Iemand 'taggen'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.922 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:16
Wanneer komt de mogelijkheid beschikbaar om iemand te taggen?

Dit wordt door legio andere fora gebruikt en het werkt daar voortreffelijk. Op Tweakers moet je iemand quoten als je een reactie plaats om iemand naar een lopend topic wil verwijzen. Dat lijkt mij niet nodig te hoeven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 22:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Laten we eerst vaststellen of het nodig is? Wat bedoel je precies met taggen?

Je kunt een directe link naar een reactie naar iemand DM'en, is dat wat je bedoeld?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-07 11:54

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wat hier dus wordt besproken: Notificaties bij quotes ? ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben reeds een ticket voor een 'mention notification' als je genoemd wordt in een topic. Die zou bijv. kunnen werken met behulp van een search as you type dingetje die verschijnt zodra je een woord beginnend met een @ schrijft en zoekt in gebruikersnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-07 12:21
Ik bedacht mij net dat dit wel handig zou zijn voor Tweakers, maar ik dacht laat ik eerst eens even kijken of er al wat mee wordt gedaan en stuitte zo op dit topic :)

Mijn vraag is dus: wordt hier inmiddels iets mee gedaan?

Het lijkt mij bijvoorbeeld erg handig als je bijvoorbeeld iets wilt organiseren in een topic of iets post wat belangrijk is voor een bepaalde groep mensen. Ook bij tijdsgevoelige informatie is het handig, aangezien de betreffende mensen dan een notificatie krijgen :)

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit lijkt me ook een erg fijne feature! Ik reageer nu vaak op probleem-topics met een mogelijke oplossing en wat specifiekere vragen erin.

Vaak vergeet ik deze topics, omdat ik geen melding krijg dat de TS op mijn vragen geantwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*kick*

Zie ook mijn dubbele topic
Migrator in "Notificatie triggeren op @[user]"

En dan met name femme's suggestie :P

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 28-01-2016 20:56 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
Ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik de reactie boven mij quote precies hierom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-07 21:26

P_Tingen

omdat het KAN

@Noord27 +1

[ Voor 69% gewijzigd door P_Tingen op 30-01-2016 21:24 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:18
Dorus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:53:
Ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik de reactie boven mij quote precies hierom.
Dito. Hierdoor heb je sowieso veel onnodige quotes. Als iemand op mij reageert, dan stel ik die quote juist op prijs, puur omdat het irritant is dat je anders het topic moet gaan monitoren om te weten of iemand reageert, helemaal in topics die wat sneller doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Quote anno 2016 zou niet nodig moeten zijn. Een simpele tag dmv een @ voor de username te zetten om duidelijk te maken aan die user dat het over hem/haar gaat, of voor degene van belang is, wordt al op legio andere fora toegepast.

Verbaas mijzelf er over dat het op een vooraanstaande site/forum als tweakers dit niet mogelijk is om eerlijk te zeggen.

Waarom persee moeten quoten en niet kunnen taggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Noord27 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:27:
Quote anno 2016 zou niet nodig moeten zijn. Een simpele tag dmv een @ voor de username te zetten om duidelijk te maken aan die user dat het over hem/haar gaat, of voor degene van belang is, wordt al op legio andere fora toegepast.

Verbaas mijzelf er over dat het op een vooraanstaande site/forum als tweakers dit niet mogelijk is om eerlijk te zeggen.

Waarom persee moeten quoten en niet kunnen taggen?
Quote moet inderdaad niet nodig zijn, je moet de keuze hebben om van bepaalde topics altijd een notificatie te krijgen bij een nieuwe reactie, ongeacht of je gequote of gementioned wordt.

En waarom we het nog niet hebben is simpel: wij zijn een grote website met veel functionaliteit en een relatief gezien klein ontwikkelteam. Onze tijd is dus (zeer) beperkt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
crisp schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:49:
[...]

Quote moet inderdaad niet nodig zijn, je moet de keuze hebben om van bepaalde topics altijd een notificatie te krijgen bij een nieuwe reactie, ongeacht of je gequote of gementioned wordt.

En waarom we het nog niet hebben is simpel: wij zijn een grote website met veel functionaliteit en een relatief gezien klein ontwikkelteam. Onze tijd is dus (zeer) beperkt...
Wat zijn de prioriteiten als ik zo direct mag vragen? Met respect, maar het karma-systeem is ook niet zo denderend te noemen waar ogenschijnlijk behoorlijk wat tijd in gaat zitten qua implementatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 11:41
Noord27 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:06:
[...]

Wat zijn de prioriteiten als ik zo direct mag vragen? Met respect, maar het karma-systeem is ook niet zo denderend te noemen waar ogenschijnlijk behoorlijk wat tijd in gaat zitten qua implementatie.
De prioriteit pebaald het product team, niet de developers. Daar kan ik dus geen sluitend antwoord op geven. Wel weet ik dat we een enorme roadmap hebben met heel veel wensen, eisen en technisch onderhoud. Veel van deze wensen staan hoger qua prioriteit en hebben ook een grotere impact. Veel functionaliteiten worden opgeleverd als MVP (Minimum Viable Product) waarbij Agile wordt uitgebouwd naar een volwaardig product. Zo ook met het karma systeem. Het karma systeem in zijn geheel is vrij groot en complex en wordt elke sprint nog verder uitgebouwd. Ook deze sprint wordt daar weer werk voor verzet. Een duidelijke indicatie omtrent de functionaliteit om te taggen kan ik je dus niet geven. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Inspector op 05-02-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Noord27 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:06:
[...]

