Ik heb een ketel van AWB uit 2003, type Thermomaster 2HR (28.02WT). Deze ketel geeft nu in een paar maanden tijd al een keer of 4 de error 29 gegeven. Heel vervelend, want dan heb je dus geen warm water. De ketel heeft net een onderhoudsbeurt gehad en de monteur heeft het gaskleppenhuis schoon gemaakt wat volgens hem de error op zou moeten lossen. Sindsdien heb ik de error nog twee keer gehad. Naast het vuil kon de monteur niets vreemds vinden.
De ketel is nu wel 12 jaar oud en wat is nu wijsheid, vervangen of repareren?
Er moet bij reparatie waarschijnlijk een nieuw gaskleppenhuis in. Er zit een onderhoudscontract op, dus ik betaal alleen de onderdelen. Ik nijg naar nieuw, omdat de ketels van tegenwoordig ook veel zuiniger zijn met gas lijkt mij.
De ketel is nu wel 12 jaar oud en wat is nu wijsheid, vervangen of repareren?
Er moet bij reparatie waarschijnlijk een nieuw gaskleppenhuis in. Er zit een onderhoudscontract op, dus ik betaal alleen de onderdelen. Ik nijg naar nieuw, omdat de ketels van tegenwoordig ook veel zuiniger zijn met gas lijkt mij.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.