Game PC 1300 euro MOBA/triple A titels

Pagina: 1
Acties:

• Jon Timmer
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 18:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een game pc! ik ben iemand die graag spellen van vroeger uit de kast haalt, veel tijd aan MOBA's besteed maar óók nog eens triple A's speel zoals AC Unity(althans dat wil ik).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga voor een maximum bedrag van 1300 euro exclusief verzendkosten. Ik wil het liefst bij een bedrag van 1200 euro blijven omdat dit ruimte over houdt voor een beeldscherm! (ik heb oude beeldschermen die ik kan gebruiken maar ben absoluut van plan die te upgraden)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. ik begin ook echt voor het eerst met het maken van een pc. ik heb vrienden die weten hoe je de hardware in elkaar moet zetten, maar moet wel zelf beslissen welke hardware dat wordt. sinds er een grote discussie is over de verschillende hardware, vroeg ik me af of Tweakers me een handje kan helpen!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijst samengevoegd met de hardware die ik denk nodig te hebben. ik sta open voor suggesties die het systeem beter kunnen laten werken. Ik wil niet meer dan 1 video kaart, voeding en dergelijke. ik sta ook niet open voor liquid cooling en wil liever fan(s). Voor de rest is het mij volstrekte nieuw en hoor graag van het forum.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe gaat het mij om de beste compatibiliteit van de hardware. ik sta eigenlijk voor alles open. Ik heb op dit moment een MSI Laptop (CX640) die mij erg bevalt. Wat betreft video cards heb ik Nvidia als voorkeur maar in ruil is deze ook stukke duurder. Kortom; ik sta open voor alle suggesties die verbeteringen kunnen brengen in mijn eerste gaming pc, zolang er maar een meer betrouwbare feedback op de hardware aanwezig is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als we over prestaties praten; Ik zou graag Unity willen spelen. Ik denk ook dat dit een mooi streven is om uberhaupt andere games ook te kunnen spelen. Mijn vriend raadde me aan om een GTX970 (Nvidia) te nemen, of een Radeon R9 290. Waar ik bang voor ben is of dat het MoBo en de processor te weinig kracht bezitten om de video kaart optimaal te laten presteren (nogmaals, hier weet ik weinig van maar wil erg graag leren!)

Ga je overklokken?
Ik zal moeten leren hoe je moet overklokken. ik heb daar weinig verstand van en lees/leer van internet maar ook van vrienden die dit wel al meerdere keren gedaan hebben.

Als ik dingen heb gemist of er zijn vragen over de bouw, laat het me alsjeblieft weten!
dan kan ik zo snel mogelijk antwoorden!

het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 240,-€ 240,-
1Gigabyte GA-Z97-HD3€ 95,-€ 95,-
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 313,50€ 313,50
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 95,-€ 95,-
1NZXT S340 Zwart€ 72,99€ 72,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 27,83€ 27,83
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 101,-€ 101,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Cooler Master GM G750M€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 103,70€ 103,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.128,53

Alvast bedankt Tweakers!

EDIT:
.
Niet overklokken:
Met de standaard i5 4660 haal ik al een processor binnen die goed genoeg is om de games te draaien?
welke moederbord moet ik dan hebben?

Wel overklokken:
Wat raden jullie aan?

Ik zie dat er tot nu toe tips zijn gegeven over het besparen op items; het huidige budget is ongeveer 1000 euro. dat zie je in de kosten van het lijstje. ik heb er juist ongeveer 300 euro bijgevoegd om eventuele verbeteringen te vinden. ik ben lichtelijk meer gefocused om een beest te bouwen dan een pc op zuinigheid te bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jon Timmer op 26-05-2015 18:56 ]

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

16 GB is een overkill, bij gaming ga je nooit over de 8 GB heen:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
De PSU is een extreme overkill, een goede 550 watt zal genoeg zijn:
pricewatch: Antec VPF Series 550W
Op de SSD kun je wat besparen, BX100 is bijna net zo snel (verschil ga je niet merken):
pricewatch: Crucial BX100 250GB
Ook is het MB net iets te duur, een Z97 bordje heb je ook al voor 78 euro:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3
Als je wil overklokken heb je toch een hele sterke koeler nodig omdat een stockkoeler vaak alleen voldoende is bij de normale snelheid:
pricewatch: Noctua NH-D14

