Moonrise

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand deze game al gecheckt?
http://store.steampowered.com/app/351040/

Ziet eruit als een pokémon rip-off, maargoed: pokémon komt zelf maar niet met de veelgevraagde multiplayer game. Het spel gaat overmorgen in early-access voor PC en MAC op steam.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/351040/ss_840110162f2f40b19fa2b044f47da6049a4de62f.1920x1080.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/351040/ss_845301cfe86c317dd262464e83ff4b4519d83882.1920x1080.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/351040/ss_d923dbbc324b31e9fe7721b5b39fc71828100c53.1920x1080.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/351040/ss_3d43fb4e26caa7d06f5fc2dcc2c9fdae062a5989.1920x1080.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/351040/ss_38e991387dc18901c4806168d8c6fab77b55da7b.1920x1080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Deze ga ik zeker volgen. Heeft aardig wat potentieel wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:07
Ziet er wel leuk uit en heeft op zich veel potentie. De early-access wacht ik wel even af. Maar ik hoor graag wat andere mensen er van vinden. Wie weet dat ik dan als nog over stag ga om de game op deze manier vast te spelen. Ben zelf wel groot Pokemon fan en ben sinds een week of 3 weer is begonnen met Y

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb een mailtje gestuurd naar de Dev en een key gekregen (via iemand die weer vrienden met de Dev is, ik had zelf ook geen flauw idee :9 ). Nog niet gespeeld het lijkt wel erg op Pokemon maar dat is wel positief.

[ Voor 23% gewijzigd door Postius op 26-05-2015 14:29 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
Ho shit... dit ziet er best prima uit! :O Ga 'm volgen!

(wel benieuwd wat de early access gaat kosten...)

[ Voor 32% gewijzigd door Unigo op 26-05-2015 16:16 ]

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nogal druk met de Dirty Bomb beta en deze beta. Zal van allebei eens een first impression posten binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Postius schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:45:
Nogal druk met de Dirty Bomb beta en deze beta. Zal van allebei eens een first impression posten binnenkort!
Nice!

In dit topic of ga je een eigen topic/blog maken?

Mogen we een uitgebreide verwachten of wordt het enkel platte tekst? (ik weet niet hoe het met de nda voor dit spel zit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 20:59
Nog nooit gehoord van deze game maar wat ik zo zie beloofd het heel wat goeds. Ik ga deze game zeker volgen en heb gelijk een beta key aangevraagd. :)

Edit: Blijkt dat beta key niet meer nodig is. Vandaag gaat hij als het goed is in early acces als ik het goed begrijp.

[ Voor 28% gewijzigd door Seoulsfinest op 27-05-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Seoulsfinest schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:01:
Nog nooit gehoord van deze game maar wat ik zo zie beloofd het heel wat goeds. Ik ga deze game zeker volgen en heb gelijk een beta key aangevraagd. :)

Edit: Blijkt dat beta key niet meer nodig is. Vandaag gaat hij als het goed is in early acces als ik het goed begrijp.
Meestal is early acces betalen voor toegang. Wat ik uit de pagina opmaak is dat hij later f2p zou moeten worden.

Ik wacht in ieder geval nog even af voordat ik er geld aan uit geef. Maar potentieel heeft het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
IdieEasy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:18:
[...]

Meestal is early acces betalen voor toegang. Wat ik uit de pagina opmaak is dat hij later f2p zou moeten worden.

Ik wacht in ieder geval nog even af voordat ik er geld aan uit geef. Maar potentieel heeft het zeker!
Klopt, heb gelezen dat de early acces 15 a 20 euro wordt. Voor die prijs wacht ik waarschijnlijk ook tot hij f2p wordt. Mocht de early acces 10 euro ofzo zijn dan vind ik dat een prima prijs om de game te proberen.

We zullen vanavond zien wat de prijs gaat worden. 8)

EDIT: Dit zijn blijkbaar de prijzen in USD

The Warden’s Edition — $14.99

Includes Moonrise Early Access, an exclusive Solari skin, and a bundle of premium in-game content offered at far less than the regular price.

Guildmaster’s Edition — $19.99

Includes Moonrise Early Access, two exclusive Solari skins, and a bundle with even more premium in-game content at less than the regular price.

[ Voor 25% gewijzigd door Seoulsfinest op 27-05-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Gekocht! Kon toch niet wachten... en die 5 euro meer of minder maakt dan ook niet veel uit, dus voor de Guildmaster's edition gegaan. Nou wel eerst werken, vanavond maar is proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Unigo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:56:
Gekocht! Kon toch niet wachten... en die 5 euro meer of minder maakt dan ook niet veel uit, dus voor de Guildmaster's edition gegaan. Nou wel eerst werken, vanavond maar is proberen!
Verwachten we natuurlijk wel een kleine toelichting :9 . Ik twijfel namelijk of ik nog wel een early access titel moet halen dus ben benieuwd naar jou bevindingen van 't spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Br3wmaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:08:
[...]

Verwachten we natuurlijk wel een kleine toelichting :9 . Ik twijfel namelijk of ik nog wel een early access titel moet halen dus ben benieuwd naar jou bevindingen van 't spel :)
Same here. Denk dat ik hem vanavond ook koop ( de 20 euro versie) maar ben benieuwd hoe die cashshop werkt (is het pay to win of niet). Verder benieuwd hoe die creatures gevangen moeten worden. Is het net als bij Pokemon een open wereld waar je doorheen loopt en creatures tegen komt of hebben ze een ander systeem.

Ook ik hoor graag je bevindingen voordat ik hem koop. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Seoulsfinest schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:24:
[...]

Same here. Denk dat ik hem vanavond ook koop ( de 20 euro versie) maar ben benieuwd hoe die cashshop werkt (is het pay to win of niet). Verder benieuwd hoe die creatures gevangen moeten worden. Is het net als bij Pokemon een open wereld waar je doorheen loopt en creatures tegen komt of hebben ze een ander systeem.

