Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone, android.

Wat is je budget?
Tot 200,-, vooral opzoek naar een goede phone met een goede prijs ipv pure budgettering (oftewel, betaal liever 220 euro voor een ronduit goede phone dan 190 voor een 'redelijk goede'). Snap strakke budgetten op dat gebied sowieso nooit, de 200 euro max is een richtlijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk om te browsen, navigeren(!), e-mail te checken. Dit moet ook allemaal relatief vlot lopen.

Niet: 3d-games

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is op twee toestellen gevallen:
De Samsung Galaxy core Prime
pricewatch: Samsung Galaxy Core Prime Zwart
Motorola E 4g
pricewatch: Motorola Moto E 4G/LTE (2de gen.) Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Bovenstaande opties zijn navenant dezelfde prijs (129,-, of nog lager bij coolblue + ben abo). Wat is het verschil? Door puur naar de specs te kijken: Samsung scherm heeft lagere resolutie en android 4.4. Staat tegenover dat resolutie niet altijd alles zegt en ik niet helder voor ogen heb wat de meerwaarde is van 5.0 boven 4.4 (op dit moment heb ik windows phone: ik ben onwetend). Ook heeft de Samsung telefoon wel een flitser en een betere 'selfie camera'. Mijn vraag is dan ook: Is er eentje duidelijk beter en zie ik wat over het hoofd?

Ook is 129,- nog aardig onder het budget. Deze twee toestellen zaten in mijn ogen op een 'sweet spot' wat betreft specs versus geleverde kwaliteit. Klopt het dat er vanaf 129,- - 200,- niet een smartphone met erg voor meerwaarde is te vinden mét 4g ondersteuning (heel eventueel zonder)? Zat nog even te kijken naar een huawei p7 bij hollandse nieuwe voor 197,-. Ondanks mooiere scherm, leek het een verouderde phone qua hardware in vergelijking met bovenstaande net uitgebrachte budget phones, of zie ik dat verkeerd?

Overigens ben ik ook niet vies van een avontuurtje met een Chinese-phone. Al weet ik niet zo goed waar ik dan moet beginnen.

Bij voorbaat dank voor de moeite! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou die resolutie toch wel echt te laag vinden. Het wordt dan wel echt snel korrelig en/of onscherp. Zit hier niks tussen? http://tweakers.net/price...;436904;412038/categorie/

Wat de Chinese phones, daar heb ik geen verstand van. Ik zou het betreffende topic eens doornemen.
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
Wat is je budget?
[...] Snap strakke budgetten op dat gebied sowieso nooit, de 200 euro max is een richtlijn.
offtopic:
Beetje raar statement, hier. Voor jou is het misschien een richtlijn, voor andere is het misschien echt een max.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 26-05-2015 00:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke telefoon heb je nu, en waarom stap je over van WP naar Android? Voor jouw eisen lijkt een WP gewoon prima eerlijk gezegd.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik zou als ik jou was gewoon voor een Windows Phone gaan. Sluit precies aan op je eisen. Of is er een app die er niet is voor WP die je graag wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je nog wel voor een Android in dit segment wilt gaan?
Hoe hard is die eis?

Zowel windows phones als BlackBerry in dit prijssegment bieden een net zo soepele, of soepelere gebruikservaring maar kunnen in de regel rekenen op een veel langere software support.

Windows phone is beter in navigeren.
BlackBerry heeft zijn unieke selling point juist met de HUB, waarmee je meerdere accounts makkelijk kan gebruiken. Daarnaast kun je op BlackBerry ook elke android navigator installeren waze/g-maps/sygic/here/tomtom(zit er al op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Gezien dat je de core prime ook noemt: zie mijn topic van een poosje terug:
5 inch smartphone met goede kwaliteit foto's

Wij hebben dezelfde zoektocht gemaakt voor mijn vrouw.

Wij hebben de P7 besteld via precies die optie bij hollandsnieuwe die jij noemt. En bijkomend voordeel: door de cashback actie kost die telefoon je geen 222 maar 172,-.
(www.p7cashback.nl)

De telefoon wordt al een maand nu naar volle tevredenheid gebruikt.

andere opties die in dat topic nog genoemd werden zijn de lumia 640 en 830...