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Thomascr9695 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:58:

Ook is het MB net iets te duur, een Z97 bordje heb je ook al voor 78 euro:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3
Maar voor overklokken zijn beide borden niet echt lekker. Weinig fasen en koeling. Een beter idee is pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5, maar dan kom je meteen in het gebied van niet meer interessant zijn qua prijs/prestatie. Mijn advies, laat het gaan, het kost je makkelijk 100 euro meer terwijl de winst meestal marginaal is.
Als je wil overklokken heb je toch een hele sterke koeler nodig omdat een stockkoeler vaak alleen voldoende is bij de normale snelheid:
pricewatch: Noctua NH-D14
Wat een koeler die de helft kost, zoals een pricewatch: Scythe Mugen 4 is niet genoeg?

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 26-05-2015 18:04 ]

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

br00ky schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:03:
[...]

Maar voor overklokken zijn beide borden niet echt lekker. Weinig fasen en koeling. Een beter idee is pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5, maar dan kom je meteen in het gebied van niet meer interessant zijn qua prijs/prestatie. Mijn advies, laat het gaan, het kost je makkelijk 100 euro meer terwijl de winst meestal marginaal is.

Leuk bordje was ik aan het overwegen alleen ik ben bang dat dat niet meer in zijn budget valt.

[...]

Wat een koeler die de helft kost, zoals een pricewatch: Scythe Mugen 4 is niet genoeg?
Kan inderdaad wel een beetje goedkoper. ;)

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Eigenlijk weer het eeuwige overklok dilemma, voordat je hier een fatsoenlijke overklok configuratie van hebt gemaakt zit je dus op een 450 euro voor moederbord, CPU en cooler, terwijl je voor 250 euro al een i5 met moederbord hebt. Eventueel nog een paar tientjes erbij voor een after market cooler. Er zijn nog steeds weinig indicaties dat overklokken je een noemenswaardig voordeel gaat geven in games. Als je het leuk vindt moet je het zeker doen, anders kan je beter die 200 euro in je zak houden.

edit: wel apart trouwens die prijs voor Windows 7 Home Premium, ongeveer tweederde minder dan alles wat tot nu toe aangeboden werd. Ik zie bij de shopreviews van de betreffende winkel dat er al eerder wat onenigheid bestond over de legitimiteit van hun Windows keys: http://tweakers.net/shopreview/9458/actiehunt/shopreviews/.

[ Voor 25% gewijzigd door Tribits op 26-05-2015 18:19 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Jon Timmer
wauw. wat een reacties! ik ben nog steeds niet helemaal zeker mijn set up. Ik ga kijken naar de alternatieven!

Stel dat ik niet ga overklokken, wat is dan de beste optie?

en stel dat ik een vriend laat helpen met overklokken, ga ik dan van jullie advies uit?

edit:

Ik heb de comment recht boven me niet goed gelezen.
Niet overklokken:
Met de standaard i5 4660 haal ik al een processor binnen die goed genoeg is om de games te draaien?

Wel overklokken:
Wat raden jullie aan?

[ Voor 74% gewijzigd door Jon Timmer op 26-05-2015 18:50 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Jon Timmer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:45:

Niet overklokken:
Met de standaard i5 4460 haal ik al een processor binnen die goed genoeg is om de games te draaien?

In principe zijn alle LGA1150 bordjes prima. Heb je specifieke wensen? Op dit moment is de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 erg populair. Mooie audiochip, M.2 slot en voldoende SATA en USB aansluitingen.
Wel overklokken:
Wat raden jullie aan?
Minimaal een setje als 4690K + pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 + pricewatch: Scythe Mugen 4.

Of jij of je vrienden gaan overklokken maakt het verschil in prijs natuurlijk niet verschillend ;).

• Jon Timmer
br00ky schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:55:
[...]

In principe zijn alle LGA1150 bordjes prima. Heb je specifieke wensen? Op dit moment is de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 erg populair. Mooie audiochip, M.2 slot en voldoende SATA en USB aansluitingen.

