het afstellen lastig is ben ik mee bekend idd. Echter de AVI bleek een te muzikale sub te zijn en niet geschikt voor films. En welk topic moet ik doornemen?

@FaceDown: SVS schijnt idd erg goede subs te maken wat ik lees, zeker voor dat geld! Echter voor zover ik weet zijn ze nergens te beluisteren. Dat vind ik persoonlijk wel een minpunt: zelfde bij BK overigens.

@Fritsvl: De RX-W12 is idd 1 van die 5 adviezen geweest, alleen moet die al snel een euro of €1300,- kosten. €1500,- in de betreffende winkel. Daarom is dat voor mij op dit moment geen optie. De B&W's die je noemt zijn misschien wel interessant. Wat ik zo snel zie zitten ze in ongeveer dezelfde prijsklasse, maar betreft het een andere serie. Wat is het verschil onderling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

SVS is te luisteren bij HiFi Corner. Alleen wel een behoorlijk stuk rijden naar Groningen vanaf Ridderkerk. BK heeft naar mijn weten geen Nederlandse importeur meer waardoor luisteren inderdaad lastig wordt. Als je echt graag wilt luisteren zou je eens op diverse fora als HT Forum en hier moeten zoeken naar eigenaren van de betreffende subwoofer binnen je regio. Ik heb ook wel eens personen over de vloer gehad om naar mijn Velodyne te luisteren.

Echt advies durf ik in deze niet te geven. Veelal zijn het subwoofers tot 500 euro en anders zijn het topics die meteen tot een budget van 2000 euro gaan. Recente topics waar je wat aan hebt met dit budget is niet zo snel te vinden. Hier alleen een review van een XTZ een welke binnen budget valt en waar de SVS PB-2000 ook wordt genoemd en een optie is. Of de SVS SB-2000 als je een gesloten exemplaar prefereert.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 28-05-2015 07:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik denk dat je eerst een betere inschatting moet maken van wat je met de sub wilt. Als het voornamelijk films is, dan ben je het best af met een sub met poort (zoals de SVSen). Voordeel is dat je dan voor minder geld veel 'punch' hebt. Als je ook kwalitatief goed muziek ermee wilt spelen, dan kom je in een duurdere klasse uit, omdat de woofer en versterker dan en meer en preciezer moeten gaan werken omdat je minder versterking hebt van de poort. Als het voornameliijk films is, of je bent niet heel kritiesch met muziek, dan kan je voor een redelijk beperkt bedrag een mooie sub vinden.

Zoals Fear al zei: Ik denk dat je er goed aan doet om je probleem op htforum voor te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Die review van de XTZ is een hele interessante, bedankt! Fora als htforum heb ik idd ook veel doorgespit en dat komt eigenlijk altijd uit op SVS, BK of Velodyne. Misschien toch maar eens een topic aanmaken daar en kijken wat ze adviseren.
De sub zoek ik voornamelijk voor films, maar ik wil uiteraard niet dat hij met muziek (voornamelijk rock) flink door de mand valt. Gezien die review lijkt de XTZ daar aardig geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Autofan1985 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:22:
@DjVe: Dat het afstellen lastig is ben ik mee bekend idd. Echter de AVI bleek een te muzikale sub te zijn en niet geschikt voor films. En welk topic moet ik doornemen?
Excuus. Deze dus: Subwoofer bij Kef Stereo speakers

Er staat op MP ook een hele mooie Sunfire HRS8 (€400) en HRS12 te koop (als onderdeel van set, maar zal vast voor €1000 weg gaan). Erg fijne subwoofers voor film en muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-10 22:12
Afhankelijk van de grootte van de kamer waar je sub in staat en de ruimte die je beschikbaar hebt kan ik je de SVS PB serie aanraden eens te gaan beluisteren.
Ik heb thuis in de woonkamer de SVS PB2000 staan op een Auralex SubDude HT (past nét). Bij films staat deze op 60% en is meer dan genoeg. Voor muziek draai ik hem meestal wat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Iedereen bedankt voor de info. Naar aanleiding van de review op de XTZ ben ik dit weekend eens gaan luisteren in Eindhoven. Ik ben daar erg prettig geholpen en na een (ook heel gezellige) demo van 3 uur de knoop doorgehakt door met een XTZ Cinema 1x12 naar huis te gaan! Uiteraard deze toen direct geïnstalleerd en er mee gaan spelen en dit bevalt uitstekend! Nu heb ik de beleving die ik zocht!
Pagina: 1