Ook ik hoor graag je bevindingen voordat ik hem koop. _/-\o_
Inderdaad zoveel vragen die nog onbeantwoord zijn en daarnaast ben ik toch behoorlijk vaak teleurgesteld na het aanschaffen van een Early Access titel. De enige die het tot nu toe waar heeft gemaakt voor mij is Assetto Corsa en in mindere maten Grim Dawn. Dus ben sowieso een beetje voorzichtig met Early Access titels.

Neemt allemaal niet weg dat ik ontzettend veel potentie zie in dit spel en ik hoop dan ook dat het helemal goed gaat komen met deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Br3wmaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:53:
[...]

Inderdaad zoveel vragen die nog onbeantwoord zijn en daarnaast ben ik toch behoorlijk vaak teleurgesteld na het aanschaffen van een Early Access titel. De enige die het tot nu toe waar heeft gemaakt voor mij is Assetto Corsa en in mindere maten Grim Dawn. Dus ben sowieso een beetje voorzichtig met Early Access titels.

Neemt allemaal niet weg dat ik ontzettend veel potentie zie in dit spel en ik hoop dan ook dat het helemal goed gaat komen met deze game :)
Ik snap je punt. Het lijkt tegenwoordig wel een must om eerst geld te verdienen met early access / early alpha verdienmodellen. Niet geheel slecht want het is geld om verdere ontwikkeling te bevorderen maar na Dayz ben ik er ook erg voorzichtig mee geworden.

Met een game al Moonrise ben ik bang dat je ten eerste 20 euro betaald en daarna nog vast zit aan kosten voor cash shops. ( ik weet dat dit nooit een must is maar kijk sommige facebook spelletjes als je niet bepaalde items in de cash shops haalt dan ben je een dag aan het wachten om weer iets te kunnen doen) Het feit dat ik een cashshop icoon in de UI zie staan baart mij al zorgen :'( Mocht deze game niet afhankelijk zijn van cash shop items dan koop ik hem vanavond gewoon omdat, zoals je zegt erg veel potentie in deze game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
vanavond uitgebreid spelen wordt voor mij wel lastig, ook nog sporten :) maarrrr ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Unigo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:06:
vanavond uitgebreid spelen wordt voor mij wel lastig, ook nog sporten :) maarrrr ik houd jullie op de hoogte!
Super! Laat ons even weten hoe die cashshop in elkaar steekt als je daar tijd voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Seoulsfinest schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Ik snap je punt. Het lijkt tegenwoordig wel een must om eerst geld te verdienen met early access / early alpha verdienmodellen. Niet geheel slecht want het is geld om verdere ontwikkeling te bevorderen maar na Dayz ben ik er ook erg voorzichtig mee geworden.

Met een game al Moonrise ben ik bang dat je ten eerste 20 euro betaald en daarna nog vast zit aan kosten voor cash shops. ( ik weet dat dit nooit een must is maar kijk sommige facebook spelletjes als je niet bepaalde items in de cash shops haalt dan ben je een dag aan het wachten om weer iets te kunnen doen) Het feit dat ik een cashshop icoon in de UI zie staan baart mij al zorgen :'( Mocht deze game niet afhankelijk zijn van cash shop items dan koop ik hem vanavond gewoon omdat, zoals je zegt erg veel potentie in deze game zit.
Ik hoop dat het gewoon Skins/outfits e.d. betreft, net zoals in LoL bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Br3wmaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Ik hoop dat het gewoon Skins/outfits e.d. betreft, net zoals in LoL bijvoorbeeld.
Zou verwachten dat ze ook sterkere versies van items verkopen, er zijn weinig mmo's f2p met een fair model.

Maar ik kan nog prima leven met bijv. + 50% vang kans op een poke bal, vermits het me niet onmogelijk wordt gemaakt met normale manier van vangen.

Ja, ik zei poke bal... nou en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Wat ik begreep van de beta-testers is dat je verschillende currencies hebt voor verschillende acties. sleutels om monsters mee te vangen, gold om rotzooi mee te kopen, gems om PvP en dungeons mee te doen.

Deze dingen genereren automatisch, maar kan sneller door te betalen. Maar, dit is puur op basis van forums... we'll see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
IdieEasy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:22:
[...]

Zou verwachten dat ze ook sterkere versies van items verkopen, er zijn weinig mmo's f2p met een fair model.

Maar ik kan nog prima leven met bijv. + 50% vang kans op een poke bal, vermits het me niet onmogelijk wordt gemaakt met normale manier van vangen.

Ja, ik zei poke bal... nou en :P
Ja dat soort items zouden opzich ook kunnen zolang het inderdaad maar niet onmogelijk wordt om ze met een normale 'ball' te vangen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Br3wmaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Oh gawd daar gaat het geld. Ik weet nog wel hoe dat ging bij mij toen ik Guild Wars 2 speelde.. Alleen maar cosmetics maar oh zo leuk. 8)7

Ik denk echter dat ze meer dan dat gaan verkopen. Zag in een filmpje dat je verschillende skills kon vrijspelen en die dan op je ''Pokemon'' (hoe heten die dingen eigenlijk) kan zetten. Lijkt me dat dat ook iets moois is voor de cash shop. Dan krijg je alleen probleem dat degene die bereid is om te betalen sneller alle skills zou hebben en misschien wel exclusieve skills zodat het pay to win zou worden.

EDIT:: De creatures heten Solari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Seoulsfinest schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:29:
[...]

Oh gawd daar gaat het geld. Ik weet nog wel hoe dat ging bij mij toen ik Guild Wars 2 speelde.. Alleen maar cosmetics maar oh zo leuk. 8)7

Ik denk echter dat ze meer dan dat gaan verkopen. Zag in een filmpje dat je verschillende skills kon vrijspelen en die dan op je ''Pokemon'' (hoe heten die dingen eigenlijk) kan zetten. Lijkt me dat dat ook iets moois is voor de cash shop. Dan krijg je alleen probleem dat degene die bereid is om te betalen sneller alle skills zou hebben en misschien wel exclusieve skills zodat het pay to win zou worden.