[...]

Minimaal een setje als 4690K + pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 + pricewatch: Scythe Mugen 4.

Of jij of je vrienden gaan overklokken maakt het verschil in prijs natuurlijk niet verschillend ;).
Oke. Ik ben iemand die waarschijnlijk niet overklokt om de garantie van de pc te behouden. stel dat er hardware stuk gaat, kan ik deze altijd terug sturen in het geval. Waar ik me meer zorgen om maak is of de compabiliteit van het MoBo en de processor wel goed genoeg zijn met de R9 290 Radeon card. Daarnaast weet ik niet of er genoeg cooling is. De 16 RAM is expres omdat ik niet na een korte periode gelijk weer wil upgraden. Ik ben daarnaast ook iemand die van die overkill houdt (sorry). Als er uit deze forum post verbeteringen komt en ik alsnog wat van het 1200-1300 budget over houdt, zal ik eventueel kijken voor nog meer opslag.

Concrete vragen:

Als ik de R9 290 video card koop, is het dan beter om niet over te klokken? en met welke hardware moet ik dit dan doen?
Is het eventueel verstandiger om een andere kast (ofzo iets) te halen voor betere toelaatbaarheid voor Fans? zo ja, welke?
Welke kast en fans raad u dan aan?
Is het mogelijk om een meer dichte kast te halen die toch geluidsvermindering bedoelt is TERWIJL hij met het hierboven genoemde rekening houdt?
(ik heb liever betere cooling over de geluidsvermindering. Geluid is ten slotte niet zo erg.)

Moet ik eventueel ook nog rekening houden met een cooler voor de processor? en is dat vervolgens dan voor de huidige in mijn lijst, of voor een eventueel andere?

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Jon Timmer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:13:
[...]
Waar ik me meer zorgen om maak is of de compabiliteit van het MoBo en de processor wel goed genoeg zijn met de R9 290 Radeon card.
En hoe zou dit een probleem vormen? Er zullen vast hele basic bordjes zijn die niet toegerust zijn op een high-end kaart, maar *alle* interessante moederborden met een B85/H97 zijn prima geschikt voor een 290.
Als ik de R9 290 video card koop, is het dan beter om niet over te klokken? en met welke hardware moet ik dit dan doen?
Overklokken van wat?
Is het eventueel verstandiger om een andere kast (ofzo iets) te halen voor betere toelaatbaarheid voor Fans? zo ja, welke?
Welke kast en fans raad u dan aan?
Dé kast van het moment is de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart. Zeer stil, koel, veel ruimte en erg degelijk. Uiteraard zijn er nog vele andere mogelijkheden, maar dit is alvast een kast waar je naar kan kijken.
Is het mogelijk om een meer dichte kast te halen die toch geluidsvermindering bedoelt is TERWIJL hij met het hierboven genoemde rekening houdt?
Zeker, zie vorige opmerking.
Moet ik eventueel ook nog rekening houden met een cooler voor de processor? en is dat vervolgens dan voor de huidige in mijn lijst, of voor een eventueel andere?
Persoonlijk vind ik de intelkoelers wat luidruchtig, dus zou ik er wel voor kiezen. En ach, die twee tientjes voor een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of eentje meer voor een pricewatch: Scythe Mugen 4 zijn de uitgave ook niet.

• Jon Timmer
br00ky schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:01:
[...]

En hoe zou dit een probleem vormen? Er zullen vast hele basic bordjes zijn die niet toegerust zijn op een high-end kaart, maar *alle* interessante moederborden met een B85/H97 zijn prima geschikt voor een 290.

[...]

Overklokken van wat?

[...]

Dé kast van het moment is de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart. Zeer stil, koel, veel ruimte en erg degelijk. Uiteraard zijn er nog vele andere mogelijkheden, maar dit is alvast een kast waar je naar kan kijken.

[...]

Zeker, zie vorige opmerking.

[...]

