Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology NAS via SFTP benaderen van externe locatie

Pagina: 1
Acties:

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Hoi!

Voor mijn zoektocht naar het backuppen naar een externe NAS maak ik toch even een eigen topic aan, omdat het Synology topic zo enorm groot is. Excuses als dit niet goed is.

Na de aanschaf van een Synology DS214se blijkt het backuppen van 2TB aan data toch lastiger te zijn dan gehoopt. Ik heb echt mijn best gedaan, RTFM enzo, maar loop steeds vast.

De ingebouwde Cloud station applicatie schijnt niet goed te zijn. Ik wil het dus met Syncback proberen via SFTP.

Ik heb op de router poort 24 geforward naar de NAS. Ik denk dat dit gelukt is, alleen zou ik niet weten hoe ik het moet testen. SSH zit op poort 22, en ik las dat je dat niet moet veranderen. Dus daarom poort 24 geforward.

Ik heb op de NAS bij DDNS via Synology een extern IP adres gekregen. Als ik probeer naar dat IP te pingen geeft hij geen respons. Dus daar zou iets mis kunnen zijn.

Als ik bij Synback een nieuw profiel aanmaak met de DDNS gegevens, en de verbinding test, werkt het niet.

Ik ben echt niet slecht met computers, maar hier kom ik niet uit. Kan iemand me helpen?

Heel erg bedankt, Daan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Waar wil je naar toe backuppen?
Als je het eerst lokaal wil backuppen dan moet je gebruik maken van het interne IP adres.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• daanh
lier schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:59:
Waar wil je naar toe backuppen?
Als je het eerst lokaal wil backuppen dan moet je gebruik maken van het interne IP adres.
Hoi, ik wil inderdaad eerst lokaal backuppen. Maar ik probeer de settings uit voor extern gebruik.

Ik ben nu wel wat verder met Syncback: kennelijk MOET sftp poort 22 hebbe, dus heb ik SSH maar naar een andere poort gezet. Nu kan syncback wel verbinding maken.

Hopelijk kom ik hiermee verder, bedankt.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:43
Dat is toch ook gewoon te vinden via de synology FAQ?
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/299

Poort 22 voor de als je een encrypte backup wilt maken (zou ik lokaal even uitzetten want kost veel performance!)
Poort 873 voor de data

• daanh
OK, extern lijkt het te gaan lukken na een simulatie. Intern is hij nu bezig met backuppen.

Alleen: resterende tijd 39 dagen?? En alles is bekabeld!

Bedankt, Daan

• daanh
...nog 18 dagen...

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:54

stuffer

Ondertietel

daanh schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:43:
OK, extern lijkt het te gaan lukken na een simulatie. Intern is hij nu bezig met backuppen.

Alleen: resterende tijd 39 dagen?? En alles is bekabeld!

Bedankt, Daan
Dat is moeilijk om te beoordelen, wat is de aangesloten snelheid (gigabit?) hoeveel gaat er over de lijn en doe je dit bv encrypt?

Dit zijn wel waardes waar je rekening mee moet houden.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• daanh
Ik heb de Vigor2132FVn router. Dit zou Gigabit moeten zijn. Hoe kan ik dat checken?

Ik doe het niet encrypted.

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:54

stuffer

Ondertietel

Door bv op de PC de netwerkkaart settings te controleren. Staat deze in gigabit of niet.

Nas zelfde verhaal.

Zit er een switch tussen die maar 100mb aan kan ben je weer beperkt tot die snelheid.

Verder wat is de transfer snelheid? Grote bestanden zullen op een hogere snelheid gaan als kleinere.

Ook niet te vergeten als je op Windows werkt....let niet te nauw op de "Windows" tijd. Die kan wel eens fluctueren.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• daanh
Hoi, mijn moederbord is een G41M-P33 COMBO. Als ik bij de specs kijk op Tweakers dan zie ik dat hij alleen 100 MBit LAN heeft.

Dan plan B: toch maar een Linux boot CD/DVD gemaakt. Ik heb dit en dit geprobeerd, zonder succes. Met Hirens Boot CD v 14.0 kon ik de NAS schijf niet mounten. Met de Ubuntu DVD zag ik de NAS schijf helemaal nergens.

Ik ben bang dat ik de NAS zal moeten terugsturen, ik krijg die data er gewoon niet op. Terwijl ik zo ver ben gekomen... :'(

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom terugsturen? Het werkt toch? Veel data verplaatsen kost veel tijd.
Tipje: als je dit niet snapt, pak dan een van de ingebouwde backup providers (zie [Synology] Backup strategieën en tools).

PS, Heb je port 22 ook geforward (deze heb je nodig voor SFTP, maar is TLS over FTP (versleuteld) niet mogenlijk/handiger?

[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-05-2015 19:37 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• daanh
Ik wil nu gewoon de disk aan mijn PC kunnen hangen en de data overzetten. Zo vreemd is dat toch niet?

De NAS heeft ook USB poorten. Misschien kan ik daar via een docking station mijn Data HD aan hangen en kopiëren?

[ Voor 36% gewijzigd door daanh op 25-05-2015 19:42 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:41
Maar met Ubuntu zag je de disk niet?

Met het volgende commando moet je de disk kunnen zien:

sudo fdisk -l

Edit:
USB kun je inderdaad ook proberen of dat snel genoeg werkt.

Edit2:
Kijk anders eens naar je snelheid? Want ook met 8 MBps moet je in een paar dagen de data kunnen overzetten.

[ Voor 45% gewijzigd door technorabilia op 25-05-2015 19:55 ]

• daanh
Het dreigt te gaan lukken, met een HD via USB! 14 uur maar, dat is te overzien! ;)

Groet, Daan
Pagina: 1