EDIT:: De creatures heten Solari.
Mocht dat het geval zijn en dan met name de exclusieve skills dan laat ik deze game sowieso aan me voorbij gaan. Ik snap dat als hij F2P is ze graag wat geld willen verdienen maar laat ze dan maar een voorbeeld nemen aan GW2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Br3wmaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:38:
[...]

Mocht dat het geval zijn en dan met name de exclusieve skills dan laat ik deze game sowieso aan me voorbij gaan. Ik snap dat als hij F2P is ze graag wat geld willen verdienen maar laat ze dan maar een voorbeeld nemen aan GW2 :)
WORD! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Br3wmaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:38:
[...]

Uuuuh, hoeveel tijd wil je erin steken?
Uit een recensie op de steampagina:
This game is concurrently being developed for mobile platforms as well as PC and it shows. Essential actions are done by swiping the screen. For those of us without touchscreen monitors, this task can be tiring. Nearly every action revolves around in-game gold currency, from purchasing items, entering dungeons, to even leveling up your crew. This would initially seem nice at first, for as promised the pay to win model is not present here. However, progress eventually hits a wall where large amount of coins need to be generated to simply pay for your creatures to grow to get to their next level. This decision is odd and feels like simply a stall wall to prolong the experience.
Klinkt niet heel positief :P
Vooral dat mobile gedeelte... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
IdieEasy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:46:
[...]

Uuuuh, hoeveel tijd wil je erin steken?
Uit een recensie op de steampagina:

[...]

Klinkt niet heel positief :P
Vooral dat mobile gedeelte... :s
Ik was ook toevallig de steam recensies aan het lezen en moet zeggen dat veel mensen het hebben over mobile gedeelte en paywalls in de game zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
En ik was zo happy over deze game. Ik laat hem nog wel even aan me voorbij gaan tot hij echt F2P is en dan proberen we het wel een keertje. Alleen het woord 'Paywalls'' staat me al tegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Br3wmaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:03:
En ik was zo happy over deze game. Ik laat hem nog wel even aan me voorbij gaan tot hij echt F2P is en dan proberen we het wel een keertje. Alleen het woord 'Paywalls'' staat me al tegen :9
Ik wacht nog even de review van Unigoo af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Seoulsfinest schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:13:
[...]

Ik wacht nog even de review van Unigoo af :)
Pas daar wel mee op, mobiele paywalls zijn vaak zo gemaakt dat je ze de eerste week niet tegen komt.

Interactie met andere spelers lijkt ook op een laag pitje te staan.

Ach, ik wacht rustig mijn tijd af, en kom hier af en toe langs voor ervaringen. Jullie mogen mijn testers zijn O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
IdieEasy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:15:
[...]

Pas daar wel mee op, mobiele paywalls zijn vaak zo gemaakt dat je ze de eerste week niet tegen komt.

Interactie met andere spelers lijkt ook op een laag pitje te staan.

Ach, ik wacht rustig mijn tijd af, en kom hier af en toe langs voor ervaringen. Jullie mogen mijn testers zijn O-) O-)
Ja snap ik maar ben toch benieuwd wat hij er van vind. Ik zelf wacht denk ik ook even tot na de early acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Moet wel even in m'n achterhoofd houden dat het een early access game is. (Maar, ik betaal er voor, dus fijn als 't ook een beetje te spelen is).

Qua currency, dit gevonden:

Currency

There are two major types of currency:
Gold - basic and most common, easily obtained and used for most things.
Gems - premium currency used to purchase Solari summons and other optional items. Can be obtained in-game or purchased with real money.

And several others (that refresh on timers):
Arena Passes - allows you to participate in the arena
Dungeon Passes - allows you to explore a dungeon
Capture Keys - allows you to capture a cleansed (defeated) wild Solari

Fortunately, you may fight random Solari in the wild on a whim - no timers!

Denk dat de paywall vooral afhangt van welke currency waarvoor gebruikt wordt, en hoe die te vergaren is. Voorbeeld: als gold nodig is om te levellen, maar verkregen kan worden door te 'grinden', prima. Maar, zal hier wat op in gaan als ik het daadwerkelijk gespeeld heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ik wacht de reviews van oa jullie wel even af. Als deze game toch P2W wordt dan ga ik er sowieso niet aan beginnen hoe leuk de game me ook lijkt en hoeveel potentie de game ook heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Br3wmaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:24:
Ik wacht de reviews van oa jullie wel even af. Als deze game toch P2W wordt dan ga ik er sowieso niet aan beginnen hoe leuk de game me ook lijkt en hoeveel potentie de game ook heeft
Ik heb nog geen p2w gezien en ik ben er een stuk scherper op dan veel andere mensen. Ik vind LoL ook namelijk p2w. Er zijn dingen waarvoor je kan betalen maar dit levert je geen ingame voordelen op voor zover ik kan zien. Niet dat ik dit spel hand en tand wil verdedigen maar die discussie hierboven gaat natuurlijk nergens over. Er wordt half slap gespeculeerd en dan wordt ergens vannuit gegaan zonder dat het ooit bevestigd is. Dacht dat we hier op tweakers toch wat beter nadachten ;).

Ik zou eerder zeggen dat het Pay to advance is of betalen om stukken over te slaan/makkelijker te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Postius op 28-05-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Postius schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Ik heb nog geen p2w gezien en ik ben er een stuk scherper op dan veel andere mensen. Ik vind LoL ook namelijk p2w. Er zijn dingen waarvoor je kan betalen maar dit levert je geen ingame voordelen op voor zover ik kan zien. Niet dat ik dit spel hand en tand wil verdedigen maar die discussie hierboven gaat natuurlijk nergens over. Er wordt half slap gespeculeerd en dan wordt ergens vannuit gegaan zonder dat het ooit bevestigd is. Dacht dat we hier op tweakers toch wat beter nadachten ;).

Ik zou eerder zeggen dat het Pay to advance is of betalen om stukken over te slaan/makkelijker te maken.
Er is nergens gezegd dat men vindt dat deze game p2w wordt. Enkel gespeculeerd en aangegeven dat men niet gaat spelen als het wel zo is.