Persoonlijk vind ik de intelkoelers wat luidruchtig, dus zou ik er wel voor kiezen. En ach, die twee tientjes voor een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of eentje meer voor een pricewatch: Scythe Mugen 4 zijn de uitgave ook niet.
Ik wil dus niet overklokken! zodoende om de garantie te houden :)
Maar het maakt dus niet heel erg veel uit zolang het maar een B85/H97 bevat?
En wat betreft de huidige Z97 die ik in me lijstje heb?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Overklokken binnen het acceptabele heeft natuurlijk geen effect op garantie, dus daarvoor zou je het niet hoeven te laten. Echter ben je relatief veel kwijt, terwijl de winst in games marginaal is.

Wat betreft het moederbord uit je openingspost, tja, niet heel bijzonder voor 95 euro. De populaire pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 heeft bijv. voor 12 euro minder een M.2 slot en een nettere audiochip (voor wat het waard is). Hij heeft geen SLI ondersteuning en CFx gaat niet direct via de cpu.

• Jon Timmer
br00ky schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:46:
Wat betreft het moederbord uit je openingspost, tja, niet heel bijzonder voor 95 euro. De populaire pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 heeft bijv. voor 12 euro minder een M.2 slot en een nettere audiochip (voor wat het waard is). Hij heeft geen SLI ondersteuning en CFx gaat niet direct via de cpu.
Wat zijn het SLl n CFx? ik begreep het niet helemaal op het internet :L

• Tribits
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Standaards om meerdere videokaarten aan elkaar te koppelen, SLI is van nVidia, Crossfire (CFx) van AMD. Dat moet je moederbord dus ondersteunen als je dat wilt, maar in zijn algemeenheid wil je dat niet. Eigenlijk voldoet een enkele vidoekaart vrijwel altijd, tenzij je boven de 2560x1440 gaat of zeer hoge framerates wilt hebben op een lagere resolutie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Jon Timmer
ah oke! duidelijk! dus eigenlijk is er niet heel erg veel aan te passen aan het lijstje :)
de video kaart, de kast en inderdaad de Fan.

• Jon Timmer
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 316,90€ 316,90
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 96,-€ 96,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 105,95€ 105,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 73,81€ 73,81
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Cooler Master GM G750M€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.158,97

Zeer mooi bedrag voor een budget van 1200-1300 euro, denk ik!
Ik ga waarschijnlijk niet overklokken en indien wel zal ik de i5 4960K processor aanschaffen.
Tips zijn altijd welkom, maar tot nu toe; bedankt voor alle suggesties en hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Jon Timmer op 27-05-2015 11:53 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom kies je voor een voeding van 750W als 250-300W minder ook al voldoet? Je HDD kan eventueel goedkoper met een non-red exemplaar, zoals de pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB of één van de andere populaire schijven.

Houdt er verder rekening mee dat overklokken zoals overklokken bedoeld is alleen op een Z-chipset kan.

• Jon Timmer
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:00:
Waarom kies je voor een voeding van 750W als 250-300W minder ook al voldoet? Je HDD kan eventueel goedkoper met een non-red exemplaar, zoals de pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB of één van de andere populaire schijven.

Houdt er verder rekening mee dat overklokken zoals overklokken bedoeld is alleen op een Z-chipset kan.
Duidelijk. omdat ik er ook geen ervaring mee heb laat ik het overklokken met deze pc rusten.
Ik heb van een vriend gehoord dat een voeding met een hogere Watt ''handig'' zou zijn. Weet u toevallig of dit waar is, en wat de pc eigenlijk als maximaal verbruik heeft?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maximaal piek verbruik alsin torture tests op zowel cpu als GPU? richting de 500w, maar is totaal niet realistisch, een normale gameload zal onder de 400w blijven steken.

Een pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular of een pricewatch: Antec VPF Series 550W [goedkoper dan de 450w versie] is prima.

Overigens zou ik als R9 290 de pricewatch: Club 3D Radeon R9 290 royalQueen nemen, betere koeler, lagere prijs.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Eens met bovenstaande, ondersteunend linkje erbij en klaar :). pricewatch: Seasonic S12G 450W is ook nog een interessante optie. Iets goedkoper dan de CM maar zeker niet minder.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die S12G is volgens mij zelfs iets beter qua kwaliteit, en omdat ie niet modulair is, kun je hem nog beter wegproppen in je R5.