We zitten momenteel in een voorbereidend proces om de prioriteiten voor dit jaar vast te leggen (voor grotere projecten). Uiteraard moet development tijd verdeelt worden over de verschillende onderdelen van de site (pricewatch, v&a, forum, redactioneel etc.), en binnen een onderdeel moet ook geprioriteert worden. Dat doen we zoveel mogelijk op basis van objectieve criteria waarmee we feitelijk een kosten/baten analyse doen. Uiteraard winnen hier de projecten die de meeste 'bang for buck' opleveren.

Note overigens dat het 'goed kunnen volgen van topics op het forum' ook op die lijst staat, maar we kunnen op dit moment nog niet zeggen of en wanneer dat de roadmap ook haalt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 19:57
Ik wil deze nog graag eens onder het stof uithalen.

Tweakers zit vol met tech-savvy people, en heel wat coders en developers, die het ondertussen wel gewoon zijn om met zaken als GitHub en Slack te werken, en voor de andere moet het niet moeilijk zijn om te vatten dat je met @username iemand kan taggen.

Wel begrijp ik dat dit niet ál te evident te implementeren is (hoe ga je spam tegen, hoe kan je meldingen door tags beheren, kan je tags door bepaalde personen blokkeren, enz.). Daar moet dus goed over nagedacht worden. Maar het idee an sich lijkt me wel zeker de moeite om te implementeren anno 2017!

Misschien kunnen jullie eens een paar maanden grotendeels aan het forum besteden. Ik denk daarbij aan het taggen maar ook aan Markdown in plaats van huidige, relatief oude, UBB. Het 'Beste antwoord selecteren' vind ik alvast al een leuke toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32

matroosoft

Lone Christian

Misschien wat offtopic, maar als we het dan hebben over verbeteringen voor het forum, dan zou ik graag een 'abonneren' knop zien rechtsboven ieder topic, met abonneecounter en een abonnementspagina waarop de nieuwe reacties per topic staan. Lijkt me stuk handiger en leuker dan het huidige bookmark model.

Edit: dit idee zou nog beter tot zijn recht komen wanneer toegepast op Tweakblogs. :)

[ Voor 12% gewijzigd door matroosoft op 16-01-2017 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

BramVroy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:14:
Ik wil deze nog graag eens onder het stof uithalen.

Tweakers zit vol met tech-savvy people, en heel wat coders en developers, die het ondertussen wel gewoon zijn om met zaken als GitHub en Slack te werken, en voor de andere moet het niet moeilijk zijn om te vatten dat je met @username iemand kan taggen.
Ik vind het ook een erg toffe feature. Ik ga kijken of we er wat mee kunnen doen in bijvoorbeeld een community pick (is hij wel groot voor denk ik maar het is wel een erg waardevolle feature).
Wel begrijp ik dat dit niet ál te evident te implementeren is (hoe ga je spam tegen, hoe kan je meldingen door tags beheren, kan je tags door bepaalde personen blokkeren, enz.). Daar moet dus goed over nagedacht worden. Maar het idee an sich lijkt me wel zeker de moeite om te implementeren anno 2017!
Misbruik ben ik niet zo bang voor en we kunnen altijd een opt-out doen voor de ontvanger via de notificatie-instellingen.
Misschien kunnen jullie eens een paar maanden grotendeels aan het forum besteden. Ik denk daarbij aan het taggen maar ook aan Markdown in plaats van huidige, relatief oude, UBB. Het 'Beste antwoord selecteren' vind ik alvast al een leuke toevoeging!
Onze roadmap zit al tjokvol met allerlei dingen dus het zal moeten blijven bij kleine aanpassingen. Het forum is helaas ook techdebt hell waardoor het sowieso niet makkelijk is om er dingen aan te wijzigen.

Een switch naar markdown lijkt me een vrij heftige verandering. We zouden het dan als optionele parser moeten aanbieden. Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Omdat we volgende week beginnen aan iteratie 100 doen we een XL community pick, waarin je mag stemmen op een eenvoudige mention-tag zonder suggest-functionaliteit (dat gaan we later hopelijk toevoegen). De poll verschijnt dinsdag online in de .plan over de release van iteratie 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wordt er daarmee ook rekening gehouden met users die een spatie in de naam hebben?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Kom maar op, denk dat de community er echt aan toe is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hero of Time schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:07:
Wordt er daarmee ook rekening gehouden met users die een spatie in de naam hebben?
We willen de volgende tag gebruiken:

@username

Dus ook @Hero of Time zal werken.

Later willen we er een mooie suggestfunctie voor bouwen zodat je na het typen van een @ suggesties krijgt over matchende gebruikersnamen en de tag na het selecteren van een suggestie automatisch wordt ingevuld.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 27-01-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, net als / me gebruikt kan worden en wordt vervangen voor [me=182109]. :) Maar als er al blokhaken gebruikt wordt, waarom dan nog eens quotes? Een ~ mag al niet in de usernaam. En het maakt het wat makkelijker om te typen, men vergeet nog wel eens quotejes te openen en/of sluiten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hero of Time schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:43:
Ah, net als / me gebruikt kan worden en wordt vervangen voor [me=182109]. :) Maar als er al blokhaken gebruikt wordt, waarom dan nog eens quotes? Een ~ mag al niet in de usernaam. En het maakt het wat makkelijker om te typen, men vergeet nog wel eens quotejes te openen en/of sluiten.
Even met Tino overlegd en de versie zonder quotes is waarschijnlijk ook mogelijk.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat er een mooi suggestfunctie komt je niet zelf de tag hoeft te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik sluit dit topic aangezien de feature nu gebouwd is en wat ook me de mooie suggestiefunctie gaan maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.