Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Praktische vragen over een zelfbouw gamesysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views

• Huubbarbatruc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op de Gathering. Ik ben recent gaan kijken naar een zelfbouw game pc. Ik zie op verschillende sites, en van verschillende mensen, verschillend advies. Dat roept bij mij als broekie soms wat vragen op, en vandaar ook dit draadje.

Ik wil mij PC voor 2 hoofddoelen bouwen, namelijk high-end gaming en CPU-zware taken (zoals code compilen, video bewerken/renderen). Ik wil voor gaming 2 grafische kaarten plaatsen, en voor renderen en dergelijke een processor met HT.

Door deze mix van GPU en CPU zware taken, ben ik door de bomen het bos een beetje kwijt. Mijn vragen zijn deze:

1. Wat zouden mogelijke voor/nadelen zijn van waterkoeling bij een dergelijk systeem?

2. Waar moet ik op letten bij de verschillende componenten? Denk bijvoorbeeld aan een kast die genoeg ruimte biedt, een mobo met genoeg mogelijkheden.

3. Kan ik beter een snelle processor nemen en die stock gebruiken, of een overclockbare kiezen en overclocken?

Alvast bedankt allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Huubbarbatruc op 24-05-2015 18:52 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Dit topic is gesloten.