Maar de verdenking is wel logisch, mobile ports hebben geen goede naam.

Verder vindt ik dit soort reviews toch vrij duidelijk:

3 uur gespeeld:
PROS:
-Free to play
-Looks good for a game that also runs on mobile
-Decent music
-Generous initial character customization options
-Good creature detail and animations

CONS:
-Zero exploration, everything is point and click and automatic
-Poorly balanced
-Tries to differentiate itself by doing things like having your character be able to help fight in battles; doesn’t actually add much to gameplay (its essentially like having another creature in play who has half as many moves)
-Mobile, time-based walls on game progress
-Optimized for touchscreens, those without them must suffer unintuitive mouse gestures to do essential actions
-Grindy
-Mundane, repetitive quests (fight three of “X” type of creature, deliver this item, fight one battle, capture one creature, click here)
-Somewhat difficult to discern what is fully going on in battles
-No real interaction with other human beings; might as well be npcs for all intents and purposes (the latest Pokemon games have more communication and play options with other people and they aren’t an MMO)
-Feels (and is) a phone game
-Slightly p2w
-Cliché, uninspired story
-Ultimately hollow
Deze geeft dan weer een beetje hoop.
55 uur gespeeld:
Actually one of my favorite mmo's to be fairly honest. I will dang sure Recommend this game to the F2P community.
You have my A+ on this.

Pro's
- Perfect design
- Great re-enactment of Pokemon but with a great twist to it.
- Meet really nice developers on the game before/after release and they help you around if you have questions. <3.

Con's
- Less gold then what you're expected to do. (As I was told this is to be fixed in a patch around today?) by a dev. (Oh my, it's true) Dev's are very informative.
- Too many errands then action. (Ah, whom am I kidding, we all love being busy).

Current Bugs as of 2:43 AM 5/27.15 | Patch #3,
- Crash that happens when you exit the game it states (Moonrise has stopped working). Which will then eat up cpu before closing and stabilize. (Fix either wait / close with task manager)
- If your resolution is lower then the max to widen to the screen the 'steam Ui messages" will act as if they're frozen while being wavy in the little 'black bars' and not disappear as they are stuck unless the Ui is opened again.
- You will be disconnected after some time which is normal, but any longer then that, Hitting the disconnect button does nothing. (Not always but it happens),
- Disconnect Message or "You have been disconnected from the internet. Check your internet) when it's fine?
While connecting back, it simply will not connect.
Wellicht ten overvloede: Ik kijk alsnog heel erg uit naar dit spel, en hoop dus dat het goed is, vandaar dat ik wat harder oordeel. Ik wil namelijk dat het goed is ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:47
[...]

Ik vind LoL ook namelijk p2w.
Wellicht niet helemaal het juiste topic maar toch benieuwd: Kan je dit wellicht even toelichten?

Ontopic: Het ziet er wel erg tof uit. Vanavond maar eens iets beter bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
JapieTalent schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:45:
[...]

Wellicht niet helemaal het juiste topic maar toch benieuwd: Kan je dit wellicht even toelichten?

Ontopic: Het ziet er wel erg tof uit. Vanavond maar eens iets beter bekijken :)
Lang verhaal kort door de bocht uitgelegd: LoL is een competitief spel waarbij je tegen andere mensen speelt. Mensen die betalen hebben de keuze uit veel meer heroes en runes. Dit geeft een speler veelmeer opties om "problemen" op te lossen als een andere speler. Meer manieren om problemen op te lossen is een groot voordeel. Het is niet pay 2 win in de zin van dat betaalde heroes beter zijn maar dat een betalende speler meer mogelijkheden heeft tot zijn beschikking en dus voordeel. Ik zelf vind dit in een PvP setting een schadelijke zaak aangezien de competitie voor mij voor alles gaat. Je kan geen eerlijke competitie hebben als niet alle spelers gelijke middelen hebben en spellen als LoL draaien 100% om de competitie.

Overigens kloppen de geposte mini-reviews vrij goed met mijn ervaring tot nu toe. Ja het is een tablet/IOS game. Er is een vrij hoog grind gehalte (net als bij pokemon).

Verder denk ik dat er na 3 uur spelen weinig zinnigs te zeggen valt over balance. Mensen die in het begin van een spel al over balance zeuren snappen er vaak weinig van. Ik denk dat dit spel leuker is op je telefoon dan PC, maar de core mechanics lijken opzich goed te werken en dat is toch het belangrijkst uiteindelijk.

Ik zal vanavond even mijn eerste indrukken typen enposten.

[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 28-05-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Postius schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:57:
[...]

Lang verhaal
.......

Ik zal vanavond even mijn eerste indrukken typen enposten.
De vergelijking met LOL gaat best ver op als je zo leest:
Instead, nearly every creature is simply 100% defeated by your crew before you can decide if you want to use a key to lock them in for your team, and the key will always work. The challenge is gone. Further, keys are earned based on real time passing and have a low cap to how many you can carry. For those of you who like to “collect them all”, you may have to wait a while. That is unless you have real money that you would like to spend.
Het kan wel zonder geld te besteden, maar is een stuk sneller als je wel geld uitgeeft.
Op zich heb ik daar geen probleem mee, zeker niet als een account cross-platform kan zijn. Dan zou ik helemaal blij worden. Dat heb ik echter nog niet kunnen vinden xD

[ Voor 37% gewijzigd door IdieEasy op 28-05-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
[...]

Noem het half slap gespeculeer, anderen vinden het leuk om te speculeren en discussieren wat de game inhoudt.

Daarnaast speculeer je zelf gewoon lekker mee door te zeggen dat de game geen p2w model zou hebben. Of mag ik aannemen dat je de game hebt gekocht en zelf al een aantal uur hebt gespeeld?
EDIT: Ik zie in je laatste post dat je vanavond je bevindingen post dus neem aan dat je idd de game hebt.
[...]

