Toon posts:

GTAV-dedicated PC plan - beginner -

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nieuw, dus bij deze wil ik alle Tweakers groeten!

Recentelijk heb ik mijn zinnen gezet op een PS4, maar gezien mijn pc ook wat ouder aan het worden is, leek het me mooier om 'wat meer' in 'wat beters' te investeren.

Mijn doelstelling is 1080p, 60fps, en met de meeste settings op 'zo hoog mogelijk'

Ik ga m dus nergens anders voor gebruiken, tenzij er nog andere titels bij komen.

Lijkt me ook tof eens een filmpje op te zetten via de HDMI, op mn -net nieuwe- 48" led tv.
Mijn huidige pc blijf ik gebruiken om lekker op te internetten en downloaden etc.

Ik wil geen andere rotzooi op mn toekomstige game pc. Geen browsers. Nothing that can corrupt the system. Alléén een GTA boot logo wat mij betreft.

Mijn budget hou ik ergens in de 8/900. Hoewel een maat van me vertelde dat dat haalbaar is, is het volgens mij wat hoog geschoten.

Ik had wat onderdelen in gedachten, namelijk een Intel i7 4790 processor, moederbord weet ik nog niet, en een Radeon R9 290x 4gb of een GTX 970 "4 gb" (3,5) videokaart. En 8gb ram zou genoeg moeten zijn?

Voor de rest weet ik uit horrorverhalen dankzij google, dat ik in ieder geval niet wil besparen op de voeding.

Ik wil ook online gamen, dus tenzij dit op het moederbord aanwezig is, zal er ook een netwerkkaart aan te pas moeten komen.

De kast hou ik graag zo minimaal mogelijk. Ik heb namelijk geen idee wat voor kaliber koeling ik nodig heb voor bovengenoemde setups. Werkelijk, waterkoeling of juist niets extra's, ik zou het niet weten.

Voor de rest vraag ik me af of een Xbox 360 controller met pc fijn gamen is.
Zag nl dat er verscheidene shortcuts worden gemapt naar keyboardletters bij bijv. mods in GTA5 pc.

Mijn vraag aan jullie is: wat kunnen jullie me aanraden bij mn eerste 'build', of ook belangrijk, afraden.
Er zijn AMD kampen, Nvidia fanaten, en ik persoonlijk heb onvoldoende ervaring om een mening te kunnen vormen.
Wat ik wél weet is dat GTA5 geoptimaliseerd zou zijn voor Nvidia gebruikers.

Ik vermoed dat misschien de processor wat aan de sterke kant is, zou een i5 ook voldoen?
En kan iemand me een moederbord aanraden?

Hebben de lezers suggesties voor onderdelen, dan ben ik zeer bereid wat advies aan te nemen.
Hier hou ik het even bij. Alle hulp die ik kan krijgen ben ik erg dankbaar voor!

Groeten Thomas!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide van November, Januari, Maart en Mei is een goed uitgangspunt.

i5 is genoeg, i7 is amper sneller en past nooit van zijn leven in je budget. GTX970/R9 290X zijn beide wel in staat GTA V op 1080p en ultra average +-70fps te toveren, en minimum 50+. Prima keuze dus.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :).

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.