Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Nog even en mijn dochter is jarig dus dan krijgt ze eindelijk die felbegeerde smartphone. Eisen zijn simpel:
- budget net iets boven de 100,-
- liefst nieuwste versie van Android (vanaf 5.0 zodat ze even 'mee kan')
- processor die overweg kan met de apps die tieners leuk vinden
- camera waarmee ze eens een foto of selfie kan schieten om op WhatsApp te gooien

In mijn zoektocht ben ik nu aangekomen bij een keuze tussen de Motorolo Moto E of de Samsung Galaxy Core Prime. Beiden op moment van schrijven 129,- dus dat zal het verschil niet maken.

Beide toestellen draaien op dezelfde snapdragon 410 quadcore op 1,2GHz en hebben een 4,5" scherm. Ook RAM (1Gb) en opslag (8Gb) en aanwezigheid van Micro-SD slot is idem.

De Moto E heeft net iets meer pixels (960x540) dan de Core Prime (800x480), een iets grotere accu (2.390 ipv 2.000mAh) en claimt GorillaGlass en spatwaterdicht te zijn. Mijn eerste voorkeur ging toen uit naar de Motorola, maar onder tieners is merkbeleving ook belangrijk dus heeft Samsung een streepje voor.

Wat raden jullie ons aan?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum.

→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Zelf zou ik dan voor de Samsung kiezen, bij de meeste mensen gaat het vooral om de looks van een telefoon en functionaliteit is het tweede punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
heb je dit topic al gelezen?
Budget smartphone

exact dezelfde gevonden resultaten. Wellicht dat je daar nog wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
De Moto E 4G kan ook goedkoper door bij Coolblue te gaan voor een maandelijks opzegbaar abonnement van Ben. Dan kom je op dit moment op de volgende prijs (toestel + aansluitkosten + 1 maand abonnement) 91+9.95+4.50 = 104,45
Als je dat dan ook nog eens combineert met een 5 euro kortingscoupon die hier op het forum (vooral aan het eind van de maand) best vaak langs komt en ook nog met cashback van ippies wordt het helemaal aantrekkelijk.

Het werkt trouwens ook voor de Samsung Galaxy Core Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Ik zou de moto nemen ivm updates. Samsung doet daar niet echt zijn best voor met de lowends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
job89 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:28:
De Moto E 4G kan ook goedkoper door bij Coolblue te gaan voor een maandelijks opzegbaar abonnement van Ben. Dan kom je op dit moment op de volgende prijs (toestel + aansluitkosten + 1 maand abonnement) 91+9.95+4.50 = 104,45
Als je dat dan ook nog eens combineert met een 5 euro kortingscoupon die hier op het forum (vooral aan het eind van de maand) best vaak langs komt en ook nog met cashback van ippies wordt het helemaal aantrekkelijk.

Het werkt trouwens ook voor de Samsung Galaxy Core Prime
Leuk idee! Ik heb al gekozen voor een prepaid sim van SimYo dus KPN netwerk. Ik gok dat dit plan met een Ben opzegbaar abonnement een Ben simlocked telefoon meelevert?

Dat van die updates is inderdaad ook wel een overweging. De Core Prime heeft nu nog 4.4 en krijgt komende maand de update naar 5.0 las ik. Als dat niet was gebeurd had ik sowieso niet getwijfeld en was voor de Moto E gegaan.

Ook allen dank voor de extra leesvoer pagina's. Best interessant maar die komen allemaal toch weer 50,- boven budget uit na de P7 cashback.

Laatste punt in mijn overweging is dat ze al Samsung gewend is met haar Tab 3 10.1 dus wellicht toch handig om bij 1 merk te blijven.

Vermoed dat het toch een Samsung gaat worden...

[ Voor 16% gewijzigd door erwin.heukels op 26-05-2015 19:28 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
erwin.heukels schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:23:
[...]

Leuk idee! Ik heb al gekozen voor een prepaid sim van SimYo dus KPN netwerk. Ik gok dat dit plan met een Ben opzegbaar abonnement een Ben simlocked telefoon meelevert?
Nee. Coolblue levert simlock vrije telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Aha! Dan morgen maar ff langs de winkel denk ik....!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 19:44
De moto E (2de gen.!) heeft, maar een front camera met 300kP en de samsung heeft er 2 MP. Dat verschil zal uw dochter wel merken als ze selfies neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Hoewel ik zelf de Moto E (2015) heb en heel tevreden mee ben, zou ik toch Windows Phone nemen, alle apps die tieners gebruiken zitten tussen, mooi voorbeeld is Nokia 535, specs zijn lager dan bij de genoemde Samsung en Motorola, echter Windows phone is veel lichter systeem.

En de 5mpx selfie camera zal de dochter meer waarderen denk ik, 535 heeft voor een 5mpx en achter 5mpx met flits.

Heb zelf een 14 jarige zusje die over gestapt is (Galaxy Nexus ging kapot) en op Yahoo weer app na zijn alle apps die zij gebruikt er gewoon.

Google apps missen maar YouTube werkt via de browser, IE werkt sneller dan Chrome (sneller op zwakkere telefoons, heb zelf Firefox op moto e omdat chrome gewoon te traag is).
Nokia Here krijg je erbij (offline navigatie) en ga zo door.

Persoonlijk een prima keus, simlock vrij kost die rond de 100 euro, met prepaid heb ik hem zelfs voor 69 gezien.

En als het perce Android moet wezen, beide Core Prime en Moto E (2015) overslaan en voor iets duurdere telefoon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

WP is idd heel leuk, voor Jijbuis werkt Metrotube overigens episch, kun je overigens ook laten draaien terwijl je in een andere app bezig bent, wel zo prettig.

Nadeel is dat iets als Snapchat wel mist, zijn de nodige alternatieven voor, maarja, dan moeten haar 'dinnetjes ook om.

L535 is verder gewoon een heel leuk ding voor een nog leukere prijs, kun je de nodige jaren mee doen, en je krijgt ook gewoon alle updates.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Allen dank voor het meedenken. Is uiteindelijk toch de Galaxy Core Prime geworden toen ik ze vandaag alle 2 eens naast elkaar in actie zag bij de MM. Helaas waren ze daar uitverkocht dus snel besteld bij Bol.com waar ze de laatste waren waar ze nog voor 129,- te koop waren. Toch vreemd hoe in 1 dag simultaan de halve wereld er weer 20,- bovenop gooit en ze voor 149,- aanbiedt op Bol.com na.....

[EDIT]En ja; via Coolblue + Ben abbo voor 1 maand had het vast goedkoper gekund, maar vind ik eigenlijk niet echt 'fair' en ook te veel gedoe...

[ Voor 15% gewijzigd door erwin.heukels op 27-05-2015 21:00 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Hoewel ik je veel plezier wens met de aankoop, toch een teleurstellende keuze, touchwiz maakt de telefoon stuk trager dan de clean variant op de moto e, en die laatste vind ik persoonlijk al vrij traag.

Echter, nogmaals veel plezier mee :)
Pagina: 1