Lang verhaal kort door de bocht uitgelegd: LoL is een competitief spel waarbij je tegen andere mensen speelt. Mensen die betalen hebben de keuze uit veel meer heroes en runes. Dit geeft een speler veelmeer opties om "problemen" op te lossen als een andere speler. Meer manieren om problemen op te lossen is een groot voordeel. Het is niet pay 2 win in de zin van dat betaalde heroes beter zijn maar dat een betalende speler meer mogelijkheden heeft tot zijn beschikking en dus voordeel. Ik zelf vind dit in een PvP setting een schadelijke zaak aangezien de competitie voor mij voor alles gaat. Je kan geen eerlijke competitie hebben als niet alle spelers gelijke middelen hebben en spellen als LoL draaien 100% om de competitie.

Overigens kloppen de geposte mini-reviews vrij goed met mijn ervaring tot nu toe. Ja het is een tablet/IOS game. Er is een vrij hoog grind gehalte (net als bij pokemon).

Verder denk ik dat er na 3 uur spelen weinig zinnigs te zeggen valt over balance. Mensen die in het begin van een spel al over balance zeuren snappen er vaak weinig van. Ik denk dat dit spel leuker is op je telefoon dan PC, maar de core mechanics lijken opzich goed te werken.
Ik vind dat juist bij League of Legends niet kan spreken over oneerlijke competitie omdat er een cash shop is.

Ja, je kan heroes kopen maar deze kan je ook kopen door ingame currency te ''farmen'' door matches te spelen. Wanneer je pre-made team hebt en veel wint gaat dit erg snel.

Ja je kan runes kopen. Zelfde verhaal als bij de heroes.

Je kan runepages kopen. Voordeel hiervan is dat je niet constant runes hoeft te veranderen. zorgt dit er voor dat je 'problemen'beter kan oplossen dan anderen? Neen... het zorgt er alleen voor dat je niet af en toe je runes hoeft aan te passen wanneer je een andere lane of build speelt.

Ik weet niet hoeveel je League of Legends zelf hebt gespeeld maar in mijn ervaring koopt mijn omgeving, including me, alleen maar skins en runepages voor echt geld en de rest spelen we vrij door de game gewoon te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Seoulsfinest schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Noem het half slap gespeculeer, anderen vinden het leuk om te speculeren en discussieren wat de game inhoudt.

Daarnaast speculeer je zelf gewoon lekker mee door te zeggen dat de game geen p2w model zou hebben. Of mag ik aannemen dat je de game hebt gekocht en zelf al een aantal uur hebt gespeeld?
EDIT: Ik zie in je laatste post dat je vanavond je bevindingen post dus neem aan dat je idd de game hebt.

[...]

Ik vind dat juist bij League of Legends niet kan spreken over oneerlijke competitie omdat er een cash shop is.

Ja, je kan heroes kopen maar deze kan je ook kopen door ingame currency te ''farmen'' door matches te spelen. Wanneer je pre-made team hebt en veel wint gaat dit erg snel.

Ja je kan runes kopen. Zelfde verhaal als bij de heroes.

Je kan runepages kopen. Voordeel hiervan is dat je niet constant runes hoeft te veranderen. zorgt dit er voor dat je 'problemen'beter kan oplossen dan anderen? Neen... het zorgt er alleen voor dat je niet af en toe je runes hoeft aan te passen wanneer je een andere lane of build speelt.

Ik weet niet hoeveel je League of Legends zelf hebt gespeeld maar in mijn ervaring koopt mijn omgeving, including me, alleen maar skins en runepages voor echt geld en de rest spelen we vrij door de game gewoon te spelen.
In league kan je betaald versnellen. Vroeger was dit een van de netste modellen voor f2p, tegenwoordig zijn er games als dota 2 :P
Vindt het persoonlijk geen p2w, immers, versnellen is meestal niet erg.

Moonrise lijkt zo'n zelfde model te handhaven, waarbij je niet meer dan een x aantal keys (pokeballs) per dag krijgt, en dat ze niet stacken boven een bepaald aantal. Dus om een collectie te krijgen moet je behoorlijk actief zijn.
Wat mij opvalt bij dit spel is dat je ook gold/diamonds/alle andere currency kan kopen.

League houdt het eerlijk door IP (runes) niet koopbaar te maken, dat is immers "power" omdat runes een bepaald voordeel kunnen geven.
Moonrise lijkt dat dus niet te doen. Je zou gold kunnen inkopen, en meteen in de eerste 10 minuten een enorm hoge solari maken.

Maar misschien zit er iets in het spel wat dat tegenhoudt, dat weet ik niet.

En zo speculeer ik lekker door :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
IdieEasy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:35:
[...]

Moonrise lijkt dat dus niet te doen. Je zou gold kunnen inkopen, en meteen in de eerste 10 minuten een enorm hoge solari maken.
Nee volgens mij is dit prima mogelijk. Maar je solari's hebben levels en experience en dit zijn 2 verschillende dingen. Levels kan je zelf boosten, experience krijg je van gevechten en worden ze uiteindelijk ook sterker van + evolutie. Maar nu ga ik weer lekker verder spelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Postius schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:39:
[...]

Nee volgens mij is dit prima mogelijk. Maar je solari's hebben levels en experience en dit zijn 2 verschillende dingen. Levels kan je zelf boosten, experience krijg je van gevechten en worden ze uiteindelijk ook sterker van + evolutie. Maar nu ga ik weer lekker verder spelen. :9
Ah, het was mij niet duidelijk dat daar verschil in zat xD *confusing*

Dank je voor de opheldering :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
[...]

Pertinent onwaar. Toevallig speel ik sinds het begin al League of Legends en hoewel je inderdaad elke spaarcent er in kwijt kunt levert je dit 0,0 voordeel op ten opzichte van mensen die dit niet doen. Zaken die gekocht kunnen worden zijn enkel alternatieve skins, recolors van originele en of icons. Allen cosmetisch die je qua performance geen enkel voordeel geven t.o.v. niet betalende spelers. Het enige waarover getwijfeld kan worden zijn de zogenoemde boosts, waarmee je meer punten wint dan regulier en je dus sneller content kan unlocken. League of Legends is dan ook prima speelbaar zonder ook maar een cent er aan uit te geven.