• Jon Timmer
VasZaitsev schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:13:
Die S12G is volgens mij zelfs iets beter qua kwaliteit, en omdat ie niet modulair is, kun je hem nog beter wegproppen in je R5.
Niet om nitpicky te zijn; maar waarom is hij beter?

Is het niet verstandiger om alsnog voor een 550 watt te gaan?

je liet weten dat meeste stress tests niet boven de 400 watt steken. maar dit is specifiek voor de Radeon card, toch? ik neem aan dat de voeding niet alleen de video card laat runnen.
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:09:
Eens met bovenstaande, ondersteunend linkje erbij en klaar :). pricewatch: Seasonic S12G 450W is ook nog een interessante optie. Iets goedkoper dan de CM maar zeker niet minder.
ik heb je link gelezen. deze kaart verbruikt echt helemaal niet zo veel vergeleken met de GTX series bijvoorbeeld.

Dan begrijp ik dus ook waarom de 750 een overkill is.

[ Voor 8% gewijzigd door Jon Timmer op 27-05-2015 12:21 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Jon Timmer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:18:
[...]

ik heb je link gelezen. deze kaart verbruikt echt helemaal niet zo veel vergeleken met de GTX series bijvoorbeeld.
De huidige 900 serie is anders een heel stuk zuiniger ;), net als dat de 780 zuiniger is dan de 290.
Jon Timmer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:18:
[...]

Is het niet verstandiger om alsnog voor een 550 watt te gaan?
Als je de uitkomsten goed interpreteert hoeft dat dus niet.
je liet weten dat meeste stress tests niet boven de 400 watt steken. maar dit is specifiek voor de Radeon card, toch? ik neem aan dat de voeding niet alleen de video card laat runnen.
2.System Wattage with GPU in FULL Stress = 372W
Zij en wij ook ;).

[ Voor 38% gewijzigd door br00ky op 27-05-2015 12:23 ]

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Voor de aftermarket koeler, zou je ook kunnen overwegen om voor een DeepCool Lucifer te gaan, die koelen net wat beter dan de Scythe Mugen 4, maar wel een tikje luider. De DeepCool is overigens vrijwel dezelfde prijs als de Mugen 4.

Voor de processor, als je het wil kan je voor de 4590 gaan, die is iets sneller dan de 4460. Vooral de turbo snelheid (3,4 Ghz vs 3,7 Ghz) is wat rapper.

• Jon Timmer
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:00:

ik zag dat de levensduur van de Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB erg kort was
(na 1 jaar 2 schijven al kapot).

Heb je eventueel een andere aanrader? (ik denk er ook zelf aan om een 3TB te nemen. dit omdat ik ten eerste gewoon nooit zonder wil zitten, blijkbaar een vreemde soort van Claustrofobie. Dit heb ik gevormd in de jaren dat ik maar 300 gb had xD )

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je zag dat de levensduur kort was, waar zag je dat? Op individueel niveau zegt 2 schijven trouwens helemaal niets. Ik heb al 6-7 jaar een Seagate, die het nog prima doet. Is het dan ineens wel weer een stuk betrouwbaarder?

Je hebt heel veel disks nodig voor betrouwbare uitspraken ;).

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 27-05-2015 12:27 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zuinigheid ligt ook aan welke bron je pakt, er zijn bronnen waar je in-game zo'n 40w ziet, er zijn bronnen die bijna 100w laten zien.

Die van Brooky laat bijv. maximaal opgenomen vermogen zien, ja, leuk om te weten, maar zegt weinig over in-game.

De S12G heeft volgens mij nét iets betere interne componenten dan de CM, maar ze zijn allebei erg goed.

Als je een R5 neemt en optimale stilte en koeling wilt, is er natuurlijk maar 1 keuze, die weer eens niet te krijgen is, hij komt wel weer terug hoor, de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power

• Jon Timmer
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:26:
Je zag dat de levensduur kort was, waar zag je dat? Op individueel niveau zegt 2 schijven trouwens helemaal niets. Ik heb al 6-7 jaar een Seagate, die het nog prima doet. Is het dan ineens wel weer een stuk betrouwbaarder?

