R9 290 AMD valt uit bij explosie BF4

Pagina: 1
Acties:

• hennes1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik heb een probleem met mijn R9 290 AMD, ik heb er een andere koeler op gezet en het werkt prima, wat de temp. betreft en voor de rest doet ie het ook goed, maar als ik mijn geliefde spel bf4 speelt en er is een gevecht bv. tussen 2 tanks en hevige explosies dan ligt me beeld er uit alleen is er nog wel geluid, en ik kan de hele avond spelen als er maar geen te gekke explosies voor doen, ja ik weet het, het klink gek.
Ik heb FUR Mark geïnstalleerd en er de videokaart mee getest, maar ging prima werd niet warmer dan 75 graden en aan me voeding ligt het ook niet 850 watt antec 8 gig geheugen en een intel core I7
Ik snap er niets van, weet iemand wat dat kan zijn?

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
mag ik vragen wat voor videokaart je gebruikt en welke koeler je er op hebt gezet? Koelt deze koeler slechts de gpu of ook het geheugen? wanneer je namelijk veel koelers er af haalt en er een "aftermarket" koeler op zet wordt alleen de gpu zelf gekoeld en het geheugen dus niet, wellicht wordt de chip te warm in sommige situaties waardoor de beveiliging de kaart uitschakeld ter voorzorg.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Realistische explosies in dat spel..
Ok ff serieus. Post even je systeem specificaties (kast, fans, voeding, kaart, moederbord etc.etc).
Ook in detail..

• hennes1
Nou als je het mij vraagt koel ie als een gek en ook Furmark gedraaid op 75 graden gekomen warmer werd ie niet.
de koeler die er nu opstaat is van Gelid Solutions Mounting kit voor ICY VISION AMD R9 290 / 290X
met een kit extra Gelid Solutions Rev. 2 ICY VISION, Actieve GPU koeler
en de videokaart r9 290x Hawaii
en er zitten 4 extra fans op en ook nog de kast open gehouden
En even een vraagje hoe kan ik het snels kijken wat er allemaal in me kast zit?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kast open houden werkt juist tegen, je kast is een soort van tunnel, daar zijn de koelers op berekend. Als er dan opeens rare dingen qua luchtstroom vanaf de zijkant bij komen is de kans klein dat het er beter op wordt.

Kijk verder even in je eventlog en controleer of alle kabels goed vast zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 23-05-2015 16:12 ]

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

En check je VRM temperatuur eens. Wie weet zit er 1 bij die te heet wordt..

• hennes1
videokaart r9 290x hawaii
moederbord MSI-P67A-GD65
Antec 850 watt voeding
processor Intel® Core™ i7-2600K Processor loopt al jaren op 4200Mhz
met waterkoeling
geheugen van cosair 2x4 gig
besturing windows 7
ik zal ff kijken, ja het blijft ,vind ik zelf ook een raar verhaal, ik zuig het echt niet uit me duim om een beetje sensatie te maken, groetjes Hennes

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Loopt je cpu wel stabiel? Als er een explosie is dan kan ik mij voorstellen dat je ineens ook meer cpu load krijgt.

Dus test ook eens met prime95/OCCT (+ furmark) of iets dergelijks en test ook eens je geheugen met memtestx86+. Als dit allemaal zonder problemen gaat dan weet je in ieder geval dat de rest van je pc stabiel loopt.

Het kan ook niet kwaad om het spel eens opnieuw te instaleren en enige cache als dat er is te clearen (ben niet bekend met bf4 :P). Drivers opnieuw installeren en voordat je ze installed in veilige modus DDU draaien.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Je meet de temp van de cores, maar hoe staat het eigenlijk met de VRM's en het memory? Heb je niet iets ge-ESD'd bij je koeler verandering? Tevens: hoe warm worden die VRM's nu? Koelt de nieuwe koeler ze nog wel?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde moederbord en dezelfde grafische kaart.
Ik draai BETA BIOS .443 for P67A-GD65 en ME8 driver 9.5.15.1730 van Intel. Welke bios draai je en draai je ME8 drivers? De 4xx bios is benodigd voor de R290, dus ik neem aan dat je een bios uit deze serie hebt. Je kan proberen te updaten naar 443.
De drivers zijn ook benodigd.

De downloadlinkjes zijn lastig te vinden, dus als je wilt kan ik ze op een dropbox zetten?

• hennes1
ik ga eerst even die vrm testenen nog meer testjes, ik heb heel even op het net gekeken met nog meer van die klachten, ja er zijn er genoeg allemaal de eigen rare dingen, zoals Probleem met Sapphire Radeon R9 290X

• hennes1
ik heb de vrm getest met een dichte kast werd hij 65 graden en met een open kast 63 graden, ik heb zo'n kastje waar je de fans kan instellen en ook de temp. kan zien ik heb de voeler tussen de vrm gestoken en die furmark gedraaid en die bleef bij een kamertemp. 75-76 graden constant en valt niet uit dus de koeler werk wat ie moet doen, ik ga nog meer kijken zal ook andere drivers proberen.

• hennes1
Nou ben ik nog verder van huis, heb het programma DDU geïnstalleerd en uitgevoerd en ik heb daarna nieuwe drivers er op gezet en bijna 2 uur bf4 gespeeld en dat ging heel goed en toen gestopt, een paar uur later weer aan het spelen gegaan en toen was het goed mis ,loop telkens vast en krijg constant een foutmelding DirectX Funtion Reason
Failed with DXDI error
Device Hung
The device is Hung Which is typically
en zo nog meer van die regels, sorry mijn Engels is beneden pijl dus het ontcijferen is lastig.
Maar kort samen gebonden, mij videokaart is kapot en is gekomen toen ik dat prog. DDU hebt gebruikt, dat weet ik omdat ik 2 besturingen hebt waarvan ik de ene met rust hebt gelaten en dan zou je zeggen dat DDU geen invloed zo mag hebben maar dat doet ie wel, ik heb nu het probleem aan 2 kanten dus de videokaart zelf is nu de oorzaak of stom toeval op 2D is er niets aan de hand maar wel op 3D ja zoiets kan ik nog begrijpen, weet iemand hiervan het fijne, nou ik weet het niet meer en dank er hard over na om een nieuwe te gaan kopen maar geen 200 serie.

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:25
Zet de clocks van de kaart eens op default:

https://www.youtube.com/watch?v=roVB3TleVDY

• hennes1
ik heb die video ook al gezien maar daar kan ik niks mee, omdat ik 2 windows 7 installaties heb en er maar aan 1 kant dingen heb aan gebracht hoe kan ik dan het zelfde probleem aan 2 windows 7 installaties hebben ( zo maar ineens naar dat ik DDU driver verwijde raar heb toegepast)
Pagina: 1