Wat betreft Moonrise zit ik er nog niet diep genoeg in om te kunnen oordelen, kwam net via de steampage wel een lets play van "Gerofied" tegen die op zich een leuke inkijk geeft over de start van de game. (heb de exacte link niet meer, maar moet te vinden zijn.)

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap. op 28-05-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Postius schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:39:
[...]

Klopt, maar volgens mij zijn die levels (sterren) ook te grinden. In de zin van : 1 ster komt vaak voor, 2 sterren minder, enz. Dus je komt ook 4 sterren Solari's tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
JapieTalent schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:50:
[...]

Pertinent onwaar. Toevallig speel ik sinds het begin al League of Legends en hoewel je inderdaad elke spaarcent er in kwijt kunt levert je dit 0,0 voordeel op ten opzichte van mensen die dit niet doen. Zaken die gekocht kunnen worden zijn enkel alternatieve skins, recolors van originele en of icons. Allen cosmetisch die je qua performance geen enkel voordeel geven t.o.v. niet betalende spelers. Het enige waarover getwijfeld kan worden zijn de zogenoemde boosts, waarmee je meer punten wint dan regulier en je dus sneller content kan unlocken. League of Legends is dan ook prima speelbaar zonder ook maar een cent er aan uit te geven.

Wat betreft Moonrise zit ik er nog niet diep genoeg in om te kunnen oordelen, kwam net via de steampage wel een lets play van "Gerofied" tegen die op zich een leuke inkijk geeft over de start van de game. (heb de exacte link niet meer, maar moet te vinden zijn.)
Runes en heroes zijn niet meer te koop?..........(maar dit is het moonrise topic)

En prima speelbaar en geld uitgeven hebben 0,0 met elkaar te maken das een beetje een gek verband.
Unigo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:56:
[...]

Klopt, maar volgens mij zijn die levels (sterren) ook te grinden. In de zin van : 1 ster komt vaak voor, 2 sterren minder, enz. Dus je komt ook 4 sterren Solari's tegen :)
Sterren geven de initeele kracht van de Solari weer, voor zover ik heb begrepen kan je niet in sterren stijgen of dat is aangepast. (dezelfde solari kan zowel 1 ster als 3 sterren zijn). Hogere zijn inderdaad zeldzamer en eigelijk is alles met 3 sterren of lager niet echt de moeite waard.

(voor zover ik tot nu toe heb begrepen)
Sterren = de startende stats weer (meer sterren is betere starter stats, dus ook een betere pokemon op hoge level)
Levels = Geeft stats die jij gebruikt en algehele stats verhoging
Experience = Meer skills, wat stats en evolutie.

[ Voor 26% gewijzigd door Postius op 28-05-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Postius schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:56:
[...]

Runes en heroes zijn niet meer te koop?..........(maar dit is het moonrise topic)

En prima speelbaar en geld uitgeven hebben 0,0 met elkaar te maken das een beetje een gek verband.
Het is inderdaad het Moonrise topic, dus zal niet te veel meer vervuilen, maar wat je schreef klopt gewoon niet. Runes en Heroes/Champions zijn inderdaad te koop, Runes enkel via IP en Champions via zowel IP als RP. IP kan je alleen verkrijgen door games te spelen en te finishen, waarna je beloond wordt in de vorm van IP. Runes kun je dus alleen maar kopen door games te spelen. Zoals Idieeasy ook al aangaf: eerlijk aangezien Runes wel een voordeel in statistieken en dus performance geven. Champions zijn zowel met IP (lees hiervoor) vrij te spelen, maar ook met RP. RP kan je wel kopen dmv echt geld, maar in principe zijn alle Champions even sterk. Je koopt dan feitelijk diversiteit en niet zozeer power.

Hopelijk heb ik e.e.a. verduidelijkt. Tot zover mijn vervuiling van het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
JapieTalent schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:05:
[...]

Het is inderdaad het Moonrise topic, dus zal niet te veel meer vervuilen, maar wat je schreef klopt gewoon niet. Runes en Heroes/Champions zijn inderdaad te koop, Runes enkel via IP en Champions via zowel IP als RP. IP kan je alleen verkrijgen door games te spelen en te finishen, waarna je beloond wordt in de vorm van IP. Runes kun je dus alleen maar kopen door games te spelen. Zoals Idieeasy ook al aangaf: eerlijk aangezien Runes wel een voordeel in statistieken en dus performance geven. Champions zijn zowel met IP (lees hiervoor) vrij te spelen, maar ook met RP. RP kan je wel kopen dmv echt geld, maar in principe zijn alle Champions even sterk. Je koopt dan feitelijk diversiteit en niet zozeer power.

Hopelijk heb ik e.e.a. verduidelijkt. Tot zover mijn vervuiling van het topic :)
Nee hoor maar dan staat mijn originele argumentatie nog steeds fier overeind :) . Diversiteit = meer opties = meer mogelijk heden = voordeel. In strategie draait het om problemen oplossen, meer opties om een probleem op te lossen is gewoon een voordeel. Ik zou zeggen lees mijn originele antwoord op je vraag nog een keer want daarin leg ik het al uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 28-05-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Postius schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:07:
[...]

Nee hoor maar dan staat mijn originele argumentatie nog steeds fier overeind :) . Diversiteit = meer opties = meer mogelijk heden = voordeel. In strategie draait het om problemen oplossen, meer opties om een probleem op te lossen is gewoon een voordeel. Ik zou zeggen lees mijn originele antwoord op je vraag nog een keer want daarin leg ik het al uit.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Of je nu een Gazelle of een Batavus koopt, of beide: je kunt maar fietsen op één en trappen moet je bij allen. Zo zit het met de champions ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Klaar met de league discussie. Daar is een ander topic voor: [PC] League of Legends - Deel 10

En anders in PM. Zonde van het topic dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Right, inmiddels 1.5 uur gespeeld (en nu richting sportschool), maar mijn bevindingen sofar:

Graphic/audio
Je ziet dat het spel gemaakt is/wordt voor tablets en mobile devices. Maar, op de PC is het best prima te doen! Monsters zien er leuk uit, geen storende muziek, best prima.