Je hebt heel veel disks nodig voor betrouwbare uitspraken ;).
ik bedoelde er niets mee tegenover u persoonlijk.
Ik heb geen ervaring met hardware dus ik ging van de reviews uit!

• Jon Timmer
VasZaitsev schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:27:
Zuinigheid ligt ook aan welke bron je pakt, er zijn bronnen waar je in-game zo'n 40w ziet, er zijn bronnen die bijna 100w laten zien.

Die van Brooky laat bijv. maximaal opgenomen vermogen zien, ja, leuk om te weten, maar zegt weinig over in-game.

De S12G heeft volgens mij nét iets betere interne componenten dan de CM, maar ze zijn allebei erg goed.

Als je een R5 neemt en optimale stilte en koeling wilt, is er natuurlijk maar 1 keuze, die weer eens niet te krijgen is, hij komt wel weer terug hoor, de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
Deze cooler is het wachten waard? dat heb ik er dan wel degelijk voor over!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Jon Timmer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:29:
[...]

ik bedoelde er niets mee tegenover u persoonlijk.
Ik heb geen ervaring met hardware dus ik ging van de reviews uit!
Ik voelde me helemaal niet aangesproken hoor :).

offtopic:
Zeg maar je hoor ;)

• Jon Timmer
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:30:
[...]

Ik voelde me helemaal niet aangesproken hoor :).

offtopic:
Zeg maar je hoor ;)
:o
heeft u een aanrader voor 3TB eventueel?
Voor nu ga ik uit voor de Seagate. (2TB)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
In principe is de betrouwbaarheid van alle populaire schijfjes nagenoeg hetzelfde. Sowieso is je data zo veilig als je backup natuurlijk ;). Qua prijs is de pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB dan een erg fijne harddisk.

• Jon Timmer
JaHalloZeg schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:24:
Voor de aftermarket koeler, zou je ook kunnen overwegen om voor een DeepCool Lucifer te gaan, die koelen net wat beter dan de Scythe Mugen 4, maar wel een tikje luider. De DeepCool is overigens vrijwel dezelfde prijs als de Mugen 4.

Voor de processor, als je het wil kan je voor de 4590 gaan, die is iets sneller dan de 4460. Vooral de turbo snelheid (3,4 Ghz vs 3,7 Ghz) is wat rapper.
Staat de Lucifer beter of slechter tegenover de Thermalright True Spirit 140 Power?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jon Timmer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:30:
[...]

Deze cooler is het wachten waard? dat heb ik er dan wel degelijk voor over!
Als je de moeite ervoor wilt nemen zou ik eens een paar shops mailen met de vraag wanneer ze hem weer verwachten. Een tijdje terug was hij ook een week of twee niet leverbaar, maar het is gewoon een zeer goed ding.

Vooral Megekko even mailen dan, die verkochten heb een stuk goedkoper dan de concurrenten.
Jon Timmer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:34:
[...]

Staat de Lucifer beter of slechter tegenover de Thermalright True Spirit 140 Power?
Ga maar uit van slechter, de TS140p is ongeveer even goed als koelers van 60-70 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door RobinHood op 27-05-2015 12:35 ]

• Jon Timmer
Seasonic S12G 450W is dus naar jullie mening meer dan voldoende?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het is een goed ding met voldoende prik, prima keuze dus.

• Jon Timmer
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 205,10€ 205,10
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1Club 3D Radeon R9 290 royalQueen€ 294,95€ 294,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 91,50€ 91,50
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 73,81€ 73,81
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 45,94€ 45,94
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.165,66

geupdate.

• Jon Timmer
en nu komt nog de gouden vraag: welk beeldscherm?

• Jon Timmer
Jon Timmer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:50:
en nu komt nog de gouden vraag: welk beeldscherm?
of zit ik in de foute section voor deze vraag? dan move ik hem. :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is toch wel een van de beste schermen die je kan krijgen voor een goede prijs. Eigenlijk is hij op alle vlakken goed of zeer goed.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Of de in hoogte verstelbare broer, pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart voor 2 tientjes meer.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 27-05-2015 12:56 ]

• Jon Timmer
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:56:
Of de in hoogte verstelbare broer, pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart voor 2 tientjes meer.
20 euro neertellen voor een beetje verstellen. gelukkig heb ik een stoel die makkelijk te verstellen is! :D

(of toch maar even kijken of ik er 20 euro kan bijtellen...)

