A5 , S8 Sub, en een ADL Espirit DAC. Aan te sluiten via RCA?

Pagina: 1
Acties:

• PredCaliber2
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo beste Tweakers,

Ik draai al een tijdje mijn Audioengine A5 speakers via een 3,5mm jack naar RCA splitter op mijn Xonar Essence STX geluidskaart. Nu had ik ruimte in mijn moederbord nodig, en ik ben wat kritischer geworden op mijn audio, en heb daarom besloten een externe USB DAC/Headphone amp te halen voor mijn audio setup.

Ik ben zelf naar een audio winkel geweest, en kon voor een hele mooie prijs een ADL Espirit usb DAC/AMP krijgen. Een geweldig ding om mijn HD 650 aan te sturen en mijn audioengine set. Ook heb ik een Audioengine S8 subwoofer gehaald om mijn A5 speakers aan te vullen. Ik heb er ook goede kwaliteit RCA kabels bij gehaald, dus het liefst sluit ik heel het zooitje via RCA aan. De vraag is echter, hoe ga ik dit het beste doen? Ik weet namelijk niet of ik mijn sub en speakers alle 2 los op de DAC kan aansluiten, of de speakers perse op de sub moet worden aangesloten? In de manuals van de A5 en de S8 staan wel een boel voorbeeld situaties, maar niet de mijne :'( )

Samengevat:
ADL espirit dac (Via pc USB)
Audioengine a5 speakers
audioengine s8 sub.

(mijn HD 650 headphone kan ik gewoon via de 6,3mm poort aansluiten voorin de DAC)

De ADL Espirit DAC
2x RCA Line input
1x RCA Line output

Samengevat:
ADL espirit dac (Via pc USB)
Audioengine a5 speakers
audioengine s8 sub.

De i/o op de apparaten:

De ADL Espirit DAC (aangesloten op USB pc)
2x RCA Line input
1x RCA Line output

De Audioengine A5 Speakers (niet a5+)
1x RCA Line output

De Audioengine A8 Sub
1x RCA Line input
1x RCA Line output

Kunnen jullie me weg wijs maken?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-01 17:44
De subwoofer sluit je aan op de Espirit. De A5 sluit je aan op de output van de subwoofer. Het onderlinge volume stel je in op de speakers zelf (sub ten opzichte van de A5), doorgaans kun je beginnen door beide op '2 uur' te zetten. Als dat eenmaal is afgesteld regel je het totaal volume op de Espirit en niet meer op de A5 zoals je dat waarschijnlijk normaal doet.
Alle aansluitingen kunnen met RCA.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:00
De A5 heeft geen RCA input, alleen 3.5mm. Ik zou de A5 op ADL zetten, en sub aan de A5.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• PredCaliber2
Inderdaad, dat is een beetje het punt met deze A5 ten opzichte van de A5+. Hij heeft alleen RCA output, geen RCA input.

@Renegade666
Dat gezegd hebbende, stel dat ik mijn A5 op de ADL zet, hoe sluit ik dan nog mijn sub aan op de A5? :)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:00
RCA OUT > SUB ..

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• PredCaliber2
En dan niet op de espirit? De a5 heeft maar 1x rca namelijk, en dat is dus 1x rca output
Pagina: 1