Gameplay:
Verwacht geen rondloopavontuur, het is alleen point en click. Maar, ik mis het ook niet. Hangt van je verwachtingen af: verwacht je pokemon 2.0? Teleurstelling. Verwacht je een soort Heartstone/Yu-gi-oh spel waar je 'sterke' kaarten/monsters verzamelt en strategisch battles uitvoert.... best te doen!

Pay 2 win:
Valt voor mij behoorlijk mee volgens mij. Ja, er moet gegrind worden, maar dit is niet per definitie slecht. Wat ik tot nu toe zie:
gems zijn nodig voor gear (alleen voor looks) of om gold of monsters te kopen. Maar, gold is ook te krijgen door te grinden. Per gevecht verdien je gold, dus als je hier tijd in steekt: no problem! Overigens zie ik ook dat je iedere 5e dag wat gems krijgt (de andere 4 dagen gold, 6e dag een surprise), maar nog geen idee hoeveel dit is.

gold: zie bovenstaand: gold gebruik je voor alles: dungeons doen, rotzooi kopen, solari levellen, anything. Dit betekent dus dat je best wat moet grinden, maar that's part of the game.

keys (pokeballs) je start met 5, bent d'r 2 kwijt in je tutorial, maar ze genereren automatisch tot je er weer 5 hebt. Er vanuitgaande dat je niet ieder monster wilt hebben (1-2 sterren niet interessant, 3 misschien, 4 wel) denk ik dat het niet echt een probleem is.

Tot zover mijn bevindingen... verhaallijn nog niet super interessant, maar wel geinig spel tot nu toe! Nog wel even de vraag hoe diepgaand het spel straks wordt, maar denk dat het best goed zit. Monsters hebben stats (vergelijkbaar met Pokemon), deze kun je boosten met items. Dus je kunt zelf een beetje tweaken of je een Solari wilt met veel attack, veel defense, hoge speed, enz. Combineer dit met het kiezen van verschillende aanvallen (max 4 aanvallen, maar je kunt hier ook in wisselen a'la pokemon) en je zou in theorie best diep kunnen gaan op het gebied van combat.

Tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
@unigo: noob tip: maak al je consumables op voordat je uitlogt. Vang wat solari en laat deze weer los in het wild(al is dat nu net vervangen zie ik, je geeft ze nu aan de guild). Je raakt de solari kwijt maar krijgt er een aardige duit + essence voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
Unigo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:30:
Right, inmiddels 1.5 uur gespeeld (en nu richting sportschool), maar mijn bevindingen sofar:

Graphic/audio
Je ziet dat het spel gemaakt is/wordt voor tablets en mobile devices. Maar, op de PC is het best prima te doen! Monsters zien er leuk uit, geen storende muziek, best prima.

Gameplay:
Verwacht geen rondloopavontuur, het is alleen point en click. Maar, ik mis het ook niet. Hangt van je verwachtingen af: verwacht je pokemon 2.0? Teleurstelling. Verwacht je een soort Heartstone/Yu-gi-oh spel waar je 'sterke' kaarten/monsters verzamelt en strategisch battles uitvoert.... best te doen!

Pay 2 win:
Valt voor mij behoorlijk mee volgens mij. Ja, er moet gegrind worden, maar dit is niet per definitie slecht. Wat ik tot nu toe zie:
gems zijn nodig voor gear (alleen voor looks) of om gold of monsters te kopen. Maar, gold is ook te krijgen door te grinden. Per gevecht verdien je gold, dus als je hier tijd in steekt: no problem! Overigens zie ik ook dat je iedere 5e dag wat gems krijgt (de andere 4 dagen gold, 6e dag een surprise), maar nog geen idee hoeveel dit is.

gold: zie bovenstaand: gold gebruik je voor alles: dungeons doen, rotzooi kopen, solari levellen, anything. Dit betekent dus dat je best wat moet grinden, maar that's part of the game.

keys (pokeballs) je start met 5, bent d'r 2 kwijt in je tutorial, maar ze genereren automatisch tot je er weer 5 hebt. Er vanuitgaande dat je niet ieder monster wilt hebben (1-2 sterren niet interessant, 3 misschien, 4 wel) denk ik dat het niet echt een probleem is.

Tot zover mijn bevindingen... verhaallijn nog niet super interessant, maar wel geinig spel tot nu toe! Nog wel even de vraag hoe diepgaand het spel straks wordt, maar denk dat het best goed zit. Monsters hebben stats (vergelijkbaar met Pokemon), deze kun je boosten met items. Dus je kunt zelf een beetje tweaken of je een Solari wilt met veel attack, veel defense, hoge speed, enz. Combineer dit met het kiezen van verschillende aanvallen (max 4 aanvallen, maar je kunt hier ook in wisselen a'la pokemon) en je zou in theorie best diep kunnen gaan op het gebied van combat.

Tot zover!
Zou je nog wat kunnen zeggen over de interactie met andere spelers? In hoeverre is het een mmo in dat opzicht? Verder thanks voor de toelichting van je ervaringen so far,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Seoulsfinest schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:06:
[...]

Zou je nog wat kunnen zeggen over de interactie met andere spelers? In hoeverre is het een mmo in dat opzicht? Verder thanks voor de toelichting van je ervaringen so far,
Die zijn eigenlijk vrij beperkt... je ziet ze wel lopen, maar eigenlijk heb je maar 2 opties: toevoegen aan je vriendenlijst, of een battle doen.Volgens mij kan je pas berichtjes versturen als je ze op je vriendenlijst hebt staan. Verder kent het spel ook geen dingen die je als groep doet, dus MMO.... mwah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Seoulsfinest schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:06:
[...]