[ Voor 7% gewijzigd door Jon Timmer op 27-05-2015 13:00 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Of een boek eronder. Mijn monitor staat op mijn versterker, werkt ook prima.

• Jon Timmer
VasZaitsev schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:01:
Of een boek eronder. Mijn monitor staat op mijn versterker, werkt ook prima.
ahahahaha!

• Jon Timmer
ik wil iedereen bedanken voor de input, advies, hulp en dergelijke.
Was er zelf ècht niet uitgekomen. ook dat alle vragen die ik had beantwoord zijn! :D

• Jon Timmer
Ik heb even met pcpicker gekeken of er comptabiliteit problemen waren.
link hieronder:
http://pcpartpicker.com/p/bdCDVn

''Some Intel B85 chipset motherboards may need a BIOS update prior to using Haswell Refresh CPUs.''

heeft dit moederbord dit probleem?
zo ja, moet ik een ander moederbord kiezen of is dit voor een techniek-fobisch persoon oplosbaar?
(ik snap niet wat het betekent!)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit moederbord is van na de introductie van de Refresh, dus geen probleem met compatibiliteit. Deze opmerking slaat eigenlijk op B85 in het algemeen, die meestal van vòòr de Refreshes zijn en soms een BIOS update nodig hebben om te werken met die nieuwere cpu's.

[ Voor 55% gewijzigd door br00ky op 27-05-2015 14:31 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:50
Misschien is dit nog een interessant alternatief? V&A aangeboden: XFX R9 290 4GB Core Edition

• Jon Timmer
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:30:
Dit moederbord is van na de introductie van de Refresh, dus geen probleem.
oke! gelukkig :D
Is het trouwens ook zo dat er geen problemen zijn met de 16 gig ram Ballistix sport?
quote:
''Ik zou overigens wel kijken of je RAM en Moederbord goed samen kunnen.Heb daar wel eens eerder gedonder mee gehad''
ik heb het gegoogeld maar krijg geen duidelijk antwoord.
Weet jij dat toevallig?

(gelijk naar de je/jij term :) )

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Voor de prijs? Echt niet, een jaar geleden betaalde ik 30 euro minder voor dezelfde kaart.

200 euro is nog leuk voor een reference, maar dan moet je dus wel zelf een andere koeler plaatsen, 230-250 is een aardige prijs voor een 290 met een aftermarket koeler, alles daarboven? koop voor die 50 euro meer een nieuwe.

Gigabyte doet vaak niet moeilijk met geheugen, en Crucial is een bekend en groot merk. Moet wel goed gaan.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Het RAM uit je openingspost is volgens de specs geen low-profile RAM, wat met een aftermarket koeler problemen kan geven. Ik verwacht het niet, wat je hebt geen RAM zoals de pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9 die dat wel doen.

Je kunt het zekere voor het onzekere nemen en de pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU nemen. Die zijn sowieso laag. Maar goed, we praten niet over meer dan een paar millimeter verschil.

/oh, zie nu dat de issue ergens anders lag. Dan helemaal eens met Vas ;).

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 27-05-2015 14:37 ]

• Jon Timmer
dan neem ik het gewoon aan en dat het allemaal goed komt :)

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
VasZaitsev schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:35:
[...]

Voor de prijs? Echt niet, een jaar geleden betaalde ik 30 euro minder voor dezelfde kaart.

200 euro is nog leuk voor een reference, maar dan moet je dus wel zelf een andere koeler plaatsen, 230-250 is een aardige prijs voor een 290 met een aftermarket koeler, alles daarboven? koop voor die 50 euro meer een nieuwe.

Gigabyte doet vaak niet moeilijk met geheugen, en Crucial is een bekend en groot merk. Moet wel goed gaan.
Ik had in november een reference 290 gehaald op marktplaats voor €150 ongeveer een weekje later weer verkocht voor €150 hier in V&A, als je het een beetje in de gaten houd zijn die reference kaarten voor een prikkie te koop.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Tja, waren de prijzen nog maar die van November he...

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Pagina: 1