(zou er zo 1 kopen als ik voor mijzelf nu een telefoon zou moeten kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
Room42 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 00:16:
Ik zou die resolutie toch wel echt te laag vinden. Het wordt dan wel echt snel korrelig en/of onscherp. Zit hier niks tussen? http://tweakers.net/price...;436904;412038/categorie/

Wat de Chinese phones, daar heb ik geen verstand van. Ik zou het betreffende topic eens doornemen.
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3

[...]
offtopic:
Beetje raar statement, hier. Voor jou is het misschien een richtlijn, voor andere is het misschien echt een max.
Van het overzicht lijkt Motorola G me wel wat, alleen ben ik bang dat HD in combinatie met zo'n processor al snel een 'langzaam gevoel' geeft.

Chinese phones heb ik vooral het probleem dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Ik ben zelf groot fan van wat getweak hier en daar, alleen is deze telefoon bedoelt voor een dame die daar geen kaas van heeft gegeten. Dus moet het na initiële opzet wel simpel te gebruiken zijn, anders kan ik telkens op komen draven.

Ik heb zelf nog een kekke gele nokia lumia 920, dus ik ken wp en ben er tevreden mee. Al moet ik wel zeggen, looks kunnen me normaal vrij weinig schelen, maar degene die die metro blokjes voor windows phone/windows 8.1 heeft verzonnen heeft der echt geen kaas van gegeten.

Maar om weer terug te komen op het topic, windows phone is geen optie omdat er enkele apps moeten worden gedraaid van een relatief klein bedrijf die wel andriod heeft maar geen wp. Anders was ik meteen voor de 640 gegaan. Al twijfel ik zelfs met het app probleem, want probeer maar eens iets beters te vinden dan de 640 in die prijsrange...

Anyway allen dank voor de input, heb ik nog een vraag, arjoderoon, waarom zou je alsnog naar wp gaan ipv van de p7? Bevalt die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Mijn metro blokjes zijn gewoon vierkantjes met een icoontje zie alleen een foto met transparante blokjes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Kelin schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:20:
[...]

Van het overzicht lijkt Motorola G me wel wat, alleen ben ik bang dat HD in combinatie met zo'n processor al snel een 'langzaam gevoel' geeft.

Chinese phones heb ik vooral het probleem dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Ik ben zelf groot fan van wat getweak hier en daar, alleen is deze telefoon bedoelt voor een dame die daar geen kaas van heeft gegeten. Dus moet het na initiële opzet wel simpel te gebruiken zijn, anders kan ik telkens op komen draven.

Ik heb zelf nog een kekke gele nokia lumia 920, dus ik ken wp en ben er tevreden mee. Al moet ik wel zeggen, looks kunnen me normaal vrij weinig schelen, maar degene die die metro blokjes voor windows phone/windows 8.1 heeft verzonnen heeft der echt geen kaas van gegeten.

Maar om weer terug te komen op het topic, windows phone is geen optie omdat er enkele apps moeten worden gedraaid van een relatief klein bedrijf die wel andriod heeft maar geen wp. Anders was ik meteen voor de 640 gegaan. Al twijfel ik zelfs met het app probleem, want probeer maar eens iets beters te vinden dan de 640 in die prijsrange...

Anyway allen dank voor de input, heb ik nog een vraag, arjoderoon, waarom zou je alsnog naar wp gaan ipv van de p7? Bevalt die niet?
Zijn vrouw heeft de P7.
Mocht je China overwegen, dan zou ik voor een bekender merk als bijvoorbeeld ZTE gaan.
De Z7 mini zit iets boven budget: http://www.aliexpress.com...-4-2-0GHz/2028679989.html
De Z5s echter ruim binnen budget: http://www.aliexpress.com...-1280x720/1439178580.html

Bij deze toestellen 1x een goede rom erop zetten en je hoeft er niet meer naar om te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Kelin schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:20:
[...]

...

Inderdaad zoals al gezegd werd hierboven: de P7 van huawei is voor/van mijn vrouw. Ik heb zelf een iphone 5s van mijn werk. Maar als ik die in zou moeten leveren en zelf een telefoon moeten kopen zou ik zo een lumia toestel kopen met Windows Phone.

[ Voor 51% gewijzigd door DeRooney op 29-05-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zou toch ook serieus een smartphone uit China overwegen. Twee goede kandidaten zijn de xiaomi redmi 2. Xiaomi heeft hele goede gebruiksvriendelijke software met over the air updates. De redmi 2 is verder ook een leuke telefoon in frisse kleurtjes. Ideaal voor een dame.

Alternatief is de zte s6 blade. Deze heeft mijn vriendin. Ook een mooie witte telefoon, met over the air software updates en Nederlandse taal ondersteuning. Heb via vraag en aanbod een exemplaar nieuw in verpakking te koop staan. Mocht je interesse hebben, laat maar even weten.
Pagina: 1