Er is geen traditionele MMO activeiteit. Er is geen player based economy, geen crafting, etc. Je kan mensen uitdagen voor battles in de wereld en er een stuk PvP waar ik nog niet echt aan toegekomen ben. Maar tis geen MMORPG zoals je dat verwacht a la wow. Overigens komt er ooit nog een pokemon mmorpg? Het ligt toch zo voor de hand zou je zeggen. Ik weet niet of er pvp toernooien zijn of iets dergelijks, dat lijkt me nog wel leuk. De beste vergelijking blijft nog wel de orginele pokemon voor de gameboy maar heb je eigenlijk geen vrijheid in de wereld.
Br3wmaster schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:02:
Na het lezen van een hele boel reacties toch besloten de game maar even te laten voor wat het is. Zodra hij F2P word ga ik hem zeker uitproberen maar in dit stadium vind ik hem de early-access niet waard.
Waarom zou je voor Early Acces willen betalen als het spel zelf gratis wordt?

[ Voor 31% gewijzigd door Postius op 29-05-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Na het lezen van een hele boel reacties toch besloten de game maar even te laten voor wat het is. Zodra hij F2P word ga ik hem zeker uitproberen maar in dit stadium vind ik hem de early-access niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik wilde een Early Acces review plaatsen maar helaas kent tweakers dit product nog niet!

Dan maar even in het kort:

Solari is net als pokemon, laten we dat even uit de weghelpen. Er zijn alleen niet zoveel "battle" games zoals pokemon dus er is wel degelijk ruimte voor meer. Helaas is het geen echte MMORPG, maar een voornamelijk singleplayer spel verpakt in een MMORPG sausje. Verder is er een twist doordat je met 2 solari tegelijk kan vechten op het speelveld i.p.v. een. Hiernaast kan je trainer ook nog spreuken doen wat het wat meer diepgang en complexiteit geeft als pokemon.

De solari zelf bestaan uit 6 verschillende statistieken welke redelijk rechttoe rechtaan zijn. Deze kan je als trainer ook verbeteren met "essences" welke je meer dan genoeg vindt. Hiernaast hebben je solari's ook levels, welke verhogen door ervaring van het vechten. Ze gaan door levels wat omhoog in de statistieken en met genoeg levels kunnen ze weer evolueren. Dit zorgt ervoor dat zeker als je eenmaal een paar hogere levels solari's hebt dat je er flink aan hecht.

Hiernaast voegt moonrise nog een leuke laag toe omdat je de vaardigheden van de je solaris zelf kan bepalen. Meerdere spelers kunnen dezelfde "vuurcrab" hebben maar deze volledig anders geleveled hebben en totaal andere skills geven waardoor geen 2 solari hetzelfde zijn.

Tot zo ver de solari zelf. Dit steekt allemaal vrij goed in elkaar en het systeem is diep genoeg om lang leuk te zijn. De broodnodige vernieuwing in het genre is vrij prettig en de solari zelf zien er allemaal leuk uit over het algemeen.

Naast het battle systeem is er nog een wereldkaart waarover je als speler beweegt. Nu is dit niet zoveel bewegen als een point & click systeem. Je klikt op een locatie en je bent er, in deze locatie kan je nog op wat andere locaties klikken om questes etc op te halen. Heb je dit gedaan dan kan je door naar de volgende locatie. Het is dus geen sandbox wereld waarin je als speler vrij bent om te gaan en staan waar je wilt. Er is verder weinig tot geen interactie met andere spelers. Je ziet ze wel lopen en kan ze uitdagen voor een gevecht maar dat is het dan ook wel. Er is wel een speciale PvP arena, maar hier ben ik zelf nog niet aan toe gekomen. De meerdwaarde van een MMORPG vorm van dit spel is ook niet duidelijk. Want als singleplayer spel had het net zo goed gewerkt, even afwachten wat de makers ermee van plan zijn. Maar het MMO gedeelte is op dit moment gewoon niet aanwezig.

Hiernaast komt het spel ook uit voor tablet & telefoon en dit merk je erg goed. Het voelt erg aan als een tablet spel. De hele interface werkt op basis van slepen met de muis. Het werkt prima maar is niet echt een ideale besturing voor de PC. Het spel zelf wordt gratis om te spelen en dus zijn er meerdere vormen van ingame geld te kopen. Het lijkt erop dat je het spel prima door kan spelen zonder ooit ingame currency te moeten kopen. Of dit het hele spel het geval blijft kan ik nu nog niet weten maar tot nu toe was er totaal geen aanleiding om ingame currency te kopen omdat ik vast zat of niet verder kon. Klein nadeel is wel dat je sleutels nodig hebt om solari te vangen. Je begint er standaard met 4 en na iedere 20 minuten krijg je er weer een sleutel bij. Heb je geen sleutels meer kan je ook geen solari vangen zonder je dure ingame geld te gebruiken. Dit doe je liever niet, ergens is dit wel vervelend want het nodigt niet uit om het spel erg lang acht elkaar te spelen omdat je snel door je sleutels zult heen zijn. Het leent zich er beter voor om even een klein uurtje/kwartiertje te spelen, hierin zie je ook weer het telefoon ontwerp terug. Omdat je tijdens het spelen ook sleutels kan vinden en sleutels krijgt kan je best lange speel-sessie's houden. Maar verwacht niet een hele regenachtige zaterdag eraan te spenderen als je graag nieuwe solari vangt. Het is helaas niet de "echte" pokemon-mmorpg waar veel mensen op zitten te wachten maar het is wel een goed op zichzelf staand spel met een leuke toegevoegde diepgang.

Goeie dingen:
+Leuk ontwerp van de beestjes en de wereld.
+Interessante diepgang aan het battle-systeem
+Gratis speelbaar als het uitkomt op een normale manier(zoals het er nu naar uitziet)
+Leuk dungeon systeem.

Minder goeie dingen:
-MMO lijkt geen nut te hebben in de spelwereld zelf.
-Kan repetitief worden.
-Veel verschillende soorten ingame geld.
-Informatie is nogal schaars (al verwacht ik wel dat dit verbeterd wordt, dingen als tooltips etc ontbreken nog op veel plekken)
-In gevecht niet altijd duidelijk welke solari wanneer aan de beurt is.

Pagina: 1